یکی از متفاوتترین محصولات تاریخ استون مارتین به نام LUV کانسپت که به پیشرانه ۱۲ سیلندر مجهز است با قیمتی نازل حراج می شود.
در اولین سالهای آغاز قرن ۲۱ میلادی استون مارتین شرایط بسیار متفاوتی نسبت به امروز داشت. این برند بریتانیایی از نظر مالی و اقتصادی در شرایط بدی به سر میبرد و از نظر سبد محصولات نیز در مضیقه بود و محصولات جذابی همچون والکری و والهالا جایی در سبد محصولاتش نداشتند؛ اما استون مارتین حتی در سال ۲۰۰۹ نیز نیاز به تولید یک شاسیبلند را حس میکرد تا بتواند مشتریان زیادی را به خود جلب کند.
به همین خاطر بود که کانسپت LUV در قالب یک شاسیبلند لوکس و ۱۲ سیلندر معرفی شد. این خودرو مدتها قبل از آنکه DBX به عنوان اولین شاسیبلند تولیدی استون مارتین راهی بازار شود توسعه یافته بود. کانسپت موردبحث با همکاری و کمکهای مرسدس بنز تولید شد. ژرمنها پلتفرم GL کلاس را در اختیار استون مارتین گذاشتند هرچند برخی تغییرات در آن اعمال شد تا بتواند پذیرای پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۹ لیتری تنفس طبیعی بکار رفته در مدلهای DB9 و DBS شود. LUV که مخفف عبارت وسیله نقلیه کاربردی و لوکس است به منظور پیشنمایشی از برند لاگوندا توسعه یافت اما هرگز از مرحله مفهومی عبور نکرد.
حالا این محصول تک ساخت برای فروش آماده شده اما باید به چند نکته اشاره شود. اول اینکه استون مارتین LUV کانسپت مجوز حضور در معابر عمومی را ندارد و بنابراین خریدار آن حق راندنش را نخواهد داشت. در واقع LUV روی کاغذ خودرویی قانونی برای جادههاست اما مالک باید تستهای ضروری را پشت سر بگذارد که این کار نیازمند برخی تغییرات در مشخصات خودرو خواهد بود. مورد بعدی اینکه حتی اگر خریدار بتواند آن را برای حضور در جادهها آماده کند نیز باید تعمیراتی روی خودرو انجام شود.
فروشنده میگوید استون مارتین LUV مشکلاتی در سیستمهای الکترونیکی دارد و به همین خاطر روشن نمیشود. شاید مشکل خودرو به سادگی تعویض باتری از کار افتاده باشد اما باید در خرید چنین خودرویی نهایت دقت را داشت چراکه به عنوان یک کانسپت تک ساخت از قطعات یدکی چندانی برخوردار نیست. هرچند باید دانست LUV در زمانی که تحت تملک استون مارتین بود کار میکرد و مشکلی نداشت. نهایتاً باید گفت خودروی موردبحث همان کانسپتی است که در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۹ و برای گرامی داشت یک صدمین سالگرد تأسیس لاگوندا به نمایش درآمد. در واقع خریدار این خودرو مالک بخشی از تاریخ استون مارتین خواهد شد و نکته مهم اینکه برای انجام چنین کاری به سرمایه زیادی نیاز نخواهد داشت چراکه در حال حاضر قیمت آن به حدود ۱۶ هزار دلار رسیده که برای یک شاسیبلند لوکس و ۱۲ سیلندر بد نیست. در نهایت باید گفت تنها ۶ روز تا پایان حراج این خودرو باقی مانده است.
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲رخ جلوش از دی بی ایکس فعلی بهتر بوده به نظرم
چراغ های جلو شما رو یاده بی ام و سری ۵ e60 نمیندازه؟
net
۱۶ آبان ۱۴۰۲۱۲ سیلندر برای این شوتینگ بریک زشت زیاده. ماشین شوتینگ بریک و استیشن طراحی بدی دارند
amir
۱۶ آبان ۱۴۰۲فقط یه چیزی این به عنوان شاسی بلند مطرح شده تا اونجایی که میدونم
محمد
۱۹ آبان ۱۴۰۲اتفاقا جلو پنجرش شبیه کرایسلر ۳۰۰. سال ۲۰۰۶
blackwing
۱۶ آبان ۱۴۰۲به نظرم حتی اگر هیچوقت روشن نشه هم ارزش خرید داره.
اون کسی که کلکسیون استون مارتین داره براش ۱۶ هزار دلار پول سرویس دورهاییه !
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آبان ۱۴۰۲اینو باید بخری ، یه موتور گیربکس ۶ سیلندر تویوتا بندازی روش عشق کنی !
۸ سیلندر زیادشِ ! همون ۶ سیلندر ۴ لیتری قدیم 2jr بستشِ !
هودگر
۱۶ آبان ۱۴۰۲موتور ۶ سیلندر هم کمه براش ،
موتور باید از ۸ سیلندر به بالا باشه مثلا موتور ۱۲ سیلندر پاگانی که در اصل از اول روی مرسدس بنز های اتاق تانک بود و الان در هایپرکارهای پاگانی استفاده میشه بندازی روش عشق کنی ،
یا ۸ سیلندر آمریکایی سری ال اس بندازی روش عالی میشه بالای ۱۰۰۰ اسب هم تیون میشه با بیشترین قابلیت اطمینان بندازی روش عشق کنی ،
اگه هم زیر ۵۰۰ یا ۶۰۰ اسب باشه موتور ۶ سیلندر هم جواب میده.
ولی بهترین ترکیب همون ۸ سیلندر هست از همه نظر جواب میده.
احمدرضا
۱۶ آبان ۱۴۰۲مفته خدایی
موتور خالیش تقریبا همینقدر قیمت داره
مطمئنم میشه درستش کرد
همایون
۱۶ آبان ۱۴۰۲واقعا ارزشمنده واسه یه ثروتمند پول خرده در حالی که یه نمونه کلکسیونی با ارزشه
Jeferson
۱۶ آبان ۱۴۰۲ظاهرش منو یاد اینفینیتی میندازه
Mad.z.Max
۱۶ آبان ۱۴۰۲حس میکنم قیمتش به مرز 100 هزارتا برسه تا پایان وقت حراجی که شیش روز دیگه باشه. کلکسیونرای زیادی هستن که بابت یه خودروی پوکیده ولی دارای گذشته و تک ساخت پولای خیلی بیشتر از این میدن، این که دیگه توی وضعیت ظاهری خیلی بهتریه و خب اولین اس یو وی استن مارتینم هست درواقع.
اون عکسی که از سه رخ صندوق عقب رو نشون میده، عجیب منو یاد بنتلی کانتیننتال 2010 میندازه :)
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آبان ۱۴۰۲داداش با اجازه شوما ، این ماشین خریداری شد به ۱۰۰ هزار هم نرسید !!!
Mad.z.Max
۱۶ آبان ۱۴۰۲والا موتور ترند زده 5 روز دیگه فروخته میشه
Mad.z.Max
۱۶ آبان ۱۴۰۲همونطور که گفتم خدمتت، قیمت هم هنوز نهایی نشده، تا پایان حراجی مشخص میشه آخرین قیمت.
هشتگ شایعه نیوز
محمد
۱۶ آبان ۱۴۰۲خود استون نمیتونه بیاد اینو بازخرید کنه؟ ببین به چی روزی افتاده بود موقع ورشکستگی که حتی تاریخچه خودش هم به قیمت های نازل میفروخت
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آبان ۱۴۰۲داداش به این میگن دنیای بیرحم تجارت !
فقط ببین مربا به چه روزی بیوفته ، واااای ، سانگیانگو دیدی !!!! اینم ببین 😂👎!
بعد کنارِ پوستر جنسیسی که به در دیوار اتاقت چسبوندی یه رُبان مشکی هم با چسب رازی بچسبون !
Enzo Ferrari 2008
۱۶ آبان ۱۴۰۲خیلی شبیه کانسپت شده
امین
۱۶ آبان ۱۴۰۲چون کانسپت هست!!!
متن بخون ضرر نداره.
محمد
۱۶ آبان ۱۴۰۲چرا یه کمپانی بخشی از تاریخشو میفروشه؟
با این قیمت نازال!
اینقدر وضعیت ماایش اسفناکه!؟
یا جا واسه پارک نداره!؟
𝐀𝐥𝐢
۱۶ آبان ۱۴۰۲ظاهر خیلی خاصی داره
مهردادکمال
۱۶ آبان ۱۴۰۲چقد مفتتتت الان استون مارتین سیگنت پیزوری بالای ۴۰هزارتا قیمتشه باورش سخته قیمت یک کانسپت این قد باشه
علی جردن
۱۶ آبان ۱۴۰۲این مدل نیازمند بره گاراژ منصوری صفر شویی شه بالای ۱۰۰ هزار دلار خرجش کنی
Reza
۱۷ آبان ۱۴۰۲کجا قراره حراج بشه من میخوامش به عنوان کلکسیون ماشین جذابی میتونه باشه
پوریا چالش
۱۷ آبان ۱۴۰۲کافی بود ک آسم فراری یا لامبورگینی رو این ماشین بود قیمت پایه واس شروع مزایده یک میلیون دلار قدرت برندی خیلی مهمه یه 12سیلندر همیشه خاصه
علی جردن
۱۷ آبان ۱۴۰۲سلام آستون مارتین مثل هونگچی نیست که خودش تو صنعت خودروسازی غوله بزرگ خودروسازیه از مدل های کلکسیونی لاگوندا بگیر تا ولکاری قیمت های میلیون دلاری دارن هتی مدل هایی داشته که توی فیلم جیمزباند 007 بودن.