نسخهٔ نهایی والهالا که در سهماههٔ دوم سال آینده روی خط تولید میرود، به لطف یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو و سه موتور الکتریکی، ۱۰۸۰ اسب بخار قدرت دارد.
بیش از پنج سال پس از اولین رونمایی والهالا در قالب کانسپت میگذرد و حال سرانجام آستونمارتین نسخهٔ تولیدی و نهایی این سوپرکار را بهطور کامل معرفی کرده است تا در سهماههٔ دوم سال ۲۰۲۵ تولید آن را آغاز کند. این برند بریتانیایی وعدهٔ رقابت با لامبورگینی روئلتو و فراری SF90 استراداله را داده است. در سینهٔ والهالا یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت AMG قرار دارد که بهتنهایی ۸۲۸ اسب بخار قدرت تولید میکند.
علاوه بر این، سه موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی میکنند که دوتای آن روی محور جلو نصب شده و مجموع خروجی را به ۱۰۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. والهالا علاوه بر اینکه اولین خودروی پلاگینهیبریدی آستونمارتین محسوب میشود، یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه را هم برای این برند بریتانیایی معرفی کرده است. به لطف بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و چهارچرخ محرک، والهالا ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
پیشرانهٔ V8 والهالا با چیزی که در مدلهایی مثل ونتیج و DBX707 میبینیم متفاوت است. سیستم روغنکاری این موتور از نوع کارتل خشک است و از میللنگ تخت استفاده میکند. مهندسان همچنین میل بادامک و منیفولدهای دود جدیدی را برای این موتور طراحی کرده و از توربوشارژرهای بزرگتری نسبت به DBX707 استفاده کردهاند. به لطف سه موتور الکتریکی، آستونمارتین روی محور جلو سیستم کنترل گشتاور بُرداری را ایجاد کرده درحالیکه برای عقب دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی را در نظر گرفته است.
سیستم هیبریدی تأخیر توربو را کاهش میدهد و باطری را از طریق سیستم احیای انرژی ترمزها شارژ میکند. والهالا همچنین میتواند تا ۱۴ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت طی کند. در این ابرخودروی جدید مثل والکری، طراحان به آیرودینامیک توجه ویژهای داشتهاند و والهالا در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت بیش از ۶۰۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند. با افزایش سرعت، قطعات آیرودینامیکی فعال باعث تولید داونفورس بیشتر از طریق بالهای جلو و عقب میشود.
اجزای اصلی خودرو مثل سیستم تعلیق، ترمز، فرمان، آیرودینامیک فعال و پیشرانه از طریق سیستم یکپارچه کنترل دینامیک خودرو (IVC) کنترل میشوند که امکان تنظیم دقیق پارامترها را فراهم میکند. این سیستم همچنین امکان برقراری ارتباط بین محورهای جلو و عقب را فراهم میکند زیرا بین محورها هیچ ارتباط فیزیکی وجود ندارد. والهالا روی یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی ساخته شده که از تخصص آستونمارتین در فرمول یک بهره میبرد. سیستم تعلیق والهالا از نوع پوشراد است و برای محور عقب از کمکفنرهای تطبیقی بلیشتین استفاده شده است. برای متوقف کردن این هیولا هم دیسکهای ترمز ۴۱۰ میلیمتری در جلو و ۲۹۰ میلیمتری در عقب در نظر گرفته شده است.
کابین والهالا از خودروهای فرمول یک الهام گرفته است. مقابل راننده غربیلک فرمان فیبر کربنی چهارگوش مانند قرار گرفته و روی داشبورد دو نمایشگر برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده است. مثل دیگر محصولات آستونمارتین، خریداران والهالا از طریق بخش Q امکان سفارشیسازی بیپایانی را خواهند داشت. فعلاً حرفی در مورد قیمت این سوپرکار بریتانیایی زده نشده ولی میدانیم که تنها ۹۹۹ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.
R@min
۲۱ آذر ۱۴۰۳دیر اومدی داداش خیلی دیر !! ولی واقعا زیباست.
net
۲۱ آذر ۱۴۰۳جلو کاپوت عرضش زیاده
net
۲۱ آذر ۱۴۰۳عرض کاپوت جلو نسبت به ماشین های سوپر اسپرت دیگر خیلی پهن تر هست
net
۲۱ آذر ۱۴۰۳این مدل چراغ جلو پهن قدیمی شده
amir
۲۱ آذر ۱۴۰۳استون ماریتن یه مدتیه به طور خفن زده تو کار خوشگل سازی تقریبا هرچی اواخر داده بیرون خوشگل و قشنگ بوده
والهالا
ونکوئیش و ونتیج
دی بی ۱۲ و دی بی ۱۱
آرین
۲۱ آذر ۱۴۰۳و پرفورمنس عالی رو هم در نظر بگیر
B
۲۱ آذر ۱۴۰۳استون همشه قشنگ میساخت از زشت سازیش باید تعجب کرد
amir
۲۱ آذر ۱۴۰۳الان تو این مدتا فقط یه ویکتور و والور رو داد که ممکنه مناسب سلیقه همه نباشه بقیه همه شاهکار بودن
محمدهادی
۲۱ آذر ۱۴۰۳من تو عمرم از همه بیشتر عاشق ونکوییش ۱۲ سیلندرش بودم
خیلی ابهت و شخصیت تخصصی داشت
یادش بخیر
تو گرن توریسمو ۴ بود
علی Shelby
۲۱ آذر ۱۴۰۳خیلی خوشگله مخصوصا عقبش
مازیار
۲۱ آذر ۱۴۰۳یه محصول کامل موتوراسپرت
همه جوره جذاب و دلنشینه
هم ظاهرش هم مشخصاتش
به نظرم تایم 6:30 تا 6:35 دور از دسترس نیست
Siyavash
۲۱ آذر ۱۴۰۳حس میکنم تویه نوربرگرینگ حرفای زیادی برا گفتن داره و میتونه برا مرسدس on قلدر بازی در بباره..خیلی باهاش حال میکنم رنگ عالی هم چیز عالی..کاشکی زودتر بیاد..تویه درگ شک ندارم روئلتو رو میگیره و با sf90 پا به پا میره…
Joker
۲۱ آذر ۱۴۰۳چند ماه قبل توی نمایندگی استون مارتین توی داون تاون از نزدیک دیدمش،طراحیش فوقالعاده جذابه،قشنگ حس خودرو میلیون دلاری رو القا میکنه بر خلاف خیلی از هایپرکارهای میلیون دلاری،مشخصات فنی هم بیشتر از هر خودرو دیگه ای رقیب مستقیم فراری sf90 هستش،البته باید ببینیم تا چند ماه آینده فراری واسه جانشین sf90 یا بهتره بگیم فیس لیفت،چه آشی تدارک دیده،با توجه به آخرین گندی که فراری زده بعید میدونم تو بحث طراحی بتونه با استون رقابت کنه،بازم هر چی اساتید پدال بگن…
Scuderia Ferrari
۲۱ آذر ۱۴۰۳والهالا بزرگ ترین رقیب جانشین SF90 استراداله هست
نسل فعلی رو با این مشخصات فنی شکست میده
آستون مارتین یعنی طراحی های زیبا و ماندگار در تاریخ
فقط انگلستان
۲۱ آذر ۱۴۰۳👍👍
محمدهادی
۲۱ آذر ۱۴۰۳استون همیشه ی عمر با برکتش رقیب مستقیم فراری بوده
خوشحالیم که امروز هم در سطح همتراز فراری اسطوره همچنان نماینده داره
GMA
۲۱ آذر ۱۴۰۳شاهکار های استون یکی پس از دیگری از راه رسیدن!
برادر کوچکتر والکری واقعا دلبری میکنه 💎
پ.ن: جناب دهقان قوی ترین پیشرانه بین محصولات استون مارتین انجین V12 والکری هست نه این
ممنون بابت پوشش خبر 🙏
امیر دهقان
۲۱ آذر ۱۴۰۳ارادت
بله درسته، اشتباه از منبع این خبر بود و منم دقت نکردم!
POUYAN
۲۱ آذر ۱۴۰۳قدرت تولیدی موتور ونکوئیش هم از قدرت تولیدی موتور بنزینی والهالا بیشتره که
ممد ژانگولر
۲۱ آذر ۱۴۰۳به نظرم باشگاه الهلال عربستان چند دستگاه والهالا بخره به عنوان دستمزد بده به بازیکناش.
دکتر استاپ
۲۱ آذر ۱۴۰۳V8 AMG اینجا V8 AMG اونجا V8 AMG همه جا
Nismo
۲۱ آذر ۱۴۰۳گفتم که! کل اروپا از یه موتور 4 لیتری v8 توربو استفاده میکنن بدون هیچ تنوعی نهایتا یکم دستکاریش میکنن واسه قدرت بالاتر.
انگار هرجوری شده میخوان قاره سبز رو حفظ کنن
Taha Ayoobi
۲۱ آذر ۱۴۰۳شرکت ها: از کدوم موتور استفاده کنم؟
مرسدس: V8 AMG
چی؟ V8 AMG
کجا؟ V8 AMG
کی؟ V8 AMG
V8 AMG
Mr. gt c
۲۱ آذر ۱۴۰۳بسیار زیبا و مشخصات درخوری داره، استون در بحث طراحی جز محدود برند هایی هست که اصالت و وقار خودش رو حفظ کرده
Ali.d
۲۱ آذر ۱۴۰۳چقد بدنه از پشت و بغل و داخل حتی شبیه
amg one بنز😶😶😶
انگار همون ماشین با برند دیگه البته موتورش هم که amg ولی v8
hosen
۲۱ آذر ۱۴۰۳خیلی طراحی شکیل و دلبربایی داره
محمدهادی
۲۱ آذر ۱۴۰۳آدم تصور میکنه این بدنه تو سازمان هوافضای ارتش بریتانیا طراحی شده باشه
از بس بی نقصه
nikan
۲۱ آذر ۱۴۰۳بهترین بخشش گیربکسشه
بلاخره استون مارتین سراغ گیربکسای دو کلاچه رفت
طراحیشم که مثل همه استونای این چند وقت خیلی خوشگله
امیدوارم وزنش پایین باشه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۱ آذر ۱۴۰۳خیلی دلم میخواد نقش آستون رو در ساخت هایپر کارهاش بدونم احتمالا نقش ایران خودرو در ساخت اون بنزها رو داره.
مهرداد آقائی
۲۱ آذر ۱۴۰۳از قدیم گفته اند، هر شغلی شاگردی می خواهد!
m
۲۱ آذر ۱۴۰۳طراحیه به شدت جذابی و مشخصات خیلی خوبی داره
با این مشخصات فعلا در بین هم رده هاش میشه گفت سریعترینه و برای رقابت باید منتظر جانشین sf90 بود
جرمی کلارکسون
۲۱ آذر ۱۴۰۳عالی شده
R
۲۱ آذر ۱۴۰۳لامبو نمیتونه رقابت کنه ۲۰۰ کیلو حداقل مشکل اضافه وزن داره مهندسای لامبو باید فکری به حال وزن کنن
ولی اس اف ۹۰ رو با اختلاف جزئی شکست میده تو درگ اما تو پیست بااختلاف بیشتر
جسکو اتک هم رکورد اس اف رو شکوند تو پیست تاپ گیر و اول شد
مهدی
۲۱ آذر ۱۴۰۳ظاهر دوست داشتنی داره اما در مورد مقایسش با خودرویی مثل sf90xx بعیده تو پیست حریف اون فراری بشه
جسکو اتک هم بله تو تاپ گیر تایم بهتری از sf90 زد اما خب شرایط خودروها دیگه زیادی متفاوت بود جسکو ۲۰۰ کیلو سبکتر و ۵۰۰ اسب قویتر و اون اختلاف کم خودش نشون دهنده اینه که sf90 تو پیست یه هیولاست دیگه چه برسه به مدل xx
M power
۲۳ آذر ۱۴۰۳عقبشو هستم ولی جلوشو نه
ولی در کل خوشگله و متاسفانه واسه این قدرت و پرفورمنس جزوه اخرین نفرهاست