آستون مارتینلامبورگینی

آیا آستون‌مارتین DBX707 تازه‌وارد در درگ اوروس را مغلوب می‌کند؟

آستون‌مارتین DBX و لامبورگینی اوروس از سریع‌ترین کراس‌اوورهای حال حاضر بازار محسوب می‌شوند. این دو ماشین قبلاً در مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفته‌اند که رقیب ایتالیایی به لطف قدرت بیشتر توانست کراس‌اوور بریتانیایی را مغلوب کند. هردوی این خودروها یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو زیر کاپوت خود دارند. در آن زمان، آستون‌مارتین ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور از موتور AMG بیرون می‌کشید درحالی‌که اوروس ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور داشت. به همین دلیل، آستون‌مارتین با این اختلاف قابل‌توجه در قدرت نتوانست در برابر رقیب ایتالیایی حرفی برای گفتن داشته باشد.

حال اما DBX با قدرت بیشتری به میدان بازگشته است. هرچند زیر کاپوت این خودرو هنوز هم همان موتور ۴ لیتری ساخت AMG قرار دارد اما حالا خروجی این نیروگاه به ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده و به همین دلیل، این نسخهٔ جدید DBX707 نام گرفته است؛ بنابراین، این بار لامبورگینی از لحاظ خروجی پیشرانه با ۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور کمتر، در پس رقیب بریتانیایی قرار می‌گیرد. البته اوروس وزن کمتری دارد اما ممکن است این برای مغلوب کردن DBX707 قدرتمند کافی نباشد.

این درگ در هوای بارانی انجام شده اما این نمی‌تواند تأثیر چندانی در نتیجه بگذارد زیرا هردو خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. با شروع درگ، دو خودرو تقریباً شانه‌به‌شانه هم پیش می‌روند اما در ادامه لامبورگینی به خاطر قدرت کمتر عقب می‌افتد و آستون‌مارتین سه‌دهم ثانیه زودتر به خط پایان ۴۰۰ متر می‌رسد. در مسابقهٔ رولینگ نیز هرچند اوروس خیلی سعی می‌کند که پابه‌پای رقیب حرکت کند اما قدرت بیشتر DBX707 باعث می‌شود در اینجا هم در ادامه فاصله گرفته و لامبورگینی را مغلوب کند. بااین‌حال، در چالش آخر یعنی آزمایش ترمز، اوروس خیلی زودتر متوقف شد و به‌راحتی توانست آستون‌مارتین را شکست دهد.

مقایسه مشخصات فنی

آستون‌مارتین DBX707

لامبورگینی اوروس

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۰۷ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۲۴۵ کیلوگرم ۲۲۲۰ کیلوگرم
قیمت ۱۸۹ هزار پوند ۱۷۹ هزار پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    تو شرایط بارونی درگ برگذار کرده 😑🥲

    موافقم 16
    مخالفم 35
    1. مردیم از خوشی

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1450 ديدگاه)

      چرا دیس ؟
      وقتی هوا بارونی باشه از تایم های به دست آمده نمی توان به عنوان معیار برای بقیه مقایسه استفاده کرد

      موافقم 14
      مخالفم 27
      1. بی طرف

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (100 ديدگاه)

        شرایط برای هر دوشون یکیه و اینطوری نیست که هر کدوم رو جداگونه توی شرایط متفاوت زمان بگیرن.حتی این میتونه عملکرد سیستم انتقال قدرتشون رو مورد مقایسه قرار بده.

        موافقم 13
        مخالفم 4
        1. ehsan fa

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1952 ديدگاه)

          لاستیک خیلی مهمه
          در کل تخته گاز همیشه بارونی بود ، چون تو لندن تقریبا روز غیربارونی ندارند نصف بیشتر سال ابری و بارونی هست دقیقا مثل تهران 😂😂😂

          موافقم 5
          مخالفم 5
  2. مردیم از خوشی

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    ولی خوشم آمد یه چیز در حد و اسم و رسم استون مارتین باید دید تو پیست حریف پورشه میشه یا نه

    موافقم 20
    مخالفم 8
  3. 1123

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    نسخه جدیدی از اوروس هم در حال تست دیده شده، شاید قراره با 707 رقابت کنه

    موافقم 22
    مخالفم 2
  4. Porsche 911

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    این آستون مارتین DBX707 رو خیلی ازش خوشم اومد
    هم زیبا هست و هم سریع و کاربردیه و موتورش هم که مرسدس هست
    ولی نقطه مقابل اصلا از اوروس خوشم نمیاد در اصل یه شتر گاو پلنگ هست
    شاسی و پلتفرم مشترک با کاین و Q8 و… موتور هم مشترک
    اصلا نمیشه اسم لامبورگینی روش گذاشت
    هرچند سودآوری خوبی داشته

    موافقم 24
    مخالفم 29
    1. 1123

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      DBX موتورش و سیستم اطلاعات سرگرمیش از مرسدس هست
      البته با اوروس نمیشه مقایسه کرد که کلا Q8 عه

      موافقم 10
      مخالفم 3
  5. احمدرضا

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    انتخاب من استون

    موافقم 18
    مخالفم 18
  6. AMANTE

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    آستون مارتین DBX پایه بنظرم یک کراس اوور بلاتکلیف بود که نمیدونست توی کلاس لوکس ها باشه یا سریع ها.
    اما DBX 707 جدید دقیقا همونی که باید باشه ترکیب از هردو سبک کراس اوور لوکس سریع و در حاظر بعد از Porsche cayenne بهترین کراس اوور های لوکس سریع بازار هستن.

    موافقم 10
    مخالفم 7
  7. زیزیگولو

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    واسه درگ فقط ماشینای آلمانی …. رو دست ندارن

    موافقم 11
    مخالفم 18
  8. Yasin

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (258 ديدگاه)

    استون سنگ تموم گذاشته برای این ماشین
    سلطه اوروس تموم شد باید نسل جدید بده که با فراری هم رقابت کنه

    موافقم 11
    مخالفم 9
  9. حسین

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (785 ديدگاه)

    بنظرم استون مارتین ممکنه تو درگ با کاین توربو جی تی نتونه
    از پسش بر بیاد ولی نمیشه همینجوری قضاوت کرد و باید باهم روبه رو بشن و تو واقعیت دیدشون
    تعجبم این واتسون چرا تو هوای بارونی درگ برگزار کرد!!حالا درسته اروپا اکثرن هواش همینه ولی
    میشد برنامه چید.
    با این حال تو درگ دیدیم ک عملکرد هر دو تو زمین خیس چقدر خوب بود .
    ولی واقعا استون خوب حرکتی زد
    ولی انگار یادش رفت در کنار قدرت
    ترمز هم یه دستی بکشه :/
    ک البته ترمزش خوب و نرماله
    این اوروسه ک ترمزاش بیش از حد عالین
    ولی باز بنظرم بهتره یه کیت ترمز بهتر هم روش بزاره تا عملکردش رقابتی باشه
    ایام بکامتون❤

    موافقم 12
    مخالفم 3
  10. GMA

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    جالبه استون در یک زمین کاملا خیس تایم ۱۱.۷ به ثبت رسوند حتما تو زمین خشک میتونه تایم ۱۱.۵ بزنه

    موافقم 12
    مخالفم 2
  11. Jdm باز

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    این dbx707 عجب چیز حقیه
    بنظرم dbx عادی قدرتش خیلی چشمگیر نبود ولی با ۷۰۷ این مشکلو حل کرد

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. mm-yarlou

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    امپراطوری اوروس زود پایان یافت باید صبر کرد دید چه میشه

    موافقم 1
    مخالفم 4
  13. akrh78

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    اوروس خیلی قدیمی شده باید یکی دو سال پیش فیس لیفت و تقویت میشد اما شاید بخاطر کرونا عقب افتاده باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا