آستون مارتینتجربه و آزمایش

اولین تجربه رانندگی با آستون‌مارتین DB12، ابداع کلاس جدید سوپر تورر!

آستون‌مارتین DB12 به لطف طراحی استثنایی، پرفورمنس هیجان‌انگیز و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً مدرن، خودرویی است که ایراد گرفتن از آن مشکل خواهد بود.

جادهٔ ناپلئون که در فرانسه از ریویرا به گرنوبل می‌رسد، با مجموعه‌ای از پیچ‌های باریک و پیچ‌های سریع که با مسیرهای مستقیم کوتاهی به هم متصل می‌شوند یکی از بهترین جاده‌های اروپا برای رانندگی به‌حساب می‌آید. همچنین بخش بزرگی از این جاده از پارک ملی عبور می‌کند و درنتیجه ترافیک کمی دارد. خودروی ایده‌آل برای جادهٔ ناپلئون خودرویی است که در پیچ‌های تند چابک باشد، برای پیچ‌های سریع آماده باشد و ذخیرهٔ زیادی از قدرت برای سرعت گرفتن در مستقیمی‌ها داشته باشد یعنی چیزی شبیه آستون‌مارتین DB12.

آستون‌مارتین اصطلاح جدید «سوپر تورر» را برای توصیف این خودرو ابداع کرده است و باید گفت توصیف درستی است زیرا DB12 وظیفهٔ گرند تورر را به‌خوبی انجام می‌دهد و در موقع لازم می‌تواند مثل یک خودروی اسپرت عمل کند. تنظیم شاسی این خودرو با هدف حفظ کیفیت سواری اما چابک‌تر کردن هندلینگ انجام گرفته و سه حالت رانندگی اصلی بنام‌های GT، اسپرت و اسپرت پلاس به همراه دو حالت جدید خیس و شخصی برای آن در نظر گرفته شده است. این اولین آستون‌مارتین با حالت رانندگی شخصی است و از طریق آن می‌توان نرمی تعلیق در حالت GT را با صدای اگزوز اسپرت حالت اسپرت پلاس ترکیب کرد. DB12 همچنین به کمک‌فنرهای تطبیقی جدید بلیشتاین مجهز شده که حتی در سفت‌ترین حالت هم کیفیت سواری را حفظ می‌کند.

بزرگ‌ترین تغییر فنی DB12 نسبت به DB11 اما زیر کاپوت صورت گرفته یعنی جایی که هرچند هنوز هم پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG قرار دارد اما بسیار قوی‌تر شده است. به لطف توربوشارژرهای بزرگ‌تر و نسبت تراکم بالاتر، خروجی این موتور به ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده که حتی از پیشرانهٔ V12 قبلی هم بیشتر است. در حال حاضر، موتور V12 برای DB12 ارائه نمی‌شود اما گفته شده احتمال بازگشت آن وجود دارد.

بااین‌حال، همین پیشرانهٔ V8 هم هرگز ناامیدکننده نیست و با بازهٔ گستردهٔ ارائهٔ گشتاور که اوج آن از دور ۲,۷۵۰ تا ۶ هزار rpm خواهد بود، در کل دور موتور بشدت قدرتمند است. به گفتهٔ آستون‌مارتین، این ماشین ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما هنگام رانندگی، DB12 حتی سریع‌تر از این احساس می‌شود و با تخته کردن پدال گاز، در جادهٔ ناپلئون خودرو از پیچی به سمت پیچ دیگر شلیک می‌شد.

در همین حال، پیشرانه‌ای که می‌تواند با این شتاب خودرو را به جلو شلیک کند، به ترمزهایی نیاز دارد که برای مهار کردن خودرو به همان اندازه قدرتمند باشد و دیسک‌های کربن سرامیکی به‌خوبی از پس انجام این کار برمی‌آیند. این ترمزها که سفارشی هستند، حدود ۲۷ کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌های آهنی استاندارد خواهند بود. پشت فرمان DB12 برای اینکه واقعاً بتوان به آسفالت جاده حمله کرد باید خودرو را در حالت اسپرت پلاس قرار داد زیرا در این حالت، سوپر تورر آستون‌مارتین بیشتر احساس سوپر دارد تا تورر! تنها مشکل در حالت اسپرت پلاس تنظیم تهاجمی پدال گاز است. در دیگر حالت‌های رانندگی اما حتی موتور V8 قدرتمند AMG هم نمی‌تواند آرامش رانندگی DB12 در شهرها و سرعت پایین را برهم بزند.

این ماشین هنوز هم از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF استفاده می‌کند که در عقب نصب شده است. این گیربکس اما عملکرد بسیار دقیق و خوبی دارد به‌گونه‌ای که در پیچ‌ها دنده‌ها را کم کرده و هنگام شتاب گیری‌های شدید دنده را تا جای ممکن حفظ می‌کند. این گیربکس به کوچک‌ترین حرکت پا روی پدال گاز واکنش نشان می‌دهد و حتی دنده‌ها را تا ردلاین نگه می‌دارد درحالی‌که دیگر گیربکس‌ها معمولاً خیلی زود دنده را عوض می‌کنند. از سوی دیگر، این هشت سرعتهٔ ZF هنگام حرکت با سرعت بسیار پایین در شهرهای شلوغ هیچ‌کدام از تردیدهای ناگهانی که در گیربکس‌های دوکلاچه رخ می‌دهد را ندارد.

همان کمک‌فنرهای تطبیقی بلیشتاین که سواری DB12 را در شهر بسیار راحت نگه می‌دارند، در جاده آن را به تهدیدی برای پیچ‌ها تبدیل می‌کنند. محصول جدید آستون‌مارتین به لطف این کمک‌فنرها به همراه دیفرانسیل الکترونیکی جدید، با دقت بسیار بالایی وارد پیچ‌ها می‌شود و دماغهٔ کشیدهٔ خود را دقیقاً به همان سمتی که راننده بخواهد نشانه می‌رود. همچنین این خودرو به لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت S 5 مجهز شده که تازه توسعه پیدا کرده‌اند و بشدت به آسفالت می‌چسبند تا مانع از سر خوردن خودرو حتی در لغزنده‌ترین پیچ‌ها شوند.

هرچند شاید برخی نتوانند DB12 را در ظاهر از DB11 تشخیص دهند اما به‌جز درها و سقف که از DBS گرفته شده است، همهٔ پانل‌های بدنهٔ این خودرو جدید هستند یا تغییر پیدا کرده‌اند. در جلوی DB12 بزرگ‌ترین جلوپنجرهٔ تاریخ آستون‌مارتین نصب شده است و چراغ‌های جدید جلو کاملاً با خطوط گلگیرها هماهنگ هستند. رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج‌کاری شده خیلی خوب با گلگیرهای پهن‌تر خودرو هماهنگ شده‌اند و فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها به میزانی جزئی افزایش پیدا کرده است.

هرچند آستون‌مارتین از ایجاد تغییرات بزرگ در ظاهر DB12 پرهیز کرده اما در داخل هرگز این‌طور نیست زیرا برای اینجا داشبورد کاملاً جدید و مدرن‌تری طراحی شده است. آستون همچنین بجای قرض گرفتن سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قدیمی مرسدس، سیستم اختصاصی جدیدی را برای این خودرو توسعه داده است. این سیستم از طریق یک نمایشگر ۱۰.۳ اینچی ارائه می‌شود که به‌صورت شیب‌دار در کنسول میانی نصب شده است. هرچند شاید این نمایشگر کوچک به نظر برسد اما کارکرد خوبی دارد و می‌تواند چند عملکرد را به‌طور هم‌زمان نشان دهد.

برای DB12 سه نوع صندلی مختلف ارائه می‌شود که خودروی آزمایشی ما به نمونه‌های اسپرت پلاس مجهز بود. این صندلی‌ها پشتیبانی خوبی از بدن به عمل می‌آورند اما صندلی‌های عقب مثل قبل هنوز هم بیشتر جنبهٔ تزئینی داشته و بجای انسان برای قرار دادن کیف یا کوله‌پشتی مناسب هستند.

به‌طورکلی، در طول رانندگی ما DB12 شبیه یک محصول کاملاً منسجم به نظر می‌رسید نه ترکیبی از قطعات دیگر خودروسازان. آستون‌مارتین DB12 هرچند شاید بیشتر یک ارتقاء کلی از DB11 باشد اما به لطف طراحی استثنایی، پرفورمنس هیجان‌انگیز و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً مدرن، به خودرویی ایده‌آل برای رانندگی در یکی از مشهورترین جاده‌های اروپا تبدیل شده است.

مشخصات فنی

Aston Martin DB12

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۸۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی
طول ۴,۷۲۴ میلی‌متر
عرض ۱,۹۸۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۹۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۰۴ میلی‌متر
وزن ۱۸۶۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۲۵۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲+۲ نفر
قیمت پایه ۲۴۸,۰۸۶ دلار
امتیاز ۹.۳ از ۱۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۸ رای
منبع
Car&DriverMotor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (855 ديدگاه)

    درود بر استون مارتین بابت ساخت این جواهر❤️

    موافقم 132
    مخالفم 2
    1. MR.JD

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (321 ديدگاه)

      واقعا جواهر بهترین تعبیر برای این آستون مارتین هست .
      افتخار این را داشتم که یک آستون مارتین DB11 رنگ تیتانیومی را در ترکیه از نزدیک ببینم .
      تنها تعبیری که میتوانست آنرا تعبیر کند جواهر بود . اصلا خطوط بدنه و هارمونی آنها طوری بود که مستقیم یاد الماس تراش خورده بیوفتید .

      موافقم 59
      مخالفم 3
    2. net

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3485 ديدگاه)

      جلوپنجره های بزرگ استون جالب نیست مثل انسانی هست که دهانش باز شده داره میخنده.ستون سقف شیشه جلو و ستون سقف شیشه عقب و قوص سقف متضاد مشکی هست جالب نیست.رنگ کرم طراحی داخلی بد هست.چراغ باریک سفید عقب بد هست و داخل چراغ شکل c مانند هست و داخلش خالی هست بد شده

      موافقم 3
      مخالفم 30
  2. TR 12

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از زیباترین خودرو های حال حاضر .
    طراحی عالی و نیروگاه AMG زیر کاپوت .
    آستون مارتین رو با طراحیای زیبا و هنرمندانه ش میشناسم البته به غیر اون سیگنت .

    موافقم 70
    مخالفم 4
  3. امین

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    واقعا بینظیره.اصالت یعنی استون مارتین

    موافقم 52
    مخالفم 6
  4. gholii

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    با تمام خوب بودن و بی نظیر بودنش ولی باز هم پشت سر بنتلی کنتیننتال هست.

    موافقم 9
    مخالفم 71
    1. R/T

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (958 ديدگاه)

      باهات مخالفم
      هر دو خوبن رقابت سختی بینشون هست نمیشه گفت کدوم بهتره

      موافقم 41
      مخالفم 1
  5. حمید

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (367 ديدگاه)

    چقدر سبز بهش میاد ، ادم متحول میشه از دیدنش

    موافقم 37
    مخالفم 4
  6. harry.potter

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    معجزه نسبت الهی
    نسبت ۱.۶۱۸ در تمام بخش های خودروهای استون مارتین رعایت میشه

    علت طراحی بی نقص و الهی هم همینه

    کارت عابر بانک زیبا ترین مستطیل جهانه می دونی چرا؟
    چون نسبت طول به عرضش ۱.۶۱۸ هست

    لاک حلزون ، گل افتاب گردان ، نسبت اعضای بدن به هم (طول بازو به ساعد) و…

    این است معجزه ی اعداد

    ۱.۶۱۸ وتماااااااام

    موافقم 68
    مخالفم 19
    1. harry.potter

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (191 ديدگاه)

      چرا دیس میدید؟ حالتون بده از زندگی ناراضی هستید
      مشکل مالی و … دارید چرا تو اینترنت می گردید و حال بقیه رو خراب می کنید
      الکی دیس میدید متاسفم وقتم رو بابت نوشتن کامنت براتون می کنم

      یه مبحث علمی دیس دادن داره؟؟؟؟؟

      صف ماکارونی و مرغ خوش بگذره😑😏😉

      موافقم 45
      مخالفم 33
      1. حسین

        ۱۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (783 ديدگاه)

