در سال ۲۰۱۱، آستونمارتین خودروی شهری کوچکی بنام سیگنت را معرفی کرد که در اصل یک تویوتا IQ ریبج شده بود و سازندهٔ بریتانیایی آنرا راهحلی لوکس برای حملونقل شهری میدانست. تا آن زمان همه آستونمارتین را با گرند توررهای بزرگ و سریع میشناختند و این کار حرکتی بیسابقه به نظر میرسید اما گویا اشتباه کردهایم زیرا ظاهراً اولین تلاش آستونمارتین برای ساخت یک خودروی کوچک و جمعوجور به دههٔ ۸۰ میلادی و آستین مترو بازمیگردد.
این خودرو که تیکفورد مترو نام گرفته بود، محصول همکاری آستونمارتین و بریتیش لیلاند بود و توسط شرکت تیکفورد در زمانی که تحت مالکیت دیوید براون (مالک آستونمارتین) بود ساخته شد. احتمالاً تاکنون نام این خودرو را نشنیدهاید زیرا تیکفورد مترو حتی از سیگنتِ ناموفق هم کمیابتر است و تنها ۲۶ دستگاه از آن ساخته شد. آستونمارتین در این خودرو به آستین مترو چند ویژگی لوکس مثل چرم و آلکانترا اضافه و آنرا به تجهیزات رفاهی مثل سانروف، کروز کنترل، سیستم صوتی و کنترلهای برقی مجهز کرده بود.
تیکفورد مترو در بیرون هم علاوه بر لوگوی بالدار مشهور آستونمارتین، به کیت بدنهٔ کاملی مجهز شده و ظاهری تهاجمیتر پیدا کرده بود. مهمتر از همهٔ اینها، پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری خودرو بود که با تقویت توسط آستونمارتین قدرت آن به ۸۰ اسب بخار رسیده بود. از این هاچبک لوکس بریتانیایی فقط سه دستگاه بهصورت فرمان چپ برای عرضه در ایالاتمتحده ساخته شد که حالا یکی از آنها به حراج گذاشته شده است. این نمونه در بیرون به رنگ قهوهای بوده و تودوزی داخلی آن بژ رنگ است.
انتظار میرود این متروی کمیاب که مدل ۱۹۸۲ است و تنها ۱۵ هزار کیلومتر کار کرده است، با قیمتی در حدود ۶۰ هزار دلار در حراجی به فروش برسد. به نظر شما آیا یک هاچبک معمولی دهه ۸۰ صرفاً به خاطر نام آستونمارتین ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد؟
حسین
۲۹ آبان ۱۴۰۰ماشاالاه.خوشم اومد.قشنگه.
اونموقع خیلی ماشینا فرمون هیدرولیک نداشتند ولی این کروزکنترل… داشته.
Aran+Milan
۲۹ آبان ۱۴۰۰داخلش چقدر لوکسه!
GT
۲۹ آبان ۱۴۰۰سکوتی میکنم در حد فریاد 😐
AMG GT R
۲۹ آبان ۱۴۰۰استون مارتین هاچ بک !!!!!!!
مثل این می مونه بگن که یه شاهزاده برده شده
دیجی
۲۹ آبان ۱۴۰۰ترکیبی ار رنو5وپژو205
Mad.z.Max
۲۹ آبان ۱۴۰۰زباله ای به ظاهر کمیاب…
این که همون آوستین متروعه… همون داستان سیگنت و تویوتا آی کیو.
حیف ۶۰هزارتا
🔥A.H MOTORS🔥
۲۹ آبان ۱۴۰۰حاجی سال 1980 بوده این ماشین!
برای اون موقع که خیلی خوب بوده
Mad.z.Max
۲۹ آبان ۱۴۰۰حاجی به عنوان ماشینی که از کمپانی بریتیش لیلاند و آوستین بیرون اومده هم خوب نبوده، چه برسه به اینکه اسم استون مارتبن هم روش چسبوندن! کلا استون یبار با این ماشین، و یبار هم با هاچبکه تویوتا آی کیو، اومد به طرز وقیحانه ای یه ماشین هاچبکه ضعیف و فوق العاده ارزون رو ریبج کرد و اومد این وسط گرون بفروشه سودشو ببره، که هر دوبار شدن لکه ننگی براش.
میگی نه؟ کلی مقاله انگلیسی راجع به جفتشون هست! حتی فارسی هم درباره پروژه سیگنت توی همین پدال هم هست
جناب ایکس
۳۰ آبان ۱۴۰۰دیدم چرا خیلی آشنا میزنه
datsun
۲۹ آبان ۱۴۰۰آستون تو چرم کاری کم نمیزاره الان هم دقیقا همینطوره
مرتضی
۲۹ آبان ۱۴۰۰شبیه پراید هاچبکه چقد
مهردادکمال
۳۰ آبان ۱۴۰۰سیگنت زمان خودش یه برچسب قیمتی گزاف داشت و بخاطر ذات تویوتا بودنش خیلی مورد توجه نبود حالا جالبه وقتی قیمتهای دست دومش رو ادم میبینه تعجب اوره چطور این قد ارزش خودشو حفظ کرده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ آبان ۱۴۰۰آستون چقدر آشغال میساخته خبر نداشتیم!
اون از لاگوندا
این از این!
سیگنت هم همینطور…
حسین
۳۰ آبان ۱۴۰۰آشغال شورلت وگاست، نه این ماشین
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ آبان ۱۴۰۰چه اصراریه تو هی به من ریپلای میکنی؟!
جناب ایکس
۳۰ آبان ۱۴۰۰😂😂😂
GT
۳۰ آبان ۱۴۰۰لاگوندا عجیب بوده، ولی آشغال نبوده!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ آذر ۱۴۰۰عجیب بود آشغالم بود با احترام! فکر کنم تاپ گیر جرمی هم تستش کرد، سیستم هاش چون همه الکترونیکی هستش دائم به هم میریزه از طرفی ابعادش خیلی عجیبه فضای پا و سر به شکل فاجعه باری کوچیکه درهاش انگار هی مال خودش نیست نمیدونم چرا ریزه! با اون اندازه دید به بیرونش هم خوب نیست فضای صندوق به نسبت ابعاد خیلی کوچیکه و….
لاگوندا هم اشکالات زیادی داره سرچ کنید به حرفم میرسید…