آستونمارتین DBX و لامبورگینی اوروس از سریعترین کراساوورهای حال حاضر بازار محسوب میشوند. این دو ماشین قبلاً در مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفتهاند که رقیب ایتالیایی به لطف قدرت بیشتر توانست کراساوور بریتانیایی را مغلوب کند. هردوی این خودروها یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو زیر کاپوت خود دارند. در آن زمان، آستونمارتین ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور از موتور AMG بیرون میکشید درحالیکه اوروس ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور داشت. به همین دلیل، آستونمارتین با این اختلاف قابلتوجه در قدرت نتوانست در برابر رقیب ایتالیایی حرفی برای گفتن داشته باشد.
حال اما DBX با قدرت بیشتری به میدان بازگشته است. هرچند زیر کاپوت این خودرو هنوز هم همان موتور ۴ لیتری ساخت AMG قرار دارد اما حالا خروجی این نیروگاه به ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده و به همین دلیل، این نسخهٔ جدید DBX707 نام گرفته است؛ بنابراین، این بار لامبورگینی از لحاظ خروجی پیشرانه با ۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور کمتر، در پس رقیب بریتانیایی قرار میگیرد. البته اوروس وزن کمتری دارد اما ممکن است این برای مغلوب کردن DBX707 قدرتمند کافی نباشد.
این درگ در هوای بارانی انجام شده اما این نمیتواند تأثیر چندانی در نتیجه بگذارد زیرا هردو خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. با شروع درگ، دو خودرو تقریباً شانهبهشانه هم پیش میروند اما در ادامه لامبورگینی به خاطر قدرت کمتر عقب میافتد و آستونمارتین سهدهم ثانیه زودتر به خط پایان ۴۰۰ متر میرسد. در مسابقهٔ رولینگ نیز هرچند اوروس خیلی سعی میکند که پابهپای رقیب حرکت کند اما قدرت بیشتر DBX707 باعث میشود در اینجا هم در ادامه فاصله گرفته و لامبورگینی را مغلوب کند. بااینحال، در چالش آخر یعنی آزمایش ترمز، اوروس خیلی زودتر متوقف شد و بهراحتی توانست آستونمارتین را شکست دهد.
مقایسه مشخصات فنی
آستونمارتین DBX707 | لامبورگینی اوروس | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۰۷ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۲۴۵ کیلوگرم | ۲۲۲۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۸۹ هزار پوند | ۱۷۹ هزار پوند |
مردیم از خوشی
۱۶ اسفند ۱۴۰۰تو شرایط بارونی درگ برگذار کرده 😑🥲
مردیم از خوشی
۱۶ اسفند ۱۴۰۰چرا دیس ؟
وقتی هوا بارونی باشه از تایم های به دست آمده نمی توان به عنوان معیار برای بقیه مقایسه استفاده کرد
بی طرف
۱۶ اسفند ۱۴۰۰شرایط برای هر دوشون یکیه و اینطوری نیست که هر کدوم رو جداگونه توی شرایط متفاوت زمان بگیرن.حتی این میتونه عملکرد سیستم انتقال قدرتشون رو مورد مقایسه قرار بده.
ehsan fa
۱۷ اسفند ۱۴۰۰لاستیک خیلی مهمه
در کل تخته گاز همیشه بارونی بود ، چون تو لندن تقریبا روز غیربارونی ندارند نصف بیشتر سال ابری و بارونی هست دقیقا مثل تهران 😂😂😂
مردیم از خوشی
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ولی خوشم آمد یه چیز در حد و اسم و رسم استون مارتین باید دید تو پیست حریف پورشه میشه یا نه
1123
۱۶ اسفند ۱۴۰۰نسخه جدیدی از اوروس هم در حال تست دیده شده، شاید قراره با 707 رقابت کنه
Porsche 911
۱۶ اسفند ۱۴۰۰این آستون مارتین DBX707 رو خیلی ازش خوشم اومد
هم زیبا هست و هم سریع و کاربردیه و موتورش هم که مرسدس هست
ولی نقطه مقابل اصلا از اوروس خوشم نمیاد در اصل یه شتر گاو پلنگ هست
شاسی و پلتفرم مشترک با کاین و Q8 و… موتور هم مشترک
اصلا نمیشه اسم لامبورگینی روش گذاشت
هرچند سودآوری خوبی داشته
1123
۱۶ اسفند ۱۴۰۰DBX موتورش و سیستم اطلاعات سرگرمیش از مرسدس هست
البته با اوروس نمیشه مقایسه کرد که کلا Q8 عه
احمدرضا
۱۶ اسفند ۱۴۰۰انتخاب من استون
AMANTE
۱۶ اسفند ۱۴۰۰آستون مارتین DBX پایه بنظرم یک کراس اوور بلاتکلیف بود که نمیدونست توی کلاس لوکس ها باشه یا سریع ها.
اما DBX 707 جدید دقیقا همونی که باید باشه ترکیب از هردو سبک کراس اوور لوکس سریع و در حاظر بعد از Porsche cayenne بهترین کراس اوور های لوکس سریع بازار هستن.
زیزیگولو
۱۶ اسفند ۱۴۰۰واسه درگ فقط ماشینای آلمانی …. رو دست ندارن
Yasin
۱۶ اسفند ۱۴۰۰استون سنگ تموم گذاشته برای این ماشین
سلطه اوروس تموم شد باید نسل جدید بده که با فراری هم رقابت کنه
حسین
۱۶ اسفند ۱۴۰۰بنظرم استون مارتین ممکنه تو درگ با کاین توربو جی تی نتونه
از پسش بر بیاد ولی نمیشه همینجوری قضاوت کرد و باید باهم روبه رو بشن و تو واقعیت دیدشون
تعجبم این واتسون چرا تو هوای بارونی درگ برگزار کرد!!حالا درسته اروپا اکثرن هواش همینه ولی
میشد برنامه چید.
با این حال تو درگ دیدیم ک عملکرد هر دو تو زمین خیس چقدر خوب بود .
ولی واقعا استون خوب حرکتی زد
ولی انگار یادش رفت در کنار قدرت
ترمز هم یه دستی بکشه :/
ک البته ترمزش خوب و نرماله
این اوروسه ک ترمزاش بیش از حد عالین
ولی باز بنظرم بهتره یه کیت ترمز بهتر هم روش بزاره تا عملکردش رقابتی باشه
ایام بکامتون❤
GMA
۱۶ اسفند ۱۴۰۰جالبه استون در یک زمین کاملا خیس تایم ۱۱.۷ به ثبت رسوند حتما تو زمین خشک میتونه تایم ۱۱.۵ بزنه
Jdm باز
۱۶ اسفند ۱۴۰۰این dbx707 عجب چیز حقیه
بنظرم dbx عادی قدرتش خیلی چشمگیر نبود ولی با ۷۰۷ این مشکلو حل کرد
mm-yarlou
۱۶ اسفند ۱۴۰۰امپراطوری اوروس زود پایان یافت باید صبر کرد دید چه میشه
akrh78
۱۷ اسفند ۱۴۰۰اوروس خیلی قدیمی شده باید یکی دو سال پیش فیس لیفت و تقویت میشد اما شاید بخاطر کرونا عقب افتاده باشه