آستون مارتین

معرفی آستون‌مارتین ونکوئیش ولانته، سریع‌ترین کانورتیبل موتور جلوی جهان

ونکوئیش ولانته با ۸۳۵ اسب بخار قدرت، تنها ۹۵ کیلوگرم از نسخۀ کوپه سنگین‌تر است و میتواند به حداکثر سرعت ۳۳۴ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

آستون‌مارتین از نسخهٔ روباز ونکوئیش که با پسوند ولانته شناخته می‌شود رونمایی کرده است. به گفتهٔ سازندهٔ بریتانیایی، این سریع‌ترین و قوی‌ترین کانورتیبل موتور جلوی جهان محسوب می‌شود. زیر کاپوت ونکوئیش ولانته همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو قرار گرفته است که مثل نسخهٔ کوپه ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

شاسی ونکوئیش به‌منظور جبران حذف سقف ثابت تقویت شده ولی وزن خودرو نسبت به نسخهٔ کوپه تنها ۹۵ کیلوگرم افزایش پیدا کرده است. همچنین ازآنجایی‌که توزیع وزن خودرو هم تغییر کرده، مهندسان آستون سیستم تعلیق را با کمک‌فنرهای بلیشتین از نو تنظیم کرده‌اند. برخلاف نسخهٔ روباز دیگر خودروهای کوپه، حداکثر سرعت ونکوئیش ولانته با همتای کوپه یکسان و برابر با ۳۴۴ کیلومتر بر ساعت است که آن را به سریع‌ترین کانورتیبل موتور جلوی جهان تبدیل می‌کند زیرا حداکثر سرعت رقیب اصلی آن یعنی فراری دودیچی چیلیندری اسپایدر ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

بااین‌حال، شتاب ونکوئیش ولانته کمی کندتر شده و ۳.۴ ثانیه طول می‌کشد تا از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که دودهم ثانیه از نسخهٔ کوپه بیشتر است. هرچند طراحی موضوعی سلیقه‌ای است ولی نسخه‌های ولانتهٔ محصولات آستون‌مارتین معمولاً جذاب‌تر از همتایان کوپه هستند و این موضوع در مورد ونکوئیش ولانته هم صدق می‌کند. فقدان سقف ثابت، حجم‌ پردازی‌های پروفیل جانبی خودرو را برجسته‌تر جلوه می‌دهد و بخش عقبی هم از نو طراحی شده و اسپویلر دم اردکی یکپارچهٔ نسخهٔ کوپه را حذف کرده است.

سقف پارچه‌ای ونکوئیش ولانته ظرف ۱۴ ثانیه باز می‌شود و به گفتهٔ آستون‌مارتین، این سقف از لحاظ سروصدا بهبود پیدا کرده و از لحاظ عایق حرارتی هم با سقف ثابت نسخهٔ کوپه قابل قیاس خواهد بود. جدیدترین کانورتیبل روباز آستون‌مارتین در داخل با ونکوئیش کوپه یکسان است و همان دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و سیستم صوتی B&W با ۱۵ بلندگو را ارائه می‌کند. البته در اینجا یک دکمهٔ جدید تعبیه شده که دسترسی سریع به کنترل‌های سیستم‌های کمک‌راننده را فراهم می‌کند. برای ونکوئیش ولانته صندلی‌های فیبر کربنی پرفورمنس و سیستم اگزوز تیتانیومی هم قابل سفارش خواهد بود.

هم‌اکنون امکان سفارش ونکوئیش ولانته وجود دارد و تحویل آن به خریداران از سه‌ماههٔ سوم سال جاری آغاز خواهد شد. آستون‌مارتین فعلاً قیمت این خودرو را اعلام نکرده است ولی قطعاً گران‌تر از نسخهٔ کوپه با قیمت ۴۳۴ هزار دلاری خواهد بود. از این ماشین در هرسال کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه ساخته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Oddin

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    استون در کنار فراری و پاگانی جز برند های مورد علاقمه !

    موافقم 44
    مخالفم 4
  2. Yaghoob

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (450 ديدگاه)

    آقای دهقان سقف در مدت 14 ثانیه باز میشه
    تو متن به اشتباه نوشته شده 14 دقیقه

    موافقم 19
    مخالفم 4
  3. Bentley

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (587 ديدگاه)

    زیباترین ماشین سال؟

    موافقم 32
    مخالفم 7
  4. Titanium

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (327 ديدگاه)

    بعد حالا هی علی میگه صنعت خودروی عنگلیس برشکسته شده:/

    موافقم 4
    مخالفم 8
  5. Siyavash

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1067 ديدگاه)

    الهه زیبایی😍

    موافقم 22
    مخالفم 3
  6. froG-driVer

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1154 ديدگاه)

    اثر هنری❤️‍🔥

    موافقم 20
    مخالفم 3
  7. Armanbimmer

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    یه سوال
    مگه معمولاً نسخه کانورتیبل نباید سبک تر باشه؟
    تازه سقف هم فلز نیست و پارچه ای هستش

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1394 ديدگاه)

      نه چون شاسی و بدنه تقویت شده تا جبران نبود سقف در تصادفات بشه و اضافه وزن بخاطر همون تقویت هست

      موافقم 10
      مخالفم 1
  8. پویش نه به تصادف

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    (دیس به امریکین فن ها) باز هم اوروپا اولینه

    موافقم 12
    مخالفم 11
    1. سوشیانت

      ۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3957 ديدگاه)

      کوروت جدید شاید موتور جلو نباشه ولی همه ی دورن سوز های استون مارتین و فراری و لامبو و بنز و پورشه و بی ام و رو با اختلاف شکست میده دیس از این بزرگتر؟

      موافقم 5
      مخالفم 14
      1. پویش نه به تصادف

        ۷ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (103 ديدگاه)

        پورشه که هنوز جانشین 911 gt3 رو معرفی نکرده ولی مطمعنم پورشه رقیب سختی واسه کوروت میشه بیمر ها هم همه موتور جلو ان لامبورگینی هم تماریو رو هنوز توی پیست نبرده برای رکورد و مرسدسو قبول دارم که نابود شده اول باید صبر کنیم تا ماشینایی برای رقابت با کوروت بیاد

      2. پویش نه به تصادف

        ۷ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (103 ديدگاه)

        وقتی که اروپا داره برقی تولید میکنه تازه شورلت یه ماشین داده بیرون شبیه پورشه قدیم

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۷ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3957 ديدگاه)

          کوروت از اول معروف بوده به قاتل سوپر اسپرت های اروپایی‌

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. پویش نه به تصادف

          ۷ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (103 ديدگاه)

          ولی پورشه همیشه موتور وسط میساخت اما کوروت چند ساله موتور وسط شده و منظورم اینه که تازه به این نتیجه رسیده قاتل سوپر اسپرت ها هست ولی نه پورشه 911 gt3 چون قدرت کم داره و تمرکزشون وزن کمه عقبه و گرنه اگه قدرتشونو یکی حساب کنیم کوروت بی شک جا میمونه اروپایی ها بیشتر به وزن کم اهمیت میدن نمونش لوتوس الیزه و 5.5 لیتری تویین توربو نمیسازن

      3. علی

        ۸ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (867 ديدگاه)

        یوخ بابااااااااااا

  9. Mr Tiger

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (95 ديدگاه)

    مثل همیشه زیبا ، خاص و دلربا… من والیانت رو خیلی بیشتر میپسندم… در روزگاری که مرسدس در طراحی دنبال خم و انحنائه والیانت با طراحی زاویه دار چشم هارو خیره میکنه

    موافقم 15
    مخالفم 2
  10. V8

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    تنها خودروساز انگلستان که دوستش دارم👌♥️

    موافقم 3
    مخالفم 10
  11. BlackWing

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1436 ديدگاه)

    خداوندگار ماشینه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  12. رامتین

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3327 ديدگاه)

    طراحی چراغهای عقب خیلی جذاب نیست یا بهتر بگم نسبت به نسل قبل، بدتر شده. با این ابعاد بایستی دو ردیف صنلی عقب هم قرار میدادن.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  13. علی

    ۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (867 ديدگاه)

    یه جنتلمن واقعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا