پس از ماهها خبرسازی، استون مارتین سرانجام تأیید کرد پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی والکری قدرت چشمگیر ۱۰۰۰ اسب بخاری خواهد داشت.
این پیشرانه که با همکاری کاسورث توسعه یافته به عنوان “حد نهایی توصیف یک پیشرانهی احتراق داخلی” معرفی شده است. به سختی میتوان این جمله را زیر سؤال برد چراکه قلب آهنین والکری تا مرز ۱۱ هزار دور فریاد خواهد کشید و در هر لیتر ۱۵۳.۸ اسب بخار قدرت خواهد داشت. این اعداد کاملاً احساسبرانگیز هستند اما پیشرانه از نظر گشتاور کاملاً سورپرایز کننده عمل کرده و تنها ۷۴۰ نیوتون متر گشتاور دارد.
البته این مشخصات بازگو کنندهی همهی داستان نیستند چراکه والکری از سیستم هیبرید باتری هم سود خواهد برد. استون مارتین جزئیات این ماجرا را منتشر نکرده اما خبرهای پیشین نشان میدهند که این خودرو خروجی ترکیبی ۱۱۳۰ اسب بخاری خواهد داشت.
خب به خود پیشرانه بازگردیم. استون مارتین میگوید پیشرانهی موردبحث دارای محورهای تیتانیومی، میللنگ ویژه و پیستونهایی با مشخصات فرمول ۱ است. قلب تپندهی والکری همچنین تلورانس بسیار کمی داشته و تمامی قطعات آن برای حداقل جرم و حداکثر استحکام بهینه شدهاند. نتایج تمامی این کارها رسیدن به وزن ۲۰۶ کیلوگرمی است.
اندی پالمر مدیرعامل این خودروساز بریتانیایی میگوید: “علیرغم چالشهای واضح پیش رو، هرگز سؤالی دربارهی عملکرد پایین پیشرانهی والکری وجود نداشت. تیم کاسورث تعهد بالای خود برای رسیدن به سنگ محکهایی که مرزها را جابجا کردهاند نشان داده است.” پالمر خاطرنشان میسازد این پیشرانه خارقالعاده بوده و شک دارد که رقیبی بتواند از آن عبور کند.
Mohammad
۲۲ آذر ۱۳۹۷این انجین مثل هالک میمونه خیلی توانمند
ولی ماشینی که درش استفاده خواهد شد از لحاظ طراحی عامه پسند نیست چی میشد روی یه ماشین با ظاهر معقول قرار میگرفت تا همه دوسش داشته باشند
یانکی
۲۲ آذر ۱۳۹۷خدا رو شکر.نگران بودم رکورد وایپر رو بزنه.بیشترین گشتاور از تنفس طبیعی.ولی عجب چیزیه.یاده تست داینو موتور هوندا افتادم 20 هزار دور در دقیقه
M
۲۲ آذر ۱۳۹۷ابدا نمیشه کار فوق العادشون رو زیر سوال برد اما اونقدری که تو بوق و کرنا کردن و مارو دق دادن حرفه ای نبود
یکی از اصلی ترین عوامل این قدرت چشمگیر تغییر نسبت ابعاد سیلندره و با کوتاه تر کردن یک کورس پیستون قدرت رو بالا آوردن که نتیجش رو هم میبینید گشتاور نسبت به توان خیلی پائینه
علیx76
۲۲ آذر ۱۳۹۷توی پیشرانه های تنفس طبیعی
نسبت گشتاور به حجم تقریبا ثابته
مثلا موتور اونتادور . هوراکان . ۴۵۸ یا حتی موستانگ GT350 در همین محدوده س
ینی نیروی تقریبا یکسان اما تو دور موتور بسیار بالاتر که استفاده از ضریب دنده ی سنگین تر ممکن میکنه
مثلا قرار باشه دنده ۱ روی سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پر بشه
و رد لاین این ماشین ۱۱۰۰۰ باشه و یه ماشین دیگه ۵۵۰۰
این ماشین میتونه از ضریب ۲ برابر ماشین دوم استفاده کنه
یعنی نیرو(گشتاور سرچرخ) ۲ برابر
برای مقایسه بهینه بودن انجین بهتره از اسب بخار (واحد کار) استفاده بشه
موستانگ ۱۱۱ نیوتن متر بر لیتر
هوراکان پرفورمانته ۱۱۵
اونتادور ۱۱۰
فراری ۴۵۸ — ۱۲۰
والکری ۱۱۰
ولی قدرت ها بسیار متفاوته
موستانگ ۱۰۰
اونتادور ۱۱۸
هوراکان ۱۲۳
فراری ۱۲۶
M
۲۲ آذر ۱۳۹۷فرمایشتون درست ولی خب بنده نسبت قدرت به گشتاور رو عرض کردم سیلندر های کوتاه تر ولی پهن تر شاتون کوتاه تر که باعث کوتاه شدن کورس پیستون میشه و ضریب کمپرس کمتر که باعث میشه قدرت به طرز نامتعادلی نسبت به گشتاور بالا بره و دور موتور هم بالاتر بره چون یه سیکل یا همون دور خیلی سریعتر اتفاق میوفته چون مسیر رفت و برگشتی پیستون کوتاه تر میشه و اینا همش یعنی سرعت چرخش بالای میل لنگ که باعث میشه توان و اسب بخار بالا بره اما در عوض گشتاور یا پائین بیاد یا ثابت بمونه شما با موتورای دیزل مقایسه کن که دقیقا کاری برعکس استون انجان میدن و با بالا بردن ضریب تراکم و طولانی تر کردن کورس پیستون گشتاور هایی به مراتب بسیار بیشتر از اسب بخار و توان اون انجین دارن
این والکری با وجود 200 و خورده ای اسب بخار بیشتر از فراری 812 که تا قبل از استون قوی ترین 12سیلندر تنفس طبیعی جاده ای بود گشتاور پائین تری ارائه میده
Mohammad
۲۲ آذر ۱۳۹۷و یه چیز دیگه انجین ۱۱ هزار اسب بخاری hemi توانمند تر از اینه ?
اینم فیلمش https://www.instagram.com/p/BnsEAXQH5Qd/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=3xwdvc93fuoi
M
۲۲ آذر ۱۳۹۷داداش چرا قیاس مع الفارق میکنی؟
این موتور یه درگستره هیچ ربطی به این نداره
والکری یه ماشین جاده ایه بزرگوار چه ربطی داره آخه به یه درگستر
اگه میخوایی آمریکا اروپا بازی دربیاری باید بری انجینایی که روی ماشینایی جاده ای آمریکایی بسته شدن رو بیاری نه این
میترسم اسم خودتم بزاری ماشین باز و ماشین شناس و متخصص ماشین
..::Majidio Lamborghini::..
۲۲ آذر ۱۳۹۷نکته ی خاص و پیشرفته ای در این موتور نیست
با کم کردن طول شاتون قدرت خیلی زیادش در دورهای بالا رو به خرج گشتاور خیلی پایینش به دست آوردن
دقیقا برعکس ماسل کارهای دهه ۱۹۶۰ به بعد که گشتاور خیلی بالا و قدرت کمی داشتن چون کورس پیستونشون زیاد بود.
اما نباید از این موضوع غافل شد که خوش صدای ۱۲ سیلندر اینجا دیگه تنها نیست و موتورهای الکتریکی با گشتاوری که در کسری از ثانیه در اختیارش میذارن بهش کمک میکنن تا هیچ کمبودی رو از نظر گشتاور حس نکنه.
محمد
۲۲ آذر ۱۳۹۷ما دقیقا کجای این صنعت وایستادیم؟؟؟
کاش حداقل به غیرتمون بر بخوره واسه اعتبار خودمون یکم واسه پیشرفت تلاش کنیم
خریدار که هرچی بدیم بهش میخره و مجبوره
نوید جهرمی
۲۲ آذر ۱۳۹۷کاش اینقدر از والکری نمیگفتن و چراغ خاموش میرفتن جلو تا روز رونماییش. اینجور که دارن پیش میرن وقتی نشونش بدن دیگه چیزی برای سورپرایزشدن نمیمونه.
ایمان
۲۲ آذر ۱۳۹۷بلاخره رکورد فراری شکسته شد ولی عجب موتور خفنی
حمیدرضا
۲۲ آذر ۱۳۹۷اینهمه برند لوکس سوپراسپورت ساز و سریع منتهی نمیدونم چرا هیچ کدوم مثل فراری به دل ادم نمیشینه