آستون مارتینجیلی

خودروهای استون مارتین با قطعات جیلی ساخته می‌شوند!

طی قرارداد همکاری استون مارتین با جیلی چین، تجهیزات مختلف برای برند انگلیسی تامین خواهد شد. فعلا، ساخت سیستم سرمایش –گرمایش و صندلی‌های استون مارتین توسط جیلی، قطعی است.
ساخت یک خودروی مدرن نیازمند قطعات مختلف از سازندگان متنوع است. برای شرکت‌های خودروساز، استفاده از لوازم ساخت کشورهای مختلف، با درنظر گرفتن قیمت و کیفیت انجام می‌شود. به همین دلیل، قراردادهای همکاری و سهام‌داری برندها از یکدیگر، نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های تجاری دارند.

استون مارتین DB12

بدون شک، جیلی یکی از مهم‌ترین وزنه‌های اقتصادی در خودروسازی چین است و حالا غول صنعتی برای بازار جهانی محسوب می‌شود. طی سال‌های اخیر، نه‌تنها بخش بزرگی از خودروهای صادراتی چین توسط جیلی و زیرمجموعه‌های آن تولید شده‌اند؛ بلکه بخشی از سهام برندهای مشهور دنیا مثل ولوو، مرسدس بنز و استون مارتین هم، تحت مالیکت جیلی است.

ظاهرا ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی برای برند انگلیسی، لوازم تولید می‌کنند. حالا ۱۷ درصد استون مارتین به جیلی تعلق دارد و عقد قرار داد هکاری با جیلی، منطقی به نظر می‌رسد. دیگر نکته‌ی مهم اینکه، استون مارتین برای کاهش هزینه‌های خود، تصمیم به کاهش تنوع شرکت‌های تامین‌کننده‌ی قطعه گرفته است. این مجموعه تلاش می‌کند تا وابستگی خود به دیگر تولیدکنندگان را به ۲۰۰ شرکت برساند.

استون مارتین db12

جیلی علاوه‌بر صندلی، سیستم سرمایش و گرمایش استون مارتین را تامین خواهد کرد. علاوه‌بر تهویه مطبوع، شامل بخاری و کولر، گرم‌کن –سردکن داخل صندلی یا فرمان استون مارتین هم توسط جیلی خواهند شد. تجهیزات فنی مهم، شامل موتور و گیربکس همچنان توسط مرسدس بنز ارائه می‌شوند. خودروهای برقی استون مارتین نیز طی سال‌های آینده با همکاری لوسید، عرضه خواهند شد.

فرمان استون مارتین

سال گذشته، ۶۴۰۰ خودروی استون مارتین تحویل مشتریان شده است. برند انگلیسی، فروش ۷۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۳ را هدف خود قرار داده که تقریبا معادل ۱۰ درصد افزایش است. تزریق سرمایه‌ی انجام شده توسط  لارنس استرول سهام‌دار اصلی استون مارتین طی سال‌های اخیر، ۱/۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود. این بودجه عمدتا به خودروسازی و تیم فرمول یک، اختصاص دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. ABC 11

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه تیکه شو جیلی میده ،‌ یه تیکه شو بنز میده ، یه تیکه شو در آینده لوسید میده . قشنگ همه با هم گل ریزون کردن این برند سرپا بمونه .
    ولی واقعا حیفه آستون مارتین با اون کلاس و طراحی خاص دچار مشکل بشه .

    موافقم 106
    مخالفم 5
    1. اشکان

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (416 ديدگاه)

      بنز یه مقدار سهامش برا بایکه….من جیلی و ندیدم تو لیست سهامداران… فقط سهام اسمارت و داره جیلی ، بنزم سهام اسمارت و داره….
      صندلی آخه بخش مهمی نیست البته ، چرم درجه یک ایتالیایی میدند به کارگر چینی ، طراحیش ام که اگر با شرکت جیلی باشه میده به ولوو انجام بده….جیلی خودش لینک اند کو که زده ، دفتر طراحی مهندسیش گوتنبرگ سوئده ، ولوو رو با یه اسم دیگه میده به ملت میگه کار جیلیه

      موافقم 14
      مخالفم 42
    2. harry.potter

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (191 ديدگاه)

      نوددرصد صنعت داره همین طوری اداره میشه
      بهش می گن برون سپاری
      بحث منطق و صنعته
      وقتی میشه یه جنسی رو خرید چرا خودت بسازیش؟
      دلیل انحصار تو ایران خودرو و سایپا هم همینه
      کلی دستگاه و کارگاه قطعه زن و … دارن
      ماشین از خط کنار بره اون دستگاه ها رو باید چی کار کنن؟
      برون سپاری بهترین روش تولیده که تو ایران به خاطر امنیت تولید و تحریم نادیده گرفته شده
      وگرنه چین می تونه قطعه بزنه صادر کنه به ایران با قیمت فوق پایین
      در نهایت برون سپاری
      باعث افزایش قیمت تمام شده میشه که با سیاست های بازاریابی می شه جبران سود کرد
      ارزش افزوده ای که استون مارتین داره و تبلیغاتی که انجام داده عامل این کاره
      وگرنه سرمایه گذار شرکت تا ببینه داره شرکت اشتباه قدم برمیداره سرمایشو جابه جا می کنه تو یه شرکت دیگه

      موافقم 41
      مخالفم 4
      1. علی

        ۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (27 ديدگاه)

        در ایران تولید نباشه چطوری مردم میتونن خرید کنن وقتی درآمد ندارند

        موافقم 1
        مخالفم 31
        1. حسین

          ۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (403 ديدگاه)

          شما فکر میکنی همه چیز باید در یک کشور تولید بشه تا درآمد داشته باشن؟ میشه بگی انگلستان چه محصولی رو تولید میکنه که مردم درامد بالایی دارن ؟

          موافقم 29
          مخالفم 3
    3. R@min

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      برندهای تولید محدود همه همین شکل هستن. قرار بود صفر تا محصولشو بسازه که ورشکست میشه !!!

      فراری هم خیلی از قطعاتش سفارشی هست و چیزی عجیبی نیست.‌ اینا توان مالی انبوه سازهایی مثل فولکس، تویوتا، فورد و…. ندارن که اکثر قطعات رو خودشون توسعه بدن.

      فقط توسعه یه گیربکس صدها میلیون هزینه داره.

      موافقم 34
      مخالفم 3
      1. Diesel

        ۷ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (24 ديدگاه)

        بله موافقم

    4. مهردادکمال

      ۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2013 ديدگاه)

      جالب بود

  2. (Ali(chevynova

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (7396 ديدگاه)

    بله بله
    اون از بنز
    اینم از این
    جیلی با خرید سهام اینها لطف بزرگی به بقای این شرکتها کرده

    ((نه‌تنها بخش بزرگی از خودروهای صادراتی چین توسط جیلی و زیرمجموعه‌های آن تولید شده‌اند؛ بلکه بخشی از سهام برندهای مشهور دنیا مثل ولوو، مرسدس بنز و استون مارتین هم، تحت مالیکت جیلی است))

    موافقم 21
    مخالفم 77
    1. GMA

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (853 ديدگاه)

      دیگه کسی که طرفدار جیپه نباید حرف از قطعات قرضی و دست به دامن بودن بزنه!!
      این جدید ترین محصول جیپ، چیزی نیست جز یه پژوی بزک شده! فقط جیپ زحمت آرمش رو کشیده.
      https://www.pedal.ir/jeep/jeep-avenger-electric-suv/

      https://www.pedal.ir/jeep/jeep-avenger-2023-drive/
      «پلتفرم الکتریکی استلانتیس ECMP برای اوپل موکا و دی‌اس ۳ کراس‌بک استفاده شده و حالا اساس جیپ اونجر است»
      «جیپ اونجر بر اساس پلت‌فرم پژو ۲۰۰۸ و اوپل موکا ساخته شده و در حال حاضر صرفاً به‌صورت تمام الکتریکی عرضه می‌شود اما به‌زودی یک نسخهٔ بنزینی با موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر هم برای آن ارائه می‌شود. این کراس‌اوور کوچک فقط برای بازار اروپا در نظر گرفته شده و در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود»

      موافقم 44
      مخالفم 5
      1. M/D

        ۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (200 ديدگاه)

        تازه این جیپ رو یه جورایی جنرال موتورز تولید کرده
        ((جیپ اونجر بر اساس پلت فرم اوپل موکا و پژو ۲۰۰۸ ساخته شده))

        موافقم 11
        مخالفم 5
        1. GMA

          ۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (853 ديدگاه)

          M/D
          به هیچ وجه هیچ ارتباطی با جنرال موتورز نداره
          اوپل مدت هاست دیگه ربطی به جنرال موتورز نداره، در حال حاضر هم زیر مجموعه استلانتیس هست.

          موافقم 12
          مخالفم 4
      2. سوشیانت

        ۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (3615 ديدگاه)

        مهم گرند واگنییر هست که پرچمدار جیپه و تکنولوژیش کامل برای خود جیپه

        موافقم 5
        مخالفم 32
        1. فرشاد

          ۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (928 ديدگاه)

          اها الان مهم پرچمدار
          چرا شما فانی😂
          جالبه مگه هر کمپانی فقط پرچمدارشو گردن میگیره؟
          مگه دم از اصالت نمیزدی چیشد الان فقط مال پرچمدارتونه؟

          موافقم 27
          مخالفم 2
        2. GMA

          ۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (853 ديدگاه)

          سوشیانت
          ممنون ازت که مثل همیشه با منطق جواب دادی😂
          اتفاقا چیزی که مهمه، نشان jeep هست که روی یه محصول ساخت PSA نصب میشه، و این اتفاق مضحکی هست!
          «اگر تمام پیش‌فرض‌هایی که از یک جیپ دارید را کنار بگذارید، اونجر کراس‌اوور کوچک واقعاً توانمندی خواهد بود.»
          همونطور که میبینی حتی در تست و بررسی هم این ماشین رو به عنوان یه جیپ به حساب نمیارن اصلا!!!
          کسی هم هیچ اسمی از گرند واگنییر نیاورد
          به هر حال، توصیه میکنم، پافشاری بیهوده رو کنار بزاری و حقیقت رو قبول کنی..

          موافقم 28
          مخالفم 2
  3. MC20

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    توو پاچه …

    موافقم 23
  4. R

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    خب مشتریا فرداش به خاطر خرابی کولر باید برن نمایندگی

    موافقم 26
    مخالفم 16
    1. Grant

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (161 ديدگاه)

      تصور عمومی از محصولات چینی:

      موافقم 11
  5. ar-ma-n

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    امیدوارم هر چی هست چه با لوسید چه با جیلی چه با مرسدس باعث ورشکست یا کیفیت پایین قطعات‌ و مشکلات بزرگتر نشه و آستون مارتین همان آستون مارتین باشه همان انگلیسی جذاب و زیبا ولی حیف به پیشرانه v12 که قرار دیگ تولید نشن ؟

    آقا اشتری بنظرتون این همکاری ها چه با برند های دیگ چه با اون 300 شرکت باعث رشد هست یا خیر برای آستون مارتین زیان آورد هستش یا سود آور ؟؟

    موافقم 14
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      اگر با کیفیت انجام بشه، خوبه
      اگر بی کیفیت انجام بشه خوب نیست
      😀

      موافقم 22
      مخالفم 3
      1. ar-ma-n

        ۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (223 ديدگاه)

        چقد کوتاه و جامع گفتین 👏🏻😂❤

        موافقم 8
        مخالفم 2
  6. علی

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    سلام بر اژدهای جهان خوار

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. Diesel

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      علیک سلام

  7. KAMI

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    حرفی نیست 😂😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 16
  8. مازیار

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    هر شخص یا کمپانی که در احیا و پیشبرد آستون مارتین نقش داره واقعا دمش گرم، چون کم پیدا میشه مثلش. اینقدر زیبا جذاب و دوست داشتنی

    موافقم 30
    مخالفم 3
  9. amine

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    هر قرداد یا هر کاری میخوان بکنند ،ایرادی نداره
    ولی کیفیت نباید خراب شه
    چون استون مارتین یکی از با اصالت ترین و قدیمی ترین خودرو ساز های جهان هست
    و جایگاه ویژه در بین ماشین باز ها داره

    موافقم 22
  10. BMW

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    خدا فقط خودش به استون مارتین رحم کنه

    موافقم 14
  11. R/T

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    کجاست اون استون مارتین اصیل
    موتور v12 شد v8 قطعات هم که چینی

    موافقم 16
    مخالفم 5
  12. زیزیگولو

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    خدا عاقب استون مارتین رو بخیر کنه

    موافقم 10
  13. Dan

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (685 ديدگاه)

    همونطور که همیشه میگم کیفیت جنس به خود شرکت سازنده بستگی داره نه منطقه جغرافیایی یا خاک کشوری که دفتر مرکزیش اونجا قرار داره
    چینی ها هم توان تولید قطعات خیلی با کیفیت رو دارن
    ولی اصلا نمیتونن اعتماد عموم رو جذب کنن ، چون تصور مشتری از محصول چینی ، چینیه!
    برای همین همین بهتره فقط قطعات تولید کنند و به شرکت های معروف بفروشن چون عموم مردم برخلاف بیزنس من ها کیفیت محصول رو از روی کشور سازنده قضاوت میکنن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. حسن

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2136 ديدگاه)

    میگن طرف از بلال مسلمونتره حالا ما شدیم
    اینکار در دنیای خودرو سازی طبیعیه بهتر بود با یک شرکت نامدارتر قرارداد میبست منتها فک کنم جیلی سهامدار استون هست 17 درصد و بزرگترین سهامدار و تاثیرگذارترین و روی سیاستهای شرکت تاثیر گذاری داره .
    جیلی ده درصد سهام دایملر را هم داره و بزرگترین سهامدار دایملر هم هست
    نام استون مارتین زنده بمونه باید تشکر کرد از جیلی و لوسید و بنز خودرو سازان انگلیسی دوست داشتنی هستن.

    موافقم 11
  15. Mazda

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    فکر کنم به دلیل خرابی چراق چک باید بره نمایندگی🤣

    موافقم 1
    مخالفم 2
  16. parhamiof

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (753 ديدگاه)

    مجبورن چون ماشین معمولی نیست مثل تویوتا کمری
    اگه بخواد تمام قطعات رو خودش بزنه پایه ترین ماشینش میلیون دلاری میشه
    اکثر شرکتا همین کارو میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا