550 اسب بخار، قدرت رسمی آستونمارتین DBX
آستونمارتین در ماه دسامبر رسماً اولین شاسیبلند تولیدی تاریخ خود یعنی DBX را رونمایی خواهد کرد اما حالا مشخصات موتوری آن اعلام شده است. این خودرو در ابتدا با همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی AMG به بازار عرضه میشود که در اینجا 550 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. این موتور قبلاً زیر کاپوت مدلهای ونتیج و DB11 هم قرار گرفته است اما در هردوی آنها 510 اسب بخار قدرت و 675 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که کمتر از DBX است؛ بنابراین این قویترین موتور V8 در محصولات فعلی آستونمارتین محسوب میشود.
رئیس بخش مهندسی آستونمارتین «مت بِکر» در مورد پیشرانهٔ DBX به تاپ گیر گفته است:
ما کار خود را متمرکز کردیم تا مطمئن شویم که کالیبراسیون و صدای این موتور 4 لیتری V8 توئین توربو قابلیت استفادهٔ روزانه و پالایش مورد انتظار خریداران شاسیبلند را ارائه کند. در همین حال، ما در DBX روی ارائهٔ پویایی رانندگی که ویژگی ذاتی هر آستونمارتینی است بشدت تمرکز داشتهایم و نشانههای اولیه از عملکرد کلی خودرو بسیار امیدوارکننده بوده است
علاوه بر این، گفته شده بعداً پیشرانهٔ V12 هم برای DBX ارائه خواهد شد اما آستونمارتین فعلاً فقط همین موتور V8 را رسماً تأیید کرده است.
افزودن اسب بخار به پیشرانهٔ AMG شاید آسان باشد اما ویژگیها و تواناییهای DBX صرفاً در این اعداد روی کاغذ خلاصه نمیشود زیرا آستونمارتین ادعا کرده است که پروتوتایپهای این شاسیبلند در آزمایشهای اولیه، یک دور پیست نوربرگرینگ را زیر هشت دقیقه طی کرده است. علاوه بر این، به گفتهٔ سازندهٔ بریتانیایی، DBX میتواند با همان سرعت ونتیج به پیچها حمله کند و ترمز گیری آن نیز بهتر از DBS سوپرلگرا خواهد بود. هنوز اعداد عملکردی دقیق و نهایی DBX اعلام نشده است اما به گفتهٔ آستونمارتین، حداکثر این ماشین از 290 کیلومتر بر ساعت فراتر میرود.