جدیدترین محصول استون مارتین، از پیشرانهی V8 قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به V12 موجود در DB11 میگیرد.
سری خودروهای DB برای استون مارتین، نشانهای از اصالت این برند انگلیسی محسوب میشوند. اولین مدل این مجموعه سال ۱۹۴۸ معرفی شد و بعدها به نام DB1 در تاریخ خودروسازی باقی ماند. حالا که ۱۱۰ سال از تاسیس استون مارتین و ۷۵ سال از تولید اولین DB میگذرد، نوبت به DB12 رسیده است.
استون مارتین DB11 سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و با قیمت ۲۲۰ هزار دلار، محصولی مهم در کلاس لوکس اسپرت بود. این مدل البته نتوانست موفقیت تجاری مشابه بنتلی کنتیننتال کسب کند و در بسیاری موارد، مشتریان ثروتمند به سراغ تولیدات مکلارن رفتند. ظاهرا شرایط مالی برای استونمارتین رضایت بخش نیست و این برند اصیل انگلیسی، نیاز به مدلهای جدید برای جذب مخاطبان دارد.
برای DB12 دو نوع پیشرانه V8 و V12 ساخت مرسدس AMG وجود داشت اما باتوجه به تغییر در روند کاری مرسدس بنز، DB12 فقط با موتور ۴ لیتر V8 تولید خواهد شد. پیشرانهی توئینتوربوشارژ AMG برای این خودرو ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند تا نسبت به ۵/۲ لیتری V12 حدود ۴۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتنمتر، قویتر باشد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت استون مارتینDB12 در زمان ۳/۵ ثانیه محقق میشود و نهایت سرعت، ۳۲۵ کیلومتر برساعت است.
مهندسان استون مارتین ادعا میکنند، V8 نصب شده روی DB12 تفاوتهای بسیاری با نمونهی مشابه در DB11 دارد. افزایش قدرت و گشتاور به میزان ۱۴۲ اسب بخار و ۱۱۰ نیوتنمتر، این مورد را به خوبی نشان میدهد. حجم موتورها تفاوتی ندارد اما نصب توربوشارژر و خنککنندهی جدید با بهبود فناوری اینترکولر، شرایط را تغییر داده است.
استون مارتین DB12 اولین محصول شرکت سازنده محسوب میشود که دیفرانسیل عقب برقی با قفل خودکار و سرعت عمل میلیثانیهای دارد. گیربکس ۸ سرعت اتوماتیک نیز برای این خودرو، بازبینی شده است. همچنین به دلیل افزایش قدرت و گشتاور، سیستم تعلیق نیز تفاوتهای بسیار مهم با DB11 خواهد داشت. این موارد، تعادل و کیفیت رانندگی DB12 را به شکلی محسوس، بهبود دادهاند.
در بحث طراحی، مهمترین تفاوت DB12 و DB11 به جلوپنجره مربوط است. چراغهای اصلی این خودروها شباهت زیادی دارند و از بعضی نماها میتوان DB12 و DBS را مشابه دانست. برای چراغهای عقب و طراحی پشت هم، عملا تفاوت واضحی بین DB12 و DB11 دیده نمیشود. مدل جدید، چرخهای ۲۱ اینچ با طرح اختصاصی و رنگ طلایی خواهد داشت.
از دیدگاه ظاهری، کابین و بخش میان صندلیها، مهمترین تفاوت DB12 و DB11 را نشان میدهد. علاوهبر کلیدهای پرتعداد در کنسول که سبک طراحی مشابه پانامرا دارند؛ نصب نمایشگر شیبدار و پنل دیجیتال بزرگ پشت فرمان نیز حس مدرن در DB12 را تقویت میکند. چرم بسیار باکیفیت در قسمتهای مختلف داشبورد، فرمان و تودریها نیز، مشخصههای لوکس DB12 هستند.
آستانه قیمت جدیدترین محصول آستون مارتین نامشخص است اما حدود قیمت ۲۵۰ هزار دلار برای این مدل، پیشبینی شده. تولید DB12 تابستان امسال آغاز میشود.
Royal Driver
۴ خرداد ۱۴۰۲آستون مارتین ترکونده، ایول. ثابت کرده که همیشه بهترینه. ولی دلم برای ۱۲ سیلندرش تنگ میشه…
corvette
۴ خرداد ۱۴۰۲به نظر من که بهترین گرند تور دنیاس
GMA
۴ خرداد ۱۴۰۲ممنونم از جناب اشتری به خاطر پوشش این خبر
از منظر طراحی بیرونی که واقعا تحول خاصی مشاهده نمیشه، طراحی قسمت جلو فقط کمی تغییر کرده، این ویژگی بدی نیست ولی کاش طراحی جدید داشت، ولی به هر حال یکی از زیباترین خودرو های کلاس گرند تورر در کل تاریخه، درست مثل DB11 طراحی باقی قسمت ها هم که دست نخورده مونده، رینگ ها فوقالعاده هستند، استون مارتین همیشه زیباترین رینگ های تاریخ را طراحی میکنه
چیزی که منو شگفت زده کرد، طراحی کابین بود، خوشحالم که بالاخره استون مارتین از اون کابین کسل کننده و تکراری دست کشید، واقعا طراحی ضعیف و بدی داشت، اصلا حس لوکس منتقل نمیکرد. اما کابین جدید فوقالعاده ظریف و جذابه.
گرافیک چراغ های جلو زیباست و ظاهرا در کل برای طراحی قسمت جلو، از نمونه خاص DBR22 به میزان قابل توجهی وام گرفته شده.
استون مارتین واقعا مظهر زیباییه
درباره پیشرانه مرسدس هم بگم، امیدوارم به سبک تر شدن خودرو کمک کرده باشه و صدای خوبی هم داشته باشه، پیشرانه قبلی واقعا در مقابل V12 فراری یا W12 بنتلی برگ برنده محسوب نمیشد!
به هر حال بازم کارش در مقابل بنتلی خیلی سخته..
من که ازش خوشم اومد
AMANTE
۴ خرداد ۱۴۰۲یکی از بهترین طراحی داخلی ها رو داره.
توی یک ماشین GT یا هر ماشین دیگه لازم نیست یک دنیا مانیتور جلوت باشه.
R/T
۴ خرداد ۱۴۰۲دقیقا
Daruosh
۴ خرداد ۱۴۰۲ا ووووووووف عجب چیزیه این 😍😍
واقعا طراحی خاص و زیبایی داره🤤
Tesla
۴ خرداد ۱۴۰۲وفادار نیست ، محتاج به AMG هست
Sepehr
۴ خرداد ۱۴۰۲اصولا ب برند های با اصالت و آزمون پس داده آدم اعتماد و میکنه ب قول معروف وفادار میمونه ن برندی مثل تسلا ک ارمیچر تو ماشین کنترلی رو بزرگ تر ساخته گذاشته تو تسلا
KF
۴ خرداد ۱۴۰۲دقیقاً مثل تسلا فقط فرقش اینه ک استون ماشین تولید میکنه برخلاف تسلا
Amir
۴ خرداد ۱۴۰۲بوق ماشین برای بنز نیس( وسط فرمونو میگم)
مهراد
۴ خرداد ۱۴۰۲زبان و کلام و کلماتم از وصف اینهمه زیبایی قاصره ، اصلا احتیاجی به تعریف نداره
استون مارتین واقعا عاشقه یه عاشق واقعی ، تصور کنید خودروسازی با سودآوری منفی مثل استون باید چنگ بندازه به سگمنت کراس اورها و ماشینای بزرگ و کاربردی تا از شهرت و اعتبار خودش برای تولید پول بسیار زیاد استفاده کنه ، ولی در عوض میاد یه ماشین پیست تمام عیار و فوق رادیکال که برای تولیدش پول فوق العاده زیادی لازمه رو طراحی میکنه اونم تو دوره تمام برقی ها با موتور ۱۲ سیلندره وحشتناک
هر چقدر از خوبی و عشق به این برند تکرار نشدنی بگم کم گفتم بنظرم استون مارتین معادل فراریه بریتانیاست
GMA
۴ خرداد ۱۴۰۲آستون مارتین معادل فراری بریتانیاست؟
استون مارتین اصلا چه نیازی داره معادل خودروی دیگری باشه؟
استون مارتین خودش یکی از با اصالت ترین کمپانی های خودروسازی هست، قدمتش هم خیلی بیشتر از فراریه… استون هویت و شخصیتش کاملا مستقل و منحصر به فرده
فقط انگلستان
۴ خرداد ۱۴۰۲چقدر کامنت هاتون حس خوبی داشت💞
.
یه جمله هست خیلی قشنگه که میگه بهترین خودت باش و از خوبی های دیگران هم تقلید کن و یاد بگیر ولی اون خوبی ها با خود واقعیت در یک راستا باشه و از خودت دورت نکنه
آستون مارتین به خوبی این جمله رو معنی کرده.
محمدهادی
۷ خرداد ۱۴۰۲دقیقا
احسنت
اصلا درست نیست آستون مارتین رو به
یک نام دیگه یی تشبیه کنیم
ولی میشد بگی آستون مارتین معتبر ترین اسپرتی ساز بریتانیاست
deutschland
۴ خرداد ۱۴۰۲مثل همیشه خاص
ایولا بابا … واقعا لذت بردم از طراحیش
خداروشکر یک دستی به سر و روی کابینش کشیده و خیلی بهتر از قبل شده
بالاخره توی این چند وقت یک ماشین زیبا معرفی شد
R/T
۴ خرداد ۱۴۰۲وافعا زیبا و عالی شده
فرید
۴ خرداد ۱۴۰۲وفادار یا محتاج؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ خرداد ۱۴۰۲یعنی استون مارتین نمی تونه از آئودی، بی ام و یا برندهای امریکایی موتور بخره؟
مازیار
۴ خرداد ۱۴۰۲میتونه
اما بنز بهتره چون بهترین همه چیزش باید بهترین باشه
فريد
۴ خرداد ۱۴۰۲نه
R@min
۴ خرداد ۱۴۰۲نه نمی تونه بخاطر قراردادی که در فرمول 1 بسته و تامین کننده موتورهای تیم استون، مرسدس هست. از طرفی بی ام و با رولز هست و بنتلی هم با فولکس که خود به خود کنسله. مورد دیگه تایپ موتورها هست که فقط موتورهای مجولار مرسدس و فورد انعطاف لازم برای استفاده تو محصولات دیگه در سطح های مختلف رو دارن.
Hami
۴ خرداد ۱۴۰۲ربطی به فرمول ۱ نداره.
کمپانی خودروسازی استون مارتین لاگوندا مالک تیم فرمول ۱ استون مارتین نیست. سال ۲۰۱۸ لارنس استرول بعد از خرید تیم Force India اسمش به Racing Point تغییر داد و بعد در سال ۲۰۲۰ بیشتر ۱۶٪ سهام استون مارتین خرید که استرول به بزرگترین سهام دار AML تبدیل کرد و از سال ۲۰۲۱ اسم تیم به استون مارتین تغییر کرد.
اتفاقاً دیروز تیم فرمول یک استون مارتین با هوندا قرارداد بست تا برای ۲۰۲۶ به بعد هوندا تامین کننده انحصاری پاور یونیت استون مارتین باشه.
مرسدس یکی از سهامداران استون مارتین لاگوندا و موتور، بعضی قسمت های الکترونیکی با مرسدس مشترکه. حتی توتو ولف هم در استون مارتین لاگوندا سهام داره
Hami
۴ خرداد ۱۴۰۲ربطی به فرمول ۱ نداره.
کمپانی خودروسازی استون مارتین لاگوندا مالک تیم فرمول ۱ استون مارتین نیست. سال ۲۰۱۸ لارنس استرول بعد از خرید تیم Force India اسمش به Racing Point تغییر داد و بعد در سال ۲۰۲۰ بیشتر ۱۶٪ سهام استون مارتین خرید که استرول به بزرگترین سهام دار AML تبدیل کرد و از سال ۲۰۲۱ اسم تیم به استون مارتین تغییر کرد.
اتفاقاً دیروز تیم فرمول یک استون مارتین با هوندا قرارداد بست تا برای ۲۰۲۶ به بعد هوندا تامین کننده انحصاری پاور یونیت استون مارتین باشه.
مرسدس یکی از سهامداران استون مارتین لاگوندا و موتور، بعضی قسمت های الکترونیکی با مرسدس مشترکه. حتی توتو ولف هم در استون مارتین لاگوندا سهام داره.
R@min
۴ خرداد ۱۴۰۲تامین موتور هم جزو این قرار داد بوده و حتی رو سوپراسپرت والهالا هم موتور تغییر کرد. در کل دو طرف سود کردن از قضیه، قبلا فورد و کازورث موتورهای استون رو تامین می کردن الان مرسدس.
nissan gtr
۴ خرداد ۱۴۰۲عالی
وی
۴ خرداد ۱۴۰۲بیرونش عالیه ولی کنسول میانی شبیه پورشه شده و از اصالت استون فاصله گرفته استون های قبلی کابین های خیلی زیبا و منحصر به فردی داشتند
Mercede kaviani
۴ خرداد ۱۴۰۲استون بسیار خوب است اینها انتخاب من هستند
مرسده دایانا کاویانی
علیx76
۴ خرداد ۱۴۰۲حقیقتا اگر بخوام یه آستون انتخاب کنم، آخرین سری ونکوئیش 2018 S خواهد بود با انجین V12 اتمسفر ۶۰۰ اسبی.
ای کاش اتمسفریکها بیشتر عمر میکردن…
امیررضا
۴ خرداد ۱۴۰۲بینهایت زیباست، این طراحی کاملا برپایهی DB11 و نسخهی قوی تر DBS هست. و خدارو شکر کابین هم مثل طراحی بیرونی واقعاً زیبا شده این دفعه. کابین نسل قبلی با اینکه شیک و اسپرت بود ولی گیج بود و چنگی به دل نمیزد.
امیدوارم استون مارتین این دفعه خوب بفروشه.
Hadi
۴ خرداد ۱۴۰۲بینهایت زیباست….
واقعا شاهکار ساختن و از هر زاویه ای طراحیش بی نقصه…
کابینش هم عالی شده و خیلی بهتر از قبل ولی دلمون برا V12 تنگ میشه…
کاوه
۴ خرداد ۱۴۰۲فووووووووق العاده انصافا نمیشه هیچ ایرادی بهش وارد کرد.همه چیزش معرکه است خیییییییلی بخوای سخت گیر باشی ته ایرادی که ازش میشه گرفت اینه که ۱۲ سیلندر نیست هرچند هنین ۸ سیلندرشم خودش خیلی کامله و غولیه.ادم از دیدنش سیر نمیشه واقعا.البته هر چقدر هم عالی باشه بازم بازم بنتلی بهترین گرند تورهای دنیا رو میسازه و به بنتلی نمیرسه
OldBoy
۴ خرداد ۱۴۰۲چقدر این برند خوبه آخه
آستون مارتین از معدود خودروساز هایی هست که هیچکس از طراحی های یکنواخت ولی پویاش ناراضی نیس
Yasin
۴ خرداد ۱۴۰۲طراحی جلوش و طراحی کابین عالی شده
BMW
۴ خرداد ۱۴۰۲استون مارتین ترکونده مخصوصا با این رنگش خیلی خوشگل و موشگل شده
Amirreza.M
۴ خرداد ۱۴۰۲زیباست و منو مجاب کرد پروفایلم رو عوض کنم
Hamidreza
۴ خرداد ۱۴۰۲دلم آب رفت…
امشب میخوابم یکیشو میگیرم…
رامتین
۴ خرداد ۱۴۰۲طراحی خصوصا خطوط سیالش عالیه.
Mercede kaviani
۴ خرداد ۱۴۰۲با سلام به دوست عزیز محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
ایا امکان استفادهH2O2 90 درصد در اتوموبیل وجود دارد که یک کاتالیز انرا به هیدورزن .اکسیزن تجزیه کنند هیدورزن در انجین احتراق داخلی مورد استفاده قرار گیرد
با تشکر بی کران از وقتی که گذاشتید وجواب و راهنمای شما دوست عزیز
با ارزوی بهترین ها مرسده دایانا کاویانی
مهردادکمال
۴ خرداد ۱۴۰۲هیچ برند انگلیسی برام اندازه استون مارتین جذابیت نداره
MOHAMMAD.DEMON
۴ خرداد ۱۴۰۲با این همه ماشین موتور وسط
من هنوز دوست دارم موتور ماشین جلوی زانو هام باشه پشت محور جلو
db12 الان حکم طلا رو تو بازار داره
حسام
۴ خرداد ۱۴۰۲خیلی خشگله
مازیار
۴ خرداد ۱۴۰۲چنین جذابیت ظاهری آرزوی تمام برندهاست
اما انگشت شمار بهش میرسن
مهدی
۴ خرداد ۱۴۰۲کلا طراحی خودروهای انگلیسی واقعا شکیل ،اتوکشیده و زیباست و نقطه قوت و برتر نسبت به رقبا! مخصوصا اگر گرندتور باشه! از بین انگلیسی ها فقط مکلارن یکم بیریخته