استون مارتین همچنان با مشکلات مختلفی دستوپنجه نرم میکند اما برای اطمینان بخشیدن به طرفداران اعلام کرده توافقنامه تکنولوژی استراتژیکی با مرسدس بنز به امضا رسانده و این امر به معنی گسترش همکاریها با این برند آلمانی خواهد بود.
اگرچه هر دو خودروساز حدود یک دهه است که با یکدیگر همکاری میکنند اما این توافق جدید باعث دسترسی استون مارتین به نسل بعدی قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی مرسدس بنز و همچنین دیگر بخشها و سیستمهای خودرویی خواهد شد.
در عوض مرسدس هم سهام جدیدی از استون مارتین را طی سه سال آینده در دست خواهد گرفت. ارزش این سهام تا ۲۸۶ میلیون پوند میرسد و به این ترتیب سهم مرسدس در استون مارتین بهطور قابلتوجهی افزایش خواهد یافت. ژرمنها هماکنون ۲.۶ درصد سهام استون مارتین را در اختیار دارند اما آن را حداقل به ۲۰ درصد افزایش خواهند داد.
این دو شرکت خیلی وارد جزئیات نشدهاند اما تائید شده استون مارتین درخواست دسترسی به برخی پیشرانه و قوای محرکه و همچنین نرمافزارها، معماری الکتریکی و دیگر بخشها را داشته است. مرسدس هم با این درخواست موافقت کرده و البته خواستار افزایش سهم خود در این شرکت شده است.
توافق اصلی درباره اولین پکیج تکنولوژی صورت گرفته و ارزش آن ۱۴۰ میلیون پوند بوده است. در عوض سهم مرسدس در استون مارتین از ۲.۶ درصد کنونی به ۱۱.۸ درصد افزایش خواهد یافت.
پکیجهای تکنولوژی بیشتری هم از مرسدس به استون مارتین خواهد رسید اما این دو شرکت گفتهاند نیازمند توافق روی تکنولوژیها، ارزشهای متقابل و قیمت سیستمها و بخشهای مختلف هستند.
اگرچه فعلاً مشخص نیست که پکیج تکنولوژی اول شامل چه مواردی است اما لاورنس استرول مدیر اجرایی استون مارتین گفته است:
امروز ما قدم رو به جلوی دیگری را برداشتیم زیرا همکاری بلندمدت خود با مرسدس بنز وارد مرحله جدیدی شد و آنها به یکی از بزرگترین سهامداران ما تبدیل شدند. با این توافق جدید ما دسترسی مطمئنی به تکنولوژیهای کلاس جهانی خواهیم داشت تا از برنامههای گسترش محصول خود از جمله محصولات الکتریکی و هیبریدی پشتیبانی کنیم.
Sajjad
۸ آبان ۱۳۹۹بهترین شرکت برای همکاری رو انتخاب کرده
واقعا پیشرانه ۴ لیتری مرسدس با شخصیت و گشتاور عجیب و غریبش خیلی فیت شده با کارکتر خودرو های استون
فقط کاشکی با این توافق استون به نرم افزار های جدید مرسدس و سیستم اطلاعات سرگرمی بروز ترش دسترسی پیدا کنه که دیگه مجبور نباشه یک نسل قبل ترش رو در خودرو هاش بکار ببره
Bayerische Motoren Werke
۸ آبان ۱۳۹۹بنز کارش ایجاد گشتاورهای دیوانه وار هست و در این کار واقعا استاده
فقط ی مسئله ای که برام جالبه توجه که چرا از میل لنگ تخت استفاده نمیکنه تا دور موتور بالاتر هم بزنه البته تو AMG BLACK استفاده کرده ولی منظورم اینکه این میل لنگ معجزه میکنه و باید بیشتر بهش توجه بشه به دلیل حالت قرار گیریش.
رخ DBS و مشخصات فنیش هم واقعا خونه خراب کنه… .
" Swedish Arrogant Tiger "
۸ آبان ۱۳۹۹میل لنگ تخت برای دستیابی به دور بالاتر و اسب بخار بیشتر استفاده میشه که به عبارتی روبروی گشتاور قرار میگیره و این دوتا فاکتور رابطه مستقیم باهم ندارن.
Bayerische Motoren Werke
۸ آبان ۱۳۹۹منم اشاره کردم که برای دور های بالاتر
در کامنت قبلی خط اول و خط دوم رو از هم جدا نوشتم
ولی
الان که اشاره کردی به این مسئله از شما میخوام که درباره عملکرد GT350R ی بررسی انجام بدی که تو همین پدال فک کنم چند سال پیش بود اگه خاطرم باشه.
یک حالت اپتیمم وجود داره که شما در میل لنگ تخت میتونی گشتاور رو همزمان به افزایش اسب بخار به دور موتور های بالاتر انتقال بدی که این هم از خصوصیات بارز این نوع میل لنگ هستش.
ارادتمندم… .
" Swedish Arrogant Tiger "
۸ آبان ۱۳۹۹بله درسته . اگه اشتباه نکنم تو تست GT BLACK هم اشاره شده بود تو دور های میانی کمبود گشتاور احساس میشه که برمیگرده به نوع میل لنگش.
اون پست مربوط به gt350r رو هم فکر کنم میدونم کدوم منظورتونه. ولی با توجه به روابط تو چنین حالتی هم برای جلوگیری از افت توان احتمالا ماکزیمم گشتاور رو تو دور بالا ارائه بده که به نظر نمیرسه ایده آل باشه جز در موارد ویژه . بنظرم تا جایی که نیاز نباشه میل لنگ کراس اولویت داره.
ارادت متقابل.
Bayerische Motoren Werke
۸ آبان ۱۳۹۹البته ی چیز که بهش دقت نکردیم البته برداشت منه
میل لنگ ی محور اصلی داره که به عنوان تکیه گاه هست و فاصله ای که به شاتون وصل میشه چه در صلیبی و چه در تخت یکی میشه ((منظورم اینکه روی یک شعاع قرار میگیرند و در اصل از لحاظ گشتاور(نیرو ضربدر فاصله) فکر نکنم تفاوتی بکنه)).
ولی از اون طرف به علت در یک خط نبودن مکان اتصال شاتون به میل لنگ باعث عدم توازن بین دو طرف بلوک 4 تایی سیلندر میشه((8 سیلندر در نظر بگیر 4تا چپ و 4 تا راست)) و این باعث لرزش و تلف شدن نیرو میشه
ولی
در میلنگ تخت به علت در یک مسیر بودن و توازن بین بلوک چپ و راست از اتلاف نیرو کاسته میشه و به طبع هم اسب بخار افزایش پیدا میکنه و هم گشتاور میتونه تا پیک بالاتری با نمودار اسب بخار تقاطع پیدا کنه(منظورم افزایش یا کاهش گشتاور نیست).
دیدگاه من بود با توجه به تحلیلم و خوشحال میشم تصحیح و یا تکمیل بشه.
" Swedish Arrogant Tiger "
۹ آبان ۱۳۹۹اگه بخواید از نظر شعاع میل لنگ و نیروی پیستون حساب کنید بله با فرض اینکه هر دو نوع رو با اندازه برابر در اختیار داشته باشیم با اعمال نیرو به یک لنگ گشتاور یکسانی ایجاد میشه.
تفاوت اصلی در وزن و بالانس هست
میل لنگ های تخت به دلیل اینکه سبک تر هستن به موتور اجازه میدن تا دور های بیشتری بزنه و همینطور با سرعت بیشتری نسبت به یک کراس این کار رو انجام بده، متعاقبا اینرسی کمتری هم تولید میکنه(و موتور های سریع تر توان بیشتری تولید میکنن)
همونطورکه میدونید اسب بخار تولیدی یک موتور تابعی از گشتاور تولیدی و دور موتور هست پس ما وقتی بتونیم دور موتور رو چند صد دور یا هزار دور افزایش بدیم ممکنه مقداری افت گشتاور هم داشته باشیم ولی در عمل توان اسمی موتور بیشتر بشه که همه این ها بستگی به ست آپ های تیم طراحی داره و قطعا پیچیدگی هایی بسیار دیگه ای.
اگه درست متوجه شده باشم شما میگید ” گشتاور تو دور بالاتری تحویل داده بشه و کاهش گشتاور نداشته باشیم ” این درصورتی ایده آله که موتور بتونه به صورت یک بازه تو دور پایین هم گشتاور رو حفظ کنه که معمولا چنین اتفاقی نمی افته و ما نهایتا با کاهش گشتاور تو دور پایین مواجه میشیم که البته ممکنه برای خودروهای اسپرت و پیست محور اهمیت زیادی نداشته باشه.
دیدگاه من اینه امیدوارم درست نوشته باشم.
Bayerische Motoren Werke
۹ آبان ۱۳۹۹موافقم
بحث مفیدی بود
ارادت… .
مانی
۹ آبان ۱۳۹۹برادر جا به جا گفتی
تعادل میل لنگ صلیبی بیشتره و لرزش کمتری داره
Bayerische Motoren Werke
۱۰ آبان ۱۳۹۹آره
بررسی کردم
برعکس گفتم
دمت گرم
Ramin
۸ آبان ۱۳۹۹اوه اوه خدا رحم کنه آستون مارتین با بنز…..
چه شود.
Dna
۸ آبان ۱۳۹۹اگه بنز بخره بیشتر خوشحال میشیم
Amin-MC20
۸ آبان ۱۳۹۹امسال کمپانی ها بیچاره شدن
مهدی موتورز
۸ آبان ۱۳۹۹خدارو شکر
AMG_73/JUST AMG/SLS/CLS/G////
۸ آبان ۱۳۹۹آستون و بنز
چه شود……
سورنا
۸ آبان ۱۳۹۹کاش این همکاری باعث بشه مث همکاریش با مک لارن یه اسطوره تکرار نشدنی مث slr تولید کنن …
این slr الان معرفی بشه بازم بهترینه طراحیش عجیبه اصن ۱۰۰ سال دیگه هم تکراری نمیشه
?AMG.63?
۸ آبان ۱۳۹۹امیدوارم این همکاری ها نتیجه خوبی بده
REZA ///AMG
۸ آبان ۱۳۹۹واقعیت غیر قابل انکار در دنیای امروز اینه که شرکت های کوچکتر سوپراسپرت ساز مثل سابق توانایی حفظ استقلالشون رو ندارن و به اجبار یا باید تن به سلطه کمپانی های بزرگتر بدهند یا نابودی رو بپذیرن. هزینه های توسعه خودروها روز به روز در حال افزایشه و کمپانیهای کوچیک شانس چندانی برای بقا ندارن. هرچند این حرف کلی گوییه و استثنا زیاده اما این اتفاق به نظر اجتناب ناپذیر میاد.
/AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///
۸ آبان ۱۳۹۹داداش خوش برگشتی دلمون برات خیلی تنگ شده بود
یه مدت کامنت نمی نوشتی دادا
REZA ///AMG
۱۰ آبان ۱۳۹۹گفتم بیام یه سری بزنم ببینم کی به کیه :)
متاسفانه تا الان یکی دوتا اکانت آشنا بیشتر ندیدم
مهرداد كمال
۹ آبان ۱۳۹۹دقیقا
مهران
۸ آبان ۱۳۹۹هر نوع همکاری که کمک کنه به رشد یک برند قابل ستایش هست ولی خدایی از لحاظ پیشرفت و ساخت موتور و پکیج های ایمنی اونا کجا ما کجا