        عزیزم قابل تقدیر هستید شما :))

        موافقم 27
        مخالفم 4
        1. harry.potter

          ۱۵ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (191 ديدگاه)

          ❤️❤️❤️❤️ امروز کنکور دادم
          حالم نامیزون بود یه کامنت زدم اینجا فکرم عوض شه
          بعد دیدم الکی ۳ نفر دیس لایک دادن
          ادم یکم میره تو فکر

          مرسی ازت❤️

          موافقم 17
          مخالفم 27
        2. حسین

          ۱۶ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (783 ديدگاه)

          ❤️❤️
          موفق باشی

          موافقم 6
          مخالفم 4
    2. حسین

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (783 ديدگاه)

      چه جالب نمیدونستم

      موافقم 16
      مخالفم 2
    3. parhamiof

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (754 ديدگاه)

      زاویه فقط زاویه 1.829468258383733738338

      موافقم 1
      مخالفم 12
  7. الف.ی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1784 ديدگاه)

    آقا من عاشق این شدم ❤
    «در جلوی DB12 بزرگ‌ترین جلوپنجرهٔ تاریخ آستون‌مارتین نصب شده است و چراغ‌های جدید جلو کاملاً با خطوط گلگیرها هماهنگ هستند. رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج‌کاری شده خیلی خوب با گلگیرهای پهن‌تر خودرو هماهنگ شده‌اند»
    فقط نمای عقبش یه جوریه برام که انگار یه چیزی کم داره
    یه چیزی شبیه بال عقب

    یه سوال
    گیربکس 8 سرعته ZF دو کلاچه نیست؟

    موافقم 30
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (783 ديدگاه)

      آره
      خوراک نسخه های
      تقویت و سفارشی از سوی سازنده است
      اگر سرمایه و وقت و البته
      واقعا بخواد انجامش بده

      موافقم 10
      مخالفم 2
  8. harry.potter

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    هر چی نگاش می کنم سیر نمیشم🤯

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/2024-aston-martin-db12-first-drive-review-5.jpg

    مگه میشه اخه انقده زیبایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 28
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (783 ديدگاه)

      واقعا قشنگ

      پس خوبه از نزدیک نمیبینی

      چون باید تا درمانگاه
      قلمدوشت کنیم

      موافقم 14
      مخالفم 2
  9. Dead man95

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (76 ديدگاه)

    این خیلی خوبه

    موافقم 15
    مخالفم 2
  10. R/T

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    به به واقعا خوبه فقط جای V12 خالیه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  11. مازیار

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    خوشگله مگه نه؟

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (783 ديدگاه)

      نیکی و پرسش

      موافقم 7
      مخالفم 1
  12. Ali

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    همه چیش عالیه بجز اینکه شرکتی به بزرگی و قدمت استون ایا نباید خودش موتور بزنه یا رنجرور باید از بیمر موتور بخره ؟ من که حال نمیکنم 😐

    موافقم 4
    مخالفم 26
  13. MASOUD 0099

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (418 ديدگاه)

    خیلی خوشگله اصلأ آدم عشق می‌کنه خیلی خیلی زیبا!!!
    ماشاالله آستون مارتین!

    موافقم 11
    مخالفم 1
  14. احسان

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (256 ديدگاه)

    بی نهایت جذاب و زیبا
    طراحی خارجی بی نظیر،قلدر،ظریف،قدرتمند ،حساب شده و در یک کلام ؛ افسونگر
    طراحی داخل ، با وجود استفاده صحیح و منطقی از تکنولوژی روز، زیبا ، کلاسیک ، کاربردی و جذاب و دلنشین ،نه اینکه به بهانه مد روز ،فقط صفحه نمایش و طراحی بی روح و کسل کننده (مانند سری ۵ و ۷ جدید و دیگر فریب خوردگان پر آوازه … )
    آقا این ماشین خیلی عالیه
    خیلی به دل میشینه
    خیلی جذابه همه جوره
    قیمتش هم واقعا مفته نسبت به خیلی از برند های دیگه که همین پکیج را تا گاها تا ۲ و ۳ برابر میفروشن

    این محصول واقعا ارزنده است

    موافقم 24
    مخالفم 2
  15. حسین

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (783 ديدگاه)

    نظر من چرا ثبت نشد

    راجب این خودروی دوست داشتنی

    این بنده خدا ها رو باید بیارن جاده های
    شمال تا متوجه بشن
    گنجایش اصلی چیه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. حسین

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (783 ديدگاه)

    ولی دوستان قبول دارید
    ورود سدان هایی مثل m5 Cs
    و امثالشون
    حضور و وجود این اسپرت هارو کم رنگ کرده
    خودرو های برقی و …
    اسب بخار دیگه حرمت نداره :(

    موافقم 14
    مخالفم 1
  17. Royal Driver

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    از هر زاویه به این ماشین نگاه میکنم کامل و بی نقصه، واقعا حرف نداره این ماشین، آستون مارتین کم نمیزاره، با قدرت داره جلو می‌ره

    موافقم 18
  18. روزبه

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    ماشینای آستون مارتین هرررررر چقدر تو عکسا زیبا هستن از نردیک میلیون ها بار زیباتر و فک زمین بنداز تر هستن . اینو از روی تجربه دیدن سیفتی کار و مدیکال کار فرمول یک سال گذشته باکو میگم که vantage و dbx بودن … آدم شل میشه از نزدیک دیدنی

    موافقم 14
  19. حمیدرضا

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (334 ديدگاه)

    واقعا فوق العاده زیبا و دلنشینه.
    یک سوال: بنظرتون این ماشین و فراری ۸۱۲ رقیب مستقیم حساب میشن؟

    1. GMA

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (855 ديدگاه)

      فراری ۸۱۲ سوپر فست یه کلاس بالاتر هست و رقیبش مدل DBS هست.

      1. حمیدرضا

        ۱۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (334 ديدگاه)

        پس در واقع با مدل روما در یک سگمنت هستن درسته؟

  20. رامتین

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    عجب طراحی خوبی و موتور جذابی داره. لذت بردیم.

    موافقم 12
  21. OldBoy

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (87 ديدگاه)

    دیگه استخراج قدرت بیشتر از این موتور برای یه گرند تورر به صرفه نیس و به احتمال زیاد موتور V12 برای نسخه های بعدی برمیگرده

    موافقم 4
    مخالفم 3
  22. ERFAN BUGATTI

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    The best Aston Martin in the world بهترین آستون مارتین حال حاظر

    موافقم 7
    مخالفم 1
  23. ERFAN BUGATTI

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ولی هیچ ماشینی به پای بوگاتی میسترال یا دیگر ماشین های بوگاتی نمیرسه

    موافقم 1
    مخالفم 7
  24. ERFAN BUGATTI

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    واقعا خیلی خوشگله خیلی زیباست مثل جواهره ولی هیچ ماشینی یا برندی بوگاتی نمیشه ویرون شیرون دیوو جنتودیچی لاویتور نویر جنتودیچی و میسترال واقعا شاهکار مهندسیه بوگاتی کیا با من موافق هستند که بوگاتی بهترینه France 🇫🇷 FRANCE 🇫🇷

    موافقم 3
    مخالفم 9
  25. Hamid3x

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (415 ديدگاه)

    شرکت استون مارتین رو اول باید یک مجموعه هنری دونست بعد صنعتی

    واقعا طراحی های زیبا و لاکچری داره

    موافقم 8
    مخالفم 2
  26. ❤BMW❤

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    یه سوالی دارم ،
    چرا انقدر جذابه ؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
  27. BMW

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    واقعا پر از اصالت و جواهری که همچون مبدرخشد و این DB12 رو من خیای ازش خوشم آورده حالا درسته آینده داره یه جوره دیگه پیش میره و کابین داخل شده 90 درصد مانیتور ولی واقعا اعجوبه هست و افسوس که حتی نمیشه دیدشون

    موافقم 2
    مخالفم 1
  28. AMIR

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خداییش خیلی خوبه مخصوصا رنگ سبزش💚
    اصالت حفظ کرده که یکی از بهترین ویژگی های این ماشینه از نظر من👏💚💚

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا