آستونمارتین DB12 به لطف طراحی استثنایی، پرفورمنس هیجانانگیز و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً مدرن، خودرویی است که ایراد گرفتن از آن مشکل خواهد بود.
جادهٔ ناپلئون که در فرانسه از ریویرا به گرنوبل میرسد، با مجموعهای از پیچهای باریک و پیچهای سریع که با مسیرهای مستقیم کوتاهی به هم متصل میشوند یکی از بهترین جادههای اروپا برای رانندگی بهحساب میآید. همچنین بخش بزرگی از این جاده از پارک ملی عبور میکند و درنتیجه ترافیک کمی دارد. خودروی ایدهآل برای جادهٔ ناپلئون خودرویی است که در پیچهای تند چابک باشد، برای پیچهای سریع آماده باشد و ذخیرهٔ زیادی از قدرت برای سرعت گرفتن در مستقیمیها داشته باشد یعنی چیزی شبیه آستونمارتین DB12.
آستونمارتین اصطلاح جدید «سوپر تورر» را برای توصیف این خودرو ابداع کرده است و باید گفت توصیف درستی است زیرا DB12 وظیفهٔ گرند تورر را بهخوبی انجام میدهد و در موقع لازم میتواند مثل یک خودروی اسپرت عمل کند. تنظیم شاسی این خودرو با هدف حفظ کیفیت سواری اما چابکتر کردن هندلینگ انجام گرفته و سه حالت رانندگی اصلی بنامهای GT، اسپرت و اسپرت پلاس به همراه دو حالت جدید خیس و شخصی برای آن در نظر گرفته شده است. این اولین آستونمارتین با حالت رانندگی شخصی است و از طریق آن میتوان نرمی تعلیق در حالت GT را با صدای اگزوز اسپرت حالت اسپرت پلاس ترکیب کرد. DB12 همچنین به کمکفنرهای تطبیقی جدید بلیشتاین مجهز شده که حتی در سفتترین حالت هم کیفیت سواری را حفظ میکند.
بزرگترین تغییر فنی DB12 نسبت به DB11 اما زیر کاپوت صورت گرفته یعنی جایی که هرچند هنوز هم پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG قرار دارد اما بسیار قویتر شده است. به لطف توربوشارژرهای بزرگتر و نسبت تراکم بالاتر، خروجی این موتور به ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده که حتی از پیشرانهٔ V12 قبلی هم بیشتر است. در حال حاضر، موتور V12 برای DB12 ارائه نمیشود اما گفته شده احتمال بازگشت آن وجود دارد.
بااینحال، همین پیشرانهٔ V8 هم هرگز ناامیدکننده نیست و با بازهٔ گستردهٔ ارائهٔ گشتاور که اوج آن از دور ۲,۷۵۰ تا ۶ هزار rpm خواهد بود، در کل دور موتور بشدت قدرتمند است. به گفتهٔ آستونمارتین، این ماشین ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد اما هنگام رانندگی، DB12 حتی سریعتر از این احساس میشود و با تخته کردن پدال گاز، در جادهٔ ناپلئون خودرو از پیچی به سمت پیچ دیگر شلیک میشد.
در همین حال، پیشرانهای که میتواند با این شتاب خودرو را به جلو شلیک کند، به ترمزهایی نیاز دارد که برای مهار کردن خودرو به همان اندازه قدرتمند باشد و دیسکهای کربن سرامیکی بهخوبی از پس انجام این کار برمیآیند. این ترمزها که سفارشی هستند، حدود ۲۷ کیلوگرم سبکتر از نمونههای آهنی استاندارد خواهند بود. پشت فرمان DB12 برای اینکه واقعاً بتوان به آسفالت جاده حمله کرد باید خودرو را در حالت اسپرت پلاس قرار داد زیرا در این حالت، سوپر تورر آستونمارتین بیشتر احساس سوپر دارد تا تورر! تنها مشکل در حالت اسپرت پلاس تنظیم تهاجمی پدال گاز است. در دیگر حالتهای رانندگی اما حتی موتور V8 قدرتمند AMG هم نمیتواند آرامش رانندگی DB12 در شهرها و سرعت پایین را برهم بزند.
این ماشین هنوز هم از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF استفاده میکند که در عقب نصب شده است. این گیربکس اما عملکرد بسیار دقیق و خوبی دارد بهگونهای که در پیچها دندهها را کم کرده و هنگام شتاب گیریهای شدید دنده را تا جای ممکن حفظ میکند. این گیربکس به کوچکترین حرکت پا روی پدال گاز واکنش نشان میدهد و حتی دندهها را تا ردلاین نگه میدارد درحالیکه دیگر گیربکسها معمولاً خیلی زود دنده را عوض میکنند. از سوی دیگر، این هشت سرعتهٔ ZF هنگام حرکت با سرعت بسیار پایین در شهرهای شلوغ هیچکدام از تردیدهای ناگهانی که در گیربکسهای دوکلاچه رخ میدهد را ندارد.
همان کمکفنرهای تطبیقی بلیشتاین که سواری DB12 را در شهر بسیار راحت نگه میدارند، در جاده آن را به تهدیدی برای پیچها تبدیل میکنند. محصول جدید آستونمارتین به لطف این کمکفنرها به همراه دیفرانسیل الکترونیکی جدید، با دقت بسیار بالایی وارد پیچها میشود و دماغهٔ کشیدهٔ خود را دقیقاً به همان سمتی که راننده بخواهد نشانه میرود. همچنین این خودرو به لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت S 5 مجهز شده که تازه توسعه پیدا کردهاند و بشدت به آسفالت میچسبند تا مانع از سر خوردن خودرو حتی در لغزندهترین پیچها شوند.
هرچند شاید برخی نتوانند DB12 را در ظاهر از DB11 تشخیص دهند اما بهجز درها و سقف که از DBS گرفته شده است، همهٔ پانلهای بدنهٔ این خودرو جدید هستند یا تغییر پیدا کردهاند. در جلوی DB12 بزرگترین جلوپنجرهٔ تاریخ آستونمارتین نصب شده است و چراغهای جدید جلو کاملاً با خطوط گلگیرها هماهنگ هستند. رینگهای ۲۱ اینچی فورجکاری شده خیلی خوب با گلگیرهای پهنتر خودرو هماهنگ شدهاند و فاصلهٔ عرضی چرخها به میزانی جزئی افزایش پیدا کرده است.
هرچند آستونمارتین از ایجاد تغییرات بزرگ در ظاهر DB12 پرهیز کرده اما در داخل هرگز اینطور نیست زیرا برای اینجا داشبورد کاملاً جدید و مدرنتری طراحی شده است. آستون همچنین بجای قرض گرفتن سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قدیمی مرسدس، سیستم اختصاصی جدیدی را برای این خودرو توسعه داده است. این سیستم از طریق یک نمایشگر ۱۰.۳ اینچی ارائه میشود که بهصورت شیبدار در کنسول میانی نصب شده است. هرچند شاید این نمایشگر کوچک به نظر برسد اما کارکرد خوبی دارد و میتواند چند عملکرد را بهطور همزمان نشان دهد.
برای DB12 سه نوع صندلی مختلف ارائه میشود که خودروی آزمایشی ما به نمونههای اسپرت پلاس مجهز بود. این صندلیها پشتیبانی خوبی از بدن به عمل میآورند اما صندلیهای عقب مثل قبل هنوز هم بیشتر جنبهٔ تزئینی داشته و بجای انسان برای قرار دادن کیف یا کولهپشتی مناسب هستند.
بهطورکلی، در طول رانندگی ما DB12 شبیه یک محصول کاملاً منسجم به نظر میرسید نه ترکیبی از قطعات دیگر خودروسازان. آستونمارتین DB12 هرچند شاید بیشتر یک ارتقاء کلی از DB11 باشد اما به لطف طراحی استثنایی، پرفورمنس هیجانانگیز و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً مدرن، به خودرویی ایدهآل برای رانندگی در یکی از مشهورترین جادههای اروپا تبدیل شده است.
مشخصات فنی
Aston Martin DB12 | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۷۲۴ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۸۱ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۲۹۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۰۴ میلیمتر |
وزن | ۱۸۶۰ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۲۵۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲+۲ نفر |
قیمت پایه | ۲۴۸,۰۸۶ دلار |
امتیاز | ۹.۳ از ۱۰ |
GMA
۱۵ تیر ۱۴۰۲درود بر استون مارتین بابت ساخت این جواهر❤️
MR.JD
۱۵ تیر ۱۴۰۲واقعا جواهر بهترین تعبیر برای این آستون مارتین هست .
افتخار این را داشتم که یک آستون مارتین DB11 رنگ تیتانیومی را در ترکیه از نزدیک ببینم .
تنها تعبیری که میتوانست آنرا تعبیر کند جواهر بود . اصلا خطوط بدنه و هارمونی آنها طوری بود که مستقیم یاد الماس تراش خورده بیوفتید .
net
۱۶ تیر ۱۴۰۲جلوپنجره های بزرگ استون جالب نیست مثل انسانی هست که دهانش باز شده داره میخنده.ستون سقف شیشه جلو و ستون سقف شیشه عقب و قوص سقف متضاد مشکی هست جالب نیست.رنگ کرم طراحی داخلی بد هست.چراغ باریک سفید عقب بد هست و داخل چراغ شکل c مانند هست و داخلش خالی هست بد شده
TR 12
۱۵ تیر ۱۴۰۲از زیباترین خودرو های حال حاضر .
طراحی عالی و نیروگاه AMG زیر کاپوت .
آستون مارتین رو با طراحیای زیبا و هنرمندانه ش میشناسم البته به غیر اون سیگنت .
امین
۱۵ تیر ۱۴۰۲واقعا بینظیره.اصالت یعنی استون مارتین
gholii
۱۵ تیر ۱۴۰۲با تمام خوب بودن و بی نظیر بودنش ولی باز هم پشت سر بنتلی کنتیننتال هست.
R/T
۱۵ تیر ۱۴۰۲باهات مخالفم
هر دو خوبن رقابت سختی بینشون هست نمیشه گفت کدوم بهتره
حمید
۱۵ تیر ۱۴۰۲چقدر سبز بهش میاد ، ادم متحول میشه از دیدنش
harry.potter
۱۵ تیر ۱۴۰۲معجزه نسبت الهی
نسبت ۱.۶۱۸ در تمام بخش های خودروهای استون مارتین رعایت میشه
علت طراحی بی نقص و الهی هم همینه
کارت عابر بانک زیبا ترین مستطیل جهانه می دونی چرا؟
چون نسبت طول به عرضش ۱.۶۱۸ هست
لاک حلزون ، گل افتاب گردان ، نسبت اعضای بدن به هم (طول بازو به ساعد) و…
این است معجزه ی اعداد
۱.۶۱۸ وتماااااااام
harry.potter
۱۵ تیر ۱۴۰۲چرا دیس میدید؟ حالتون بده از زندگی ناراضی هستید
مشکل مالی و … دارید چرا تو اینترنت می گردید و حال بقیه رو خراب می کنید
الکی دیس میدید متاسفم وقتم رو بابت نوشتن کامنت براتون می کنم
یه مبحث علمی دیس دادن داره؟؟؟؟؟
صف ماکارونی و مرغ خوش بگذره😑😏😉
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۲عزیزم قابل تقدیر هستید شما :))
harry.potter
۱۵ تیر ۱۴۰۲❤️❤️❤️❤️ امروز کنکور دادم
حالم نامیزون بود یه کامنت زدم اینجا فکرم عوض شه
بعد دیدم الکی ۳ نفر دیس لایک دادن
ادم یکم میره تو فکر
مرسی ازت❤️
حسین
۱۶ تیر ۱۴۰۲❤️❤️
موفق باشی
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۲چه جالب نمیدونستم
parhamiof
۱۶ تیر ۱۴۰۲زاویه فقط زاویه 1.829468258383733738338
الف.ی
۱۵ تیر ۱۴۰۲آقا من عاشق این شدم ❤
«در جلوی DB12 بزرگترین جلوپنجرهٔ تاریخ آستونمارتین نصب شده است و چراغهای جدید جلو کاملاً با خطوط گلگیرها هماهنگ هستند. رینگهای ۲۱ اینچی فورجکاری شده خیلی خوب با گلگیرهای پهنتر خودرو هماهنگ شدهاند»
فقط نمای عقبش یه جوریه برام که انگار یه چیزی کم داره
یه چیزی شبیه بال عقب
یه سوال
گیربکس 8 سرعته ZF دو کلاچه نیست؟
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۲آره
خوراک نسخه های
تقویت و سفارشی از سوی سازنده است
اگر سرمایه و وقت و البته
واقعا بخواد انجامش بده
harry.potter
۱۵ تیر ۱۴۰۲هر چی نگاش می کنم سیر نمیشم🤯
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/2024-aston-martin-db12-first-drive-review-5.jpg
مگه میشه اخه انقده زیبایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۲واقعا قشنگ
پس خوبه از نزدیک نمیبینی
چون باید تا درمانگاه
قلمدوشت کنیم
Dead man95
۱۵ تیر ۱۴۰۲این خیلی خوبه
R/T
۱۵ تیر ۱۴۰۲به به واقعا خوبه فقط جای V12 خالیه
مازیار
۱۵ تیر ۱۴۰۲خوشگله مگه نه؟
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۲نیکی و پرسش
Ali
۱۵ تیر ۱۴۰۲همه چیش عالیه بجز اینکه شرکتی به بزرگی و قدمت استون ایا نباید خودش موتور بزنه یا رنجرور باید از بیمر موتور بخره ؟ من که حال نمیکنم 😐
MASOUD 0099
۱۵ تیر ۱۴۰۲خیلی خوشگله اصلأ آدم عشق میکنه خیلی خیلی زیبا!!!
ماشاالله آستون مارتین!
احسان
۱۵ تیر ۱۴۰۲بی نهایت جذاب و زیبا
طراحی خارجی بی نظیر،قلدر،ظریف،قدرتمند ،حساب شده و در یک کلام ؛ افسونگر
طراحی داخل ، با وجود استفاده صحیح و منطقی از تکنولوژی روز، زیبا ، کلاسیک ، کاربردی و جذاب و دلنشین ،نه اینکه به بهانه مد روز ،فقط صفحه نمایش و طراحی بی روح و کسل کننده (مانند سری ۵ و ۷ جدید و دیگر فریب خوردگان پر آوازه … )
آقا این ماشین خیلی عالیه
خیلی به دل میشینه
خیلی جذابه همه جوره
قیمتش هم واقعا مفته نسبت به خیلی از برند های دیگه که همین پکیج را تا گاها تا ۲ و ۳ برابر میفروشن
این محصول واقعا ارزنده است
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۲نظر من چرا ثبت نشد
راجب این خودروی دوست داشتنی
این بنده خدا ها رو باید بیارن جاده های
شمال تا متوجه بشن
گنجایش اصلی چیه
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۲ولی دوستان قبول دارید
ورود سدان هایی مثل m5 Cs
و امثالشون
حضور و وجود این اسپرت هارو کم رنگ کرده
خودرو های برقی و …
اسب بخار دیگه حرمت نداره :(
Royal Driver
۱۵ تیر ۱۴۰۲از هر زاویه به این ماشین نگاه میکنم کامل و بی نقصه، واقعا حرف نداره این ماشین، آستون مارتین کم نمیزاره، با قدرت داره جلو میره
روزبه
۱۵ تیر ۱۴۰۲ماشینای آستون مارتین هرررررر چقدر تو عکسا زیبا هستن از نردیک میلیون ها بار زیباتر و فک زمین بنداز تر هستن . اینو از روی تجربه دیدن سیفتی کار و مدیکال کار فرمول یک سال گذشته باکو میگم که vantage و dbx بودن … آدم شل میشه از نزدیک دیدنی
حمیدرضا
۱۵ تیر ۱۴۰۲واقعا فوق العاده زیبا و دلنشینه.
یک سوال: بنظرتون این ماشین و فراری ۸۱۲ رقیب مستقیم حساب میشن؟
GMA
۱۵ تیر ۱۴۰۲فراری ۸۱۲ سوپر فست یه کلاس بالاتر هست و رقیبش مدل DBS هست.
حمیدرضا
۱۵ تیر ۱۴۰۲پس در واقع با مدل روما در یک سگمنت هستن درسته؟
رامتین
۱۵ تیر ۱۴۰۲عجب طراحی خوبی و موتور جذابی داره. لذت بردیم.
OldBoy
۱۵ تیر ۱۴۰۲دیگه استخراج قدرت بیشتر از این موتور برای یه گرند تورر به صرفه نیس و به احتمال زیاد موتور V12 برای نسخه های بعدی برمیگرده
ERFAN BUGATTI
۱۶ تیر ۱۴۰۲The best Aston Martin in the world بهترین آستون مارتین حال حاظر
ERFAN BUGATTI
۱۶ تیر ۱۴۰۲ولی هیچ ماشینی به پای بوگاتی میسترال یا دیگر ماشین های بوگاتی نمیرسه
ERFAN BUGATTI
۱۶ تیر ۱۴۰۲واقعا خیلی خوشگله خیلی زیباست مثل جواهره ولی هیچ ماشینی یا برندی بوگاتی نمیشه ویرون شیرون دیوو جنتودیچی لاویتور نویر جنتودیچی و میسترال واقعا شاهکار مهندسیه بوگاتی کیا با من موافق هستند که بوگاتی بهترینه France 🇫🇷 FRANCE 🇫🇷
Hamid3x
۱۶ تیر ۱۴۰۲شرکت استون مارتین رو اول باید یک مجموعه هنری دونست بعد صنعتی
واقعا طراحی های زیبا و لاکچری داره
❤BMW❤
۱۶ تیر ۱۴۰۲یه سوالی دارم ،
چرا انقدر جذابه ؟
BMW
۱۶ تیر ۱۴۰۲واقعا پر از اصالت و جواهری که همچون مبدرخشد و این DB12 رو من خیای ازش خوشم آورده حالا درسته آینده داره یه جوره دیگه پیش میره و کابین داخل شده 90 درصد مانیتور ولی واقعا اعجوبه هست و افسوس که حتی نمیشه دیدشون
AMIR
۱۴ مرداد ۱۴۰۲خداییش خیلی خوبه مخصوصا رنگ سبزش💚
اصالت حفظ کرده که یکی از بهترین ویژگی های این ماشینه از نظر من👏💚💚