در جدیدترین درگ کارواو شاهد رقابت تجمل بریتانیایی هستیم زیرا یک آستونمارتین DBX707 در برابر یک بنتلی فلاینگ اسپار قرار گرفته است. DBX707 که نسخهای پرفورمنس محور از کراساوور آستونمارتین است، از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس با ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود.
فلاینگ اسپاری که در اینجا به مصاف آستونمارتین میرود قویترین محصول بنتلی در اروپا محسوب میشود زیرا بنتایگا اسپید به دلیل قوانین آلایندگی امکان فروش در این قاره را ندارد. این سدان مجلل به یک پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربو مجهز است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه هم این نیرو را به هر چهارچرخ تحویل میدهد.
رقابت مثل همیشه با درگ از حالت سکون آغاز میشود. در ابتدا بنتلی شروع بهتری دارد اما نمیتواند برتری خود را حفظ کند و آستونمارتین با پیشی گرفتن از رقیب هموطن پیروز میشود. سپس دوباره مسابقه تکرار میشود و این بار DBX707 کمی هرزگردی دارد و به همین دلیل فلاینگ اسپار با اختلاف بیشتری پیشتاز میشود اما آستون به لطف قدرت بیشتر خود به مسابقه برمیگردد و دوباره پیروز میشود. در درگ سوم، DBX707 شروعی عالی دارد این بار حتی اجازهٔ پیشتازی موقتی را هم به رقیب نمیدهد.
چالش بعدی مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و خودروها در حالت رانندگی راحت قرار میگیرند. در اینجا بنتلی شتاب گیری سریعی برای سدانی به این بزرگی دارد و بهراحتی آستون را مغلوب میکند. سپس دوباره همین مسابقه تکرار میشود ولی این بار خودروها در حالت اسپرت و تعویض دندهٔ دستی قرار میگیرند. در این رولینگ حالا در ابتدا DBX707 جلو میافتد اما فلاینگ اسپار در نیمهٔ مسیر سریعتر میشود و با اختلافی جزئی به پیروزی میرسد.
و درنهایت به آزمایش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت میرسیم که در اینجا هم بنتلی توانایی توقف چشمگیری از خود نشان میدهد زیرا تقریباً بهاندازهٔ نصف طول یک خودرو زودتر از آستون به ایست کامل میرسد.
مقایسه مشخصات فنی
آستونمارتین DBX707 | بنتلی فلاینگ اسپار | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۶ لیتری W12 توئین توربو |
قدرت | ۷۰۷ اسب بخار | ۶۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۲۴۵ کیلوگرم | ۲۴۳۷ کیلوگرم |
قیمت | ۱۹۰ هزار پوند | ۲۳۵ هزار پوند |
احمدرضا
۱۵ مرداد ۱۴۰۱دو تا ماشین معرکه
اصلا وقار و متانت از سر و روی بنتلی میباره
استونم که دیگه حرفی نمیذاره
Porsche
۱۵ مرداد ۱۴۰۱دوتا ماشین زیبا و کم نقص
آستون مارتین با این مدل شاهکار کرد و با موتوری که از amg داشت بهترین استفاده رو کرد
dbx طراحی بشدت زیبا و پرفورمنس خیلی خوبی داره و رقابتی هست
بنتلی هم حرف نداره
حس اشرافیت از بنتلی میباره
JDM lover
۱۵ مرداد ۱۴۰۱بنتلی اشرافیت و لوکس بودن ازش میباره
هر دوشون خیلی چشم نواز و جذاب هستن ، خوش به حال صاحباشون
ehsan.fa
۱۵ مرداد ۱۴۰۱بنتلی پرستیژ بالاتری داره ولی انتخابم استون هست ، کلا هرجا استون باشه انتخاب اول و آخرم هست خیلی خوشگله
Reza Waffen SS
۱۵ مرداد ۱۴۰۱یه درگ بی ربط دیگه
Si
۱۵ مرداد ۱۴۰۱چی میشه اگه هر دوتا رو توی پارگینگ داشته باشی با یه 812 و چلنجر دیمون من که اصلا از اون پارکینگ تکون نمیخورن و چایی میبرم و فقط نگاه میکنم هرچند 911 هم بینظیره ولی دیگه خیلی آرزو ها بالاست😂
HamiD
۱۵ مرداد ۱۴۰۱بنتلی بی نظیره …
از حق ترین سدان های لوکس ساخته شده در طول تاریخ خودرو سازی …
عاشق ترکیب اسپورت بودن و لوکس بودن هستم و بنتلی کامل ترین نمونه رو ارائه میده …
Yasin
۱۵ مرداد ۱۴۰۱هردو عالی و بی نقص
ولی کاش درگ استون مارتین DBX707 بود با بتایگا اسپید
ARMAN سابق
۱۵ مرداد ۱۴۰۱خدایی بنتلی خیلی پکیج کاملیه
لوکسی زیاد + عملکرد اسپرت عالی
aliakbarkhoei
۱۷ مرداد ۱۴۰۱فقط چرا بنتلی نتونسته از یه w12 شش لیتری، بیشتر از 635hp قدرت بگیره؟ در این مورد استانمارتین با وجود چهارلیتری بودن و البته v8 بودن؛ قدرتی بهمراطب بهتر از بنتلی گرفته.
میدونم ک بنتلی توانشو داشته؛ فقط چرا؟