طی قرارداد همکاری استون مارتین با جیلی چین، تجهیزات مختلف برای برند انگلیسی تامین خواهد شد. فعلا، ساخت سیستم سرمایش –گرمایش و صندلیهای استون مارتین توسط جیلی، قطعی است.
ساخت یک خودروی مدرن نیازمند قطعات مختلف از سازندگان متنوع است. برای شرکتهای خودروساز، استفاده از لوازم ساخت کشورهای مختلف، با درنظر گرفتن قیمت و کیفیت انجام میشود. به همین دلیل، قراردادهای همکاری و سهامداری برندها از یکدیگر، نقش مهمی در تصمیمگیریهای تجاری دارند.
بدون شک، جیلی یکی از مهمترین وزنههای اقتصادی در خودروسازی چین است و حالا غول صنعتی برای بازار جهانی محسوب میشود. طی سالهای اخیر، نهتنها بخش بزرگی از خودروهای صادراتی چین توسط جیلی و زیرمجموعههای آن تولید شدهاند؛ بلکه بخشی از سهام برندهای مشهور دنیا مثل ولوو، مرسدس بنز و استون مارتین هم، تحت مالیکت جیلی است.
ظاهرا ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی برای برند انگلیسی، لوازم تولید میکنند. حالا ۱۷ درصد استون مارتین به جیلی تعلق دارد و عقد قرار داد هکاری با جیلی، منطقی به نظر میرسد. دیگر نکتهی مهم اینکه، استون مارتین برای کاهش هزینههای خود، تصمیم به کاهش تنوع شرکتهای تامینکنندهی قطعه گرفته است. این مجموعه تلاش میکند تا وابستگی خود به دیگر تولیدکنندگان را به ۲۰۰ شرکت برساند.
جیلی علاوهبر صندلی، سیستم سرمایش و گرمایش استون مارتین را تامین خواهد کرد. علاوهبر تهویه مطبوع، شامل بخاری و کولر، گرمکن –سردکن داخل صندلی یا فرمان استون مارتین هم توسط جیلی خواهند شد. تجهیزات فنی مهم، شامل موتور و گیربکس همچنان توسط مرسدس بنز ارائه میشوند. خودروهای برقی استون مارتین نیز طی سالهای آینده با همکاری لوسید، عرضه خواهند شد.
سال گذشته، ۶۴۰۰ خودروی استون مارتین تحویل مشتریان شده است. برند انگلیسی، فروش ۷۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۳ را هدف خود قرار داده که تقریبا معادل ۱۰ درصد افزایش است. تزریق سرمایهی انجام شده توسط لارنس استرول سهامدار اصلی استون مارتین طی سالهای اخیر، ۱/۹ میلیارد دلار برآورد میشود. این بودجه عمدتا به خودروسازی و تیم فرمول یک، اختصاص دارد.
ABC 11
۸ تیر ۱۴۰۲یه تیکه شو جیلی میده ، یه تیکه شو بنز میده ، یه تیکه شو در آینده لوسید میده . قشنگ همه با هم گل ریزون کردن این برند سرپا بمونه .
ولی واقعا حیفه آستون مارتین با اون کلاس و طراحی خاص دچار مشکل بشه .
اشکان
۸ تیر ۱۴۰۲بنز یه مقدار سهامش برا بایکه….من جیلی و ندیدم تو لیست سهامداران… فقط سهام اسمارت و داره جیلی ، بنزم سهام اسمارت و داره….
صندلی آخه بخش مهمی نیست البته ، چرم درجه یک ایتالیایی میدند به کارگر چینی ، طراحیش ام که اگر با شرکت جیلی باشه میده به ولوو انجام بده….جیلی خودش لینک اند کو که زده ، دفتر طراحی مهندسیش گوتنبرگ سوئده ، ولوو رو با یه اسم دیگه میده به ملت میگه کار جیلیه
harry.potter
۸ تیر ۱۴۰۲نوددرصد صنعت داره همین طوری اداره میشه
بهش می گن برون سپاری
بحث منطق و صنعته
وقتی میشه یه جنسی رو خرید چرا خودت بسازیش؟
دلیل انحصار تو ایران خودرو و سایپا هم همینه
کلی دستگاه و کارگاه قطعه زن و … دارن
ماشین از خط کنار بره اون دستگاه ها رو باید چی کار کنن؟
برون سپاری بهترین روش تولیده که تو ایران به خاطر امنیت تولید و تحریم نادیده گرفته شده
وگرنه چین می تونه قطعه بزنه صادر کنه به ایران با قیمت فوق پایین
در نهایت برون سپاری
باعث افزایش قیمت تمام شده میشه که با سیاست های بازاریابی می شه جبران سود کرد
ارزش افزوده ای که استون مارتین داره و تبلیغاتی که انجام داده عامل این کاره
وگرنه سرمایه گذار شرکت تا ببینه داره شرکت اشتباه قدم برمیداره سرمایشو جابه جا می کنه تو یه شرکت دیگه
علی
۸ تیر ۱۴۰۲در ایران تولید نباشه چطوری مردم میتونن خرید کنن وقتی درآمد ندارند
حسین
۸ تیر ۱۴۰۲شما فکر میکنی همه چیز باید در یک کشور تولید بشه تا درآمد داشته باشن؟ میشه بگی انگلستان چه محصولی رو تولید میکنه که مردم درامد بالایی دارن ؟
R@min
۸ تیر ۱۴۰۲برندهای تولید محدود همه همین شکل هستن. قرار بود صفر تا محصولشو بسازه که ورشکست میشه !!!
فراری هم خیلی از قطعاتش سفارشی هست و چیزی عجیبی نیست. اینا توان مالی انبوه سازهایی مثل فولکس، تویوتا، فورد و…. ندارن که اکثر قطعات رو خودشون توسعه بدن.
فقط توسعه یه گیربکس صدها میلیون هزینه داره.
مهردادکمال
۹ تیر ۱۴۰۲جالب بود
(Ali(chevynova
۸ تیر ۱۴۰۲بله بله
اون از بنز
اینم از این
جیلی با خرید سهام اینها لطف بزرگی به بقای این شرکتها کرده
((نهتنها بخش بزرگی از خودروهای صادراتی چین توسط جیلی و زیرمجموعههای آن تولید شدهاند؛ بلکه بخشی از سهام برندهای مشهور دنیا مثل ولوو، مرسدس بنز و استون مارتین هم، تحت مالیکت جیلی است))
GMA
۸ تیر ۱۴۰۲دیگه کسی که طرفدار جیپه نباید حرف از قطعات قرضی و دست به دامن بودن بزنه!!
این جدید ترین محصول جیپ، چیزی نیست جز یه پژوی بزک شده! فقط جیپ زحمت آرمش رو کشیده.
https://www.pedal.ir/jeep/jeep-avenger-electric-suv/
https://www.pedal.ir/jeep/jeep-avenger-2023-drive/
«پلتفرم الکتریکی استلانتیس ECMP برای اوپل موکا و دیاس ۳ کراسبک استفاده شده و حالا اساس جیپ اونجر است»
«جیپ اونجر بر اساس پلتفرم پژو ۲۰۰۸ و اوپل موکا ساخته شده و در حال حاضر صرفاً بهصورت تمام الکتریکی عرضه میشود اما بهزودی یک نسخهٔ بنزینی با موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر هم برای آن ارائه میشود. این کراساوور کوچک فقط برای بازار اروپا در نظر گرفته شده و در ایالاتمتحده عرضه نمیشود»
M/D
۸ تیر ۱۴۰۲تازه این جیپ رو یه جورایی جنرال موتورز تولید کرده
((جیپ اونجر بر اساس پلت فرم اوپل موکا و پژو ۲۰۰۸ ساخته شده))
GMA
۸ تیر ۱۴۰۲M/D
به هیچ وجه هیچ ارتباطی با جنرال موتورز نداره
اوپل مدت هاست دیگه ربطی به جنرال موتورز نداره، در حال حاضر هم زیر مجموعه استلانتیس هست.
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۲مهم گرند واگنییر هست که پرچمدار جیپه و تکنولوژیش کامل برای خود جیپه
فرشاد
۸ تیر ۱۴۰۲اها الان مهم پرچمدار
چرا شما فانی😂
جالبه مگه هر کمپانی فقط پرچمدارشو گردن میگیره؟
مگه دم از اصالت نمیزدی چیشد الان فقط مال پرچمدارتونه؟
GMA
۸ تیر ۱۴۰۲سوشیانت
ممنون ازت که مثل همیشه با منطق جواب دادی😂
اتفاقا چیزی که مهمه، نشان jeep هست که روی یه محصول ساخت PSA نصب میشه، و این اتفاق مضحکی هست!
«اگر تمام پیشفرضهایی که از یک جیپ دارید را کنار بگذارید، اونجر کراساوور کوچک واقعاً توانمندی خواهد بود.»
همونطور که میبینی حتی در تست و بررسی هم این ماشین رو به عنوان یه جیپ به حساب نمیارن اصلا!!!
کسی هم هیچ اسمی از گرند واگنییر نیاورد
به هر حال، توصیه میکنم، پافشاری بیهوده رو کنار بزاری و حقیقت رو قبول کنی..
MC20
۸ تیر ۱۴۰۲توو پاچه …
R
۸ تیر ۱۴۰۲خب مشتریا فرداش به خاطر خرابی کولر باید برن نمایندگی
Grant
۸ تیر ۱۴۰۲تصور عمومی از محصولات چینی:
ar-ma-n
۸ تیر ۱۴۰۲امیدوارم هر چی هست چه با لوسید چه با جیلی چه با مرسدس باعث ورشکست یا کیفیت پایین قطعات و مشکلات بزرگتر نشه و آستون مارتین همان آستون مارتین باشه همان انگلیسی جذاب و زیبا ولی حیف به پیشرانه v12 که قرار دیگ تولید نشن ؟
آقا اشتری بنظرتون این همکاری ها چه با برند های دیگ چه با اون 300 شرکت باعث رشد هست یا خیر برای آستون مارتین زیان آورد هستش یا سود آور ؟؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ تیر ۱۴۰۲اگر با کیفیت انجام بشه، خوبه
اگر بی کیفیت انجام بشه خوب نیست
😀
ar-ma-n
۸ تیر ۱۴۰۲چقد کوتاه و جامع گفتین 👏🏻😂❤
علی
۸ تیر ۱۴۰۲سلام بر اژدهای جهان خوار
KAMI
۸ تیر ۱۴۰۲حرفی نیست 😂😂😂
مازیار
۸ تیر ۱۴۰۲هر شخص یا کمپانی که در احیا و پیشبرد آستون مارتین نقش داره واقعا دمش گرم، چون کم پیدا میشه مثلش. اینقدر زیبا جذاب و دوست داشتنی
amine
۸ تیر ۱۴۰۲هر قرداد یا هر کاری میخوان بکنند ،ایرادی نداره
ولی کیفیت نباید خراب شه
چون استون مارتین یکی از با اصالت ترین و قدیمی ترین خودرو ساز های جهان هست
و جایگاه ویژه در بین ماشین باز ها داره
BMW
۸ تیر ۱۴۰۲خدا فقط خودش به استون مارتین رحم کنه
R/T
۸ تیر ۱۴۰۲کجاست اون استون مارتین اصیل
موتور v12 شد v8 قطعات هم که چینی
زیزیگولو
۸ تیر ۱۴۰۲خدا عاقب استون مارتین رو بخیر کنه
Dan
۸ تیر ۱۴۰۲همونطور که همیشه میگم کیفیت جنس به خود شرکت سازنده بستگی داره نه منطقه جغرافیایی یا خاک کشوری که دفتر مرکزیش اونجا قرار داره
چینی ها هم توان تولید قطعات خیلی با کیفیت رو دارن
ولی اصلا نمیتونن اعتماد عموم رو جذب کنن ، چون تصور مشتری از محصول چینی ، چینیه!
برای همین همین بهتره فقط قطعات تولید کنند و به شرکت های معروف بفروشن چون عموم مردم برخلاف بیزنس من ها کیفیت محصول رو از روی کشور سازنده قضاوت میکنن
حسن
۸ تیر ۱۴۰۲میگن طرف از بلال مسلمونتره حالا ما شدیم
اینکار در دنیای خودرو سازی طبیعیه بهتر بود با یک شرکت نامدارتر قرارداد میبست منتها فک کنم جیلی سهامدار استون هست 17 درصد و بزرگترین سهامدار و تاثیرگذارترین و روی سیاستهای شرکت تاثیر گذاری داره .
جیلی ده درصد سهام دایملر را هم داره و بزرگترین سهامدار دایملر هم هست
نام استون مارتین زنده بمونه باید تشکر کرد از جیلی و لوسید و بنز خودرو سازان انگلیسی دوست داشتنی هستن.
Mazda
۹ تیر ۱۴۰۲فکر کنم به دلیل خرابی چراق چک باید بره نمایندگی🤣
parhamiof
۱۶ تیر ۱۴۰۲مجبورن چون ماشین معمولی نیست مثل تویوتا کمری
اگه بخواد تمام قطعات رو خودش بزنه پایه ترین ماشینش میلیون دلاری میشه
اکثر شرکتا همین کارو میکنن