آستون مارتین

معرفی رسمی پیشرانه استون مارتین والکری

پس از ماه‌ها خبرسازی، استون مارتین سرانجام تأیید کرد پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی والکری قدرت چشمگیر ۱۰۰۰ اسب بخاری خواهد داشت.


این پیشرانه که با همکاری کاسورث توسعه یافته به عنوان “حد نهایی توصیف یک پیشرانه‌ی احتراق داخلی” معرفی شده است. به سختی می‌توان این جمله را زیر سؤال برد چراکه قلب آهنین والکری تا مرز ۱۱ هزار دور فریاد خواهد کشید و در هر لیتر ۱۵۳.۸ اسب بخار قدرت خواهد داشت. این اعداد کاملاً احساس‌برانگیز هستند اما پیشرانه از نظر گشتاور کاملاً سورپرایز کننده عمل کرده و تنها ۷۴۰ نیوتون متر گشتاور دارد.


البته این مشخصات بازگو کننده‌ی همه‌ی داستان نیستند چراکه والکری از سیستم هیبرید باتری هم سود خواهد برد. استون مارتین جزئیات این ماجرا را منتشر نکرده اما خبرهای پیشین نشان می‌دهند که این خودرو خروجی ترکیبی ۱۱۳۰ اسب بخاری خواهد داشت.


خب به خود پیشرانه بازگردیم. استون مارتین می‌گوید پیشرانه‌ی موردبحث دارای محورهای تیتانیومی، میل‌لنگ ویژه و پیستون‌هایی با مشخصات فرمول ۱ است. قلب تپنده‌ی والکری همچنین تلورانس بسیار کمی داشته و تمامی قطعات آن برای حداقل جرم و حداکثر استحکام بهینه شده‌اند. نتایج تمامی این کارها رسیدن به وزن ۲۰۶ کیلوگرمی است.

علیرغم پرفورمنس فوق‌العاده، استون مارتین می‌گوید پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر قادر است استانداردهای آلایندگی و دوام را پاس کند.


اندی پالمر مدیرعامل این خودروساز بریتانیایی می‌گوید: “علیرغم چالش‌های واضح پیش رو، هرگز سؤالی درباره‌ی عملکرد پایین پیشرانه‌ی والکری وجود نداشت. تیم کاسورث تعهد بالای خود برای رسیدن به سنگ محک‌هایی که مرزها را جابجا کرده‌اند نشان داده است.” پالمر خاطرنشان می‌سازد این پیشرانه خارق‌العاده بوده و شک دارد که رقیبی بتواند از آن عبور کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    این انجین مثل هالک میمونه خیلی توانمند
    ولی ماشینی که درش استفاده خواهد شد از لحاظ طراحی عامه پسند نیست چی میشد روی یه ماشین با ظاهر معقول قرار میگرفت تا همه دوسش داشته باشند

    1. یانکی

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      خدا رو شکر.نگران بودم رکورد وایپر رو بزنه.بیشترین گشتاور از تنفس طبیعی.ولی عجب چیزیه.یاده تست داینو موتور هوندا افتادم 20 هزار دور در دقیقه

  2. M

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    ابدا نمیشه کار فوق العادشون رو زیر سوال برد اما اونقدری که تو بوق و کرنا کردن و مارو دق دادن حرفه ای نبود
    یکی از اصلی ترین عوامل این قدرت چشمگیر تغییر نسبت ابعاد سیلندره و با کوتاه تر کردن یک کورس پیستون قدرت رو بالا آوردن که نتیجش رو هم میبینید گشتاور نسبت به توان خیلی پائینه

    1. علیx76

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (395 ديدگاه)

      توی پیشرانه های تنفس طبیعی
      نسبت گشتاور به حجم تقریبا ثابته
      مثلا موتور اونتادور . هوراکان . ۴۵۸ یا حتی موستانگ GT350 در همین محدوده س
      ینی نیروی تقریبا یکسان اما تو دور موتور بسیار بالاتر که استفاده از ضریب دنده ی سنگین تر ممکن میکنه
      مثلا قرار باشه دنده ۱ روی سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پر بشه
      و رد لاین این ماشین ۱۱۰۰۰ باشه و یه ماشین دیگه ۵۵۰۰
      این ماشین میتونه از ضریب ۲ برابر ماشین دوم استفاده کنه
      یعنی نیرو(گشتاور سرچرخ) ۲ برابر
      برای مقایسه بهینه بودن انجین بهتره از اسب بخار (واحد کار) استفاده بشه
      موستانگ ۱۱۱ نیوتن متر بر لیتر
      هوراکان پرفورمانته ۱۱۵
      اونتادور ۱۱۰
      فراری ۴۵۸ — ۱۲۰
      والکری ۱۱۰
      ولی قدرت ها بسیار متفاوته
      موستانگ ۱۰۰
      اونتادور ۱۱۸
      هوراکان ۱۲۳
      فراری ۱۲۶

      1. M

        ۲۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        فرمایشتون درست ولی خب بنده نسبت قدرت به گشتاور رو عرض کردم سیلندر های کوتاه تر ولی پهن تر شاتون کوتاه تر که باعث کوتاه شدن کورس پیستون میشه و ضریب کمپرس کمتر که باعث میشه قدرت به طرز نامتعادلی نسبت به گشتاور بالا بره و دور موتور هم بالاتر بره چون یه سیکل یا همون دور خیلی سریعتر اتفاق میوفته چون مسیر رفت و برگشتی پیستون کوتاه تر میشه و اینا همش یعنی سرعت چرخش بالای میل لنگ که باعث میشه توان و اسب بخار بالا بره اما در عوض گشتاور یا پائین بیاد یا ثابت بمونه شما با موتورای دیزل مقایسه کن که دقیقا کاری برعکس استون انجان میدن و با بالا بردن ضریب تراکم و طولانی تر کردن کورس پیستون گشتاور هایی به مراتب بسیار بیشتر از اسب بخار و توان اون انجین دارن
        این والکری با وجود 200 و خورده ای اسب بخار بیشتر از فراری 812 که تا قبل از استون قوی ترین 12سیلندر تنفس طبیعی جاده ای بود گشتاور پائین تری ارائه میده

  3. Mohammad

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    و یه چیز دیگه انجین ۱۱ هزار اسب بخاری hemi توانمند تر از اینه ?
    اینم فیلمش https://www.instagram.com/p/BnsEAXQH5Qd/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=3xwdvc93fuoi

    1. M

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      داداش چرا قیاس مع الفارق میکنی؟
      این موتور یه درگستره هیچ ربطی به این نداره
      والکری یه ماشین جاده ایه بزرگوار چه ربطی داره آخه به یه درگستر
      اگه میخوایی آمریکا اروپا بازی دربیاری باید بری انجینایی که روی ماشینایی جاده ای آمریکایی بسته شدن رو بیاری نه این
      میترسم اسم خودتم بزاری ماشین باز و ماشین شناس و متخصص ماشین

  4. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    نکته ی خاص و پیشرفته ای در این موتور نیست

    با کم کردن طول شاتون قدرت خیلی زیادش در دورهای بالا رو به خرج گشتاور خیلی پایینش به دست آوردن
    دقیقا برعکس ماسل کارهای دهه ۱۹۶۰ به بعد که گشتاور خیلی بالا و قدرت کمی داشتن چون کورس پیستونشون زیاد بود.

    اما نباید از این موضوع غافل شد که خوش صدای ۱۲ سیلندر اینجا دیگه تنها نیست و موتورهای الکتریکی با گشتاوری که در کسری از ثانیه در اختیارش میذارن بهش کمک میکنن تا هیچ کمبودی رو‌ از نظر گشتاور حس نکنه.

  5. محمد

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    ما دقیقا کجای این صنعت وایستادیم؟؟؟
    کاش حداقل به غیرتمون بر بخوره واسه اعتبار خودمون یکم واسه پیشرفت تلاش کنیم
    خریدار که هرچی بدیم بهش میخره و مجبوره

  6. نوید جهرمی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    کاش اینقدر از والکری نمیگفتن و چراغ خاموش میرفتن جلو تا روز رونماییش. اینجور که دارن پیش میرن وقتی نشونش بدن دیگه چیزی برای سورپرایزشدن نمیمونه.

  7. ایمان

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    بلاخره رکورد فراری شکسته شد ولی عجب موتور خفنی

  8. حمیدرضا

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اینهمه برند لوکس سوپراسپورت ساز و سریع منتهی نمیدونم چرا هیچ کدوم مثل فراری به دل ادم نمیشینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا