برای حدود دو سال، میتوان گفت لامبورگینی اوروس بهترین سوپر شاسیبلند جهان بود و واقعاً هیچ رقیبی برای آن وجود نداشت. اوروس با حدود ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به کاین توربو و پرفورمنس شگفتانگیز در آفرود و آنرود، پادشاه شاسیبلندهای پرفورمنس بالا محسوب میشد. سپس سه اتفاق رخ دارد. ابتدا پورشه مدل کاین توربو GT را روانهٔ بازار کرد. این مدل به نسخهای بسیار متفاوت از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی اوروس مجهز شده که توسط مردان وایساخ توسعه داده شده است. این یک کاین معمولی نیست زیرا هنوز هم رکورد سریعترین شاسیبلند پیست نوربرگرینگ را در اختیار دارد.
پسازآن، آستونمارتین DBX707 آمد. شاسیبلندی با رانندگی فوقالعاده عالی و نسخهای قویتر از DBX که بهخودیخود بسیار خوب بود. سومین اتفاق هم در نوامبر گذشته رخ داد یعنی زمانی که لامبورگینی به تولید اوروس معمولی پایان داد و نسخههای جدید S و پرفورمانته را جایگزین آن کرد؛ اما هیچکدام از این نسخههای جدید اوروس هنوز راهی بازار نشدهاند تا بتوانند در این رقابت حضور پیدا کنند و بنابراین، یک نبرد دوبهدوی سنتی را ترتیب دادیم. نبردی که هنوز هم مجموعاً ۱۳۴۷ اسب بخار قدرت در آن جریان دارد. پس بیایید به این سؤال که چه کسی روی کره زمین به چنین قدرتی در یک شاسیبلند نیاز دارد پایان دهیم و دریابیم که کدامیک از این سوپر شاسیبلندها بهتر است.
هرچند هردوی این خودروها شاسیبلندهای قدرتمندی هستند اما تفاوتهایی هم باهم دارند. بهعنوانمثال، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت AMG در آستون ۷۰۷ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه پیشرانهٔ پورشه تنها ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد. همچنین گشتاور پیشرانهٔ ژرمنها در سینهٔ شاسیبلند بریتانیایی با ۹۰۰ نیوتن متر از ۸۵۰ نیوتن متر کاین بیشتر است. از سوی دیگر، پورشه ۶۵ کیلوگرم سبکتر است اما تنها چهار صندلی دارد درحالیکه آستون نهتنها از لحاظ فضای سر و پا بهطور قابلتوجهی بزرگتر است بلکه میتواند پنج نفر را در خود جای دهد.
در بخش پرفورمنس، کاین توربو GT از DBX707 سریعتر است. این خودرو ظرف ۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه آستون برای انجام این کار به ۱۱.۴ ثانیه زمان نیاز دارد. پورشه همچنین ۴۰۰ متر را هم در ۱۱.۳ ثانیه طی میکند که یکدهم ثانیه از رقیب بریتانیایی سریعتر است. از سوی دیگر، DBX707 ترمزهای بهتری دارد زیرا از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳۱.۱ متر به توقف کامل میرسد اما پورشه این کار را در ۳۲ متر انجام میدهد. البته هردوی این مسافتهای توقف برای چنین خودروهای سنگینی قابلتوجه است.
از لحاظ دینامیکی اما پورشه در کلاس دیگری قرار دارد زیرا در آزمون چسبندگی موفق به ثبت رقم چشمگیر ۱.۰۷ جی شد. البته آستون هم چسبندگی جانبی ۰.۹۸ جی را ثبت کرد که هنوز هم برای یک شاسیبلند عالی است اما با پورشه یا اوروس (۱.۰۱ جی) بسیار فاصله دارد. موضوع تأثیرگذارتر اما عملکرد پورشه در پیست Figure-8 با تایم ۲۳.۲ ثانیه بود درحالیکه آستون این پیست را در ۲۴.۱ ثانیه طی کرد. برای مقایسه، سوپرکارها این پیست را در محدودهٔ ۲۲ ثانیه طی میکنند و کادیلاک CT5-V بلکوینگ تایم ۲۳.۴ ثانیه را در آن ثبت کرد.
این اعداد نشان میدهند که پورشه یک حیوان درنده است و نهتنها DBX707 بلکه هر شاسیبلند دیگری را پشت سر میگذارد. علاوه بر این، کاین توربو GT در نمونهٔ آزمایشی ما ۱۹۷,۰۱۰ دلار قیمت دارد درحالیکه این رقم برای آستون ۲۹۰,۰۸۶ دلار یا ۹۳,۰۷۶ دلار بیشتر است؛ اما آیا این پایان داستان است؟ قطعاً نه. به همین دلیل، در یک صبح دلپذیر سپتامبر، با دو خودرو راهی درههای لسآنجلس شدیم تا بفهمیم کدامیک از این دو ماشین واقعاً بهتر است.
بررسی را با طراحی بیرونی دو خودرو آغاز میکنیم یعنی جایی که آستون پیروزی قاطعی کسب میکند زیرا DBX خصوصاً در نسخهٔ ۷۰۷ شاسیبلند بسیار جذاب و خاصی به نظر میرسد. تنها نقطهضعف ظاهری آستون از دید ما اندازهٔ نسبتاً کوچک چرخها است. کاش رینگهای ۲۳ اینچی این ماشین بهتر دهانهٔ گلگیرها را پر میکردند. بااینحال، DBX707 حتی با رنگ سفید در نمونهٔ آزمایشی ما، در کنار پورشه که شبیه سیبزمینی به نظر میرسد، بسیار چشمگیر است.
علاوه بر این، پیشرانهٔ آستون نیز هم از لحاظ قدرت و هم صدا عالی است. این موتور غرشی وحشیانه دارد که لبخند بزرگی را روی لبان راننده مینشاند و با افزایش قدرت، میتوانید احساس کنید که پیشرانهٔ ساخت مرسدس قویتر میشود. پس از پیشرانهٔ میللنگ تخت مرسدس AMG GT بلک سریز، این قویترین نسخه از پیشرانهٔ ۴ لیتری مرسدس محسوب میشود. البته این پیشرانه زمانی که رئیس سابق AMG «توبیاس موئرز» مدیرعامل آستونمارتین بود توسعه داده شد و اکنون او دیگر سکان هدایت این شرکت بریتانیایی را در اختیار ندارد؛ بنابراین، آیا باید نگران آیندهٔ پیشرانههای آستون باشیم؟
همانقدر که شیفتهٔ پیشرانهٔ آستونمارتین شدیم، گیربکس هشت سرعتهٔ ZF پورشه بر نمونهٔ ۹ سرعتهٔ اتوماتیک مرسدس در DBX707 برتری دارد. منطق تعویض دندهٔ این گیربکس در رانندگیهای سریع بهخوبی پورشه نیست، دندهها را خیلی زود بالا میبرد و گاهاً غیرضروری دنده کم میکند. البته در حالت دستی دو گیربکس تقریباً برابر هستند اما پدالهای فیبر کربنی آستون یک دنیا بهتر هستند و حس پدل شیفترهای خودروهای مسابقهای را دارند. همچنین هنگام رانندگی کاملاً احساس میشود که هردو خودرو بجای گیربکسهای دوکلاچه از نمونههای اتوماتیک معمولی استفاده میکنند که این خوب است زیرا هیچکدام از این شاسیبلندهای بزرگ به تعویض دندههای بسیار سریع و تهاجمی نیازی ندارند.
برخلاف شروع حرکت از حالت سکون که پورشه سریعتر است، در رولینگ یا هنگام حرکت روی جاده، DBX707 سریعتر احساس میشود که این میتواند صرفاً به دلیل صدای بلندتر و جذابتر آن باشد. بااینحال، وقتی به پیچها میرسیم، برتری با پورشه خواهد بود هرچند که شاید این برتری بهاندازهٔ چیزی که اعداد آزمایش نشان میدادند نباشد. در پیچهای بزرگتر اما پیشرانهٔ آستون قدرت بیشتر خود را به رخ حریف میکشد. ۷۰۷ اسب بخار رقم بسیار زیادی است و موتور در سرعتهای سهرقمی هیچ نشانهای از کاهش توان از خود بروز نمیدهد. ترمزها نیز عالی هستند هرچند که بهاندازهٔ کاین اعتمادبهنفس ندارند.
هرچند اینها شاسیبلندهای بیش از ۲ تنی هستند اما هنگام رانندگی، پورشه چابکتر و کوچکتر احساس میشود. شاید این به خاطر فرمان سریعتر پورشه باشد. به همین دلیل، برای پیمودن پیچها با پورشه به تلاش کمتری نیاز است. بااینحال، از سوی دیگر این باعث میشود کاین خستهکنندهتر احساس شده و رانندگی آن هیجان کمتری نسبت به DBX707 داشته باشد. البته پورشه در لاستیکها هم برتری دارد زیرا از نمونههای پیرلی P Zero کورسا استفاده میکند درحالیکه لاستیکهای آستون پیرلی P Zero معمولی هستند و درنتیجه، کراساوور بریتانیایی کمی بیشتر از کمفرمانی رنج میبرد.
نتیجهگیری
در پایان این رقابت، نسبت به حالت معمول زمان بیشتری برای انتخاب برنده صرف کردیم. ما از دو جهت به موضوع نگاه کردیم. از یک سو، آستون اساساً نمیتواند ۹۳ هزار دلار قیمت بیشتر خود را توجیه کند خصوصاً با توجه به اینکه سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن از نمونههای قدیمی مرسدس گرفته شده است. علاوه بر این، پورشه رانندگی بهتری دارد؛ اما در ادامه، به این نتیجه رسیدیم که آستون ظاهر و احساسی را دارد که یک شاسیبلند با قیمت ششرقمی باید داشته باشد. این در حالی است که کاین توربو GT تقریباً شبیه مدل پایهٔ ۸۰ هزار دلاری خود به نظر میرسد؛ بنابراین، DBX707 قطعاً خودروی خاصتری است و به همین دلیل اگر بنا به انتخاب از بین یکی از این دو ماشین باشد، آستون را برمیداریم، حداقل تا زمانی که اوروس پرفورمانته از راه برسد.
مقام دوم: پورشه کاین توربو GT
نقاط قوت: بسیار توانمند، پرفورمنسی در سطح سوپراسپرتها، قیمت ارزانتر
نقاط ضعف: کسلکننده در سرعتهای بالا، ظاهری شبیه سیبزمینی، بخشی از هندلینگ بهتر آن به خاطر لاستیکها است
مقام اول: آستونمارتین DBX707
نقاط قوت: پیشرانهٔ فوقالعاده دوستداشتنی، ظاهر خاص، احساس رانندگی مقتدر
نقاط ضعف: قیمتی نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قدیمی مرسدس، فرمانی که باید سریعتر باشد
مشخصات فنی
آستونمارتین DBX707 | پورشه کاین توربو GT | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۰۷ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
ردلاین | ۷,۰۰۰ rpm | ۶,۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
نسبت وزن به قدرت | ۳.۳ کیلو به اسب بخار | ۳.۶ کیلو به اسب بخار |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۶۰ میلیمتر | ۲,۸۹۳ میلیمتر |
طول | ۵,۰۳۹ میلیمتر | ۴,۹۴۳ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۹۹ میلیمتر | ۱,۹۶۶ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۷۲۴ میلیمتر | ۱,۶۷۱ میلیمتر |
دایرهٔ چرخش | ۱۲.۴ متر | ۱۱.۵ متر |
وزن خالص | ۲۳۲۴ کیلوگرم | ۲۲۵۹ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب | ۵۷ به ۵۳ جلو/عقب |
حجم صندوق بار | ۶۴۰ لیتر | ۵۵۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۴ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۱ ثانیه | ۳.۰ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۷.۶ ثانیه | ۷.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۴ ثانیه | ۱۱.۳ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۱.۱ متر | ۳۲.۰ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۸ جی | ۱.۰۷ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۴.۱ متر | ۲۳.۲ متر |
ظرفیت باک | ۸۶ لیتر | ۹۰ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۲۳۹,۰۸۶ دلار | ۱۹۰,۱۵۰ دلار |
قیمت تستشده | ۲۹۰,۰۸۶ دلار | ۱۹۷,۰۱۰ دلار |
حامد
۷ آبان ۱۴۰۱#برای_حسرت_داشتن_ماشین_خوب
ریما
۷ آبان ۱۴۰۱مرسی
حامد
۷ آبان ۱۴۰۱دوستان هشتگ #برای_حسرت_داشتن_ماشین_خوب راه بیاندازید در پدال که کسانی میان اینجا ببینن ما همه یکی هستیم و خواستمون یکیه و خسته هستیم از اینکه فقط عکس و خبر ماشین ها دیدیم
فرید
۷ آبان ۱۴۰۱بعد چی؟ فهمیدن همه با هم هستیم بهمون آستون مارتین میدن؟ واردات نا محدود میشه؟ یا چی؟
مازیار
۷ آبان ۱۴۰۱بستگی داره
اگه منتظر استون مارتین باشی که هیچ
میلاد زد ام
۷ آبان ۱۴۰۱هر اتفاقی هم در کشور بیفته
اینا برن کسی دیگه بیاد ( که حتما این اتفاق میفته )
فردا اگه اتفاقی هم بیفته انگلیس هیچ جایگاهی توی این مملکت نداره
مردم ایران جنایات وحشیانه این کشور کثیف رو فراموش نمیکنن
هیچ وقت
پس الکی دل خودتون رو صابون نزنید
برو بیرون رندوم از مردم بپرس با شنیدن کلمه انگلیس چی به ذهنت میاد
تا متوجه بشی هر چیزی که متعلق به این کشور باشه توی ایران ما جایی نداره
تمام
اینو من بهتون قول میدم
مازیار
۷ آبان ۱۴۰۱میلادزدام
میشه بگی ریپلی چه ارتباطی به کامنت من داشت؟
هرچند این میشه بگی درمورد اغلب کامنت های شما بیفایدست اما اینو بگو لطفا
مازیار
۷ آبان ۱۴۰۱چی شد میلاد؟
بازم حرف روی هوا؟
میلاد زد ام
۷ آبان ۱۴۰۱شرمنده رفیق
نمیدونستم عصبی میشی
دیگه از این به بعد ریپ نمیزنم .
مازیار
۷ آبان ۱۴۰۱عصبی نشدم
فقط ارتباط نظرخواهی رندوم راجع به انگلیس و سیاست هاش با کامنت خودم رو پیدا نکردم
و همین رو پرسیدم
Reza Waffen SS
۷ آبان ۱۴۰۱پورش کائن توربو GT : لایک
آستونمارتین DBX707 : دیسلایک
فقط انگلستان
۷ آبان ۱۴۰۱به نظر من آستون مارتین dbx شاید دو برابر پورشه کاین قشنگ تر باشه واقعا آدم از دیدنش سیر نمیشه
چند وقت پیش یه بنتلی بنتایگا وارد ایران شده بود که واقعا یه سروگردن از امثال پورشه کاین و بی ام و x6 قشنگ تر بود و این آستون مارتین از بنتایگا هم زیباتره
کلا زیبایی شاسی بلندهای سوپر لوکس با بقیه شاسی بلندها فرق میکنه.
Hadi
۷ آبان ۱۴۰۱پورشه سریع تر ارزون تر و کاربردی تره 👌🏼
استون هم چیز حقیه…
ولی ارزش ۹۰ هزار بیشتر نداره
پس پورشه 👍🏼
فقط انگلستان
۷ آبان ۱۴۰۱یعنی چی ارزش ۹۰ هزار بیشتر رو نداره
پورشه کاین در فول ترین حالت خودش باز یه سروگردن از آستون مارتین پایین تره
نه از نظر کیفیت نه از نظر امکانات رفاهی نه از نظر زیبایی نه از نظر پرستیژ پورشه کاین اصلا در حد آستون مارتینdbx نیست.
Porsche 911
۷ آبان ۱۴۰۱خوبه همین آستون مارتین بود که به دلیل مشکلات کیفی همیشه نمره پایین میاورده نه پورشه
زیبایی هم امری سلیقه ای هست پس هیچی
پرستیژ هم فکر نمیکنم اصلا تا حالا از پورشه چیزی شنیده باشی
شاید آستون به دلیل قیمت بالاتر کمتر توی جاده ها دیده بشه ولی پرستیژ اصلا ارتباطی با این فرآیند نداره
در نهایت شما داری از یه مرسدس با آرم استون دفاع میکنی دوست عزیز
این مورد نه فقط درمورد DBX بلکه در مورد نصف بیشتر محصولات استون صدق میکنه
Porsche 911
۷ آبان ۱۴۰۱البته این حرف من نیست ولی فعلا و در حال حاضر آستون مارتین رو با پورشه مقایسه نمیکنن چون به دلیل برخی مشکلات کمی افت داشته ولی اینطور که که پیداست داره با قدرت برمیگرده و من هم این برند رو خیلی دوست دارم
اما قضاوت کامنت بالای من به دلیل اتفاقات و مشکلات فعلی آستون هست به امید خدا با حل مشکلات با قدرت مثل قبل میشه
مازیار
۷ آبان ۱۴۰۱پورشه 911
اگه اون یه مرسدس با آرم آستون مارتین باشه اونوقت مرسدس هم میتونه رو شاسی بلند هم کلاس خودش سیصد هزار دلار قیمت بزاره
نه فقط در مورد DBX بلکه همه موارد مشابه
آیا میتونه؟
اگه نه پس یه فرقی هست این وسط
البته مشابه این حرف قبلا از دوستان – اغلب امریکایی فن – درمورد رولزرویس و بی ام و شنیده میشد اما راستش از شما توقع نداشتم
فقط انگلستان
۷ آبان ۱۴۰۱دیگه حرفایی مثل این بنزه چون بعضی چیزاش با بنز مشترکه یا حرفایی مثل زیر مجموعه تو دنیا خریدار نداره الان اگه کمی تحقیق کنی میبینی که خیلی از شرکت ها دارن از پلت فرم و قطعات مشابه استفاده میکنن و هر شرکتی با توجه به هدف خودش در اون قطعات تغییراتی ایجاد میکنه و به حرفای عجیب و غریب دیگران هم توجهی نمیکنن
در کل مثلا پورشه میاد یه خودرو در سطح۷ میسازه و یه شرکت مثل آستون مارتین میاد یه خودرو در سطح ۱۰ و اینجا هم برتری آستون مارتین خیلی واضحه مگر اینکه دیگه تعصب جلو چشمتو گرفته باشه
در مورد کیفیت هم بگم که کیفیت آستون مارتین با بنتلی برابری میکنه
در مورد حرفات در باره پرستیژ آستون مارتین هم که دیگه چیزی نمیگم.
دانیال_Surrey،England
۷ آبان ۱۴۰۱فقط انگلستان من خودم نظرم یکمی رو به 707هستش، به لحاظ پرفورمنس و البته کمی کاربردی تره.
در کل تفاوت خیلی زیادی ندارن.
در بحث کیفیت هم پورشه بالاتر از تمام محصولات استونه نیازی هم به بحث بیشتر نیست.
اینم که میگی کیفیت بنتلی با استون یکیه اینم از اون نظراته که ازت انتظار نداشتم!
حالا بحث ظاهر و پرستیژ و …هم سلیقه ایه بیشتر.
در کل سطح پورشه خیلی بالاتر از استونه اینو سابقه ی پورشه تو مسابقات به ما میگه.
فقط انگلستان
۷ آبان ۱۴۰۱به به دانیال جان خوشحال شدم نظرت رو دیدم
ولی با احترام نظر من این نیست محصولات پورشه از جمله پانامرا.کاین.ماکان.اصلا در حد پایین ترین محصول آستون مارتین یعنی ونتیج هم نیستن درسته کلاسشون فرق میکنه ولی جایگاه پایین تری دارن حتی پورشه کیمن هم یه خودرو سطح متوسط هستش نسبت به مدل های آستون مارتین
در مورد کیفیت و امکانات رفاهی هم که برید مقایسه های بنتایگا و dbx رو ببینید از نظر امکانات رفاهی dbxبالاتره و از نظر کیفیت هم چیزی کم نداره
کیفیت چرم و چوب و بقیه مواد سازنده آستون مارتین بیشتر از پورشست و دقت ساختش هم خیلی بالاتره توی همین مقاله به یکیش اشاره شده یعنی پدال های شیفتر فیبر کربن آستون مارتین
❤
Porsche 911
۷ آبان ۱۴۰۱مازیار جان
مرسدس برندی هست که از پایه ترین تا پرفورمنس تربن خودرو هارو میسازه چه کوپه چه سدان و…
و کمتر وقتی بوده که مرسدس شاسی بلند ۳۰۰ هزاردلاری ساخته باشه
اما چون آستون مارتین اومده و با این قیمت این ماشین رو ساخته دلیل بر توانایی برترش نسبت به مرسدس نیست
Porsche 911
۷ آبان ۱۴۰۱در ضمن مازیار جان من هم مثل بقیه…
شاید من هم الان دارم اشتباه میکنم😉
مازیار
۷ آبان ۱۴۰۱منم همینطور😁
کاراکتر
۷ آبان ۱۴۰۱کاین رو چون زیاد دیدم استون حس تازگی و جذابیت بیشتری داره ولی چیزی از ارزش های پورشه کم نمیکنه
Pouyan
۷ آبان ۱۴۰۱با تعریفایی که در طول مقاله انجام شد،نتیجه گیری نهایی مقداری غیر منطقی بود.
مازیار
۷ آبان ۱۴۰۱استون مارتین برتری همیشگی خودش یعنی جذابیت ظاهری رو در این مقایسه هم به رخ کشید اما پورشه کلا یک درجه بالاتره هرچند اگه بخاطر قابلیت هایی باشه که هرگز مورد نیاز یک شاسی بلند نیست
R@min
۷ آبان ۱۴۰۱اتفاقا اینجا استون واقعا بالاتره البته با کمک یه آلمانی دیگه.
مازیار
۷ آبان ۱۴۰۱منظور من فقط قابلیت های پیست محوری بود
Reza
۷ آبان ۱۴۰۱پورشه 👍👏🌷
AloneBoy13
۷ آبان ۱۴۰۱اگه قیمت رو در نظر نگیریم رقابت تنگاتنگی دارن و بی عیب و نقصن کما اینکه در نقاط ضعف از شدت نبود سوژه به ویژگی ظاهری توجه شده و نکاتی مثل هندلینگ و قدرت و سرعت برای هر دو در مقایسه باهم نقطه قوته ولی اگه قیمت رو در نظر بگیریم درسته که پورشه کاین خیلی ارزون تره . جانب گرایی نمیکنم ولی با این حال کسی که برای خرید ماشین ۱۹۰ هزار دلار داشته باشه ۹۰ هزار دلار بیشتر یا کمتر براش فرق چندانی نداره و تنها ملاکش فقط برندی هستش که مورد علاقشه . یا پورشه یا استون یا حتی اوروس ! . چون بعید میدونم حتی ثروتمند ترین افراد قشر متوسط یا حتی متوسط به بالا هم پول خرید چنین خودروهایی رو داشته باشن که حالا لنگ ۹۰ هزار تا بیشتر باشن
AMIN JAFARI
۷ آبان ۱۴۰۱#برای_حسرت_داشتن_ماشین_خوب
بی خیال اسم
۷ آبان ۱۴۰۱ماشالله به هردو فوق العاده هستن
خودم هردوشون رو دوست دارم
ولی اگر بخوام یکی انتخاب کنم کاین توربو جی تی هستش
فقط اون جمله ی ظاهری شبیه به سیب زمینی😂😂😂
amir1400
۷ آبان ۱۴۰۱با تمام احترامی که برای آستون قائل هستم ، ولی در نهایت انتخابم کاین هست
امیرحسین
۷ آبان ۱۴۰۱جی ام سی جیمی دهه ۹۰ کافیه برا اینا
قاطر فروش
۷ آبان ۱۴۰۱استون خراب میشه نمیخوام
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۷ آبان ۱۴۰۱استون مارتین با انجین بنز چه غوغایی می کنه پورشه هم بسیار قابل احترام
کاراکتر
۷ آبان ۱۴۰۱فقط ، آلمانی و بنز و آئودی ، انتخاب من در کلاس لوکس ، فقط آلمانی . پر قدرت ❤❤❤❤❤ .
سامان اذری
۷ آبان ۱۴۰۱داخل استون مارتین چقدر زشته
برعکس بیرونش
❤BMW❤
۷ آبان ۱۴۰۱فکر کنم نویسنده برای تیتر که گفته اسپرت ترین شاسی بلند ها ، لامبورگینی اوروس و بیامو xm رو یادش رفته :)
روزبه
۷ آبان ۱۴۰۱من آستون مارتین DBX رو تو مسابقه فرمول یک باکو تونستم از نزدیک ببینم . به معنای واقعی کلمه فکم چسبیده بود زمین از این حجم از جذابیت . بی نهایت … تاکید میکنم بی نهایت خفن تر از چیزیه که تو عکسا دیده میشه . با این توضیح که اونی که من دیدم ( مدیکال کار فرمول یک ) DBX معمولیه . ببین این نسخه 707 چیه دیگه …
#برای _حسرت_داشتن_ماشین_ خوب
R@min
۷ آبان ۱۴۰۱باید عنوان رو به نبرد موتورهای M177/178 با کل صنعت خودروسازی تغییر داد. این موتور بنظرم بهترین هشت سیلندر تاریخ مرسدس و در کنار F154 فراری و کایوت فورد بهترین موتورهای حال و حاضر هستن.
موتور تنها قسمتی از خودرو هست که می تونه یه تنه تمام نقاط ضعف یه محصول رو پوشش بده.
بی خیال اسم
۷ آبان ۱۴۰۱دقیقا آقا رامین حرف دلم رو زدید
فقط نمی دونم چرا قسمت سوم بود درسته؟
قسمت سوم اون مقاله مقایسه ال اس و کایوت رو پدال نمی زاره
سوشیانت
۷ آبان ۱۴۰۱شتاب صفرتاصد هر دو ۳.۳ هست ولی تاپ اسپید استون مارتین ۳۱۰ پورشه ۳۰۰ استون مارتین قدرتش هم بیشتره پس در مجموع پرفورمنس استون مارتین بهتره ولی من بین این دو پورشه رو انتخاب میکنم چون موتورش برا خودشه و مثل استون مارتین نرفته بده انجینش رو بنز بسازه من اگه بخوام یه شاسی بلند اسپرت بخرم دوج دورانگو هلکت رو انتخاب میکنم چون هم شاسی بلند خانوادگی سه ردیفه هست هم اسپرته و با قدرت فوق العاده ۷۱۰ اسب رقیبی نداره
d1123
۷ آبان ۱۴۰۱اگر یه شاسی بلند سریع توی خط مستقیم و پیچ ها بخوایم که در حال حاضر در دسترس باشه، کاین توربو جیتی در کنار هامر ای وی گزینه خوبیه.
ولی اگه نمونه های 2023 رو هم در نظر بگیریم، دو انتخاب برتر فراری پورسانگوئه و لوتوس التره خواهند بود
Muty
۷ آبان ۱۴۰۱کاری به این دو مدل ندارم
اما مقایسه برند پورشه با استون ظلم هستش
عاقلان دانند
مهردادکمال
۷ آبان ۱۴۰۱والله این استون مارتین همه چیش مال بنزه و همه ما بیشتر استون مارتین یه گرند تور درجه یک و با کیفیت و جنتلمن میشناسیم تا یک شاسی بلند
بنظرم بجز رنجرور و لندکروزر و واگونیر هیچ شاسی بلند لوکسی اصالت زیادی نداره
چون جبر زمان باعث تولیدشون شدن
SRT
۷ آبان ۱۴۰۱بین این دوتا صددرصد استون
و فکر نمیکنم اوروس های جدید هم حرف خیلی زیادی داشته باشن
امیر آرویش _ اهوازی
۸ آبان ۱۴۰۱بنظر بنده دیگه قیافه پورشه کاین تکراری شده
و چیز جدیدی بجز پیشرانه هاش نداره
تمام مدل های کاین یه جور شده
جذابیت قبل رو نداره و تکراری شده
بحث اصالت نیست
آقای همساده
۲۹ آبان ۱۴۰۱اوروس هم که کلا اینجا پشمه
Moro
۴ آذر ۱۴۰۱آینده گان شرم میکنن از این مقایسه، استون کجا، این کجا، موتور رو با هزار تا چیز، فرمون رو با صد تا چیز، تایر رو میشه حل کرد، اما رخ کار رو ببین اصلا، با چی میخوای این سیب زمینی رو هم تراز کنی با این پادشاه آخه خدایی زشته نکنید
car lover
۲۴ شهریور ۱۴۰۳چیزی که بنظرم درباره این دوتا ماشین جذاب نیست بحث گیربکسشونه
همه میدونن که گیربکس دوکلاچه چقدر مزیت داره نسبت به اتوماتیک هم تو سرعت تعویض دنده و هم صدا و چیزیه که خودم بشخه
خیلی می پسندم
چرا پورشه از گذاشتن دو کلاچه pdk رو این ماشین خودداری کرد؟
یا چرا استون یه گیربکس دوکلاچه جدید طراحی نکرد؟
اینها جای نقد و انتقاد باقی میذاره