استون مارتین در آستانه بازگشت به مسابقات قهرمانی استقامت جهان تستهای خودروی مسابقهای والکری LMH را آغاز کرد.
برنامه تستهای این خودروساز بریتانیایی از چند روز پیش و با خودروی پیست والکری AMR Pro شروع شده است. قرار است استون مارتین با این هیولا در لمان و ایمسا حضور داشته باشد. آدام کارتر مدیر تیم مسابقات استقامت شرکت موردبحث میگوید حضور در پیست سیلورستون یک تست سیستم اولیه قبل از شروع تستهای اصلی استون مارتین والکری LMH در ادامه سال است.
او خاطرنشان میسازد برخی کارهای نرمافزاری اساسی وجود دارد که باید با استفاده از AMR Pro انجام شود. بنا به گفته کارتر، این تستها در هوای بسیار سرد پیست سیلورستون انجام میشود و اعضای خانواده مسابقات استون مارتین وظایف مختلفی را بر عهده دارند. قرار است قبل از آمادهسازی مدل LMH تستهای بیشتری با AMR Pro انجام شود. مدیر استون مارتین اظهار میدارد:
قطعاً ما یک برنامه تست جامعی را پیش رو داریم زیرا پلتفرم مدنظر قبلاً وجود داشته و میتوانیم آن را با تستهای هدفمند کاملاً تحتفشار قرار دهیم. ما به وضوح میدانیم که این تستها درباره چه چیزی هستند و چه اهدافی را باید برآورده سازند
کارتر میگوید والکری LMH 2025 که اکتبر سال قبل معرفی شد همچنان در برنامههای شرکت قرار دارد. این خودروی مسابقهای بنا به اظهارات او قرار است اواخر سهماهه دوم امسال وارد پیست شود. AMR Pro که جدای از پروژه والکری LMH توسعه یافته در لمان ۲۰۱۹ رونمایی شد و یک سال بعد تستهای خود را شروع کرد. این خودرو نسخه طویلتر و غیر هیبریدی والکری جادهای است و در فرایند طراحی آن آدریان نیوی حضور داشته است. خودروی اصلیای که قرار بود در مسابقات سال ۲۰۲۱ شرکت کند به دلیل تغییر قوانین اجازه ورود به کلاس هایپرکارها را یافت اما نسخه جدید والکری مسابقهای بر اساس قوانین بهروزتر توسعه یافته است. کارتر در زمان شروع برنامه LMH گفته است:
AMR Pro اساس پروتوتایپ لمان است که فردی میتواند آن را خریده و به عنوان خودروی مخصوص پیست استفاده کند. این خودرو با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم پرفورمنسی در حد و اندازه خودروهای LMP1 دارد. تولید مدل LMH بر پایه AMR Pro برخی فرصتها را در اختیار شما قرار داده و مشکلات کمتری وجود دارد
والکری LMH 2025 نیز خودرویی غیر هیبریدی است و تنها از پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی ساخت شرکت کازورث استفاده میکند.
NAVID@@98
۹ بهمن ۱۴۰۲این ماشین اگه طبق برنامه درست پیش بره قهرمان لمانز میشه 😍
مازیار
۹ بهمن ۱۴۰۲پیش بینی راحتی نیست
اما اگه موفق بشه به عنوان اولین نمونه “جاده ای به لمان رفته” کار بزرگی کرده
P
۹ بهمن ۱۴۰۲تا الان هرچی از والکری دیدیم بیشترش حدس و گمان بوده خیلی جالب میشه ببینیم طراحی آدرین نویی تو یه مسابقه طولانی و طاقت فرسا چیکار میتونه کنه
Piero Ferrari
۹ بهمن ۱۴۰۲ببینیم چیکار می کنه
Scuderia Ferrari
۹ بهمن ۱۴۰۲بیا که تویوتا و فراری منتظرت هستن
چه جایی بهتر از لمان برای اثبات توانایی ها ؟؟
الف.ی
۹ بهمن ۱۴۰۲پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی با 1000 اسب بخار
فراری و لامبورگینی برن لنگ بندازن
Scuderia Ferrari
۹ بهمن ۱۴۰۲فراری از ۱۹۴۷ تا به حال نسخه هرچی انجین مسابقه ای و جاده ای رو که قصد رقابت باهاش داشتن رو پیچیده تموم شده رفته
الآنم با V6 عصر جدیدی شروع کرده و میخواد همه رو از دم تیغ بگذرونه
دیروز با قهرمانی 296GT3 در ۲۴ ساعته دیتونا استارت افتخارات سال ۲۰۲۴ شروع شد
شما یه نگاهی به انجین های مسابقه ای فراری بنداز بعد بگو فراری لنگ بندازه
شما از یه اسم بزرگ و افسانه ای حرف می زنید با دنیایی افتخار که همه آرزو دارن بهش برسن
در حوالی اسب سرکش مارانلو از ادعای خود بکاهید 👑👑
Carbonado Aventador
۹ بهمن ۱۴۰۲دقیقا درسته..
بغیر از اون موتور های کاسورث قدرت بالایی دازه ولی از اون طرف بخاطر فشار زیاد قابلیت اطمینان پایینی داره..
انجین های فراری و لامبورگینی باید حداقل ۵۰ سال قابل استفاده باشه..
نه اینکه بعد ۵ الی ۱۰ سال نیاز به تعمیر اساسی یا تعویض داشته باشه..
الان تمام ماشین های ۵۰ سال پیش فراری و لامبورگینی هنوز قابل استفاده هستن بدون اینکه نیاز به انجین جدید وجود داشته باشه
دانیال_Surrey،England
۹ بهمن ۱۴۰۲اون ماشینای مد نظر شما اگه به 2 هزار کیلومتر رسیده باشه کارکرد موتور و ماشین یه رکورد محسوب میشه.
50 سال تویوتا هم دووم نمیاره در صورت استفاده مداوم.
افتخارات کاسورث هم با لامبورگینی قابل قیاس نیست حالا فراری و پورشه بحثشون متفاوته.
Carbonado Aventador
۹ بهمن ۱۴۰۲کاسورث افتخارات بسیاری در دنیای موتور اسپرت داره..
الان بحث سر استفاده از موتور های کاسورث در زندگی روزمره هست..
هیچ انجین سازی نمیتونه رو دست فراری بلند بشه..
حداقل در موتور های هشت و دوازده سیلندر..
وقتی فراری از موتور ۱۲ سیلندر ۸۳۰ اسب
و کاسورث ۱۰۰۰ اسب گرفته..
پس کاسورث قابلیت اطمینان رو فدای قدرت بیشتر کرده👌🏻
مازیار
۹ بهمن ۱۴۰۲نسبت قابلیت اطمینان یک موتور با بازدهی اون یه معادله سادست که بستگی به نوی و کاربری اتومبیل مورد نظر داره و نمیشه ازش به عنوان اهرم تبلیغاتی استفاده کرد که مثلا این رو فدای اون کرده
کاربری جی تی فراری با این هیولای پیست محور استون مارتین یک دنیا فاصله داره
الف.ی
۹ بهمن ۱۴۰۲البته من کمی شوخی کردم و منظورم در حوزه خودرو های جاده ای با کمی پیاز داغ زیاد کردن بود
وگرنه افتخارات فراری سر جاشه
فراری هیچ خودروی جاده ای با بیش از 1000 اسب بخار تنفس طبیعی داره؟
ضمنا کازورث موتور ساز بسیار قهاری هست
افتخارات کازورث رو دستکم نگیرید
Scuderia Ferrari
۹ بهمن ۱۴۰۲● آقا مازیار
با شما موافقم ، اگر انجین های جاده ای و مسابقه ای رو از همدیگه تفکیک کنیم بهتر به نتیجه می رسیم ولی هرطور حساب کنیم فراری ، در بحث افتخارات و جوایز با اختلاف کاسورث رو شکست میده و اگه شما نظری غیر از این دارین براتون فهرست کنم شما هم فهرست کنید و بزاریم رو کفه ترازو ببینیم کدومشون سنگین تره 😉😉
در ضمن هیولای پیست محور آستون مارتین با ورود جانشین LaFerrari دیگه یکه تاز پیست نخواهد بود
● دوست عزیز الف.ی
فراری باهوش تر از این حرفاست و خوب کارشو بلده و میتونه ماشینی بسازه با ۸۰۰ و ۹۰۰ اسب بخار که بتونه هایپرکارهایی با قدرت ۴ رقمی و قیمت ۷ رقمی رو هم در پیست و هم در جاده به چالش بکشه !!
جادوی فراری رو هیچ وقت دست کم نگیر
مازیار
۹ بهمن ۱۴۰۲نه داداش منو با تیفوسی ها درننداز😄
مازیار
۹ بهمن ۱۴۰۲اما با یه ۱۰۰۰ کیلویی ۱۰۰۰ اسبی که آدریان نیوی ردیفش کرده هم با اطمینان کل کل نکن
الف.ی
۹ بهمن ۱۴۰۲از صحبت با همه شما خوشحال شدم دوستان
جرمی کلارکسون
۹ بهمن ۱۴۰۲عاشق این ماشینم
روی جلوی ماشین هم نوشتن 007 که به احتمال زیاد به جیمز باند اشاره دارن
رامتین
۹ بهمن ۱۴۰۲بهرحال تبلیغ زیادی روی این محصول در این سالها شده. باید خودشو ثابت کنه!
sabi
۹ بهمن ۱۴۰۲یه حسی بهم میگه قراره بدجور گردو خاک به پا کنه