آستون مارتین

معرفی استون مارتین DB12 وفادار به AMG با پایان V12

جدیدترین محصول استون مارتین، از پیشرانه‌ی V8 قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به V12 موجود در DB11 می‌گیرد.

سری خودروهای DB برای استون مارتین، نشانه‌ای از اصالت این برند انگلیسی محسوب می‌شوند.  اولین مدل این مجموعه سال ۱۹۴۸ معرفی شد و بعدها  به نام DB1 در تاریخ خودروسازی باقی ماند. حالا که ۱۱۰ سال از تاسیس استون مارتین و ۷۵ سال از تولید اولین DB می‌گذرد، نوبت به DB12 رسیده است.

استون مارتین DB11 سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و با قیمت ۲۲۰ هزار دلار، محصولی مهم در کلاس لوکس اسپرت بود. این مدل البته نتوانست موفقیت تجاری مشابه بنتلی کنتیننتال کسب کند و در بسیاری موارد، مشتریان ثروتمند به سراغ تولیدات مکلارن رفتند. ظاهرا شرایط مالی برای استون‌مارتین رضایت بخش نیست و این برند اصیل انگلیسی، نیاز به مدل‌های جدید برای جذب مخاطبان دارد.

استون مارتین DB12 نمای پشت

برای DB12 دو نوع پیشرانه V8 و V12 ساخت مرسدس AMG وجود داشت اما باتوجه به تغییر در روند کاری مرسدس بنز، DB12 فقط با موتور ۴ لیتر V8 تولید خواهد شد. پیشرانه‌ی توئین‌توربوشارژ AMG برای این خودرو ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا نسبت به ۵/۲  لیتری V12 حدود ۴۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتن‌متر، قوی‌تر باشد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت استون مارتینDB12   در زمان ۳/۵ ثانیه محقق می‌شود و نهایت سرعت، ۳۲۵ کیلومتر برساعت است.

استون مارتین DB12 نمای اصلی

مهندسان استون مارتین ادعا می‌کنند، V8 نصب شده روی DB12 تفاوت‌های بسیاری با نمونه‌ی مشابه در DB11 دارد. افزایش قدرت و گشتاور به میزان ۱۴۲ اسب بخار و ۱۱۰ نیوتن‌متر، این مورد را به خوبی نشان می‌دهد. حجم موتورها تفاوتی ندارد اما نصب توربوشارژر و خنک‌کننده‌ی جدید با بهبود فناوری اینترکولر، شرایط را تغییر داده است.

استون مارتین DB12 نمای جانبی

استون مارتین DB12  اولین محصول شرکت سازنده محسوب می‌شود که دیفرانسیل عقب برقی با قفل خودکار و سرعت عمل میلی‌ثانیه‌ای دارد. گیربکس ۸ سرعت اتوماتیک نیز برای این خودرو، بازبینی شده است. همچنین به دلیل افزایش قدرت و گشتاور، سیستم تعلیق نیز تفاوت‌های بسیار مهم با DB11 خواهد داشت. این موارد، تعادل و کیفیت رانندگی DB12 را به شکلی محسوس، بهبود داده‌اند.

استون مارتین DB12 نمای عقب

در بحث طراحی، مهم‌ترین تفاوت DB12 و DB11 به جلوپنجره مربوط است. چراغ‌های اصلی این خودروها شباهت زیادی دارند و از بعضی نماها می‌توان DB12 و DBS را مشابه دانست. برای چراغ‌های عقب و طراحی پشت هم، عملا تفاوت واضحی بین  DB12 و DB11 دیده نمی‌شود. مدل جدید، چرخ‌های ۲۱ اینچ با طرح اختصاصی و رنگ طلایی خواهد داشت.

استون مارتین DB12 نمای کابین

از دیدگاه ظاهری، کابین و بخش میان صندلی‌ها، مهم‌ترین تفاوت DB12 و DB11 را نشان می‌دهد. علاوه‌بر کلیدهای پرتعداد در کنسول که سبک طراحی مشابه پانامرا دارند؛ نصب نمایشگر شیب‌دار و پنل دیجیتال بزرگ پشت فرمان نیز حس مدرن در DB12 را تقویت می‌کند. چرم بسیار باکیفیت در قسمت‌های مختلف داشبورد، فرمان و تودری‌ها نیز، مشخصه‌های لوکس DB12 هستند.

آستانه قیمت جدیدترین محصول آستون مارتین نامشخص است اما حدود قیمت ۲۵۰ هزار دلار برای این مدل، پیش‌بینی شده. تولید DB12 تابستان امسال آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۰ رای

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. Royal Driver

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    آستون مارتین ترکونده، ایول. ثابت کرده که همیشه بهترینه. ولی دلم برای ۱۲ سیلندرش تنگ میشه…

    موافقم 82
    مخالفم 4
  2. corvette

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    به نظر من که بهترین گرند تور دنیاس

    موافقم 66
    مخالفم 10
  3. GMA

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (850 ديدگاه)

    ممنونم از جناب اشتری به خاطر پوشش این خبر
    از منظر طراحی بیرونی که واقعا تحول خاصی مشاهده نمیشه، طراحی قسمت جلو فقط کمی تغییر کرده، این ویژگی بدی نیست ولی کاش طراحی جدید داشت، ولی به هر حال یکی از زیباترین خودرو های کلاس گرند تورر در کل تاریخه، درست مثل DB11 طراحی باقی قسمت ها هم که دست نخورده مونده، رینگ ها فوق‌العاده هستند، استون مارتین همیشه زیباترین رینگ های تاریخ را طراحی میکنه
    چیزی که منو شگفت زده کرد، طراحی کابین بود، خوشحالم که بالاخره استون مارتین از اون کابین کسل کننده و تکراری دست کشید، واقعا طراحی ضعیف و بدی داشت، اصلا حس لوکس منتقل نمی‌کرد. اما کابین جدید فوق‌العاده ظریف و جذابه.
    گرافیک چراغ های جلو زیباست و ظاهرا در کل برای طراحی قسمت جلو، از نمونه خاص DBR22 به میزان قابل توجهی وام گرفته شده.
    استون مارتین واقعا مظهر زیباییه
    درباره پیشرانه مرسدس هم بگم، امیدوارم به سبک تر شدن خودرو کمک کرده باشه و صدای خوبی هم داشته باشه، پیشرانه قبلی واقعا در مقابل V12 فراری یا W12 بنتلی برگ برنده محسوب نمیشد!
    به هر حال بازم کارش در مقابل بنتلی خیلی سخته..
    من که ازش خوشم اومد

    موافقم 48
    مخالفم 1
  4. AMANTE

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    یکی از بهترین طراحی داخلی ها رو داره.
    توی یک ماشین GT یا هر ماشین دیگه لازم نیست یک دنیا مانیتور جلوت باشه.

    موافقم 60
    1. R/T

      ۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 31
      مخالفم 1
  5. Daruosh

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    ا ووووووووف عجب چیزیه این 😍😍
    واقعا طراحی خاص و زیبایی داره🤤

    موافقم 45
    مخالفم 1
  6. Tesla

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (653 ديدگاه)

    وفادار نیست ، محتاج به AMG هست

    موافقم 11
    مخالفم 86
    1. Sepehr

      ۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      اصولا ب برند های با اصالت و آزمون پس داده آدم اعتماد و میکنه ب قول معروف وفادار میمونه ن برندی مثل تسلا ک ارمیچر تو ماشین کنترلی رو بزرگ تر ساخته گذاشته تو تسلا

      موافقم 56
      مخالفم 6
    2. KF

      ۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (524 ديدگاه)

      دقیقاً مثل تسلا فقط فرقش اینه ک استون ماشین تولید میکنه برخلاف تسلا

      موافقم 59
      مخالفم 4
  7. Amir

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    بوق ماشین برای بنز نیس( وسط فرمونو میگم)

    موافقم 4
    مخالفم 28
  8. مهراد

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (863 ديدگاه)

    زبان و کلام و کلماتم از وصف اینهمه زیبایی قاصره ، اصلا احتیاجی به تعریف نداره

    استون مارتین واقعا عاشقه یه عاشق واقعی ، تصور کنید خودروسازی با سودآوری منفی مثل استون باید چنگ بندازه به سگمنت کراس اورها و ماشینای بزرگ و کاربردی تا از شهرت و اعتبار خودش برای تولید پول بسیار زیاد استفاده کنه ، ولی در عوض میاد یه ماشین پیست تمام عیار و فوق رادیکال که برای تولیدش پول فوق العاده زیادی لازمه رو طراحی میکنه اونم تو دوره تمام برقی ها با موتور ۱۲ سیلندره وحشتناک

    هر چقدر از خوبی و عشق به این برند تکرار نشدنی بگم کم گفتم بنظرم استون مارتین معادل فراریه بریتانیاست

    موافقم 33
    مخالفم 4
    1. GMA

      ۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (850 ديدگاه)

      آستون مارتین معادل فراری بریتانیاست؟
      استون مارتین اصلا چه نیازی داره معادل خودروی دیگری باشه؟
      استون مارتین خودش یکی از با اصالت ترین کمپانی های خودروسازی هست، قدمتش هم خیلی بیشتر از فراریه… استون هویت و شخصیتش کاملا مستقل و منحصر به فرده

      موافقم 48
      مخالفم 3
      1. فقط انگلستان

        ۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        چقدر کامنت هاتون حس خوبی داشت💞
        .
        یه جمله هست خیلی قشنگه که میگه بهترین خودت باش و از خوبی های دیگران هم تقلید کن و یاد بگیر ولی اون خوبی ها با خود واقعیت در یک راستا باشه و از خودت دورت نکنه
        آستون مارتین به خوبی این جمله رو معنی کرده.

        موافقم 21
        مخالفم 3
      2. محمدهادی

        ۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2413 ديدگاه)

        دقیقا
        احسنت
        اصلا درست نیست آستون مارتین رو به
        یک نام دیگه یی تشبیه کنیم
        ولی میشد بگی آستون مارتین معتبر ترین اسپرتی ساز بریتانیاست

  9. deutschland

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (156 ديدگاه)

    مثل همیشه خاص
    ایولا بابا … واقعا لذت بردم از طراحیش
    خداروشکر یک دستی به سر و روی کابینش کشیده و خیلی بهتر از قبل شده
    بالاخره توی این چند وقت یک ماشین زیبا معرفی شد

    موافقم 24
    مخالفم 2
  10. R/T

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    وافعا زیبا و عالی شده

    موافقم 17
    مخالفم 1
  11. فرید

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (526 ديدگاه)

    وفادار یا محتاج؟

    موافقم 4
    مخالفم 40
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2917 ديدگاه)

      یعنی استون مارتین نمی تونه از آئودی، بی ام و یا برندهای امریکایی موتور بخره؟

      موافقم 44
      مخالفم 4
      1. مازیار

        ۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        میتونه
        اما بنز بهتره چون بهترین همه چیزش باید بهترین باشه

        موافقم 34
        مخالفم 6
      2. فريد

        ۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (526 ديدگاه)

        نه

        موافقم 3
        مخالفم 26
      3. R@min

        ۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2067 ديدگاه)

        نه نمی تونه بخاطر قراردادی که در فرمول 1 بسته و تامین کننده موتورهای تیم استون، مرسدس هست. از طرفی بی ام و با رولز هست و بنتلی هم با فولکس که خود به خود کنسله. مورد دیگه تایپ موتورها هست که فقط موتورهای مجولار مرسدس و فورد انعطاف لازم برای استفاده تو محصولات دیگه در سطح های مختلف رو دارن.

        موافقم 10
        مخالفم 13
        1. Hami

          ۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (179 ديدگاه)

          ربطی به فرمول ۱ نداره.
          کمپانی خودروسازی استون مارتین لاگوندا مالک تیم فرمول ۱ استون مارتین نیست. سال ۲۰۱۸ لارنس استرول بعد از خرید تیم Force India اسمش به Racing Point تغییر داد و بعد در سال ۲۰۲۰ بیشتر ۱۶٪ سهام استون مارتین خرید که استرول به بزرگترین سهام دار AML تبدیل کرد و از سال ۲۰۲۱ اسم تیم به استون مارتین تغییر کرد.
          اتفاقاً دیروز تیم فرمول یک استون مارتین با هوندا قرارداد بست تا برای ۲۰۲۶ به بعد هوندا تامین کننده انحصاری پاور یونیت استون مارتین باشه.
          مرسدس یکی از سهامداران استون مارتین لاگوندا و موتور، بعضی قسمت های الکترونیکی با مرسدس مشترکه. حتی توتو ولف هم در استون مارتین لاگوندا سهام داره

          موافقم 12
        2. Hami

          ۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (179 ديدگاه)

          ربطی به فرمول ۱ نداره.
          کمپانی خودروسازی استون مارتین لاگوندا مالک تیم فرمول ۱ استون مارتین نیست. سال ۲۰۱۸ لارنس استرول بعد از خرید تیم Force India اسمش به Racing Point تغییر داد و بعد در سال ۲۰۲۰ بیشتر ۱۶٪ سهام استون مارتین خرید که استرول به بزرگترین سهام دار AML تبدیل کرد و از سال ۲۰۲۱ اسم تیم به استون مارتین تغییر کرد.
          اتفاقاً دیروز تیم فرمول یک استون مارتین با هوندا قرارداد بست تا برای ۲۰۲۶ به بعد هوندا تامین کننده انحصاری پاور یونیت استون مارتین باشه.
          مرسدس یکی از سهامداران استون مارتین لاگوندا و موتور، بعضی قسمت های الکترونیکی با مرسدس مشترکه. حتی توتو ولف هم در استون مارتین لاگوندا سهام داره.

        3. R@min

          ۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2067 ديدگاه)

          تامین موتور هم جزو این قرار داد بوده و حتی رو سوپراسپرت والهالا هم موتور تغییر کرد. در کل دو طرف سود کردن از قضیه، قبلا فورد و کازورث موتورهای استون رو تامین می کردن الان مرسدس.

          موافقم 2
          مخالفم 4
  12. nissan gtr

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 15
    مخالفم 1
  13. وی

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (376 ديدگاه)

    بیرونش عالیه ولی کنسول میانی شبیه پورشه شده و از اصالت استون فاصله گرفته استون های قبلی کابین های خیلی زیبا و منحصر به فردی داشتند

    موافقم 2
    مخالفم 32
  14. Mercede kaviani

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (551 ديدگاه)

    استون بسیار خوب است اینها انتخاب من هستند
    مرسده دایانا کاویانی

    موافقم 20
    مخالفم 1
  15. علیx76

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    حقیقتا اگر بخوام یه آستون انتخاب کنم، آخرین سری ونکوئیش 2018 S خواهد بود با انجین V12 اتمسفر ۶۰۰ اسبی.
    ای کاش اتمسفریک‌ها بیشتر عمر می‌کردن…

    موافقم 18
    مخالفم 1
  16. امیررضا

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    بینهایت زیباست، این طراحی کاملا برپایه‌ی DB11 و نسخه‌ی قوی تر DBS هست. و خدارو شکر کابین هم مثل طراحی بیرونی واقعاً زیبا شده این دفعه. کابین نسل قبلی با اینکه شیک و اسپرت بود ولی گیج بود و چنگی به دل نمیزد.
    امیدوارم استون مارتین این دفعه خوب بفروشه.

    موافقم 20
  17. Hadi

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    بی‌نهایت زیباست….
    واقعا شاهکار ساختن و از هر زاویه ای طراحیش بی نقصه…
    کابینش هم عالی شده و خیلی بهتر از قبل ولی دلمون برا ‌V12 تنگ میشه…

    موافقم 14
    مخالفم 1
  18. کاوه

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    فووووووووق العاده انصافا نمیشه هیچ ایرادی بهش وارد کرد.همه چیزش معرکه است خیییییییلی بخوای سخت گیر باشی ته ایرادی که ازش میشه گرفت اینه که ۱۲ سیلندر نیست هرچند هنین ۸ سیلندرشم خودش خیلی کامله و غولیه.ادم از دیدنش سیر نمیشه واقعا.البته هر چقدر هم عالی باشه بازم بازم بنتلی بهترین گرند تورهای دنیا رو میسازه و به بنتلی نمیرسه

    موافقم 10
    مخالفم 5
  19. OldBoy

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (84 ديدگاه)

    چقدر این برند خوبه آخه
    آستون مارتین از معدود خودروساز هایی هست که هیچکس از طراحی های یکنواخت ولی پویاش ناراضی نیس

    موافقم 16
    مخالفم 1
  20. Yasin

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    طراحی جلوش و طراحی کابین عالی شده

    موافقم 12
    مخالفم 1
  21. BMW

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    استون مارتین ترکونده مخصوصا با این رنگش خیلی خوشگل و موشگل شده

    موافقم 15
    مخالفم 1
  22. Amirreza.M

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    زیباست و منو مجاب کرد پروفایلم رو عوض کنم

    موافقم 15
  23. Hamidreza

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (329 ديدگاه)

    دلم آب رفت…
    امشب میخوابم یکیشو میگیرم…

    موافقم 3
    مخالفم 1
  24. رامتین

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3266 ديدگاه)

    طراحی خصوصا خطوط سیالش عالیه.

  25. Mercede kaviani

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
    ایا امکان استفادهH2O2 90 درصد در اتوموبیل وجود دارد که یک کاتالیز انرا به هیدورزن .اکسیزن تجزیه کنند هیدورزن در انجین احتراق داخلی مورد استفاده قرار گیرد
    با تشکر بی کران از وقتی که گذاشتید وجواب و راهنمای شما دوست عزیز
    با ارزوی بهترین ها مرسده دایانا کاویانی

    موافقم 5
    مخالفم 3
  26. مهردادکمال

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2004 ديدگاه)

    هیچ برند انگلیسی برام اندازه استون مارتین جذابیت نداره

  27. MOHAMMAD.DEMON

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    با این همه ماشین موتور وسط
    من هنوز دوست دارم موتور ماشین جلوی زانو هام باشه پشت محور جلو
    db12 الان حکم طلا رو تو بازار داره

  28. حسام

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (152 ديدگاه)

    خیلی خشگله

  29. مازیار

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    چنین جذابیت ظاهری آرزوی تمام برندهاست
    اما انگشت شمار بهش میرسن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  30. مهدی

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    کلا طراحی خودروهای انگلیسی واقعا شکیل ،اتوکشیده و زیباست و نقطه قوت و برتر نسبت به رقبا! مخصوصا اگر گرندتور باشه! از بین انگلیسی ها فقط مک‌لارن یکم بیریخته

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا