آستون مارتین

ضرر 360 میلیون دلاری آستون‌مارتین در سال 2024

ضرر مالی آستون‌مارتین در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایشی ۶۰ میلیون دلاری داشته و بدهی شرکت را به ۱.۲۷ میلیارد دلار رسانده است.

آستون‌مارتین نتایج مالی خود در سال ۲۰۲۴ را اعلام کرده که اصلاً خبرهای خوبی به دنبال ندارد زیرا این شرکت سال گذشته ضرر بیشتری را نسبت به سال ۲۰۲۳ تجربه کرده است. آستون‌مارتین طی سال گذشته ۲۸۹.۱ میلیون پوند معادل ۳۶۶ میلیون دلار ضرر کرده که این رقم از ضرر ۳۰۳ میلیون دلاری سال ۲۰۲۳ بیشتر است. علاوه بر این، بدهی شرکت هم با ۴۳ درصد افزایش به بیش از یک میلیارد پوند معادل ۱.۲۷ میلیارد دلار رسیده است. در همین حال، درآمد شرکت هم با کاهش ۱۱ درصدی از ۳۸۷ میلیون دلار به ۳۴۳ میلیون دلار رسیده است.

بااین‌حال، مدیرعامل آستون‌مارتین «آدریان هالمارک» گفته است این شرکت پس از عرضهٔ یک سری محصولات جدید، اکنون تمرکز خود را به پایداری مالی تغییر خواهد داد. در همین راستا، آستون قصد دارد ۵ درصد از کارکنان خود معادل ۱۷۰ نفر را اخراج کند که این بخشی از برنامهٔ شرکت برای کاهش ۲۵ میلیون پوندی هزینه‌ها است. کاهش درآمد این شرکت بریتانیایی اما با کاهش فروش همراه بوده است. فروش آستون در سال ۲۰۲۴ با کاهشی ۸.۹ درصدی از ۶,۶۲۰ دستگاه به ۶,۰۳۰ دستگاه رسیده است. بیشترین کاهش فروش در چین با ۱۶ درصد رقم خورده است یعنی جایی که سال گذشته بسیاری از خودروسازان غربی را با مشکل مواجه کرد.

هالمارک گفته است:

آستون باید از هزینه‌های غیرضروری و ناکارآمدی‌های ناشی از تأخیرها جلوگیری کند و باید ضرب‌الاجل قابل‌دستیابی برای عرضهٔ محصولات آتی تعیین کند.

به‌عنوان‌مثال، والهالا که اولین بار در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد، در طول توسعه با تأخیرهای زیادی مواجه شد. این خودرو قرار بود قبل از پایان سال ۲۰۲۱ روی خط تولید برود ولی این اتفاق هنوز رخ نداده است. آستون اما وعده داده است که والهالا را امسال به بازار خواهد فرستاد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1967 ديدگاه)

    تا جایی که یادمه استون مارتین همیشه ضرر میداده. تازه این زیان با وجود یه شاسی بلند در سبد محصولاتس رخ داده. از اون طرف لامبورگینی با اوروس تولیدش رو دوبرابر کرده و به سود خالص و بودجه عملیاتی خوبی دست پیدا کرده.
    وضعیت مکلارن هم همینه. مکلارن هم در بهترین سالهای تولیدش کلا سود خالص زیر ۱۰۰ میلیون پوندی داشت

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. همایون

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (930 ديدگاه)

      شاسی بلند آستون مارتین حتی در زمان عرضه هم چیدمان داخلیش و سیستم اطلاعات و سرگرمیش کسل کننده بود منتهی به دلیل علاقه مالک به سوپر کارها هیچ هزینه‌ای بابت فیس لیفت یا ارائه نسل جدیدش نشده و برنامه‌ای هم واسه اینکار نداره آستون کل سبد سوپرکارها و گرندتوررهاش رو بروز کرد با اینکه تلاشش شایسته تقدیره ولی هنوز آستون مارتین انتخاب چندم ثروتمندهاست یعنی اگه اسپرت حسابش کنیم بعد از پورشه و فراری و لامبو و مکلارن خواهد بود و اگر لوکس حسابش کنیم بازهم بعد احساس راحتی بنتلی و بقیه لوکسهارو نداره یعنی کلا آستون مارتین یجورایی وسط مونده واسه اینکه لوکس باشه زیادی خشک و اسپرته ولی به پای سوپراسپرتهای ایتالیایی و آلمانی نمیرسه حتی اگه والکری و والهالا رو از سبدش جدا کنیم بازهم من این برند رو خیلی دوست دارم و امیدوارم بتونه رو پای خودش وایسه و برشکست نشه

      موافقم 10
      مخالفم 2
  2. SMS

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (696 ديدگاه)

    نصف این اتفاقات مثل به فنا رفتن جگوار و استون مارتین و میتسوبیشی و نیسان و… به خاطر قوانین چرت اروپا و جوجه چینی هاست

    موافقم 16
    مخالفم 2
  3. 제네시스

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    آخه استون چرا اینقدر ضرر میدی تو، تو به این خوشکلی 😂

    موافقم 10
    مخالفم 2
  4. ۱۳ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (5661 ديدگاه)

    استون رو بدید من فکر میکنم با مونتاژ 7xتو شرکت با آرم استون مارتین احتمالا بتونم این شرکت لوکس رو به دوران اوج برگردونم برای این کار یه موتور ۶ سیلندر می‌زارم روش بعد یکم قیافه رو تغییر میدم و چند تا آپشن اضافه میکنم با اینکه غرق اپشنه ولی بازم اضافه میکنم مثل نمایشگر صندلی عقب و نمایشگر ردیف سوم بعد ماساژور برای ۴ صندلی جلو و ردیف دوم رو اضافه و بعد برای تمام صندلی ها گرمکن و سرد کن اضافه خواهم کرد طراحی سپر رو یکم تغییر داده و طرح داخل چراغ عقب رو کمی تغییر میدهم و روی آن آرم مک‌لارن میزنم بعد یک گیربکس اتوماتیک یا دنده ای به دل خواه مشتری روی آن خواهم گذاشت طرح غریبلک فرمان را تغییر داده و طرح رینگ هم تغییر خواهم داد و کمی ارتفاع آن را بالاتر میارم و رینگ بزرگ سایز روش خواهم گذاشت
    شاید دیدگاه من به نظر شما بد باشه ولی واقعا کار بزرگی هست همکاری مزدا و استون مارتین
    بعد اون ون رو به قیمت بسیار پایین ۸۰ هزار دلار میفروشم
    پیشرانه هم حدود ۵۰۰ اسب بخار باشه و شتابش زیر ۵ ثانیه باشه
    آپشن هم همینجوری زیاد داره ما زیاد تر کنیم چه بهتر
    در ضمن چند ساعت مارک لوکس هم به آن اضافه خواهم کرد
    چند خط اسپورت هم به بغل اضافه میکنم
    و یک کاری میکنم صندلی راننده ماساژور با قابلیت های زیاد داشته باشه و رانندگی خودکار رو هم بهش اضافه میکنم
    یه سیستم عطر هم اضافه میکنم به این ماشین و یه عطر گران هم تحویل مشتری خواهم داد مانند لاماری
    ۸۰ هزار تا برای همچین ماشینی کمه

    موافقم 3
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا