آستون مارتین

550 اسب بخار، قدرت رسمی آستون‌مارتین DBX

آستون‌مارتین در ماه دسامبر رسماً اولین شاسی‌بلند تولیدی تاریخ خود یعنی DBX را رونمایی خواهد کرد اما حالا مشخصات موتوری آن اعلام شده است. این خودرو در ابتدا با همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG به بازار عرضه می‌شود که در اینجا ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. این موتور قبلاً زیر کاپوت مدل‌های ونتیج و DB11 هم قرار گرفته است اما در هردوی آن‌ها ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که کمتر از DBX است؛ بنابراین این قوی‌ترین موتور V8 در محصولات فعلی آستون‌مارتین محسوب می‌شود.

رئیس بخش مهندسی آستون‌مارتین «مت بِکر» در مورد پیشرانهٔ DBX به تاپ گیر گفته است:

ما کار خود را متمرکز کردیم تا مطمئن شویم که کالیبراسیون و صدای این موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو قابلیت استفادهٔ روزانه و پالایش مورد انتظار خریداران شاسی‌بلند را ارائه کند. در همین حال، ما در DBX روی ارائهٔ پویایی رانندگی که ویژگی ذاتی هر آستون‌مارتینی است بشدت تمرکز داشته‌ایم و نشانه‌های اولیه از عملکرد کلی خودرو بسیار امیدوارکننده بوده است

علاوه بر این، گفته شده بعداً پیشرانهٔ V12 هم برای DBX ارائه خواهد شد اما آستون‌مارتین فعلاً فقط همین موتور V8 را رسماً تأیید کرده است.

افزودن اسب بخار به پیشرانهٔ AMG شاید آسان باشد اما ویژگی‌ها و توانایی‌های DBX صرفاً در این اعداد روی کاغذ خلاصه نمی‌شود زیرا آستون‌مارتین ادعا کرده است که پروتوتایپ‌های این شاسی‌بلند در آزمایش‌های اولیه، یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را زیر هشت دقیقه طی کرده است. علاوه بر این، به گفتهٔ سازندهٔ بریتانیایی، DBX می‌تواند با همان سرعت ونتیج به پیچ‌ها حمله کند و ترمز گیری آن نیز بهتر از DBS سوپرلگرا خواهد بود. هنوز اعداد عملکردی دقیق و نهایی DBX اعلام نشده است اما به گفتهٔ آستون‌مارتین، حداکثر این ماشین از ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. سورنا

    ۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    حتی فکرشم نمیکنم یه روزی شاسی سوار شم
    حتی لامبورگینی که مث روحم میمونه بارم حاظر نیستم شاسیشو داشته باشم
    ماشین هرچی چسبیده تر به زمین بهتر اولین بار که بغل لامبو وایسادم تا کمرم بود یه لذت خاصی داشت که با هیچی عوض نمیکنم وختی توش میشینی هم که دیگه توصیف ناپذیره …

    1. MAHDI

      ۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (5357 ديدگاه)

      لامبورگینی اوروس ارتفاعش زیاد نیست. اینطور که نسیت ارتفاع یه شاسی بلند عادی رو داشته باشه.
      من اتفاقا بعد سدان ها عاشق SUV های پرفومنس هستم مثل X5M یا X6M ویا پورشه کاین که پرفومنس و هندلینگی در حد کوپه های اسپرت قدرتمنددارن!!!

      1. سورنا

        ۴ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        بله درسته تو فیلم ها که میبینم کاملا مشخصه ا تفاعش تا کجاست ولی با م بالاست و کاری با بقیه ندارم ولی سلیقه شخصی خودم اینه که اصلا دوس ندارم شاسی
        حتی زمانی که اپتیما میخواستم بگیرم خانومم میگفت شاسی بگیر نمیدونم کلاس داره و از این حرفا حتی بحثمونم شد ولی قبول نکردم چند ماه هم درگیرش بودیم ولی خودش بعدا میگفت چه خوب شد نگرفتی
        اصلا لذت ماشین تو خوابیدنشه فراری و لامبو و … تو این زمینه عالی هستن

  2. UNAS

    ۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1849 ديدگاه)

    ماذا فاذا …
    چه قده زشت

    1. علی

      ۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      همین زشتو جوری میخرن که فروش استون دو سه برابر شه ??

  3. Dna

    ۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (296 ديدگاه)

    ای کاش طراحیش مث اوروس بود ک اوانتادور شاسی بلند نیس ولی مشخصه ک لامبورگینیه

    1. کاوه

      ۵ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (60 ديدگاه)

      دقیقن. خوشگله ولی آستون مارتین نیست.

  4. مانی

    ۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خیلی‌ خوشگل شده
    فقط نمیدونمV12آستون رو چرا میخوان بندازن روش
    همین V8 ازAMG تا ۷۰۰اسب راحت جواب میده
    اگه V12میخواین خوب ۸۰۰ اسبی AMG رو بذارین روش

  5. Farzad

    ۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    استون مارتین فقط ون کوئیش . اونم 2019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا