به کمک ویدئویی از مت واتسن و سایت Carwow نگاهی خواهیم داشت به شاهکار جدید استون مارتین با نام DBX707. مدل استاندارد از این خودرو، سال ۲۰۲۰ رونمایی شد اما از نظر توانایی فنی، هرگز نتوانست رقیبی جدی برای پورشه کاین توربو GT و لامبورگینی اوروس باشد.
استون مارتین ۱۱۰ سال سابقه ی خودروسازی دارد و به دلیل اصالت در ساخت خودروهای اسپرت لوکس، دارای جایگاهی ویژه در بازار جهانی است. این برند انگلیسی با معرفی DBX707 ادعا میکند سریعترین شاسی بلند جهان را ساخته و نهایت سرعت ۳۱۰ کیلومتر برساعت را برای خودرویی با ارتفاع سقف بیش از ۱/۶ متر ممکن کرده است.
محصول جدید استون مارتبن، مشابه مدل استاندارد DBX، موتور ۴ لیتری V8 ساخت مرسدس AMG دارد اما، این پیشرانه حدود ۱۵۰ اسب بخار قویتر شده است و حالا ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید می کند. مدل اصلی از DBX، قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتنمتر دارد.
کراساوورهای ساخت استون مارتین، علاوهبر پیشرانه، تفاوتهای ظاهری هم دارند. مثلا بال فیبر کربن نزدیک سپر عقب و زیر اگزوز به DBX707 اضافه شده است. همچنین برای رکابها و اسپویلر نصب شده در انتهای سقف هم، فیبر کربن وجود دارد. کیت بدنهی DBX707 همچنین دارای حفرههای پشت گلگیر عقب و اگزوزهای دوقلو است.
در نمای جانبی، رینگ های ۲۲ یا ۲۳ اینچ و ادوات فیبرکربن برای رکاب وجود دارند. جلوپنجرهی DBX707 از مدل اصلی بزرگ تر شده و سپر هم کاملا باز طراحی شده است. در طرفین این خودرو، یک نوار LED افقی برای روشنایی روز، به جای نمونهی دایرهای موجود در نسخهای اصلی نصب شدهاند.
استون مارتین DBX707 از گیربکس ۹ سرعته با کلاچ روغنی، مشابه مرسدس AMG GT استفاده می کند. به لطف این تجهیزات حالا DBX707 دارای سیستم لانچ کنترل و شتاب گیری ناگهانی از حالت سکون است.
مهندسان استون مارتین، اگزوزهای جدید برای DBX707 ساختهاند و ادعا می کنند توانستهاند طنین صدای پیشرانه را بهتر کنند. صندلی های اسپرت هم، مخصوص DBX707 طراحی شدهاند تا ظاهر جذابتر و راحتی بیشتر داشته باشند. رنگ چرم و تزئینات صندلیها می تواند به سلیقه مشتری انتخاب شود. شاید مهمترین نکتهی منفی در کابین DBX707 استفاده از سیستم سرگرمی و نمایشگر لمسی نسلهای قدیمی مرسدس بنز باشد.
ترمزهای مدل جدید، کربن سرامیک ۶ پیستون با کالیپرهای ۴۲۰ میلیمتر هستند. با این تجهیزات، قطعا DBX707 عملکرد بسیار خوبی در پیست خواهد داشت چراکه ترمزهای کربن سرامیک علاوه بر شرایط عالی از نظر فنی، حدود ۴۰ کیلوگرم سبک تر از ترمزهای معمول در خودروهای خانوادگی هستند.
DBX707 با آستانه قیمت ۲۳۲ هزار دلار فروخته می شود و حدود ۵۰ هزار دلار گرانتر از مدل پایه است. البته خریدار این ماشین، حق انتخابهای بیشتر، مثل رنگ آبی رویال یا ستین تیتانیوم دارد. صندلی های اسپرت، درهای مجهز به آرامبند برقی (سافت کلوز) و چند حالت رانندگی اضافی برای تنظیم سیستم تعلیق و صدای اگزوز DBX707 استفاده شده است.
استون مارتین DBX707، از معدود شاسیبلندهای دو دیفرانسیل جهان محسوب میشود که میتواند در صورت نیاز، تمام قدرت را به چرخهای عقب منتقل کند. این کراساوور به لطف سیستم لانچ کنترل، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۳ ثانیه و نهایت سرعت ۳۱۰ کیلومتربرساعت دارد.
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۳ بهمن ۱۴۰۰وایییی
اینو توصیه میکنم بعد دوبله هم خود اصلیشو ببینید😑😂
خدا خیلی سمه این واتسون
اون وسطا یه کارایی میکنه…😂😂😂
خدا اصن یه چیزی…. خودتون ببینید…. تا حد امکان هم اگه جنس مذکر ببینه بهتره😐😂
ولی حالا بگذریم
ولی واقعا این دی بی اکس خیلی چیز عالی هست…
ولی تقریبا کاین همون پرفورمنسو بهت میده… ولی لوکس بودن و اسم و رسم آستون بیشتره…
واقعا هم این آبیش خوشگله… من خودم واسه ماشین لوکس یه رنگ تیره مایل به سیاه میپسندم چون اشرافیه ولی اینن خیلی خوشگله💙
دی بی ایکس عادی زیا چشممو نگرفت ولی این خیلی…
ارین صاحب جمعی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰بنز و استون مارتین با همم نتونستن حریف پرفورمنس و عملکرد پورشه بشن 🤣🤣 البته که هر ستاشون قابل احترامن
A ... She just reminds Me of love ... A
۱۳ بهمن ۱۴۰۰به اونی که با این مخ میزنه نباید گفت حلالت.!
به اونی که با ۲۰۶ سقف شیشیه ایی مخ میزنه باید گفت حلالت😎
Nima
۱۴ بهمن ۱۴۰۰من هنوز موندم این چطورى سریعترینه؟
اونم وقتى اوروس شتاب ۳ ثانیه و بنتایگا تاپ اسپید ۳۲۰ به بالا داره!
حالا پلاد که جاى خود داره با شتاب ۲.۵
خیلیا ازش سریعترن
GMA
۱۴ بهمن ۱۴۰۰از کی تا حالا شتاب اوروس ۳ ثانیه و تاپ اسپید بنتایگا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت شده؟ 😳نسخه پرفورمنس جدید دادن بیرون؟
امیرحسین
۱۳ بهمن ۱۴۰۰اصن دوسش ندارم
اس یو وی استنو
ولی عاشق ماشینای اسپرتشم
مث وکتور
مهدی موتور
۱۴ بهمن ۱۴۰۰وای من واتسونه؟
هنوز ندیدم تو کانالش یه کار سمی کرد خیلی باحال بود🙈😹
GMA
۱۴ بهمن ۱۴۰۰وای اون موز خیلی باحال بود 🤣😅
faster
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ممنون بابت دوبله خوبتون . برید تو یوتیوب ویدیو کاملشو ببینین مت واتسون واسه تست اگزوز با خودش موز آورده بود 😂
مردیم از خوشی
۱۴ بهمن ۱۴۰۰مت واتسون همه جا رفت کم مونده بود بره رو سقف ماشین هم بشینه و حرف بزنه 🤦
مردیم از خوشی
۱۴ بهمن ۱۴۰۰موز 😐
مووووز
مووووووووووووووز 😱
فردا یه نامه برا پدال میاد که دیگه برنامه های مت واتسن را نزارید (البته این فیلم سانسور شده هست شما راحت با خانواده ببیند 😁)
مردیم از خوشی
۱۴ بهمن ۱۴۰۰من میگم چرا فیلم ها پدال کوتاهه ، نگو فیلم سانسور میشه
GMA
۱۴ بهمن ۱۴۰۰نه میخوای فیلم کامل را بزاره مخصوصا قسمت تست اگزوز😂 که اصلا سانسور نمیخواست
امین
۱۴ بهمن ۱۴۰۰بخدا بینظیره این ماشین.آرزومه که سوارش بشم.اصالت انگلیسی به همراه مهندسی بینظیر آلمانی
جناب ایکس
۱۴ بهمن ۱۴۰۰فقط اون تکه بررسی مت واتسون که 🍌 از تو شولوارش در اورود کرد تو اگزوزش تا بگه اگزوزش فیک نیست 😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣
ابی
۱۵ بهمن ۱۴۰۰چه فایده داره انگلستان هیچ ماشینی از خودش نداره تمام موتورهای ماشین های انگلیسی از اون استون مارتین مینی مک لارن ویلیامز لندرور رنجرور تمامیش موتور شرکت BMW در اشتوتگارت آلمان هستش که حامی تیم مونیخ 1860 انگلستان فقط تونسته تنها ماشینی که تمامی اش از خودش باشه همین پیکان هستش
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ بهمن ۱۴۰۰لطفا نگاهی داشته باشید به پیشرانه های مکلارن
و خصوصا سوپراسپرت جدید گوردون موری که همگی از پیشرانه های ساخت انگلیس استفاده می کنن
Ferrari
۲۱ بهمن ۱۴۰۰بلهه از لحاظ اسب بخار قطعا از بهترین ها
است ولی خب روی کاغذ تا دنیای واقعی
همه چیز فرق میکنه 👍🏻