آستون مارتین

معرفی نسخه نهایی آستون‌مارتین والهالا، ابرخودروی هیبرید با 1080 اسب بخار

نسخهٔ نهایی والهالا که در سه‌ماههٔ دوم سال آینده روی خط تولید می‌رود، به لطف یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو و سه موتور الکتریکی، ۱۰۸۰ اسب بخار قدرت دارد.

بیش از پنج سال پس از اولین رونمایی والهالا در قالب کانسپت می‌گذرد و حال سرانجام آستون‌مارتین نسخهٔ تولیدی و نهایی این سوپرکار را به‌طور کامل معرفی کرده است تا در سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۲۵ تولید آن را آغاز کند. این برند بریتانیایی وعدهٔ رقابت با لامبورگینی روئلتو و فراری SF90 استراداله را داده است. در سینهٔ والهالا یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت AMG قرار دارد که به‌تنهایی ۸۲۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

علاوه بر این، سه موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کنند که دوتای آن روی محور جلو نصب شده و مجموع خروجی را به ۱۰۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. والهالا علاوه بر اینکه اولین خودروی پلاگین‌هیبریدی آستون‌مارتین محسوب می‌شود، یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه را هم برای این برند بریتانیایی معرفی کرده است. به لطف بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و چهارچرخ محرک، والهالا ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

پیشرانهٔ V8 والهالا با چیزی که در مدل‌هایی مثل ونتیج و DBX707 می‌بینیم متفاوت است. سیستم روغن‌کاری این موتور از نوع کارتل خشک است و از میل‌لنگ تخت استفاده می‌کند. مهندسان همچنین میل بادامک و منیفولدهای دود جدیدی را برای این موتور طراحی کرده و از توربوشارژرهای بزرگ‌تری نسبت به DBX707 استفاده کرده‌اند. به لطف سه موتور الکتریکی، آستون‌مارتین روی محور جلو سیستم کنترل گشتاور بُرداری را ایجاد کرده درحالی‌که برای عقب دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی را در نظر گرفته است.

سیستم هیبریدی تأخیر توربو را کاهش می‌دهد و باطری را از طریق سیستم احیای انرژی ترمزها شارژ می‌کند. والهالا همچنین می‌تواند تا ۱۴ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت طی کند. در این ابرخودروی جدید مثل والکری، طراحان به آیرودینامیک توجه ویژه‌ای داشته‌اند و والهالا در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت بیش از ۶۰۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. با افزایش سرعت، قطعات آیرودینامیکی فعال باعث تولید داون‌فورس بیشتر از طریق بال‌های جلو و عقب می‌شود.

اجزای اصلی خودرو مثل سیستم تعلیق، ترمز، فرمان، آیرودینامیک فعال و پیشرانه از طریق سیستم یکپارچه کنترل دینامیک خودرو (IVC) کنترل می‌شوند که امکان تنظیم دقیق پارامترها را فراهم می‌کند. این سیستم همچنین امکان برقراری ارتباط بین محورهای جلو و عقب را فراهم می‌کند زیرا بین محورها هیچ ارتباط فیزیکی وجود ندارد. والهالا روی یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی ساخته شده که از تخصص آستون‌مارتین در فرمول یک بهره می‌برد. سیستم تعلیق والهالا از نوع پوشراد است و برای محور عقب از کمک‌فنرهای تطبیقی بلیشتین استفاده شده است. برای متوقف کردن این هیولا هم دیسک‌های ترمز ۴۱۰ میلی‌متری در جلو و ۲۹۰ میلی‌متری در عقب در نظر گرفته شده است.

کابین والهالا از خودروهای فرمول یک الهام گرفته است. مقابل راننده غربیلک فرمان فیبر کربنی چهارگوش مانند قرار گرفته و روی داشبورد دو نمایشگر برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده است. مثل دیگر محصولات آستون‌مارتین، خریداران والهالا از طریق بخش Q امکان سفارشی‌سازی بی‌پایانی را خواهند داشت. فعلاً حرفی در مورد قیمت این سوپرکار بریتانیایی زده نشده ولی میدانیم که تنها ۹۹۹ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2120 ديدگاه)

    دیر اومدی داداش خیلی دیر !! ولی واقعا زیباست.

    موافقم 59
    مخالفم 5
    1. net

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3509 ديدگاه)

      جلو کاپوت عرضش زیاده

      موافقم 4
      مخالفم 33
      1. net

        ۲۱ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3509 ديدگاه)

        عرض کاپوت جلو نسبت به ماشین های سوپر اسپرت دیگر خیلی پهن تر هست

        موافقم 7
        مخالفم 4
      2. net

        ۲۱ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3509 ديدگاه)

        این مدل چراغ جلو پهن قدیمی شده

        موافقم 3
        مخالفم 13
    2. amir

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3738 ديدگاه)

      استون ماریتن یه مدتیه به طور خفن زده تو کار خوشگل سازی تقریبا هرچی اواخر داده بیرون خوشگل و قشنگ بوده
      والهالا
      ونکوئیش و ونتیج
      دی بی ۱۲ و دی بی ۱۱

      موافقم 61
      مخالفم 7
      1. آرین

        ۲۱ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (418 ديدگاه)

        و پرفورمنس عالی رو هم در نظر بگیر

        موافقم 26
        مخالفم 1
      2. B

        ۲۱ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (939 ديدگاه)

        استون همشه قشنگ میساخت از زشت سازیش باید تعجب کرد

        موافقم 19
        مخالفم 1
        1. amir

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3738 ديدگاه)

          الان تو این مدتا فقط یه ویکتور و والور رو داد که ممکنه مناسب سلیقه همه نباشه بقیه همه شاهکار بودن

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. محمدهادی

          ۲۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2485 ديدگاه)

          من تو عمرم از همه بیشتر عاشق ونکوییش ۱۲ سیلندرش بودم
          خیلی ابهت و شخصیت تخصصی داشت
          یادش بخیر
          تو گرن توریسمو ۴ بود

    3. علی Shelby

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (611 ديدگاه)

      خیلی خوشگله مخصوصا عقبش

  2. مازیار

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1067 ديدگاه)

    یه محصول کامل موتوراسپرت
    همه جوره جذاب و دلنشینه
    هم ظاهرش هم مشخصاتش
    به نظرم تایم 6:30 تا 6:35 دور از دسترس نیست

    موافقم 36
    مخالفم 6
  3. Siyavash

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (943 ديدگاه)

    حس میکنم تویه نوربرگرینگ حرفای زیادی برا گفتن داره و میتونه برا مرسدس on قلدر بازی در بباره..خیلی باهاش حال میکنم رنگ عالی هم چیز عالی..کاشکی زودتر بیاد..تویه درگ شک ندارم روئلتو رو میگیره و با sf90 پا به پا میره…

    موافقم 22
    مخالفم 3
  4. Joker

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (613 ديدگاه)

    چند ماه قبل توی نمایندگی استون مارتین توی داون تاون از نزدیک دیدمش،طراحیش فوق‌العاده جذابه،قشنگ حس خودرو میلیون دلاری رو القا میکنه بر خلاف خیلی از هایپرکارهای میلیون دلاری،مشخصات فنی هم بیشتر از هر خودرو دیگه ای رقیب مستقیم فراری sf90 هستش،البته باید ببینیم تا چند ماه آینده فراری واسه جانشین sf90 یا بهتره بگیم فیس لیفت،چه آشی تدارک دیده،با توجه به آخرین گندی که فراری زده بعید میدونم تو بحث طراحی بتونه با استون رقابت کنه،بازم هر چی اساتید پدال بگن…

    موافقم 18
    مخالفم 14
  5. Scuderia Ferrari

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4081 ديدگاه)

    والهالا بزرگ ترین رقیب جانشین SF90 استراداله هست
    نسل فعلی رو با این مشخصات فنی شکست میده

    آستون مارتین یعنی طراحی های زیبا و ماندگار در تاریخ

    موافقم 23
    مخالفم 6
    1. فقط انگلستان

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1142 ديدگاه)

      👍👍

      موافقم 9
      مخالفم 3
    2. محمدهادی

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2485 ديدگاه)

      استون همیشه ی عمر با برکتش رقیب مستقیم فراری بوده
      خوشحالیم که امروز هم در سطح همتراز فراری اسطوره همچنان نماینده داره

  6. GMA

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (855 ديدگاه)

    شاهکار های استون یکی پس از دیگری از راه رسیدن!
    برادر کوچکتر والکری واقعا دلبری می‌کنه 💎
    پ.ن: جناب دهقان قوی ترین پیشرانه بین محصولات استون مارتین انجین V12 والکری هست نه این
    ممنون بابت پوشش خبر 🙏

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. امیر دهقان

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (755 ديدگاه)

      ارادت
      بله درسته، اشتباه از منبع این خبر بود و منم دقت نکردم!

