محصول جدید استون مارتین، نسخهای تقویتشده از DBX با قدرت ۷۰۷ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتنمتر است. این کراساوور، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۳ ثانیه و نهایت سرعت ۳۱۰ کیلومتر برساعت دارد.
طی سالهای اخیر، پورشه کاین توربو S و لامبورگینی اوروس، جدالی نزدیک برای رسیدن به عنوان سریعترین شاسی بلند جهان را داشتند. در نهایت، پورشه توانست با رکوردزنی در نوربرگ رینگ، برتری خود را ثابت کند؛ اما حالا رقیب تازه از انگلیس، کاین توربو S و اوروس را به چالش کشیده است.
نسخهی استاندارد از استون مارتین DBX پیشرانهی ۴ لیتر V۸ ساخت مرسدس AMG دارد. این مدل، قدرت ۵۴۲ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتنمتر تولید میکند. DBX در زمان ۳/۹ ثانیه از سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و آستانه قیمت ۱۸۰ هزار دارد.
مدل جدید DBX، قدرت ۶۹۷ اسب بخار (۷۰۷ اسب بخار در سیستم متریک بریتانیا) و ۹۰۰ نیوتنمتر ارائه میکند. این پیشرانه از نظر حجم و فناوری، مشابه مدل معمولی است اما توسط مهندسان مرسدس AMG و استون مارتین، ارتقا داده شده است. توربوشارژها، سیستم هوارسانی، اگزوز و پردازنده ECU برای DBX۷۰۷ متفاوت از مدل استاندارد هستند. به همین دلیل صدای پیشرانهی V۸ نیز بلندتر شده است.
استون مارتین DBX707 ، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۳ ثانیه و صفر تا ۱۶۰ کیلومتر برساعت ۷/۴ ثانیه دارد. بنابر مصاحبهی توبیاس موئرز، رئیس شرکت استون مارتین، DBX707 تنها شاسی بلند دنیا با سیستم شروع حرکت مشابه خودروهای مسابقهای (Race Start) است و در این حالت میتواند از دور موتور ۴ هزار RPM شتابگیری را آغاز کند.
بهینهسازی DBX707 به پیشرانه خلاصه نمیشود. جعبهدندهی این مدل، نسخهی جدید ۹ سرعته اتوماتیک با کلاچ تَر (کلاچ روغنی :wet-clutch) و قابلیت تعویض دستی است. سیستم کنترل الکتریکی دیفرانسیل عقب نیز، عملکرد سریعترین نسبت به DBX معمولی دارد. استون مارتین DBX707 مجهز به فناوری دو دیفرانسیل دائمی با تقسیم نیروی هوشمند، باتوجه به شرایط رانندگی خواهد بود. این تجهیزات، فرمانپذیری خودرو در پیچهای تند یا مسیرهای لغزنده را بهبود میدهند.
شاسی DBX707 تقویت شده است. همچنین سیستم تعلیق و فنرهای بادی هم تنظیمات جدید دارند تا تعادل خودرو بهتر شود. فناوری مدیریت تعادل الکترونیک در استون مارتین (Electronic Active Roll Control) که با نام اختصاری eARC شناخته میشود؛ تنشهای ناگهانی بدنه و خطر واژگونی را کنترل میکند. فرمان برقی با تنظیمات جدید، ترمزهای کربن سرامیک بزرگ و چرخهای ۲۲ یا ۲۳ اینچ، دیگر امکانات خاص DBX۷۰۷ هستند.
فضای داخلی و بیرونی استون مارتین DBX707 هم تفاوتهایی با مدل اصلی دارد. در کابین، صندلیهای اسپرت با خط روشن در وسط، اتاق DBX707 را متمایز نشان میدهند، همچنین ادوات فیبرکربن در این خودرو نیز، بیشتر از نمونهی استاندارد است. کلیدهای مورد نیاز برای انتخاب حالت رانندگی و صدای خروجی اگزوز هم مخصوص DBX707 طراحی شدهاند. در نمای بیرونی، کیت بدنهی ویژه با ادوات فیبرکربن برای سپرها، کاسه چراغ، رکاب، سقف، بال عقب و آینه بغل وجود دارد.
برای خرید جدیدترین محصول استون مارتین، آستانه قیمت ۲۳۲ هزار دلار وجود دارد. هزینههای مرتبط با حمل خودرو به مقصد خریدار در کشورهای مختلف و مالیاتهای خاص مدلهای لوکس یا پرمصرف، به قیمت DBX707 اضافه میشوند.
Philipp
۱۲ بهمن ۱۴۰۰وضعیت این سریع ترین شاسی بلند ها هم مثل سریع ترین ماشین ها توی دهه 60 شده
ماهی یبار یکی میاد رکوردو میزنه
shirko
۱۲ بهمن ۱۴۰۰قیافه ی بسیار لوکس و گران قیمتی داره .
جناب ایکس
۱۳ بهمن ۱۴۰۰اون جلو پنجره ای که خطای سفید افقی داره خیلی زیباست
Sina10
۱۳ بهمن ۱۴۰۰خیلی خوب شد به اون جلوپنجره زیبا اشاره کردین برای من یادآور مدل افسانه ای وان۷۷ بود
جالبه بدونین تو صفر تا صد ، این SUV از سوپرماشینی که تقریبا ۱۰ سال پیش پرچمدار استون مارتین بود ( وان ۷۷) سریعتره! موتور وان ۷۷ که توسط کاسورث یا کازوورث ( یا به هرشکلی که مینویسنش!) روش کار شد ، موتور اولیه مشابه چیزی بود که در DB9 و DBS هم دیده بودیم ولی نتیجه نهایی خیلی بهتر از اب دراومد
نتیجه یه موتور ۷ لیتری عظیم ۷۵۰ اسب بخاری شد
استون مارتین حالا با موتور ۴ لیتری AMG داره قدرتی نزدیک رو تولید میکنه! از وان۷۷ همونطوری که از اسمش واضحه ۷۷ تا ساختن
وزن وان ۷۷ هم قرار بود حدود ۱.۵ تن باشه که در طی توسعه تا ۱۶۳۰ کیلوگرم افزایش پیدا کرد ، شاید برای همین هم بود که عملکرد فنیش میتونست بهتر بشه ، استون بعدا روی مدل تک ساخت ویکتور وزنشو کمتر کرد که دربارش توضیحاتی میدم
که بازم توسط کاسورث تقویت شد و قدرتی معادل ۸۳۶ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۸۲۱ در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه از موتور ۷.۳ لیتری V12 تنفس طبیعی قبلی و وزن کاهش یافته تا ۱.۵ تن
گیربکس ۶ سرعته و خب به دلیل تک ساخت بودن ، انچنان اطلاعات ریزی ازش در دسترس نیست ولی میشه درباره ظاهرش نظر داد
به نظرم ماشین خلی شبیه به ولکان دراومد تا نسخه اصلی وان۷۷ به نظر من ، حتی سیستم تعلیق مشابه چیزیه که تو ولکان استفاده شد ، و کلا خشن تر از وان۷۷ اصلی شده ، در حالی که نسخه اصلی یه ترکیب گرندتورر لوکس و زیبا با یه سوپرماشین به حساب میومد ، عقب یه حالت خاصی پیدا کرده و اسپویلری که نیروی رو به پایین رو افزایش میده تا مقدار بسیار زیادی ، حتی بیشتر از ونتیج GT4
توی بررسی تاپ گیر هم ۹ گرفته و از موتور V12 و گیربکسش راضی بودن ، هرچند تاپ گیر بررسی ها و نمرات عجیب کم نداشته مثل کارانددرایور
یه نکته جالب درباره ویکتور طراحی الگو گرفته از ونتیج V8 دهه ۸۰ میلادیه
و جالب اینه که همون ونتیج هم به نظر من هر وقت که عکسی ازش میبینم یاد موستانگ نسل اول میوفتم تا یه استون مارتین.
خواستم درباره ونتیج V8 و ولکان هم توضیحاتی بدم که فکر کنم دیگه خیلی طولانی شد!
جناب ایکس
۱۳ بهمن ۱۴۰۰وان ۷۷ یک شاهکار به تمام معناست
مازیار
۱۲ بهمن ۱۴۰۰نمی دونم این تب سرعت چی هست که دست از سر هیچ سگمنتی بر نمی داره
اوروس معرفی میشه بعدش کاین توربو جی تی با ۱/۰۷ جی شتاب جانبی! میاد نیم ثانیه رکوردش رو میزنه حالا هم که این
خوب پس لطف سواری دلنشین یه شاسی بلند فوق لوکس چی میشه؟
GMA
۱۲ بهمن ۱۴۰۰فراتر از انتظار هست! فکر نمیکردم تا این حد عالی باشه
ehsan.fa
۱۳ بهمن ۱۴۰۰نمیدونم منظورت از انتظار چی هست ولی این دیگه آخرشه ، از نظر رانندگی شاید بگی Q8 در حد اینه ولی از نظر تجمل و برندینگ هیچی به پاش نمیرسه. جایی که این عزیز دل باشه فقط اوروس میتونه رقابت بکنه. من زیاد انگلیسی ها رو دوست ندارم و فن آمریکا هستم ولی این یه چیز دیگه س ، دوستانی که میخوان کولینان رو اسم ببرند بدونند که کولینان تو حالت پایه دوبرابر این قیمت داره
Sina10
۱۳ بهمن ۱۴۰۰مشکل اینه که نسخه پایه DBX
نه قیافه اش اونجوری که باید میبود بود
نه توانایی فنیش
و نه قیمتی متناسب با توانایی هاش داشت
تنها مزیتش کابین زیبا و با کیفیت و نام استون مارتین بود ، بیشتر واسم یه ونتیج کراس اوور شده بود ، هرچند که شباهتی هم با هم نداشتن!!😂 قیافش قشنگ برای ۱۰ سال قبلتر از خودش بود
انتظارات رو خیلی پایین اورده بود
من بشخصه تصور این توانایی فنی مناسب رو نداشتم
RKH7787
۱۲ بهمن ۱۴۰۰اقا مگه پیکاپ ها هم شاسی بلند محسوب نمیشن؟
اصن نشن!
آئودی RQ8 هویجه؟
امین
۱۲ بهمن ۱۴۰۰به نظر من بینظیر ترین شاستی بلند لوکس هست این ماشین
Joker
۱۲ بهمن ۱۴۰۰کاین توربو GT هم سه ثانیه ست،البته با قدرت کمتر…
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ بهمن ۱۴۰۰اون اسطوره است
واقعا هیولاست
Aboalfazl demon
۱۲ بهمن ۱۴۰۰شتاب دورانگو هلکت چقده؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ بهمن ۱۴۰۰Supercharge 6.2-liter V-8 710 hp 874 Nm
Acceleration 0 -100 Km/h 3/6 second
Aboalfazl demon
۱۳ بهمن ۱۴۰۰تشکر
sobhaaaaaaan
۱۳ بهمن ۱۴۰۰از لحاظ حداکثر سرعت میگه
امین
۱۲ بهمن ۱۴۰۰بی سر و صدا چه محصولی دادن عجببببب بی سر و صدا
مردیم از خوشی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰این شد یه چیزی در حد اسم و رسم استون مارتین
امیدوارم بنز هم یه رقیب بفرسته تو میدان
ارین صاحب جمعی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰عزیزم بنز نیازی نداره بفرسته این خودش زاییده بنزه موتورش موتور بنزه
مردیم از خوشی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰چون موتورش بنزه ، دیگه بنز نباید رقیبی برا این محدوده بسازه 😐
SRT
۱۳ بهمن ۱۴۰۰اینه منطق یک ایرانیه بنز فن😂
amiur
۱۳ بهمن ۱۴۰۰بنز عاشق چشم و ابروی من و شما نیست که، قشنننننگ باهمین DBX به اهداف مالی و اعتباریش میرسه، دیگه چرا بیاد برای خودش رقیب تراشی کنه؟
مردیم از خوشی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰شما سود فروش یه موتور را با یه ماشین مقایسه میکنید اونم رنج بالای ۲۰۰ هزار دلار !!!!
جناب ایکس
۱۲ بهمن ۱۴۰۰از اصلیش خیلی خوشکل تره
مهدی موتور
۱۲ بهمن ۱۴۰۰سلام مدیر جدید استون مارتین کیه این قد خوبه عالیه فکر کنم توپ متن اسمش توبیاسه
ولی جلو پنجره عجیب شده
امیدوارم یه نسخه خفن تر از dbs بده که با فراری گیس به گیس شه❤😄
GMA
۱۲ بهمن ۱۴۰۰جناب توبیاس موئرز مدیر اسبق AMG و مدیر جدید استون مارتین که واقعا مدیر خوبی هست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ بهمن ۱۴۰۰Tobias Moers (born May 1966) is a German businessman, and the chief executive (CEO) of Aston Martin.
Moers was born in May 1966 in Freiburg. He studied mechanical engineering at the University of Applied Sciences Offenburg (Dipl.-Wirtschaftsingenieur FH).
Moers worked for Daimler AG for 26 years, rising to chairman of the management board and chief executive officer of Mercedes-AMG GmbH in October 2013.
In August 2020, Moers joined Aston Martin Lagonda as CEO.
Mercedes-Porsche
۱۲ بهمن ۱۴۰۰به نظرم خیلی یه جوری شده . البته اینکه هیچوقت با استون حال نکردمم بی تاثیر نیست
mohamadreza83
۱۲ بهمن ۱۴۰۰هیچ وقت از ماشین های انگلیسی خوشم نیومد و با هیچ کدومشون نتونستم ارتباط برقرار کنم … ( نظر شخصی)
ی سوال
اون تیکه ای که گفته بود گیربکس این ماشین از نوع کلاچ تر wet_clutch هس ؛ منظورش همون بحث گیرباکس های دوکلاچه تر بود یا چیز دیگ ؟!
چون یکم مبهم گفته بود پرسیدم
دوستان اهل فن اگ میدونن ممنون میشم بگن ❤️
Silent
۱۲ بهمن ۱۴۰۰یکی به مدیر استون مارتین X PLAID رو معرفی کنه.
GMA
۱۲ بهمن ۱۴۰۰جدیدا سدان دراز قد شده SUV🙂
یکی باید به تو SUV، کراس اوور و سدان را معرفی کنه چون تو بیشتر دچار ابهامی🙃
Silent
۱۲ بهمن ۱۴۰۰😂😂😂
اوه! باس حدس می زدم کی پشت سر همچین ادعایی هست!
مت واتسسسون
مازیار
۱۲ بهمن ۱۴۰۰به زعفران زردچوبه رو معرفی کنه؟
TOM KRISTENSEN
۱۲ بهمن ۱۴۰۰یکی به ایلان ماسک نورنبرگ رینگ رو معرفی کنه
Silent
۱۲ بهمن ۱۴۰۰معرف حضور هست جایی که برق S PLAID تایکان رو گرفت.
البته که با راه اندازی گیگابرلین بیش از پیش دیده میشه.
مت واتسوون رو خدا برا اروپا نگه داره :))) نذاشت 24 ساعت شه از کامنتم
ارین صاحب جمعی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ببین بزار یک قولی بهت بدم دولت آلمان هیچ وقت نمیزاره گیگابرلین احداث بشه
sobhaaaaaaan
۱۳ بهمن ۱۴۰۰منظور از سریعترین، حداکثر سرعته سلطان
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ماشین های تسلا هنوز نمی تونن رکورد خوبی در نوربرگ رینگ بزنن
مناسب فشار رانندگی حرفه ای برای مدتی حدود 6-7 دقیقه نیستن
Silent
۱۲ بهمن ۱۴۰۰اقای اشتری نگیید اینجوری! “ماشین های تسلا هنوز نمی تونن رکورد خوبی در نوربرگ رینگ بزنن”
توو همون نوربرگ S PLAID رکورد پورش تایکانی رو زد که خودتون هم خوب می دونید پورش چادر زده اونجا! تازه بدون کیت ترمزهای کربن سرامیک و اپگرید نرم افزاری “”Track Mode”” که مشخصا برا پیچ ها سیستم تعلیق داینامیک رو اکتیو کرده و محدودیت سرعت رو تا 175 مایل رسوند.
حالا PLAID پایک بماند که رکورد GT2 RS 911 پورش رو توو لاگونا سکا ضد. هیچ کسی هم با یه SUV نمی ره 20 دور پیست که.
مردیم از خوشی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰آقای اشتری تسلا خیلی فراتر از این ها رفته ، البته بماند که تسلا هنوز مدل مخصوص پیست معرفی نکرده !
A ... She just reminds Me of love ... A
۱۲ بهمن ۱۴۰۰یکی به عمو ایلان دلال وجود یک پارامتر به نام هندلینگ رو معرفی کنه😎
ارین صاحب جمعی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰فعلا که مستر سایلنت و مردیم از خوشی عزیز اقای اشتری گل هم تسلا را به عنوان ماشین قبول نداره و فعلا اینجوری میگویند
ارین صاحب جمعی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰بیا پایین بابا سرمون درد گرفت ناموسن ولی خوب شد یادآوری کردی زنگ بزنم ایلان لنت ترمز هارو بیاره بالاخره بدرد میخوره اهان راستی یکی به رئیس جمهور امریکا زنگ بزنه بگه تسلا هم یک اشغال سازی برجستس در سطح دنیا و فراتر از آن
Scuderia Ferrari
۱۲ بهمن ۱۴۰۰هدفش فقط سرشاخ شدن با فراری هست و تمام
البته نه از FUV فراری خوشم میاد و نه از سریع بودنش
چون دلیلی نداره یک کراس اوور مثل ماشین های اسپرت و سوپر اسپرت سریع باشه ولی تَب شتاب و سرعت بین برندها بالا گرفته و همه به دنبال دهم ثانیه ها هستن تا بیشتر تو چشم باشن !!!!
Hamid
۱۲ بهمن ۱۴۰۰این استون همه چیزش خوبه بجز جلو پنجره
net
۱۲ بهمن ۱۴۰۰چراغ متصل نازک عقب نوار مانند بد هست و بالای چراغ عقب که اومده بالا بد هست
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۲ بهمن ۱۴۰۰این دیگه شاسی بلند نیست یه استیشن هست.کاش انجین 12 سیلندر خودش رو استفاده میکرد.موتور گیربکس در مجموع تمام سیستم تولید قدرت و انتقال قدرت برای بنز هستش.مثل ماشین فرمول1 آستون مارتین که فقط زحمت ساخت آرم ماشین رو کشیده.خوب اینجوری باشه مثال جنسیس جی 80 هم میتونه بره از فورد بنز شورولت بیمر آئودی ووو انجین بگیره به همراه سیستم انتقال قدرت و جی80 رو با بیش از 700 اسب بده بیرون و قیافه بگیره.شما جی80 رو با انجین 760 اسبی شلبی جی تی 500 در نظر بگیرید.
مردیم از خوشی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰آرمش اینقدر ارزش داره که فقط بخاطرش این ماشین را خرید
اگه اینقدر راحته که شما میگید ، باشه رقبا هم همچین محصولی با این قدرت و شتاب بدند بیرون ولی خب فعلا که یه پورشه هست ، لامبورگینی و استون مارتین
یوسف
۱۲ بهمن ۱۴۰۰بنز شاید از نظر موتور و گیربکس قوی باشه… اما هرگز نمیتونه همچین چیزی با این طراحی زیبا خلق کنه…… هرگز هرگز
ارین صاحب جمعی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰یکجوری میگی از نظر گیربکس و موتور انگار مثلن ماشین چیز دیگه ای جز ایناست شما یک سری به gle بزن البته رقیب این ماشین نیست ولی بازم خیلی بهتر از اینه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ بهمن ۱۴۰۰بدور از هرگونه تعصبی واقعاً جذابیت از سر و روش میباره، من چندان طرفدار ماشینای انگلیسی نیستم اما این یکی مثل یه نگین بین بقیه شون میمونه👏👏
ارین صاحب جمعی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰در پاسخ به سایلنت و مستر مردیم از خوشی دو مافیای تسلا باز اولا تسلا شاید تو شتاب ته خط باشه که نیست ولی ماشین پیست باید دوام فنی خیلی بالا داشته باشه که متاسفانه تسلا د رعرض ده دقیقه تمام باتریاش سوخته دوم شاید در نظر شما تسلا یک ماشین معرکه تو سرعت باشه ولی تو بحث خودرو خیلی از مباحثو پاس نمیکنه و سوم سعی کنه بره اول لنت ترمز را بیاره بعد طرفدار پیدا کنه و در آخر یادم نمیاد رییس جمهور خود امریکا تسلایی بشناسه حالا نمیدونم شما از کجا میشناسید این برندو
مردیم از خوشی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰بعضی ها خیلی کم ریپلای میکنم چون بنظرم ریپلای کردنشون توهین به خودمه ، اینقدر که سطح این افراد پایین هست !!! من مشکلی با آلمان ها ندارم ولی بعضی کامنت ها را که میبینم تو ذهنم به خودم میگم بد هم نمیشه آلمان ها به فنا برند ما که دستمون کوتاه هست حداقل دماغ سوزی بعضی ها !!!
mm-yarlou
۱۳ بهمن ۱۴۰۰دست تو این رده از خودرو ها خیلی زیاد شده چند وقت دیگه هم فراری پورسانگ میخواد بیاد باید دید استون پورشه لامبو و فراری چه بلایی میخوان سرهم بیارن
Reza
۱۷ فروردین ۱۴۰۳پورشه کاین توربو و لامبورگینی اوروس از این بهترند