DBX بهعنوان اولین شاسیبلند آستونمارتین در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۹ رونمایی و در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. این خودرو با فروش مناسب توانست شرایط آستونمارتین را بهبود ببخشد. به همین دلیل این شرکت برنامهٔ ساخت نسخههای مختلفی از DBX را دارد که بهتازگی اولین نمونهٔ آنها با نام DBX707 معرفی شده است. این خودرو نسخهای پرفورمنس بالا از DBX محسوب میشود و آستونمارتین آن را سریعترین و قویترین شاسیبلند بنزینی حال حاضر دنیا میداند. DBX707 اما هرگز کار آسانی در پیش نخواهد داشت و در بازار باید با رقبای قدرتمندی مبارزه کند که در ادامه اصلیترین آنها را معرفی خواهیم کرد.
آستونمارتین DBX707
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
شتاب صفرتاصد | ۳.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۱۰ کیلومتر/ساعت |
قیمت پایه | ۲۳۲,۰۰۰ دلار |
DBX707 از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG استفاده میکند اما این موتور توسط خود آستونمارتین ارتقاء پیدا کرده و با استفاده از توربوشارژرهای جدید بلبرینگی خروجی آن به ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. همانطور که گفته شد، آستونمارتین این خودرو را قویترین شاسیبلند بنزینی بازار میداند اما گویا این شرکت جیپ گرند چروکی ترکهاوک را فراموش کرده که آنهم دقیقاً ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد! درهرحال، در دیگر ادعای آستونمارتین که DBX707 را سریعترین شاسیبلند دنیا میداند حرفی نیست زیرا این خودرو با سقف سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت از تمام شاسیبلندهای حال حاضر دنیا سریعتر است. این نسخه در ظاهر نیز تغییراتی مثل تجهیز به جلوپنجرهٔ بزرگتر را نسبت به DBX معمولی تجربه کرده است.
لامبورگینی اوروس
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
شتاب صفرتاصد | ۳.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت |
قیمت پایه | ۲۲۵,۵۰۰ دلار |
لامبورگینی اوروس را میتوان اصلیترین رقیب DBX707 دانست. این خودرو که روی پلتفرم MLB گروه فولکسواگن مشترک با بنتایگا، کاین و آئودی Q8 ساخته شده است، در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد. زیر کاپوت اوروس هم پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای گروه فولکسواگن قرار گرفته که در اینجا با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، بیشترین خروجی خود را ارائه میکند. شاسیبلند لامبورگینی فعلاً در شتاب و حداکثر سرعت در برابر رقیب بریتانیایی خیلی حرفی برای گفتن ندارد اما نسخهٔ قویتر اوروس هماکنون در دست توسعه است و قطعاً رقیب خطرناکتری برای DBX707 خواهد بود. البته نسخهٔ کنونی اوروس تقریباً همقیمت آستونمارتین است و بنابراین نسخهٔ قویتر آن مطمئناً گرانتر خواهد بود.
بنتلی بنتایگا اسپید
پیشرانه | ۶ لیتری W12 توئین توربو |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
شتاب صفرتاصد | ۳.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۶ کیلومتر/ساعت |
قیمت پایه | ۲۶۲,۱۲۵ دلار |
بنتایگا قدیمیترین عضو این جمع محسوب میشود زیرا برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ رونمایی شد. البته این خودرو در سال ۲۰۲۰ فیسلیفتی را تجربه کرد تا با بهروزرسانیهایی همچنان توانایی رقابت خود را حفظ کند. بنتایگا با موتورهای مختلفی تولید میشود که قویترین آنها یعنی ۶ لیتری W12 توئین توربو در حال حاضر فقط در مدل اسپید ارائه میشود. این موتور ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بنتایگا اسپید با حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت، تا پیش از معرفی آستونمارتین DBX707 سریعترین شاسیبلند دنیا محسوب میشد. این شاسیبلند قدرتمند بنتلی اما به دلیل وزن بالا که ناشی از تمرکز بیشتر روی تجمل است، کندترین شتاب را در این جمع داشته و با قیمت ۲۶۲ هزار دلاری گرانترین هم محسوب میشود.
پورشه کاین توربو GT
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
شتاب صفرتاصد | ۳.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۰ کیلومتر/ساعت |
قیمت پایه | ۱۸۲,۱۵۰ دلار |
توربو GT بهعنوان جدیدترین عضو خانوادهٔ پورشه کاین در اواسط سال ۲۰۲۱ معرفی شد. این نسخه که فقط بهصورت کوپه ارائه میشود، از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مشترک با اوروس استفاده میکند که در اینجا فقط ۱۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به لامبورگینی دارد. بااینحال، کاین توربو GT در شتاب صفرتاصد سریعتر از اوروس بوده و تقریباً همسطح DBX707 عمل میکند. این شاسیبلند پرچمدار پورشه همچنین با قیمت ۱۸۲ هزار دلاری، با اختلاف قابلتوجهی ارزانترین خودروی این جمع محسوب میشود (بدون احتساب جیپ ترکهاوک) و ارزش بالایی در برابر قیمت دارد. البته توربو GT قویترین عضو خانوادهٔ کاین نیست زیرا این عنوان در اختیار توربو S هیبریدی با ۶۸۰ اسب بخار قدرت است اما این نسخه بالاترین پرفورمنس و قیمت را در خانوادهٔ شاسیبلند میان سایز پورشه دارد.
جیپ گرند چروکی ترکهاوک
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۷۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۸۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
شتاب صفرتاصد | ۳.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت |
قیمت پایه | ۹۱,۶۶۵ دلار |
قطعاً جیپ گرند چروکی ترکهاوک هرگز رقیب مستقیمی برای آستونمارتین DBX707 نخواهد بود ولی آن را در این لیست قرار دادهایم تا به آستونمارتین یادآوری کنیم که DBX707 در عنوان قویترین شاسیبلند بنزینی دنیا تنها نیست! درهرحال، این جیپ قدرتمند به نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت مجهز شده که دقیقاً مثل آستونمارتین ۷۰۷ اسب بخار قدرت تولید میکند اما گشتاور آن کمی از شاسیبلند بریتانیایی کمتر است. ترکهاوک در پرفورمنس نمیتواند حرف چندان در برابر DBX707 برای گفتن داشته باشد زیرا برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به حدود ۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آنهم تنها ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است. بااینحال باید توجه داشت که این گرند چروکی قدرتمند ۲.۵ برابر از آستونمارتین ارزانتر است.
حسین
۲۹ بهمن ۱۴۰۰بهترینشون کاین است.شاید با قیمت برابر هم بهتر از بقیه باشد.
shirko
۲۹ بهمن ۱۴۰۰کاین زیادتر با ایکس ۶ ام و جی ال ای کوپ ۶۳ قابل مقایسس تا این بزرگوارا .
Silent
۲۹ بهمن ۱۴۰۰Dodge durango hellcat
1123
۲۹ بهمن ۱۴۰۰و اینجا نمایان کردی که فن آمریکایی نه تسلا نه EV
چطور شد که شاهکاری مثل Model X plaid رو فراموش کردی)))))))))))))))):
دورانگو هلکت هم نه به اندازه سایر کاندیدا ها توی پیچ ها سریعه نه به اون اندازه لوکسه بیشتر برای خانواده ست نه بیشتر
Silent
۲۹ بهمن ۱۴۰۰چون قیمت به چیزی که تحویل می گیری یعنی “”اقتصاد”” حرف اول رو می زنه توو زندگی واقعی! استون در حد همین دورنگو هست نه بیشتر حالا هر قیمتی و متریالی که داشته باشه.
در مورد X PLAID هم اینجا جاش نیست چون حتی تکنولوژی که برا مونتاژش استفاده شده جلوتر از این حرفاس. صبر داشته باش روز درگشون!
1123
۳۰ بهمن ۱۴۰۰بله استون در حد دورانگو هست، خجالت نکش بگو ولکری هم شبیه چلنجره
حرف منم این بود که تو کلا یادت رفته تسلا مدل اکس هم داره، این خودش بیانگر اینه که فن کشور آمریکایی و هیتر سایر جاها ( نه اینکه فن تسلا باشی) چرا؟
چون از چیزی مثال زدی که جنازه مدل اکس ازش سریعتر و بهتره
حالا برو خودتو گول بزن که فن تکنولوژی و … هستی
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۹ بهمن ۱۴۰۰قویترین شاسی بلند دنیا داج دورانگو هلکت هستش با 710 اسب.کاش جیپ از انجین ردای با 800 اسب استفاده میکرد
Silent
۲۹ بهمن ۱۴۰۰البته Dodge durango رو میشه با 30 هزارتا بیشتر مدل Hennessey ش رو سفارش داد(120$K). که 1000HP هست. برا کسایی که جنون لانچ دارن. البته کلا سیستم های تیون استهلاک و خطا رو بالا می بره.
Raptor
۲۹ بهمن ۱۴۰۰فقط لامبوووو
اینا فعلا حال کنن تا فراری به زودی بیاد بزنشون زمین💣
ماکسیمیلیان
۲۹ بهمن ۱۴۰۰متاسفانه مدیر عامل پورشه از این موضوع مطلع نبوده و بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفتند😐.
لامبورگینی و بنتلی از مهندسی پورشه و فولکس واگن استفاده میکنند ؛
مرسدس بنز هم تا حدودی پشتیبانی استون مارتین است.
شما رئسای چنین شرکت هایی را ناقص العقل پنداشته اید؟
الله اکبر! لا اله الله!حرص خوردن از عادات هر روزه ی من است.
یا علی🌷
Raptor
۲۹ بهمن ۱۴۰۰چه ربطی به کامنت من داشت؟!
R@m!n
۲۹ بهمن ۱۴۰۰واقعا نمی فهمم چرا باید به این مدل محصولات پول داد.
GMA
۲۹ بهمن ۱۴۰۰فعلا که همین خودرو هایی که از نظر شما دلیلی برای خریدنشون نیست، شدن گاو شیرده تمام کمپانی ها، روزبهروز هم بیشتر و متنوع تر میشن، چه خوب چه بد، سلیقه مشتری در حال حاضر اینجور خودروهاست، این راه را پورشه بیست سال پیش شروع کرد و بسیار هم موفق بود
حسین
۲۹ بهمن ۱۴۰۰برای صفا کردن.
1123
۲۹ بهمن ۱۴۰۰بنظر من که خیلی خوبه خودرویی بخری که هم بتونی بچه هاتو برسونی مدرسه هم بتونی بری پیست و درگ
مهدی موتور
۲۹ بهمن ۱۴۰۰با افتخار dbx
مانی خوشبین می گفت هندلینگش خیلی از اوروس بهتره
کلا من این نسخه رو خیلی می خوام
GMA
۲۹ بهمن ۱۴۰۰نسبت به قیمت جیپ ولی هیچ وقت خودم انتخابش نمیکنم،چون نمیتونه به اندازه اشراف زاده های اروپا لوکس باشه، اگه یک ماشین نسبت به قیمت در همه ابعاد عالی باشه کاین هست، انتخاب خودم DBX هست، نسبت به قیمت هم اوروس کم ارزش ترینه چون کاین با اینکه ازش بهتره ولی ارزون تره، بنتایگا هم که نیاز به تعریف نداره
حالا که جیپ هست بنظرم دوج دورانگو هم حتما باید باشه
iman
۲۹ بهمن ۱۴۰۰اگه اقتصادی انتخاب کنیم جیپ با قیمت کم بهترین هست ولی انتخاب معقول پورشه کاین با قیمت مناسب و پرفورمنس در حد رقبا بهترین گزینه است با اینکه عاشق محصولات جیپ هستم انتخابم کاین هست
ARMAN
۲۹ بهمن ۱۴۰۰آمریکاییا چند سال پیش همچین قدرتی رو با قیمت خیلی کمتر دادن بیرون
فقط انگلستان
۲۹ بهمن ۱۴۰۰امثال شما کی میخواید بفهمید شاسی بلندای آمریکایی قابل مقایسه با این ماشین ها نیستن فقط قدرت و شتابشون نزدیکه.
امیرشایان فرازی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰من بنتایگا رو انتخاب کردم چون که بنتلیه قدرت در کنار تجمل
به قول جرمی کلارکسون : a big sweet pounding from luxury And torque
Nima
۲۹ بهمن ۱۴۰۰تنها مشکل بنتلی اینه که افت قیمت زیادی داره.
بعد از 2 سال 50-60 درصد ارزشش رو از دست میده.
ماکسیمیلیان
۲۹ بهمن ۱۴۰۰استهلاک بالایی دارند؟
Nima
۲۹ بهمن ۱۴۰۰نه اتفاقا استهلاکشون کمتر از لامبورگینى و استون مارتین هست ولى بازار طالبش نیست
من^_^
۳۰ بهمن ۱۴۰۰منم بدون تعصب رای دادم بنتلی
ارین صاحب جمعی
۲۹ بهمن ۱۴۰۰تقریبا رقابت بین آلمان و امریکاس بنتلی که مال فولکسه استون مارتینم که موتورش آلمانیه لامبورگینی هم که بدون پورشه میمیره مال فولکسه پورشه هم که مال فولکسه المانی اندر المانی فقط اون وسط جیپ مونده که یک قلچماق امریکاییه آلمان داره با خودش رقابت میکنه
Nima
۲۹ بهمن ۱۴۰۰البته در واقع لامبرگینی ربطی به پورشه نداره!!!
آئودی مالکش هست و بدون RSQ8 وجود نداره .
GMA
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ولی موتورش توسط پورشه برای لامبورگینی به صورت اختصاصی توسعه یافته، در واقع حاصل کار مشترک پورشه و آئودی هست با ظاهر لامبورگینی 🙂
Jdm باز
۲۹ بهمن ۱۴۰۰انتخابم جیپ هست
چون نزدیک ترین قدرت رو با قیمت خیلی خیلی کمتر بهت میده
شاید شتابش در حد بقیه نباشه ولی همون موتور هلکت کافیه تا بهش رای بدی
بعد از جیپ هم بنظرم کاین توربو جی تی گزینه خوبیع چون پرفورمنس خوب با قیمت کمتری داره
فقط نمیدونم چرا رای های اوروس اینقدر زیاد بود چون قیمتش نسبت به قدرتش زیاده و فک کنم ففط بخاطر لامبورگینی بودنش بهش رای دادن
Nima
۲۹ بهمن ۱۴۰۰اوروس با توجه به پرستیژ برند و قیمت از همه بهتره .
توی این رنج قیمت برند خیلی مهمه.
اوروس درسته 45 هزار دلار از پورشه که هم مشخصاته گرونتره ولی اسم لامبرگینی خیلی بالاتر از پورشه هست برای قشر بالای جامعه.
مثال این که پورشه ماشین 55 هزار دلاری شروع قیمتاشه ولی لامبرگینی از 200 هزار به بالا شروع میشه و قابلیت شخصی سازی بالاتری هم داره.
البته که هزینه نگهداری و نمایندگی های لامبرگینی اصلا به کم هزینگی پورشه نیست . مثلا یه دست شمع 4000 هزار دلار!
یه دست لاستیک 3000 دلار (لاستیک ها مخصوص لامبو هست و با هیچ ماشینی مشترک نیست) ولی خوب توی این رنج قیمت لامبرگینی بهترینه به نظر من
R@m!n
۲۹ بهمن ۱۴۰۰پرستیژ لامبورگینی بسیار پایین تره و اصلا دلیل وجود داشتن لامبورگینی بخاطر گروه فولکس واگن هست.
اینکه بخاطر بازی با اسامی قیمت یه محصول رو بالا می برن (در صورتی که اصلا ارزش اون قیمت رو نداره) بخاطر پرستیژ نیست بلکه سیاست کمپانی هست که تو مغز مشتری این قضیه رو فرو کرده. q8 ، کاین، اوروس و بنتایگا همگی بازی با اسامی برای بالا بردن قیمت هستن. خود اسمه پورشه به راحتی می تونست با قیمت های بالا عرضه شه در اون صورت کسی دیگه به بنتلی و لامبورگینی نگاه نمی کرد و خب دلیل خرید این دو برند هم زیر سوال می رفت. پس تصمیم بر این شد از بازه ۸۰ تا ۳۰۰ هزار دلار یه محصول رو با چهار برند مختلف عرضه کنن تا تمام این محدوده رو تصاحب کنن که موفق هم بودن.
اگر بخوایم از لحاظ پرستیژ برندینگ حساب کنیم در سطح سوپراسپرت ها فراری و پورشه بالاتر از بقیه هستن.
1123
۲۹ بهمن ۱۴۰۰البته اگه بخوایم آئودی q8 و بنتایگا رو یکی بدونیم باید تمام محصولات مکلارن ( دوباره میگم تمام محصولاتش) رو یکی بدونیم و فکر کنیم که داره سر خریدار کلاه میذاره در حالی سنا با اسپیدتیل و جی تی خیلی تفاوت دارن
R@m!n
۲۹ بهمن ۱۴۰۰😐
چه ربطی به حرفه من داشت. مک لارن چهار برنده ؟؟ لازم نیست همیشه یه چیزی بگیم
کیانوش
۱ اسفند ۱۴۰۰دلیلت خیلی خیلی غیرمنطقیه چطور p1 و سنا و 650 و 720 رو میتونی یکی ببینی واقعبت اینه که ولکس چند تا شاسی بلند خیلی گرون داره که از ی پلتفرم استفاده میکنن و حتی تو بازار رقیب همن حالا شاید تو فکر کنی اوروس واقعا ی لامبورگینیه ولی نیست همون پورشه کاینه با پنل های بدنه متفاوت
اما چطور به این نتیجه رسیدی راجب محصولات مک لارن
حسین دهمرد
۳۰ بهمن ۱۴۰۰اگر فولکس یه محصول رو با چهارتا برند مختلف عرضه میکنه پس مکلارن هم یک محصول رو با چهارتا اسم مختلف عرضه میکنه. همینقدر منطقی.
درسته پایه ی محصول مشترکه اما تغییرات خیلی بیشتر از این حرفاس. البته تقصیر شما نیست. انقدر پژو و سمند و سورن و دنا دیدین فکر میکنین فولکس هم فقط اسما رو عوض کرده.
کیانوش
۱ اسفند ۱۴۰۰اوروس بدترین انتخاب ممکنه عزیز
کیانوش
۱ اسفند ۱۴۰۰چی داری میگی واسه خودت پورشه رو با لامبورگینی مقایه میکنی قیمتشون رو خبر داری پورشه تولید انبوه ولی لامبورگینی کلا سالی ده هزار تا هم بفروشه هنر کرده البته بالای پنج هزار تا از همین فروششم به لفط پورشه کاین که به اسم اوروس می فروشتش ولکس
Porsche 911
۲۹ بهمن ۱۴۰۰در کل پورشه خیلی انتخاب بهتریه
جیپ با اینکه قیمت کمتری داره و من خیلی دوستش دارم کیفیت پورشه رو نداره
پورشه که معمولا خیلی بهتر از اوروس هست و من حتی RSQ8 رو به لامبورگینی ترجیح مقدم چون اصلا یک لامبورگینی نیست و همتی جزئیاتش آلمانی هست
تو بحث پرفورمنس همه در یک راستا هستن حالا با دو دهم بالا و پایین ولی در کل انتخاب من پورشه هست
مهردادکمال
۲۹ بهمن ۱۴۰۰مرز بین کلاس های اتوموبیل ها نامرئی شده رسما اینا سوپر اسپرتن👌🏻
net
۲۹ بهمن ۱۴۰۰کاین و اوروس و استون dbx کراس اور سوپر اسپرت هستند و بنتایگا کراس اور لوکس اشرافی هست و جیپ ترک هاوک اس یو وی لوکس سایز بزرگ هست.تقسیم بندی این ماشینها فرق میکنه برای مقایسه
کیانوش
۱ اسفند ۱۴۰۰ابدا ی کراس اور نمیتونه سوپر اسپورت باشه شاید خیلیاتون خبر نداشته باشین اما وزن یکی از مهم ترین مشخصه های اسپورت ها و سوپر اسپورت هاست پس ی کراس اور دوازده سیلند با هفت سرنشین حتی اسپورت هم نیست چه برسه به سوپر ایپورت حالا تو بگو هزار اسب هم قدرت داشته باشه
امین
۲۹ بهمن ۱۴۰۰نظر من استون مارتین.اصالت و پرفومنس
ماکسیمیلیان
۲۹ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود!
جیپ با چنین قیمتی بسیار خوب ارزیابی میشود ؛
استون مارتین و پورشه عالی عمل کرده اند
، در کانال تلگرامی جیپ و در تارنما پورشه را انتخاب میکنم.
یا علی🌷
ماکسیمیلیان
۲۹ بهمن ۱۴۰۰که فعلا نظرسنجی را در تلگرام مشاهده نمیکنم.
speed-hunter-007
۲۹ بهمن ۱۴۰۰با توجه به قیمت رقبا و ظاهر خشن و زیبا،چیب ترک هاوک
mm-yarlou
۲۹ بهمن ۱۴۰۰جای دورانگو خالی
حسین
۲۹ بهمن ۱۴۰۰برای صفا کردن.
M.Kkarimi
۲۹ بهمن ۱۴۰۰واقعا درک نمیکنم چرا قوی ترین SUV دنیا ، دورانگو هلکت تو این لیست حضور نداره !! به تنهایی از نظر شتاب بجز پورشه و DBX بقیه رو میبلعه!!! در بحث قیمت پایا پای جیپه ولی از نظر کیفیت متریال ، تعدد سرنشینا ، قدرت ، شتاب ، طراحی بسیار بروز تر کابین و… از جیپ با اختلاف کم سرتره ! شایدم بخاطر توقف تولیدشه …؟
به عنوان نماینده آمریکایی ها و برادر ناتنی دورانگو به جیپ رای دادم …
بنظرم جای RS Q8 و GLE63 S هم خیلی خالی بود…
اما جدای از بحث علاقه به دورانگو و تراک هاوک انتخاب بعدیم قطعا پورشست ! تو بحبوحه ای که هر مدل بی اصالتی، مثلا داره پول برند و اصلاتش رو میخوره باز قیمت پورشه خیلی معقول تره ! ( نمیخوام توهیین کرده باشم ، ولی نصفشون از خودشون نیست ! انجینش از اون یکیه ، سیستم اطلاعات سرگرمیش مال یکی دیگه ، باز اون یکی پلتفرمش مال اینه انجینش از یکی دیگه … وضعیتیه اصلا !! هیچکی خودش نیست ! هر جا رو که نگاه میکنی فولکس میبینی 😅 ) ولی آقا رامین حرف قشنگی زد این خودش یجور سیاسته . مدل هاشون رو بین ۸۰ هزار تا ۳۰۰ هزار با دلایل و سیاست های مختلف پخش کردن تا بازار رو محاصره کنن ،از همین جهت بنظرم قیمت های این لیست خیلی با واقعیت ها فاصله داره …
کوبیده
۲۹ بهمن ۱۴۰۰من بن تَیغه رو دوست داشتم ولی لامصب خیلی گرونه پس پورشه
کیانوش
۱ اسفند ۱۴۰۰بشتر از صد هزار دلار هزینه واسه ی کراس اور حماقته به نظرم واسه همین جیپ رو انتخاب میکنم
car lover
۶ مرداد ۱۴۰۳انتخابم ترک هاوک