استون مارتین سومین تیمی است که از خودروی فرمول ۱ خود برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات رونمایی میکند. این خودرو که AMR22 نام دارد توسط لنس استرول و سباستین فتل مشهور رانده خواهد شد. اگرچه استون مارتین سومین تیم از بین ده تیم حاضر در فرمول ۱ است که خودروی خود را معرفی میکند اما بیشک اولین تیمی است که تاکنون پوشش خودروی خود نسبت به فصل پیش را تغییر داده است. دیگر خبری از تزئینات صورتی مدل قبلی نیست و بجای این رنگ منحصربهفرد از جزئیات سبز نئونی مشابه با دیگر خودروهای مسابقهای این شرکت استفاده شده است. زمانی که این ترکیب رنگی با لاستیکهای مدیوم دارای رنگ مشابه همراه شود خودرو ظاهری واقعاً منحصربهفرد پیدا میکند و جذابیتهای آن را بسیار افزایش میدهد.
اما تنها تغییر این خودرو به پوشش بدنهاش محدود نمیشود. درحالیکه AMR21 فصل پیش از عناصر صورتی در لبههای بال جلویی و عقبی استفاده میکرد، AMR22 دارای رنگهای متفاوت در این بخشها و لوگوهای جانبی است. این خودرو همچنین از عناصر فیبر کربنی مشکی در بال های جلو و عقب استفاده کرده است. این در حالی است که خودروی فصل قبل دارای رنگهای سبز و صورتی بود.
استون مارتین علاوه بر اینکه پوشش بدنه خودروی خود را تغییر داده است اولین تیمی است که خودروی واقعی را به نمایش میگذارد. ردبول تنها از پوشش بدنه جدید خودروی خود رونمایی کرده بود و هاس هم رندرهای خودروی فصل ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد اما استون مارتین خودرویی واقعی را به نمایش گذاشته است. اگرچه این تیم برخی جزئیات را پنهان کرده است تا سایر تیمها نتوانند آنها را کپی کنند اما طرح موجود به احتمال زیاد تغییر چندانی نسبت به مسابقات فصل جدید نخواهد داشت.
AMR22 از نظر طراحی دارای برخی تفاوتها نسبت به خودروهای دو تیم ردبول و هاس است. در بخش جلو بال سادهتری را میبینیم که از لبههای سرراستتر سود میبرد و فلاپ ها نیز نسبت به نمونههای بکار رفته در خودروی تیم هاس سادهتر هستند. به نظر میرسد دماغه خودرو نیز ترکیبی از طرحهای دو تیم ردبول و هاس است. نکته جالب درباره پروفایل جانبی این خودروی مسابقهای این است که شاید در نگاه اول فکر کنید بخشی از پروفایل به خاطر پنهان کردن شکل و ابعاد رنگآمیزی نشده است اما با نگاهی دقیقتر خواهید دید اینجا یک گپ ایجاد شده است که احتمالاً پوشش استتاری هوشمندانهای است. شاید این یک قطعه فیبر کربنی باشد اما باید منتظر نسخه نهایی ماند. نهایتاً در بخش عقب نیز بال عقب با زاویه مشابه بال جلو را مشاهده میکنیم.
مشتاقیم ببینیم استون مارتین AMR22 در پیست چه عملکردی خواهد داشت زیرا قوانین جدید باعث شدهاند رقابتی فشردهتر ایجاد شود. استون مارتین قطعاً از منابع و رانندگان مناسب برای رقابت برخوردار است.
زیزیگولو
۲۳ بهمن ۱۴۰۰مسابقات گرندپری فرمول یک همیشه هیجان انگیز بوده و هستش خاهد بود ….. این رقابتا بخاطر پیوند آدمو ماشین و سرعتو شتاب بالا بین علاقمندای رشته اتوموبیل رانی محبوبیت بالایی داره
GMA
۲۳ بهمن ۱۴۰۰گل سرسبد موتور اسپرت، خیلی سطح بالاتر از بقیه مسابقات هست
زیزیگولو
۲۳ بهمن ۱۴۰۰دقیقاً
GMA
۲۳ بهمن ۱۴۰۰هزینه های عجیب کمپانی ها برای سرپا نگه داشتن این مسابقات و قیمت عجیبی که حاصل کار داره!ده برابر گرون ترین هایپرکار ها قیمت گذاری میشن خودرو های فرمول یک، حتی حقوق راننده هم به طور عجیبی بالاست
زیزیگولو
۲۳ بهمن ۱۴۰۰مطمئن باش این مسابقات واسشون خیلی دستاوردها و سودها داره ولی به چشم من و شما نمیاد
GMA
۲۳ بهمن ۱۴۰۰من به ما ماشین فرمول یک چشمم افتاد به اون سه تا که کنارشن، AMR pro عجب خفنه و والهالا چقدر زیباست، خودرو فرمول یک جدیدم هنوز با طراحیش نتونستم ارتباط برقرار کنم ولی در آینده ازش خوشم میاد
TOM KRISTENSEN
۲۳ بهمن ۱۴۰۰خودروی فرمول یک طراحیش کجا بود؟
مازیار
۲۳ بهمن ۱۴۰۰آیا هر میلیمتر از طراحی بدنه خودروهای F1 حساب شده نیست؟
محمد امین
۲۳ بهمن ۱۴۰۰دقیقا مازیار ، ده ها هزار ساعت به طور مستقیم و ملیون ها ساعت به طور غیر مستقیم روی ایرودینامیک این ماشین ها کار میشه، بعضی ها فکر میکنن ماشین های فرمول یک رو چهار نفر که چهارزانو نشستن نقاشی میکنن
slatanat JDM
۲۳ بهمن ۱۴۰۰والا طراحی جدید نمیبینم جز خطوطی که بالا پایین شدن برا کمک به آیرودینامیک ماشین
چند تا رندر خوب ازش دیده ام ولی این هم عین همین جدیداس باید یک انقلاب بشه در طراحیشون باید بدنه ها بیشتر از نظر ظاهری بهم متصل باشن الان به نظر شما این ماشینا بدنه اشون متصل بهم هس؟ نه نیست شاید از داخل ولی از بیرون اینطوری نیست خیلی بازه باید بدنه تا حدی یه تیکه بشه و سقف بسته هم باید بشه
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.formula1.com%2Fen%2Flatest%2Farticle.2021-a-first-look-at-concepts-for-f1s-future.6oFMwkqp1eUumW8qUG0S8k.html&psig=AOvVaw0nwZ8c9KYLTJpT-tQ6GTAg&ust=1644740330076000&source=images&cd=vfe&ved=0CAsQjRxqFwoTCPj3hKrd-fUCFQAAAAAdAAAAABAJ
شما این عکسو ببین ببین چقدر یه تیکه اس
کافر مقدس
۲۳ بهمن ۱۴۰۰کارخونه رو نگاه . تالار عروسی ـه
ایران خودرو بری تجهیزات رو ببینی فکر میکنی برگشتی به دهه 80 میلادی . از سال 71 با همون تجهیزات برای تولید پراید و 405 ادامه میدان واقعا جای دلگرمی ـه . ژاپنی ها خودشون یادشون نییست کی اون تجهیزات رو ساختن
70 درصد تجهیزات ساخت خودرو در صنعت آمریکا و کمپانی هایی مثل هاس ساخته میشه و 20 درصدی هم ژاپنی ن مابقی اروپایی . اتفاقا اتریش و سوئد خیلی تجهیزات خوبی دارن میسازن در حال حاضر . تسلا هم برای اون نمونه های اتریشی قرار داد بسته . کل دنیا دارن با همکاری میکنن بعد ما نشستیم تو جهان سوم از فلان کشور مایه میذاریم . تهش هم گیر میده به پروفایل من که در واقع تروله خودش
ما ایرانی ها که فوق العاده هستیم سالی 30 هزار میلیارد پول مدرسه بچه ها . 80 هزار میلیارد پول مافیا کنکور رو میدیم که اینا بعد چند سال به تخصصی برسن و مفتی تقدیم آمریکا و اروپا میکنیم . واقعا ما پرفکت هستیم . هندی ها هم که گوگل و خیلی جاها دستشونه هم دیگه مفتی نیروی کار نمیدن . تمام این خودرو ها داره با تخصص هزاران فرد با هزاران ملیت ساخته میشه الان دیگه بومی ساز ترین خودرو دنیا فورد هست 48% آمریکایی. فاز ملیت و آی من خفن هستم و … هم ندارن واقعا . کمپانی دنبال چیزی جز سود مالی نیست که . همه شون هم باهم دیگه دارن توسعه میدن
کشورهای عربی هم برای مونتاژ ماشین های کمپانی ها بزرگ دست به کار شدن برای ساخت سایت و… ما هنوز درگیر خودمون هستیم
M.Kkarimi
۲۳ بهمن ۱۴۰۰حالا که مطلبش اومد اینم چند تا عکس از ردبول RB18 ، مک لارنMCL36 و هاس VF-22 که تو این چند روز معرفی شدن ( مناسب دانلود )
https://www.wsupercars.com/wallpapers-regular/Formula-1/McLaren/2022-Formula1-McLaren-MCL36-001-2160.jpg
https://www.wsupercars.com/wallpapers-regular/Formula-1/McLaren/2022-Formula1-McLaren-MCL36-004-2160.jpg
https://www.wsupercars.com/wallpapers-regular/Formula-1/McLaren/2022-Formula1-McLaren-MCL36-002-2160.jpg
https://www.wsupercars.com/wallpapers-regular/Formula-1/Red-Bull-Racing/2022-Formula1-Red-Bull-Racing-RB18-002-2160.jpg
https://www.wsupercars.com/wallpapers-regular/Formula-1/Red-Bull-Racing/2022-Formula1-Red-Bull-Racing-RB18-001-2160.jpg
https://www.wsupercars.com/wallpapers-regular/Formula-1/Haas/2022-Formula1-Haas-VF-22-002-2160.jpg
https://www.wsupercars.com/wallpapers-regular/Formula-1/Haas/2022-Formula1-Haas-VF-22-003-2160.jpg
https://www.wsupercars.com/wallpapers-regular/Formula-1/Haas/2022-Formula1-Haas-VF-22-001-2160.jpg
بی صبرانه منتظر مرسدسم … ❤️❤️
محمد امین
۲۳ بهمن ۱۴۰۰البته ماشین ردبول و هاس showcar هستن و با نسخه ی نهایی به کل فرق دارن
محمد
۲۳ بهمن ۱۴۰۰خودروهای تجاری استون مارتین که موتور بنز دارند، موتور این ماشین را چه کسی تولید میکند ؟
Erfan
۲۳ بهمن ۱۴۰۰مرسدس بنز ای ام جی پتروناس 😊
فک کنم بجز تیم خودشون این فصل پاوریونیت
استون مارتین
ویلیامز
مک لارن
رو هم تولید میکنن
شایان
۲۳ بهمن ۱۴۰۰وقتی میدونن چیزی نمیشن چرا میان فقط سه چهار تا تیم باید بیان همین مابقی نقش سیاه لشکر و دارن اگر قدیم بود میگفتیم اره الان راننده کمترین تاثیر رو داره
Carbonado Aventador
۲۳ بهمن ۱۴۰۰تو فوتبال وقتی ۲ تا تیم برای قهرمانی میجنگن و یکیشون قهرمان میشه چرا ۲۰ تا تیم دیگه رقابت کنن..
پس فوتبالم تعطیل کنیم بره..
.
.
لیگ والیبال همنیطور
بسکتبال
و…
کلا ورزش رو بزاریم کنارچون اکثرا جز ۲ تیم بقیه سیاهی لشکرن!!
شایان
۲۴ بهمن ۱۴۰۰فوتبالم مثل سابق نیست شده پول وپولشویی و باند بازی و شرط بندی دیگه تعصب و غیرت نیست برای همین به نسبت بییندش نسبت به قبل کمتر شده و میشه به نظرم تعطیل بشه سنگبن تره قرار نیست تا ابد یه سری رشته ها بولد باشن الکی تاریخ ورزشی بخون ببین چه بلایی سر چوگان اومد چوگانی که براش ده ها هزار تماشاچی میومد و بازی جهانی بود همین شرط بندی ها کمرشو شکوند الان شد ورزش تاریخی دیگه اسمی ازش نیست
تحت پیگرد
۲۳ بهمن ۱۴۰۰رونمایی رو دیدم زیاد جالب نبود هیچی دیده نمیشه از بس محیط تاریکه رونمایی باید تو اتاق سفید با نور کافی باشه وبه نظرم تک تک رونمایی بشه خوب تره
M.Kkarimi
۲۳ بهمن ۱۴۰۰((اگرچه این تیم برخی جزئیات را پنهان کرده است تا سایر تیمها نتوانند آنها را کپی کنند اما طرح موجود به احتمال زیاد تغییر چندانی نسبت به مسابقات فصل جدید نخواهد داشت.))
متنم بخونید بد نیست …