      موافقم 9
      مخالفم 1
    2. POUYAN

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (211 ديدگاه)

      قدرت تولیدی موتور ونکوئیش هم از قدرت تولیدی موتور بنزینی والهالا بیشتره که

      موافقم 5
      مخالفم 2
  7. ممد ژانگولر

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4255 ديدگاه)

    به نظرم باشگاه الهلال عربستان چند دستگاه والهالا بخره به عنوان دستمزد بده به بازیکناش.

    موافقم 9
    مخالفم 6
  8. دکتر استاپ

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    V8 AMG اینجا V8 AMG اونجا V8 AMG همه جا

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. Nismo

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1636 ديدگاه)

      گفتم که! کل اروپا از یه موتور 4 لیتری v8 توربو استفاده میکنن بدون هیچ تنوعی نهایتا یکم دستکاریش میکنن واسه قدرت بالاتر.
      انگار هرجوری شده میخوان قاره سبز رو حفظ کنن

      موافقم 3
      مخالفم 21
    2. Taha Ayoobi

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4963 ديدگاه)

      شرکت ها: از کدوم موتور استفاده کنم؟
      مرسدس: V8 AMG
      چی؟ V8 AMG
      کجا؟ V8 AMG
      کی؟ V8 AMG
      V8 AMG

      موافقم 12
      مخالفم 5
  9. Mr. gt c

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (435 ديدگاه)

    بسیار زیبا و مشخصات درخوری داره، استون در بحث طراحی جز محدود برند هایی هست که اصالت و وقار خودش رو حفظ کرده

    موافقم 7
    مخالفم 3
  10. Ali.d

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (102 ديدگاه)

    چقد بدنه از پشت و بغل و داخل حتی شبیه
    amg one بنز😶😶😶
    انگار همون ماشین با برند دیگه البته موتورش هم که amg ولی v8

    موافقم 6
    مخالفم 12
  11. hosen

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (943 ديدگاه)

    خیلی طراحی شکیل و دلبربایی داره

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۲۱ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2485 ديدگاه)

      آدم تصور میکنه این بدنه تو سازمان هوافضای ارتش بریتانیا طراحی شده باشه
      از بس بی نقصه

  12. nikan

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (183 ديدگاه)

    بهترین بخشش گیربکسشه
    بلاخره استون مارتین سراغ گیربکسای دو کلاچه رفت
    طراحیشم که مثل همه استونای این چند وقت خیلی خوشگله
    امیدوارم وزنش پایین باشه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (373 ديدگاه)

    خیلی دلم میخواد نقش آستون رو در ساخت هایپر کارهاش بدونم احتمالا نقش ایران خودرو در ساخت اون بنزها رو داره.

    موافقم 5
    مخالفم 10
  14. مهرداد آقائی

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از قدیم گفته اند، هر شغلی شاگردی می خواهد!

  15. m

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    طراحیه به شدت جذابی و مشخصات خیلی خوبی داره
    با این مشخصات فعلا در بین هم رده هاش میشه گفت سریعترینه و برای رقابت باید منتظر جانشین sf90 بود

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. جرمی کلارکسون

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1056 ديدگاه)

    عالی شده

    موافقم 3
    مخالفم 1
  17. R

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1230 ديدگاه)

    لامبو نمیتونه رقابت کنه ۲۰۰ کیلو حداقل مشکل اضافه وزن داره مهندسای لامبو باید فکری به حال وزن کنن
    ولی اس اف ۹۰ رو با اختلاف جزئی شکست میده تو درگ اما تو پیست بااختلاف بیشتر
    جسکو اتک هم رکورد اس اف رو شکوند تو پیست تاپ گیر و اول شد

  18. مهدی

    ۲۱ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1770 ديدگاه)

    ظاهر دوست داشتنی داره اما در مورد مقایسش با خودرویی مثل sf90xx بعیده تو پیست حریف اون فراری بشه
    جسکو اتک هم بله تو تاپ گیر تایم بهتری از sf90 زد اما خب شرایط خودروها دیگه زیادی متفاوت بود جسکو ۲۰۰ کیلو سبک‌تر و ۵۰۰ اسب قویتر و اون اختلاف کم خودش نشون دهنده اینه که sf90 تو پیست یه هیولاست دیگه چه برسه به مدل xx

    موافقم 3
    مخالفم 1
  19. M power

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (445 ديدگاه)

    عقبشو هستم ولی جلوشو نه
    ولی در کل خوشگله و متاسفانه واسه این قدرت و پرفورمنس جزوه اخرین نفرهاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا