هرچند تصمیم آستونمارتین برای احیای برند لاگوندا با معرفی سدان یک میلیون دلاری ترف موفقیت خاصی به دنبال نداشت اما منجر به ساخت ۱۲۰ دستگاه از یک سدان فوق لوکس بسیار منحصربهفرد و چشمگیر شد. این خودرو در وهلهٔ اول برای بازار خاورمیانه در نظر گرفته شده و نام آن یعنی ترف (Taraf) از یک کلمهٔ عربی به معنای فوق لوکس گرفته شده بود. لاگوندا ترف با قیمت یک میلیون دلاری، در زمان معرفی در سال ۲۰۱۵ گرانترین سدان جهان محسوب میشد.
هرچند ترف روی همان معماری تمام آلومینیومی VH آستونمارتین ساخته شده اما این پلتفرم برای استفاده در سدان کشیده و فوق لوکسی که قصد رقابت با رولزرویس و بنتلی را داشت اصلاح شده است. طراحی بیرونی این ماشین نیز بسیار چشمگیر است و بلافاصله آن را از دیگر محصولات آستونمارتین متمایز میکند. جلوپنجرهٔ بزرگ با چراغهای باریکی که بهخوبی درون آن جریان یافتهاند فوراً توجهات را به خود جلب میکنند و در نمای جانبی هم رینگهای نقرهایرنگ بزرگ هماهنگی خوبی با تریم کرومی اطراف پنجرهها و روی گلگیرهای جلو دارد.
در عقب خودرو نیز چراغهای LED کوچک با نوار کرومی برجستهای بین آنها و دو سر اگزوز کرومی باریک در پایین، نمای زیبایی را ایجاد کردهاند. هرچند بسیاری از قیمت یک میلیون دلاری ترف در زمان عرضه انتقاد کردند اما این ماشین نسبت به دیگر سدانهای فوق لوکس بازار مدل خاصتری محسوب میشود زیرا تمام پانلهای بدنهٔ آن از فیبر کربن ساخته شدهاند. در سینهٔ این ماشین هم نیروگاه ۵.۹ لیتری V12 تنفس طبیعی آستونمارتین قرار گرفته است که ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولیدی میکند و آن را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخهای عقب انتقال میدهد.
حال یک دستگاه لاگوندا ترف مدل ۲۰۱۶ با رنگ مشکی متالیک اونیکس در بریتانیا برای فروش گذاشته شده است. این خودرو در داخل از طرح دورنگ کِرمی و مشکی ابسیدین بهره میبرد و سیستم صوتی ۱۰۰۰ واتی B&O، یخچال، تریمهای چوبی واقعی و نمایشگرهای سرگرمی عقب را در اختیار خریدار خود قرار خواهد داد. این ترف مشکیرنگ تنها ۵۰۰ کیلومتر کار کرده است و بالاترین قیمت پیشنهادی برای آن ۴۹۵ هزار پوند است که نشان از نصف شدن قیمت سدان فوق لوکس آستونمارتین طی تنها شش سال دارد.
AMANTE
۸ مهر ۱۴۰۱هیچ وقت از این آستون مارتین خوشم نیومد چه این مدل جدید اش چه مدل قدیمی ایش، مدل جدید برای من فقط یک رپید دراز شده است با طراحی که اصلا جذاب نیست.
Reza Waffen SS
۸ مهر ۱۴۰۱داداش لاگوندا بجز نسخه 1976 فقط یه نسخه داشت اونم همین بود منظورتون از نسخه جدید کدومه ؟
اگه منظورتون از نسخه جدید همین نسخه س که باید عرض کنم حتی یک درصد هم شبیه رپید نیست
AMANTE
۸ مهر ۱۴۰۱بله منظورم از نسخه ی جدید همین مدل هست.
منم نگفتم شبیه ی رپید هست، گفتم مثل این میمونه که رپید رو دراز کنی و یک طراحی جدید که اصلا زیبا نیست بهش بدی.
مزدا
۸ مهر ۱۴۰۱داداش برای این ماشین یه راننده حرفه ای میخواد بدی دستش خودت هم بشینی صندلی عقب آبجو بدون الکل اسلامی حلال بخوری!! راننده هم تو اتوبان 200 تا رو پر کنه بعد ببینی استون مارتین خوشت میاد یا نه!
Reza Waffen SS
۹ مهر ۱۴۰۱حالا چرا بدون الکل ؟
new reventon
۸ مهر ۱۴۰۱کاری نداریما
ولی فقط یه اسکل خر پول میتونه اینو بخره
چون واقعا چیز خاصی برا ارائه نداره
sina7
۸ مهر ۱۴۰۱اره واقعا
اون فرمون و دریچه کولر برای همچین ماشینی خیلی بدسلیقگی هست
حتی اینکه بگیم فقط ۱۲۰ تا ازش ساخته شده هم بازم قیمت ۵۰۰ هزار پوندی رو توجیه نمیکنه
چه برسه یکمیلیون
چون به نظرم ماشین نسبتا فراموش شده ای هم هست
حتی وان۷۷ که بی نظیر بود و به نظرم یکی از بهترین ماشینای تاریخه، جزو فراموش شده هاست…
چه برسه این
Reza Waffen SS
۸ مهر ۱۴۰۱یادش بخر سال 2016 میخواست بااین به جنگ رولزرویس بره
احمدرضا
۸ مهر ۱۴۰۱من اگه انقد پول داشتم و یه ماشین تو این رده میخواستم یه رولزرویس صفر میگرفتم یا بنتلی
HesamS500
۸ مهر ۱۴۰۱یک مایباخ میخری تمام!
خان
۸ مهر ۱۴۰۱قیمتش بهش نمی خوره
Reza Waffen SS
۸ مهر ۱۴۰۱به قیافه که نیست داداش این قیمت، قیمت آپشن های بکار رفته توشه از مهم ترین دلایل شکستش هم همین طراحی سادش بود
datsun
۸ مهر ۱۴۰۱آستون به معنی واقعی لوکسه فقط اسمش رو یدک نمیکشه متریال داخلی با کیفیت با دقت ساخت ودقت به جزئیات چرم و چوب واقعی و درجه یک رو تو تمام محصولات آستون حتی قدیمی هاش میشه دید
محمد
۸ مهر ۱۴۰۱حالا طرف پولش زیاد باشه دلیل نمیشه که عقلش هم کم باشه یه قیمت واقعا پرت رو ماشین بذاری بعد با عنوان ماشین خاص برای افراد خاص بازاریابی کنی در صورتی که واقعا نواوری یا تکنولوژی خاصی هم نداشت از این ماشین مسخره تر استون مارتین سیگنت بود که تویوتا ای کیو رو با برند استون و قیمت فضایی برای فروش گذاشت که اونم شکست تمام عیار شد همه این دلایل رو بذاریم کنار هم میبینم این که استون مارتین هفت بار ورشکست شده و الانم اوضاع جالبی نداره بی دلیل نیست ، هموطناش بنتلی و رولزرویس هم به همین دلایل مشابه به دفعات ورشکست شدن تا تحت تملک المانی ها در اومدن
Payfast
۸ مهر ۱۴۰۱استون اگه جیمز باند نبود در حال رقابت با ایران خودرو بود!
کرگدن باواریا
۸ مهر ۱۴۰۱میخواستم بدو بدو کامنت بزارم رقیب لایق xj عه ؛ تا این که عکس داخلشو دیدم ال ممدی بیش نیست :/
موتور هیولایی داره خداییش
کرگدن باواریا
۸ مهر ۱۴۰۱فاز اونایی که دیسلایک دادن چیه خدایی ؟😂
Payfast
۸ مهر ۱۴۰۱وی۱۲ از ۵ ۶ سیلندر های اۓودی کمتر قدرت و گشتاور میدن حتی ۴ سلندر های بنز رو به این ترجیح میدم
Si
۸ مهر ۱۴۰۱خدایی شما کیفیت داخلی رو از توی عکس هم میشه دید چقدر زیاده و اون v12
Ali
۸ مهر ۱۴۰۱چه قدر این طراحی زشت است!
احتمالا تیم مالی استون نیاز شدید داشته گفته یه چیزی سرهم بندی کنیم بتاپونیم به ملت یه پولی گیرمون بیاد
در غیر این صورت طراحی خارجی به این کثافتی اصلا توجیه نداره
ایران خودرو بهتر طراحی میکنه!
اگر کسی ندونه فکر میکنه این کثافت برای سال ۱۹۹۵ است نه ۲۰۱۵!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Saeed
۲۴ فروردین ۱۴۰۲چقد هیت دادی😂😅
پدرام
۸ مهر ۱۴۰۱این سبک چراغ ها و گریل توسط هیوندای در برخی محصولاتش استفاده شد که ابداع کنندش آستون مارتین بود
همین طور فورد هم در برخی محصولاتش مثل تاروس و فیوژن به کار گرفت
Royal Driver UK 70
۸ مهر ۱۴۰۱چقدر لاگوندا رو دوست داشتم هعی روزگار….. حیف این ماشین بود
ahmad
۸ مهر ۱۴۰۱ماشین تولید محدود بزرگترین توجیه برای خریدش افزایش قیمتشه وگرنه اگه قراره دو سال بعد قیمتش نصف بشه چرا نباید یه مرسدس مایباخ s680 مدل ۲۰۲۲ رو با دویست هزار دلار قیمت و کلی زرق و برق و آپشن رو به این ترجیح داد
علی
۸ مهر ۱۴۰۱جنسیس از این اسکی رفته؟
Sobhan
۸ مهر ۱۴۰۱فقط رپید اس 🙌از این خوشم نمیاد
۹۱۱
۹ مهر ۱۴۰۱فقط کینگ ریپید 💖💖