دو مجموعه نمایندگی سابق آستونمارتین متعقدند که این خودروساز باید دربرابر هزینههای زیادی که در زمان توسعه ابرخودروی والکری روی دوش آنها گذاشته است، مسئولیتپذیر باشد؛ بنابراین شکایتی ۱۵۰ میلیون پوندی (۱۷۰ میلیون دلاری) را ضد این شرکت ارائه کردهاند.
آستونمارتین برای برپاسازی پروژه تولید والکری در سال ۲۰۱۶ به سرمایه نیاز داشت؛ پس رو به «اندرز بانزیگر» و «فلورین کاملگر» کرد که آن زمان مسئولیت نمایندگی این خودروساز را برعهده داشته و با برخی از متمولترین مشتریان این برند نیز ارتباط مستقیم داشتند.
براساس گزارشی از «Financial Times Reports»، قرار بود این دو فرد سوئیسی هزینه راهاندازی پروژه ابرخودروی والکری، سوپراسپرت والهالا و یک خودروی دیگر از آستونمارتین را تامین کنند و در ازای آن حق کمیسیون وفاداری ۳ درصدی از فروش محصولات این برند را داشته باشند که برابر ۱۵۰ میلیون پوند سرمایه میشود. آستونمارتین در جریان مشکلات حقوقی خود درباره این شکایت سخن گفت:
روند قضایی و تعیین نتیجه این پرونده هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد اما گروه باور دارد که میتواند (از آستونمارتین) دربرابر «پروژه نبولا AG» (نمایندگی آستونمارتین) و دادخواست متقابل رسمی آنها در این پرونده دفاع کند. در این مرحله دسترسی به موقعیت کلی و پتانسیل گروه ممکن نیست.
آستونمارتین سال گذشته خود دادخواستی شهروندی را علیه عملکرد و جرائم نمایندگی یادشده به نام «پروژه نبولا AG»، به ثبت رساند و مدعی شد آنها سپرده مشریان را نگهداری کرده و خواستار ۱۵ میلیون پوند هزینه بدهی شده بودند. مدیرعامل این برند، لارنس استرول، در بیانیهای رسمی به نشریه «فایننشال تایمز» گفت:
آستونمارتین بهطور موثر با مشتریانش در ارتباط است تا از تحویل خودروی آنها اطمینان حاصل کند. ما به موقعیت قانونی خود اطمینان داشته و باور داریم که دادخواستهای متقابل تلافیجویانهاند و ارزشی ندارند.
آستونمارتین درطول تاریخ ۱۰۹ ساله خود زمان بسیار زیادی را با مشکلات مالی گوناگون دستوپنجه نرم کرده است؛ حتی بهخاطر سقوط ارزش سهامش در جریان سال ۲۰۱۸ مورد تمسخر واقع شد. این برند تابستان امسال سرمایهگذاری رسمی و عمومی عربستان سعودی را در مجموعه مالی خود اعلام کرد؛ بنابراین بریتانیاییها مبلغ ۹۳ میلیون دلار کمکهزینه را وارد کارخانه خود کردند و امید دارند که با حل مشکلات حقوقی گوناگون خود، آن را به ۶۸۵ میلیون دلار برسانند.
REBORN OF KAMRAN
۲۵ شهریور ۱۴۰۱استون مارتین باید هر چه زودتر اعلام ورشکستگی کنه و بره پی کارش
aMiRsHaYaN
۲۵ شهریور ۱۴۰۱تموم شد؟
تاثیرش رو گذاشت
Reza Waffen SS
۲۵ شهریور ۱۴۰۱چشم
بهراد
۲۵ شهریور ۱۴۰۱من نمیفهمم کجای کار استون مارتین میلنگه که با اینکه خودرو های خوبی میسازه و برند شناخته شده ایم هست و فروش نسبتا خوبیم داره بازم همش مشکلات مالی داره.
سبحان
۲۵ شهریور ۱۴۰۱طمع برای رقابت با کمپانی های دیگه و رویاهای خیالی این بلا رو سر کمپانی هایی مثل مازراتی آلفارومئو و استون مارتین آورد
ورود به فرمول یک توسعه ماشین هایی در کلاس هایی که مشتری کافی وجود نداره و کلی داستان دیگه که شاید خیلی ها دوست نداشته باشد بشنوند
akrh78
۲۵ شهریور ۱۴۰۱به قول دوستمون زباله دان تاریخ رو یادت رفت بگی اقای پوشراد پرست
سبحان
۲۵ شهریور ۱۴۰۱من خودم طرفدار استون مارتین هستم ولی قرار نیست به خاطر علاقم به ماشین های استون مارتین اشتباهاتی که مدام در حال رخ دادن هستش از طرف کمپانی رو نبینم
بی خیال اسم
۲۵ شهریور ۱۴۰۱مدیر عامل استون یک مقدار شبیه انزو فراری نیست؟😄
Royal Driver UK 70
۲۵ شهریور ۱۴۰۱حالا یک عینک آفتابی زده 😂
Si
۲۵ شهریور ۱۴۰۱استون والکری و amg One ماشین های خوبی هستن ولی در برابر تکنولوژیهای t50 و t33 چیزی نیستن
new reventon
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ای ام جی وان که یه اسباب بازی بیشتره میخوره تا یه ماشینیه بتونه مثل یه ماشین فرمول یک رکورد بزنه
با 1700 کیلو وزن
500 کیلو بیشتر از مکلارن سنا
والکری بنظرم باید بتونه یه کارایی بکنه ولی تا حالا رکوردی ازونم در نیومده
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۵ شهریور ۱۴۰۱بزار بیاد تو پیست بعد بیا حرف بزن
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۵ شهریور ۱۴۰۱میشه بگی چه چیز t50 از تکنولوژی ای ام جی وان بالاتره
Royal Driver UK 70
۲۵ شهریور ۱۴۰۱T50 هم قابل احترامه