آستون مارتین

آستون‌مارتین راپید جدید، سوپرسدان V12 برای رقابت با پورشه پانامرا

با اینکه آستون‌مارتین فعلاً هیچ برنامه‌ای برای ساخت نسل جدید راپید ندارد ولی حتی تصور یک سدان چهاردر با موتور V12 بر اساس ونکوئیش هم می‌تواند جذاب باشد.

هرچند آستون‌مارتین این روزها فقط به شاسی‌بلند DBX تکیه کرده ولی علاقه‌مندان این برند خواهان جانشینی برای راپید چهاردر هستند. راپید هرچند یک سدان چهاردر بود ولی همچنان کاملاً شبیه یک آستون‌مارتین واقعی احساس می‌شد، برازنده، تهاجمی و بدون اضافه‌کاری. هم‌اکنون نیز هرچند این برند بریتانیایی روی شاسی‌بلند خود تمرکز کرده ولی رؤیای یک راپید جدید را نباید از بین رفته دانست. ازاین‌رو، قصد داریم در دنیای رندرها، نگاهی به نسل جدید راپید داشته باشیم که می‌تواند بر پایهٔ ونکوئیش جدید ساخته شود. این یک سوپراسپرت چهاردر با طراحی خیره‌کننده و نیروگاه V12 خواهد بود یعنی همان چیزی که از یک آستون‌مارتین انتظار می‌رود ولی به دلایلی که فقط مدیران این شرکت می‌دانند، احتمال ساخت چنین خودرویی بسیار ضعیف است.

ظاهر خیره‌کننده

با توجه به بازخوردهای بسیار مثبت نسل جدید ونکوئیش، راپید جدید خیالی ما هم همین ظاهر زیبا را قرض گرفته و به فاصلهٔ محوری آن افزوده تا امکان نصب درهای عقب فراهم شود؛ بنابراین، در راپید هم شاهد همان کاپوت کشیده، حجم‌پردازی‌های چشم‌نواز و بدنه‌ای عضلانی هستیم. سقف شیشه‌ای پانوراما نیز تا درب صندوق کشیده شده تا نور طبیعی به داخل کابین سرازیر شود. در عقب هم می‌توان همان چراغ‌های LED تیغه‌ای ونکوئیش، سپر تهاجمی و دیفیوزر برجسته را تصور کنیم.

کابین لوکس و اسپرت

راپید در داخل کابینی متمرکز بر راننده با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی یکپارچه، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و کنترل‌های لمسی خواهد داشت که فضای مشابه ونکوئیش را به نمایش می‌گذارد. چرم سفارشی، تریم فیبر کربنی و سیستم صوتی B&W هم از دیگر ویژگی‌های داخل این سوپرسدان بریتانیایی هستند. سرنشینان عقب هم نیز به لطف فاصلهٔ محوری بیشتر، صندلی‌های بزرگ‌تر با ماساژور، کنترل مجزای سیستم تهویه و فضای پای بیشتر، بسیار راحت‌تر از ونکوئیش خواهند بود.

نیروگاه V12

در سینهٔ راپید جدید می‌تواند همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی ونکوئیش قرار گیرد که ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور نیروی خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ ZF و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. راپید با این موتور، در کمتر از ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. سیستم تعلیق تطبیقی با کمک‌فنرهای بلیشتین هم تجربهٔ راندگی جذاب و درعین‌حال راحتی را فراهم خواهد کرد.

رقبا

نسل جدید راپید در صورت تولید، با دو رقیب اصلی مواجه خواهد بود که مرسدس AMG GT63 چهاردر و پورشه پانامرا توربو S هستند اما علاوه بر این دو، بنتلی فلاینگ اسپور هم به‌عنوان یک سدان مجلل و درعین‌حال اسپرت، می‌تواند رقیبی برای سوپرکار چهاردر آستون‌مارتین باشد. بااین‌وجود، به نظر می‌رسد آستون‌مارتین تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد شاسی‌بلند DBX گذاشته و یک سدان چهاردر با موتور V12 جایی در برنامه‌های آیندهٔ این شرکت ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۶ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. BMW is GOD

    ۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (309 ديدگاه)

    👑👑(مرسدس بنز و بی‌ام‌و همیشه در اوج)👑👑

    موافقم 28
    مخالفم 77
    1. BMW is GOD

      ۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (309 ديدگاه)

      🤣🤣باز هم دیس لایک دوستان فشاری🤣🤣

      موافقم 15
      مخالفم 52
      1. Mr Tiger

        ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (95 ديدگاه)

        بحث فشار نیست… شاید یکی موافق نظرت نباشه اینو بهش نمیگن فشار… بنظر من در حال حاضر طراحی های آستون مارتین چند لول از بقیه شرکتا بالاتره… آینده نگر و هماهنگ و زیبا

        موافقم 10
    2. مهدی میباخ

      ۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (87 ديدگاه)

      گفتم دلت هنوز پیش بنزه

      موافقم 21
      مخالفم 2
  2. Iman 007

    ۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    خیلی هم خفن🔥🔥🔥

    موافقم 42
    مخالفم 1
  3. Cehx

    ۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (372 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/02/Aston-Martin-Rapid-4.jpg
    وقتی میدونی مشتری از داشبورد دقیقا چی میخواد

    موافقم 51
    مخالفم 2
    1. Mr wrong

      ۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (466 ديدگاه)

      وقتی میدونی مشتری از طراحی و موتور و داشبورد و… چی میخواد
      استون مارتین یه تنه داره اعتبار خودروسازی رو حفظ میکنه وقتی بنز و بی ام و دارن واسه دیزنی طراحی میکنن و دوج برقی شده و فراری و لامبورگینی هم هیبرید

      موافقم 47
      مخالفم 4
      1. Moro

        ۸ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (81 ديدگاه)

        دوست من، آبروی خودرو سازی الان بسته به خودرو سازی بریتانیاس، از مک لارن گرفته، تا استون مارتین و رولزرویس و بتنلی و غیرههههه، اصلا اینا رو نباید با بنز و بی ام و مقایسه کرد.
        اصالت رو کنار ادعا نباید گذاشت

        موافقم 9
        مخالفم 1
  4. Siyavash

    ۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1067 ديدگاه)

    بینهایت زیباه.❤️‍🔥❤️‍🔥

    موافقم 15
  5. vahid

    ۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سایت پدال انگار بلد نیست برای معرفی یک محصول باید از تمامی زاویه ها از ماشین عکس باشه تا بشه در موردش نظر داد
    نشون میده هوش این مجموعه بالا نیست

    موافقم 5
    مخالفم 10
    1. froG-driVer

      ۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1153 ديدگاه)

      هوش خالص:

  6. یوسف

    ۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به گرد ماشین های با کیفیت میلیاردی چینی نمیرسه…بیچاره ها مجبورن این ماشینای دوازده سیلندر سوارشن چون دستشون به ماشینای خوش ساخت و سه سیلندر چینی نمیرسه…یا حتی کوییک

    موافقم 7
    مخالفم 4
  7. اشکان

    ۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    شاید خیلی هم گروهی منطقی نباشه ولی خط طراحی آستون مارتین و فراری دنیایی با بقیه فرق داره و از نظر من خیلی زیباتر از بقیه هست .

  8. pouyan-h808

    ۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    بلاخره استون هم ی ماشین زشت داد

  9. nikan

    ۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (204 ديدگاه)

    در موستانگ Boss 429 که بین سال‌های 1969 تا 1970 تولید شد، فورد به‌صورت رسمی قدرت موتور را 375 اسب بخار در 5200 دور بر دقیقه و گشتاور را 450 پوند-فوت در 3400 دور بر دقیقه اعلام کرد.

    اما این عدد واقعی نبود و بیشتر برای مسائل بیمه‌ای و رعایت قوانین انتشار آلایندگی پایین‌تر اعلام شد. در حقیقت، قدرت واقعی این موتور روی میل‌لنگ بین 475 تا 500 اسب بخار تخمین زده می‌شود.

    اگر این موتور را بهینه‌سازی می‌کردند (مثلاً با کاربراتور بهتر، تنظیم سوپاپ‌ها و اگزوز آزادتر)، خیلی راحت به 600 اسب بخار یا بیشتر می‌رسید. به همین دلیل، Boss 429 یکی از قدرتمندترین و نادرترین موستانگ‌های عضلانی تاریخ محسوب می‌شود.
    این موتور به دلیل سرسیلندرهای هِمی‌شکل (نیم‌کره‌ای) و طراحی خاص مکش و تخلیه، پتانسیل بالایی برای تیونینگ داشت و در دنیای مسابقات، نسخه‌های اصلاح‌شده آن حتی به 700 اسب بخار هم می‌رسیدند.
    (Chat gpt)

    اگه یه آمریکایی بودم تو اون سالا پولشو داشتم میخریدم این ونتیجواین موتور به دلیل سرسیلندرهای هِمی‌شکل (نیم‌کره‌ای) و طراحی خاص مکش و تخلیه، پتانسیل بالایی برای تیونینگ داشت و در دنیای مسابقات، نسخه‌های اصلاح‌شده آن حتی به 700 اسب بخار هم می‌رسیدند.

    1. nikan

      ۵ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (204 ديدگاه)

      آقا اشتباه شد این برای پست استون مارتین ونتیج ۱۹۷۸ بود موستانگ بریتانیایی
      چرا اینو اینجا فرستادم 😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا