استون مارتین DBX707 که عنوان قویترین شاسیبلند لوکس دنیا را یدک میکشد راهی اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان شده است تا تواناییهای خود را به نمایش بگذارد.
این شاسیبلند بریتانیایی با قیمت حدود ۲۴۰ هزار دلاری خود نگاههای زیادی را جذب میکند اما یکی از نسخههای تست شده آن در سال قبل با برخی آپشن ها حدود ۲۹۱ هزار دلار قیمت داشت. به تازگی ویدئویی از تست سرعت و شتاب DBX707 و رسیدن به سرعت ۳۰۳ کیلومتر در ساعت منتشر شده است که جذابیتهای زیادی دارد.
اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان محلی ایده آل برای تحتفشار قرار دادن پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی AMG با ۶۹۷ اسب بخار قدرت خواهد بود. DBX707 با چنین مشخصاتی یک هیولای واقعی به شمار میرود و البته بسیار هم تشنه بنزین است چراکه در اواخر ویدئو میتوانید مصرف سوخت متوسط ۲۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر را مشاهده کنید! اما جدای از این موارد باید گفت قدبلند جذاب استون مارتین در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و در این تست به حداکثر سرعت ۳۰۳ کیلومتر در ساعت دست یافته است که اندکی کمتر از سقف سرعت رسمی ۳۱۱ کیلومتر در ساعت خواهد بود. DBX707 حتی در چنین سرعتهای سرسامآوری نیز پایداری بالایی دارد و برفپاککنهای آن در سرعت بالای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت هم به خوبی کار میکنند!
خودروی موردبحث نه تنها قلب تپنده خود را از آفالترباخ قرض گرفته بلکه گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با کلاچ تر نیز محصول AMG است. این گیربکس به سیستم لانچ کنترل بهینهای مجهز است که در تست درایو نیز خودش را به نمایش میگذارد. ترمزهای کربن سرامیکی با کارایی بسیار بالا و دیسکهای ۴۲۰ و ۳۹۰ میلیمتری در جلو و عقب نیروی توقف قابلتوجهی را مهیا میکنند. علاوه بر این باید به سیستم چهار چرخ محرک با توزیع متغیر گشتاور نیز اشاره کنیم که میتواند تا ۱۰۰ درصد گشتاور را به چرخهای عقب بفرستد. مشتریان میتوانند استون مارتین DBX707 را با رینگهای ۲۲ اینچی استاندارد یا نمونه ۲۳ اینچی بزرگتر برای تیزتر شدن فرمان نیز سفارش دهند.
مجتبی .
۱۲ شهریور ۱۴۰۲مصرف بنزین چقدر؟؟!!!
امیر
۱۲ شهریور ۱۴۰۲از نظرت برای کسی که ۲۴۰ هزار دلار پول بابت ماشین میده ، مصرف سوخت مهمه !!
مجتبی .
۱۲ شهریور ۱۴۰۲امیر آقا اگه برااون هم مهم نباشه برا سازمانهای مربوطه مهمه وبرای رقابت با دیگر برندها مهمتر
Navid A J
۲۷ شهریور ۱۴۰۲به جز نوکیسه ها، آره مهمه. هرچقدر پولدارتر، حساب کتابش دقیقتر. حساب سنت سنت و دلار دلار پولشونو میکنن که میشن بیلیونر
مجتبی .
۱۲ شهریور ۱۴۰۲استون مارتین ازبخش مهمی خودشو خلاص کرده البته به نظر من برای تولیداتی باتیراژ استون بدهم نیست چون اگه خودش بخواد پیشرانه وگیربکس بسازه هم ممکنه نتونه همچین انجین خوبی بسازه وهم قیمت تمام شده براش خیلی بیشتر میشه. ولی فکر میکنم این ماشین دیگه دیر اومد و رقابت درونسوز صرف تقریبا تموم شده ودوران برقی یا هیبریدی هستش.
امین
۱۲ شهریور ۱۴۰۲بینظیره.
Shahab
۱۲ شهریور ۱۴۰۲DBX خیلی ماشین خفنیه ، هم SUV لوکس حساب میشه و هم سوپرکار . ولی نمی فهمم چطوری با ۸۰ اسب قدرت بیشتر و وزن برابر با پورشه turbo gt ، هنوز ازش کند تره .
امیر
۱۲ شهریور ۱۴۰۲۲۳ اینچ سایز رینگ !! اکثر شاسی های تو ایران حداکثر ۱۹ اینچ باشن ( فقط پورشه ماکان و فک کنم لندکروز هستن که با ۲۰ اینچی هم هستن اما تفاوت ۲۳ با ۲۰ اینچ خیلیه ! )
مازیار
۱۲ شهریور ۱۴۰۲یعنی از این چرخهای جدید کامیون و تریلی (۲۲/۵) هم بزرگتره!
M.83
۱۲ شهریور ۱۴۰۲واقعا جذابه
حسن
۱۲ شهریور ۱۴۰۲سلطان استون مارتین سرور اروپا
بهرام
۱۲ شهریور ۱۴۰۲فازبرداشتن و توهم هم حدی داره . یارو موتور و گیربکس نمیتونه بسازه و قطعات تودوزی هم به چین سفارش میده بعدش ماشین رو با قیمت ۱۰ برابر واقعی با بدترین خدمات پس از فروش به ملت میفروشه و یک ایرانی میاد و بهش میگه سلطان اروپا!!! ملت سلطان پروری هستیم.
حسن
۱۳ شهریور ۱۴۰۲دلیل ناراحتیت چیه این یک کامنت تشویقی بود چرا …………تلاوت میکنی
Enzo Ferrari 2008
۱۳ شهریور ۱۴۰۲استون مارتین زمانی خوب بود که با جیلی قرارداد نبسته بود