آستون مارتین

هزینه سرویس نیم میلیون دلاری آستون‌مارتین والکری در سه سال اول!

نشریه‌ای فرانسوی، هزینه‌های سرویس والکری در سه سال اول را ۵۰۰ هزار دلار اعلام کرده اما آستون‌مارتین این عدد را کاملاً نادرست و ساختگی می‌داند.

یک نشریهٔ خودرویی فرانسوی راهنمای هزینه‌های سرویس آستون‌مارتین والکری در ۳۶ ماه اول استفاده را منتشر کرده که به‌طور فجیعی گزاف است. بااین‌حال، خودروساز بریتانیایی می‌گوید چنین سندی منتشر نکرده و این اعداد کاملاً اشتباه هستند. سخنگوی آستون‌مارتین به کاراسکوپ گفته هنوز شرکت هزینه‌های سرویس والکری را اعلام نکرده و اعداد اعلامی نشریهٔ فرانسوی کاملاً ساختگی و نادرست هستند.

البته هرچند آستون‌مارتین اعدادی که توسط این رسانهٔ فرانسوی اعلام شده را نادرست می‌داند اما ارقام مذکور چندان هم عجیب نیستند زیرا طبق گزارش‌ها، هزینه‌های سرویس و نگهداری بوگاتی شیرون که مثل والکری هایپرکاری گران‌قیمت است، هر چهار سال حدود ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود. علاوه بر این، اینترنت مملو از محتواهایی است که سرویس‌های گران‌قیمت خودروهای میلیون دلاری را نشان می‌دهد.

والکری به یک قوای محرکهٔ هیبریدی با موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی مجهز است که ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و طراحی آیرودینامیکی آن توسط آدریان نیوی، نابغهٔ آیرودینامیک فرمول یک صورت گرفته است؛ بنابراین، تصور اینکه هزینه‌های نگهداری چنین خودرویی بسیار گران باشد سخت نخواهد بود. به‌عنوان‌مثال، به گفتهٔ مدیرعامل کاسورث که سازندهٔ پیشرانهٔ V12 این خودرو است، موتور مذکور پس از حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر باید تعویض شود. وی سال ۲۰۱۹ دراین‌باره گفت:

انتظار ما این است که در ۱۰۰ هزار کیلومتر پیشرانه باید تعویض شود. این به معنای وجود مشکلی در موتور نیست بلکه انتظار می‌رود بسیاری از قطعات آن فرسوده شوند

بااین‌حال، با چنین خودروهایی هرگز به‌اندازهٔ خودروهای معمولی رانندگی نمی‌شود و ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد بسیار زیادی برای یک هایپرکار محسوب می‌شود. درهرحال، امیدواریم به‌زودی بفهمیم واقعاً هزینه‌های نگهداری آستون‌مارتین والکری چقدر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    برای من که زیاد مهم نیست ولی دوست دارم در آینده بجایی برسم که مشکل ام بشه هزینه ی نیم میلیون دلاری سرویس ماشین ام.

    موافقم 67
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      کسی که خریدار اینه ، مطمئناً سالی ۲۰۰ کیلومتر هم رانندگی نمیکنه و جنبه‌ی کلکسیونی داره نه استفاده‌ی عمومی یا حتی فقط مخصوص پیست !

      موافقم 17
      مخالفم 5
  2. sadra

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    از این ماشین دوتا توی فستویال goowood بود.
    خدایا وقتی ادم ویدیوشو نگاه میکنه فکر میکنه داره با ps5 توی بالاترین کیفیت drive clube,forza horizon 5 بازی میکنه

    موافقم 28
    مخالفم 5
    1. GT7

      ۳۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      اوممممم فورزا مال ایکس باکسه ها، ولی تو گرن توریسمو۷ هست ۴ میلیون کردیته نمیشه خریدش اصلا 😂😂

      موافقم 15
      مخالفم 3
  3. یوسف

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    واقعا چرا باید پول جای همچین ماشینی داد….. من به جای این بلک سریز میخرم با چندین برابر قیمت کمتر….. فوقش عمکرد والکری ده درصد بهتر از بلک سریز باشه اما قیمتش چند برابره…..

    موافقم 13
    مخالفم 53
    1. amir-z

      ۳۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (96 ديدگاه)

      برای توضیح دادن علت خرید این ماشین برا شما باید یه کتاب چاپ کرد

      موافقم 35
      مخالفم 1
      1. یوسف

        ۳۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1044 ديدگاه)

        برای توضیح دادن که چرا نباید پول جای همچنین چیز های گزافی داد باید برای بعضی ها کتاب 10″جلده چاپ کرد….

        موافقم 4
        مخالفم 35
        1. amir-z

          ۳۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (96 ديدگاه)

          داداش اون کسایی که چنین ماشین هایی رو میخرن که شاید هزار نفر هم نباشن دیگه میشه گفت که تو زندگی چیزی نیست که نتونن بخرن پس پولشون رو میخوان چیکار کنن نمی‌خوان ببرن با خودشون به گور که پس به سمت خرید چنین ماشین هایی میرن اون چیزایی هم که خیلی از افرادی مثل شما میگن باید چنین چیزی میخرید مطمئن باش اون رو هم قبلا خریده بوده
          اینطوری نبوده که مثل بعضی از افراد کل زندگیشون رو برای خرید یه ماشین صرف کنه
          تازه ماشین خیلی چیز خوبیه بعضی ها حاضرن شاید چند برابر پول همین ماشین رو برای یه ساعت بدن که امثال شما میگن من میرم با این پول ده تا فلان ماشین رو میخرم در صورتی که همون فرد شاید خودش یه کلکسیون ماشین های میلیون دلاری داره
          کلام آخر اینکه این افرادی که چنین چیز هایی رو میخرن دغدغه زندگیشون دراومدن اسمشون تو قرعه کشی ایران خودرو نیست و فقط دنبال یه چیز خاصن و حاضرن براش هرچقدر هم که شده پول بدن(امیدوارم این موضوع برات کاملا جا افتاده باشه)

          موافقم 22
          مخالفم 1
        2. امین

          ۳۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (85 ديدگاه)

          تو نخر

          موافقم 10
          مخالفم 1
    2. Cyber truck punk

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      آقا یوسف والکری هایپر کار هستش مرسدس بنز amg سری بلک سوپر اسپرت هستش.
      یک هایپر کار تمام توانش رو برای نهایت شتاب و سرعت و هندلینگ نرم می‌زاره به همین دلیل هم هزینه داره.

      موافقم 12
      مخالفم 1
    3. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (322 ديدگاه)

      این یک چیزی فراتر از بلک سریز هست بعد کسی که هم پول داشته باشه میدونه داره چه کاری میکنه

      موافقم 13
      مخالفم 1
  4. mercedes

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (425 ديدگاه)

    این باز خوبه amg oneباید هر پنجاه هزار یه بار موتور رو تعویض کنی.
    برای دارندگانش مث این میمونه بخوای تسمه تایم یه ماشین شهری رو عوض کنی

    موافقم 33
    مخالفم 2
  5. 18:45

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (656 ديدگاه)

    حقیقتا گزافه حتی اگه مولتی میلیاردر هم باشی…

    موافقم 12
    مخالفم 10
  6. مهدی

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    خودش گفته ۱۰۰ هزار کیلومتر اما در واقعیت بیشتر از ۲۰ هزارتا دیگه بازده نخواهد داشت

    موافقم 3
    مخالفم 33
    1. دانیال_Surrey،England

      ۳۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      با این حساب پیشرانه وان باید بازدهیش چیزی حدود 2 هزار کیلومتر باشه درسته؟
      این چیزی که شما میگی طرف باید 24 ساعته تو پیست رانندگی کنه که همچین اتفاقی بیوفته.
      علمی تر هم میشه نفرت رو بیان کرد.

      موافقم 29
      مخالفم 2
      1. MC20

        ۳۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        🤣

        موافقم 8
        مخالفم 3
      2. مهدی

        ۳۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1738 ديدگاه)

        موتور های فرمول وان باید ۷ مسابقه دوام بیارن و بعد اورهال بشن این یعنی عمر مفید انجین های فرمول وان حدود ۲۰۰۰ کیلومتر هست دقیقا چیزی که گفتین با این تفاوت که به صورت حتم متریال انجین های فرمول تو گرید بالاتری هستن ممکنه خود مرسدس دوام انجین one رو مثلا بگه ۵۰ هزارتا ولی این به صورت اسمی هست و اگر فشار وارد بشه بیشتر از ۱۰ هزارتا دوام نداره حتی با ستاپ شهری . انجین این استون مارتین هم به طور حتم بیشتر از اون رقمی که گفتم بازده نداره و اگر این چیزا واستون عجیبه دلیلش اینه که هیچ تجربه ای تو انجین های اسپرت ندارید ولی این چیزا تو موتور اسپرت عادی هست

        مخالفم 13
        1. مازیار

          ۳۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          اما این توضیحات دلیلی بر اون که می فرمائید (( انجین این استون مارتین هم به طور حتم بیشتر از اون رقمی که گفتم بازده نداره )) نیست
          مگه این انجین فرمول یک هست؟

          موافقم 12
        2. مهدی

          ۳۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1738 ديدگاه)

          منم نگفتم انجین والکری ۲ هزارتا راه می‌ره عرض کردم فکر نمیکنم بیشتر از ۲۰ هزارتا بازده خودشو داشته باشه اینم حرف من نیست تجربه یک قرن انجین های اسپرته! قانون فیزیک رو که نمیشه تغییر داد. یه موتور پیستونی وقتی به اون دور موتور میرسه که زاویه اورلب بادامک های میل سوپاپ همپوشانی زیادی داشته باشه و دیوریشن و پخی بادام ها زیاد باشه این یعنی برخلاف انجین های شهری، یه تایم خاصی سوپاپ های ورودی و خروجی همزمان باهم باز میمونن که جبهه خوراک با ورودش توی سیلندر به خروج پسماند حاصل از احتراق کمک می‌کنه این در عمل باعث میشه موتور بتونه توی دورهای بالا همچنان گشتاور مناسب واسه دور گیری رو داشته باشه همه این فعل و انفعالات هرچند بازده رو زیاد می‌کنه اما باعث تنش های خیلی زیبا و تولید گرما و استهلاک بالا میشه! این هم دودوتا چهارتای موتور پیستونی هست نه مرسدس نه فراری نه هیچ شرکتی از مریخ نمیتونه یه خودروی دوران بالای پربازده با دوام و ضریب اطمینان بالا بسازه حالا این همه داستان تعریف کردم مگه تو مغز اساتید محصل تو این سایت می‌ره ؟! نه! پس همون که بقیه اساتید میگن این موتور ۱۰۰ هزارتا نه اصلا یک‌میلیون راه می‌ره

          موافقم 5
          مخالفم 7
        3. مازیار

          ۳۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          خوب مسلمه که دوران و بازده بالا با دوام و ضریب اطمینان نسبت عکس دارن حالا در هر محصولی با ضریبی متفاوت

          اما داشم یه چیزی رو داخل پرانتز عرض کنم
          فراری دوست داری ملتفتم
          یه مورد اگه حس کنی بالای فراری رفته یه حرکتی میزنی اونم ملتفتم
          اما این یه موردو بیخیال این با همه توفیر داره گوش تا گوش اینو تمام اساتید بدون نقص ساختن و از همون اول راس هرمو واسش خالی کردن
          جایی که این هست کسی از غیر انتظاری نداره و دوم بودنم یه جورایی مث اول بودنه
          آره داش مهدی شما که آچار ده یازده رو تشخیص میدی

          موافقم 7
          مخالفم 2
        4. مهدی

          ۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1738 ديدگاه)

          من حرف از نظام موتورهای پیستونی میزنم که تغییر ناپذیره شما بحث فراری و علایق می‌کنی! داداش من ۳۵ سالمه سنم گذشته از اینکه تعصبی به این چیزا نگاه کنم. من یه سوال دارم ازت… به طور میانگین یه خودروی فرمول وان تو هر مسابقه ۳۰۰ کیلومتر مسافت طی می‌کنه به نظرت اگر یه تویوتا کمری باشه چندتا مسابقه می‌تونه رو ردلاین شرکت کنه و موتورش پلمپ بمونه ؟! عزیز دل برادر وقتی فلان مسئول میگه موتور این خودر ۱۰۰ هزارتا جوابگو هست در شرایط استفاده شهری نرمال و بدون هیچ تنش اضافی به پدال گاز داره این عدد رو میگه که همونش هم نصفش دروغ واسه بازار گرمی هست که تو همه شرکت ها چه خودرویی چه غیر خودرویی وجود داره حالا اگر قرار باشه این والکری ده بار بره تو پیست جایی که واسش ساخته شده آیا واقعا فکر میکنی می‌تونه ۱۰۰ هزارتا نه اصلا ۵۰ هزارتا بدون اورهال راه بره؟؟؟ اگر همچین فکری می‌کنی به نظرم دیگه صحبتی نکنیم بهتره !

          موافقم 4
          مخالفم 1
        5. مازیار

          ۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          شاید چون آدم آیده آلیستی هستم به نظرم وقتی به بالاترین نقطه و آخرین حد میرسی دیگه جای اما و ایراد باقی نمیزاری چون کاری رو کردی که کسی نکرده
          و والکری به نظرم همین کارو کرده وگرنه قوانین فیزیک که برای همه صدق می کنه

        6. مهدی

          ۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1738 ديدگاه)

          آخرین حد کجا بود پسر خوب! استون چه کاری رو کرده که قبلش هیچ شرکتی نکرده ؟! یه موتور تنفس طبیعی دوربالا چیزی که سالیان سال هست که ده ها شرکت این چیزا رو میسازن و نحوه کارکرد و دوام و پاشنه آشیلشون هم مشخصه

        7. مازیار

          ۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          منظورم فقط موتور نیست (هرچند همین بازدهی موتور رو تابحال کسی نداشته)
          کلیه اجزای این اتومبیل
          و البته که یکیش نسبت قدرت به وزن اونم برای این مورد هست که کوئنیگ زگ مشابه خودش رو دستکم سی ثانیه تو نوربرگ رینگ لپ میکنه

        8. مازیار

          ۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          این تو پیست زیر یک و نیم دقیقه ای لاگوناسکا شش ثانیه از زینگر و هشت ثانیه از GT2RS سریعتره
          هشت ثانیه تو مسیر زیر یک و نیم دقیقه اونم از GT2RS
          اگه این آخرین حد نیست میشه به منم نشون بدی چی آخرین حده؟!

    2. مازیار

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (137 ديدگاه)

      واقعیت ماشینهای انگلیسی رو فقط از داش مهدی باید شنید، بس که بهشون علاقه داره😉

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. MC20

        ۳۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        فرمول یک و موتور اسپرت و با هم یکی کرد و رفت … توو فرمول بحث مسابقه و سرمایه گذاری و حیثیت و رقابت و پول و اسپانسر و … هست … انجین والکری که قطعا حساسیت و ظرافت انجین فرمول رو زیر فشار نداره … از اون طرف هم قرار نیست مثل یک ماکسیمای نسل پنجم 500k کیلومتر مثل ساعت بدون اورهال کار کنه … درسته زیر فشار همه معادلات تغییر میکنه ولی این والکری که من دیدم زیر فشار هم حداقل تا 20k آخ نمیگه … ولی از 30 تا 35 قطعا نیاز به اورهال پیدا میکنه که برای دورهای بالا با اون کارکرد ها طبیعی هست … یه بنز E350 مدل 12 صفر هم بگیری توو رانندگی شهری سر 5 سال ببری رو داینو حداقل 30 تا 35 اسبش میفته که برای امثال بنز طبیعیه ، که تازه تنفس طبیعی هم هست …

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1738 ديدگاه)

          شما حرفتون درسته در واقع شما در مقابل حرف من داری همون حرف من رو میزنی. با این تفاوت که به نظر من نه فقط این موتور بلکه موتور هایی با ضریب اطمینان بالاتر هم تحت فشار مداوم نمیتونن ۲۰ هزارتا بدون اورهال دووم بیارن

        2. MC20

          ۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          مهدی جان ارادت … حرف ما اینه که کسی که استون والکری میخره و هزینه های گزاف نگهداری و مالیات و هزار بامبول دیگه رو احتمالا با دل درد پرداخت میکنه ، احتمالا هم ، دلش نمیاد این اسباب بازی گرون قیمتش رو در پیست ، نان استاپ زیر فشار مسابقه ای رانندگی کردن ، ببره … هر آخر هفته یا آخر ماهی شاید برنامه بگذاره با والکری اش یه چند دوری اونم ملو نه مسابقه ای ، توو سیلوراستون یا هوکنهایم بزنه و باز بره به بیزنسش برسه …

  7. OldBoy

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (84 ديدگاه)

    حاجی چرا مشتری می‌پرونی؟

    موافقم 9
    مخالفم 1
  8. GMA

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    اول اینکه خود استون مارتین تکذیب کرده
    بعدم نوش جونش هرچی هزینه اش میشه، داره بهترین پرفورمنس خودرو های جاده ای رو ارائه میده، انتظار هزینه نگهداری تویوتا کرولا که نباید داشت. بعدم واسه اینکه افت عملکرد نداشته باشه قطعا نیازه سرویس اساسی بشه چنین ماشینی

    موافقم 11
    مخالفم 2
  9. یوسف

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    بعضی ها دوست دارن پول خریت (برند) بدن….. خب بدین….

    مخالفم 19
    1. GMA

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (849 ديدگاه)

      انتظار داری واسه بهترین پرفورمنس جاده‌ای هزینه پرداخت نکنی؟؟

      موافقم 14
      مخالفم 1
    2. Cyber truck punk

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      پول برند رو میدید که اگه ماشینت به دلایل مضخرف خراب شد که دست خودمان نبوده بتونیم یقه شرکت برند رو بگیریم و برند هم چون آبرو داره سریع حلش می‌کنه و حتی خسارت هم میده.
      متاسفانه معنی برند تو ایران بطور دیگه جا افتاده اونم در خصوص دیگر چون خود ایران ماشین برند نداره

    3. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (322 ديدگاه)

      اونا از تو من بهتر میدونن وگرنه پولدار نمیشدن

  10. حسین دهمرد

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    همه ی هایپرکارها و سوپرکارها همینن
    حتی lfa که تازگی ابعاد جدیدی ازش دارم کشف میکنم و حتی برای رادیات عقبش هم کسی جوابی نداشت که برای چیه

    موافقم 2
    مخالفم 6
  11. محی

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (170 ديدگاه)

    حداقل دیگه سرویس ۱۰۰۰ تا رو رایگان میکردن دیگه،این همه پول گرفتن

  12. بهنام

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (904 ديدگاه)

    یه ویدئو دیدم که یک دوربین دید شبیه راننده ی فرمول یک رو تو مسابقه نشون میداد. راننده هم میشاییل شوماخر بود. دیوانه کننده بود . تو این ویدئو معنی تحت فشار بودن پیشرانه و بحث دوام و قابلیت اطمینان اونو درک کردم. بسیار دیدنیه رانندگی اسطوره با خودروی فراری تو پیست ایتالیا.

  13. BMW

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    حالا چه ۵۰۰ هزار دلار چه نیم میلیون دلار وقتی ما نداریم به کدامین بزنیم

  14. امین

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    نوش جونش

  15. کوروش

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    کسی که این ماشین رو میخره قطعا هزینه سرویس ۵۰۰ هزار دلاری براش چیزی نیست و بقول دوستمون صددرصد تعداد زیادی خودرو اسپرت و سوپراسپرت هم داره هم لذتش رو میبره هم اینکه چند سال بعد کل پول خرید و هزینه نگهداری بعلاوه چند برابر تو مزایده میتونه بفروشه اگه بخواد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  16. Saeed

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    کسی که همچنین ماشینی میخره قطعا همچین پولی واسش مهم نیست و پول آب معدنی هست واسش

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. Mr

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (722 ديدگاه)

    واقعا پولدار های خارجی باید از ایرانیا یاد بگیرن ، جدی میگم!
    تو ایران طرف نصف سرمایش خونه و ماشینشه شایدم بیشتر و تا می‌تونه بریز و بپاش می‌کنه که بگه پولدارم
    بعد خارجیا نمی‌دونم چرا پولاشونو می‌خوام پس انداز کنن کجا ببرن با خودشون؟ خب وقتی چنین ماشینی میخری هزینه سرویس و نگهداری شم بده دیگه، نمیتونی نخر ، میخری دیگه غر نزن
    واقعا خارجیا خیلی عجیبن نمی‌دونم همشون اینطورین یا نه ولی خیلی عجیبن
    تو ایران یارو پول براش علف خرسه پول رولزرویس و بنتلی میده پورشه پانامرا پلاک ملی وارد کنه!
    اگه خارجیا جای ما بودن چیکار میکردن؟ فکر کنم تو انباری ۶ نفری زندگی میکردم با یک لامپ
    طرف تو ایران پرایدم ندارع ولی آیفون ۱۴ پرومکس دستشه

    1. M/D

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      میدونی چرا
      خیلی راحت بخوام بگم اینه که مالیات های خیلی زیاد و سنگینی دارن هر چقدر ماشین بیشتر(یا گرونتر)یا خونه بیشتر(یا گرونتری) داشته باشی مالیات هم باید خیلی بیشتر بدی مثل ایران نیست که بتونن از مالیات فرار کنن خیلی در این زمینه سفت و سخت هستن.
      مثلا مردم عادی نهایتا یک یا دو خودرو دارن و یه خونه دارن و خب برای اینکه مالیات کمتری بدن مجبورن پول هاشون رو بندازن تو قلک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا