کاهش تقاضا و افت فروش شاسیبلند DBX باعث شده برند بریتانیایی استون مارتین در هر روز ضرر ۱.۸ میلیون دلاری را تجربه کند.
استون مارتین هماکنون در وضعیت مطلوبی به سر نمیبرد. بریتانیاییها هفته پیش اعلام کردند در سهماهه سوم امسال ضرر ۱۳.۴ میلیون دلاری را متحمل شدهاند. با اینکه چنین ضرری از تخمینهای قبلی کمتر بوده اما به این معنی است که استون مارتین تا به اینجای سال ضرر ۵۰۹ میلیون دلاری داشته که به معنی از دست دادن بیش از ۱.۸ میلیون دلار در هر روز است. این آمار و ارقام پس از بهروزرسانی پیشبینی فروش استون مارتین در ماه سپتامبر منتشر شدهاند. شرکت موردبحث در پیشبینی جدید خود درباره کاهش سود سالانه و افت تولید حدود ۱۰۰۰ هزار دستگاهی در سال هشدار داده و دلیل آن را مشکلات زنجیره تأمین و افت تقاضا در بازار چین دانسته بود. استون مارتین تا به اینجای سال ضرر قبل از مالیات ۲۹۵ میلیون دلاری را تا انتهای ماه سپتامبر تجربه کرده است.
گزارش فروش و تحویل خودروی استون مارتین که ۳۰ سپتامبر منتشر شد نشان میدهد این برند از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۶۳۹ دستگاه خودرو به فروش رسانده که در مقایسه با فروش ۴۳۹۸ دستگاهی نه ماهه ابتدایی سال قبل افت ۱۷ درصدی دارد. فروش شاسیبلند DBX کاهش ۵۲ درصدی داشته و این خودرو هماکنون فقط ۳۰ درصد کل فروش استون مارتین را به خود اختصاص داده است. این اتفاقی در حالی رخ داده که قدبلند جذاب استون مارتین در سال گذشته سهم بیش از ۵۰ درصدی از کل فروش شرکت را داشته است.
البته همه خبرهای مربوط به استون مارتین منفی نیست و فروش خودروهای اسپرت ونتیج و DB12 به لطف افزایش تولید ونتیج ۱۶ درصد رشد داشته است. با آغاز تحویل خودروی ونکوئیش در اواخر سال جاری میلادی، این ارقام میتوانند بهتر هم شوند. فروش خودروهای خاص استون مارتین که شامل والور و والکری هستند هم ۱۳۲ درصد یا ۹۰ دستگاه خودرو افزایش داشتهاند. مجموع گزارش استون مارتین نشان میدهد برند یاد شده از نظر جریان سرمایه وضعیت مطلوبی ندارد و با انبوهی از بدهیها روبروست. مجموع بدهیهای این برند با افزایش حدود ۵۰ درصدی به ۱.۵۷ میلیارد دلار رسید که حدود ۴۰ درصد بیشتر از کل ارزش استون مارتین است؛ اما علیرغم وضعیتی که مشاهده میشود، آدریان هالمارک مدیرعامل استون مارتین همچنان امیدوار به آینده است و میگوید:
بهبود عملکرد مالی و عملیاتی در سهماهه سوم ۲۰۲۴ نشان دهنده مؤثر بودن استراتژی ماست. ما در مسیر صحیحی برای بازنگری در استراتژی خود هستیم و هر عمل ضروری را برای تنظیم میزان تولید خود با مشکلات زنجیره تأمین انجام میدهیم. ما بهطور فعال در حال مدیریت زنجیره تولید و وضعیت بازار چین هستیم
جرمی کلارکسون
۱۷ آبان ۱۴۰۳من هیچ دختری زیباتر از DBS ندیدم
sinasvj
۱۷ آبان ۱۴۰۳بنظرم دختر فرض کردن ماشینا زیاد جالب نیست ماشین بیشتر یه رفیق کله شق و پایست که تو هرکاری باهاته
B
۱۷ آبان ۱۴۰۳ماشین بازای انگلیسی زبان به خودرو میگن she و girl کسی هم نمیتونه تغییرش بده
SMS
۱۷ آبان ۱۴۰۳استون ، جگوار ،و یکی دیگه
واقعا حیفا کاشکی دوباره به اوج برگردن
SMS
۱۸ آبان ۱۴۰۳مازراتی
الکساندر
۱۷ آبان ۱۴۰۳آره ظاهرش بی نقصه
از هیچیش نمیشه ایراد گرفت
صداش هم در برخی موارد اگه دوستانو ناراحت نکنم از لامبو هم بهتره
پوریا چالش
۱۷ آبان ۱۴۰۳از کدوم لامبو اکر بحثت رو v12 ک فراری جلو لامبو کم میاره نظر صدا
JaMsHiD-B
۱۷ آبان ۱۴۰۳دختر جای خود ماشین جای خود هیچ کدوم نمیتونه جای اون یکی رو بگیره و هر کدوم جای خود رو توی قلب آدم داره جرمی جان
amirkhanzadeh
۱۷ آبان ۱۴۰۳🤣🤣🤣
جرمی کلارکسون
۱۸ آبان ۱۴۰۳باشه
ولی ماشین نمیگه نیاوران به پایین کنسله
mmd@
۱۷ آبان ۱۴۰۳جرمی اینا مرد هستن سیبیل دارن مگه استون دختر سیبیل داره🤣🤣🤣
۱۷ آبان ۱۴۰۳یعنی DBS اگزوز نداره؟
علی منصوری
۱۸ آبان ۱۴۰۳🤣🤣
جرمی کلارکسون
۱۸ آبان ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Taha Ayoobi
۱۸ آبان ۱۴۰۳دهن همتون سرویس 😂
مازیار
۱۷ آبان ۱۴۰۳زمانی که اغلب سود داشتن استون ضرر داشت
الان که اغلب ضرر دارن …
(Ali(chevynova
۱۷ آبان ۱۴۰۳نه نه خودروسازی اروپا در اوج قله موفقیته
اون زمانی که میگفتم بحرانی ترین شرایط رو اروپا داره یکسری کپک که سرشون رو کرده بودن تو برف میگفتن نه، خودروسازی اروپا فلانه و بیسار ولی این اخبارهای مکرر از ضرر استون مارتین تا بحران مالی فولکس و فروش مک لارن به ابوظبی و ضرردهی جگوار و لندروور تک تک صحبتهای من رو تایید کرده
Nismo
۱۷ آبان ۱۴۰۳خودروسازی آمریکا چی؟ همه برندها و زیر برندها تا مرز ورشکستگی رفتن و الان هم که چینی شدن
چی از این هیت دادن به خودروسازی اروپا بهت میرسه؟ فرضا تعطیل بشن یا ورشکست بشن؟ به تو چه سودش برای تو چیه؟
سپهر
۱۷ آبان ۱۴۰۳سخت نگیر
کسی که بالای ۷۰۰۰ تا کامنت داره
مشخصه که وراجه! انگار کسی ام خونه نیست ،تنهاست ، برا همین همیشه تو برقه…
🇰🇷
۱۷ آبان ۱۴۰۳علی نوا و عمو یانکی امریکن فنای متعصبین . میدونم . خیلیای دیگه هم هستند متعصبن . از نوع ژاپن ، آلمان ، حتی چین . پس اگه با تعصب مخالفی ، با همه متعصبا باید مخالف باشی نه فقط ایشون
اما من شخصا برا علی نوا و عمو یانکی احترام خاصی قائلم چون با ماشین زندگی کردن . چون طعم ماشین بازی رو چشیدن . چون خودرو رو میشناسه و باهاش سروکار داشته . خیلیا هستند اینجا که هیچ شناختی از دنیای خودرو ندارن . چه بسا همین اینترنت و سایت هم نبود ، کلا چیزی جز داشتن ۴ چرخ از خودرو نمیدونستن
اما علی نوا و یانکی با عشق خودش زندگی کرده و بنظرم اگه با نگاه « ماشین باز » ببینیم ، شایسته احترامه . من که شخصا برا هر دو عزیز احترام قائلم
Nismo
۱۷ آبان ۱۴۰۳اون زمانی که یه سری احمق خودشون رو زده بودن به خواب و ماشالا ماشالا میکردن ما گفتیم دوج و جیپ رو فروختن به اروپایی ها
فورد و لینکلن رو فروختن به چانگان کادیلاک و شورلت رو فروختن به سایک چین داره کل خودروسازی آمریکا رو میگیره اما نفهمیدید که نفهمیدید نتیجش هم این شد که سه قطب اصلی خودروسازی امریکا یعنی کرایسلر و جنرال و فورد چینی شدن
آدم ورشکست بشه کارخونش تعطیل بشه ولی تن به خفت نده
amirkhanzadeh
۱۷ آبان ۱۴۰۳متاسفانه این دلقک هنوز متوجه نیست
فکر می کنه همه مثل خودش احمق هستند
S66
۱۷ آبان ۱۴۰۳هوا ، هوای یه مدل جدید آستونه
ازونجا که ضررده شده ، یه مدل سفارشی بر پایه ونتیج بده بیرون الهام گرفته از زیرشلوار جیمز باند و کت شلوار قهوه ای و کهنه مستر بین . یدونه عروسک تدی هم بزاره صندلی شاگرد
در جای جای کابین هم عدد ۱.۸ میلیون و چند تا وصله و پینه به نشانه ضرر روزانه ، بطور ماهرانه ای توسط دستان هنرمند خانوم امیلی و دختران ( به جز ماریا ، دختر کوچیکه که خیلی سلیطه ست ) حکاکی بشه و به قیمت ۲ میلیون دلار قالب بشه به خلق الله
Ferrari
۱۷ آبان ۱۴۰۳😂😂😂
hosen
۱۷ آبان ۱۴۰۳امیدوارم به سرنوشت جگوار دچار نشه
Mosafer
۱۷ آبان ۱۴۰۳این جور شرکتها در نهایت برای بقا باید در کمپانیهای بزرگ ادغام شن وگرنه با این اوضاع تجارت جهانی خیلی سخت میتونن دوام بیارن.
MehdiTurbo
۱۷ آبان ۱۴۰۳ای بابا
تنها خودروسازی با روحی که مونده واقعا فقط استون که الان تو اون رنج قیمت طراحیاش روح داره بعد داره ضرر میده
بعد بنز و بی ام و با اون طراحیای بی روحش رشد میکنه عجیب واقعا
boost10
۱۷ آبان ۱۴۰۳دنیا داره تو همه زمینهها به سمت بی روح شدن میره
بده شصت و شیششش
همایون
۱۷ آبان ۱۴۰۳درسته مسیر مورد علاقه خودرودوستان رو در پیش گرفته ولی نمیشه هی از فروش شاسیبلندش برداره خرج تولید سوپرکارهاش بکنه حداقل یه مقدار از اون پول رو باید صرف ساخت نسل جدید همون شاسیبلند میکرد و حتی یه رقیب برای ماکان توسعه میداد ولی اینکارو نکرد و خدایی DBX قدیمی شده و حداقل باید یه فیس لیفت بشه و با زبان جدید طراحی آستون در طراحی داخلی و خارجی هماهنگ بشه.اما ظاهرا برنامهای واسه اینکارم ندارند.
البته کلی هم هزینه تیمهای مسابقهاش میشه که جدیدا هم قراره با والکری وارد یه سری مسابقات پرخرج دیگه هم بشه
Mr wrong
۱۷ آبان ۱۴۰۳دخترا مگ زیبان؟ی دختر زیبا بدون آرایش بمن نشون بده
فقط انگلستان
۱۷ آبان ۱۴۰۳به نظر میرسه آستون مارتین دوران ضررده بودنش رو تقریبا داره تموم میکنه و پس از نهایتا یک یا دو سال دیگه به سوددهی میرسه.
S66
۱۷ آبان ۱۴۰۳خودروسازهای کوچک و محدود همیشه با بی پولی و ضرر
دست به گریبانن . قضیه یکی دو روز نیست . اکثر عمرشون رو با این مشکل میگذرونن و چه بسا آخرشم بخاطر همین پول ، از بازار وداع کنند
! i M α η δ υ α R
۱۷ آبان ۱۴۰۳دنیای بدون جگوار 💔…
بدون بنتلی 💔…
بدون استون مارتین 💔…
و بدون مازراتی 💔…
واقعا چه جور دنیاییه ؟
💀💀💀
داریوش یه ترانه ای داره به نام ” به بچه ها مون چی بگیم ” …
احتمالا ، حکایت حال و روز این برندهای افسانه ای در آینده هست …
☠️☠️☠️
به بچه های تو و من …
وقتی یه روز بزرگ شدن …
فردا که می خوان بدونن …
ماشینا چه شکلی بودن ؟ …
بگو جوابمون چیه ؟ …
حرف حسابمون چیه ؟ …
تکلیف اون دورانی که …
شده خرابمون چیه ؟ …