استون مارتین DBR22 به عنوان یک کانسپت روباز معرفی شد. به گزارش motor1، این خودروی مفهومی برای گرامیداشت بخش Q این خودروساز در هفته خودرویی مونتری به نمایش درمیآید. Q بخش سفارشی ساز استون مارتین است که خودروهای تک ساخت را به سفارش مشتری عرضه میکند. استون مارتین DBR22 کانسپت نیز پیشنمایشی از آن چیزی است که در آینده خواهیم دید.
این خودروی روباز از استون مارتین DBR1 و DB3S الهام گرفته است. کانسپت جدید بریتانیاییها تجارب بخش Q را برجسته کرده و تکنیک پرینت سهبعدی جدید استون مارتین برای تولید ساب فریم عقب خودرو را نشان میدهد. قطعات تولیدی استون مارتین از آلومینیوم و با استفاده از پرینت سهبعدی تولید میشوند و در بخش ساب فریم بکار میروند. این قطعات بدون تأثیر منفی روی استحکام خودرو باعث کاهش وزن قابلتوجهی میشوند.
استون مارتین DBR22 پذیرای بدنه کاملاً جدیدی شده که از حداقل پانلها تشکیل میشود. در بخش جلوی این خودروی دونفره جلوپنجره جدید با عناصر فیبر کربنی دیده میشوند. ورودیهای هوای این بخش نیز به خنک شدن پیشرانه ۱۲ سیلندر کمک میکنند. در بخش عقب چراغهای نازکی وجود دارند که در پهنا کشیده شدهاند. در بخش زیرین هم دیفیوزری یکپارچه و یک جفت خروجی اگزوز بزرگ دیده میشوند. DBR22 همچنین از رینگهای منحصربهفرد ۲۱ اینچی ۱۴ پره سود میبرد. داخل کابین هم صندلیهای پرفورمنس با فیبر کربن و پوشش چرم معطر وجود دارند.
نیروبخش کانسپت موردبحث پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۲ لیتری توئین توربو است که کالیبراسیون منحصربهفردی دارد. پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز به پدال شیفتر همکاری میکند و قدرت ۷۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۳ نیوتون متری دارد. استون مارتین میگوید این خودرو در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۱۹ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند. هفته خودرویی مونتری از اواخر هفته جاری شروع بکار میکند و شرکتهایی همچون آکورا، بنتلی و… برنامههای مفصلی برای معرفی محصولات خود دارند. پبل بیچ همواره با سورپرایزهایی همراه بوده و پدال نیز در اسرع وقت جدیدترین اخبار را منتشر خواهد کرد.
phonix
۲۵ مرداد ۱۴۰۱سه شرکت هستند که میشه گفت ماشین های اصلی کلکسیونی این چند دهه رو میسازن
مدل های خاص فراری
مدل های خاص بنتلی
مدل های خاص استون مارتین
اینا بخوبی از شکوه گذشته و میراث قدیم محافظت کردن
Reza Waffen SS
۲۶ مرداد ۱۴۰۱بقیه کشکن ؟؟؟
phonix
۲۶ مرداد ۱۴۰۱خیر بوگاتی و پاگانی و….
هم هستن ولی هیچکدوم مدل های خاصشون مثل اینایی که گفتم نیست
البته شاید باید بوگاتی رو می نوشتم
از المانی ها هیچکدوم نیست
بجز ای ام جی وان و 918 بقیشون زیادن تیراژشون برای خاص بودن خیلی زیاده به درد کلکسیون ها خاص نمیخورن
وگرنه که بنز بخواد ماشین های فرمول یکشو بفروشه که نمیکنه
ائودی هیچی ورگنه که ماشین های تک ساخت و کانسپتاشو بفروشه
تو ایتالیایی ها هم مازاراتی و الفا و لامبو نیستن
که دوتای اول با ادغام شدن در استالینتا عملا دیگه اون شکوه قبل رو ندارن و دنبال سود شاسی بلند و سدان هم ساختن و این اون خاص بودن رو ازشون گرفته
از اون طرف هم لامبو مثل چی داره کونتاش میسازه سود خیلی خوبی براش داره و از نظرم اون خاص بودن برندش رو ازش میگیره
تو بخش کلکسیونی بودن فقط خوب بودن ملاک نیست
بله خیلی از شرکت ها هستن که الان از استون مارتین بهترن ولی اون خاص بودن رو ندارن استون اگه اسغال هم بسازه کافی تو رنگ گریین ریسینگ با بج خودش بده بیرون با بزرگان مقایسه میشه
ملاک های زیادی هست
از اون طرف ادم هایی هستن که بودجه های زیادی ندارن ولی اوضاعشون بد هم نیست و میتونن خرج کنن اونا میرن سراغ شرکت ها و ماشین های لیمیتد ادیشن شرکت های بزرگ
من دارم درباره اون کلکسیون های فوقالعاده صحبت میکنم
امیرشایان فرازی
۲۵ مرداد ۱۴۰۱آقا این عشقه
چلنجر کانورتیبل هم معرفی شده عشق تر پپست بذارین لطفا
Si
۲۵ مرداد ۱۴۰۱عاشق فراری مونزا هر دو مدل و مک لارن الوا و استون سپیدستر v12 هستم
aboalfazlchallenger
۲۵ مرداد ۱۴۰۱داج برای سال آخر هلکت
ترکوند 💥💥💥💥
hssn
۲۵ مرداد ۱۴۰۱بشدت زیباست
AMANTE
۲۵ مرداد ۱۴۰۱فقط ایکاش بجای چراغ خطی عقب از چراغ های دایره ای ریز استفاده میکردن.
Afg
۲۵ مرداد ۱۴۰۱۱۲ سیلندر حال ادم رو خوب میکنه در زمانی که برق تخته گاز میره
Payfast
۲۵ مرداد ۱۴۰۱رینگاش میارزه به کل سلطان و ویران خودرو کل خودروسازی ایران
Shelby csx3015
۳ شهریور ۱۴۰۱کارول شلبی با استون مارتین db3s لمان سال 59 رو برنده شد؟