استونمارتین درطول تاریخ خود خودروهای بیسقف زیادی را با موتور V12 عرضه کرده است. این شرکت با قراردادن موتوری V12 در کوچکترین محصول خود یعنی وینتیج، به نتیجهای شگفتآور رسید و حال برای تکمیل این شگفتی، دست به ساخت نمونه روباز آن زده و آستونمارتین V12 ونتیج رودستر ۲۰۲۳ را خلق کرده است.
موتور این آستونمارتین ۵.۲ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل تویین توربوشارژ مشابه مونه موجود در V12 ونتیج کوپه است. این موتور قدرت ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد که از طریق یک جعبهدنده ۸ سرعتی خودکار در پشت خودرو به چرخها منتقل میشود. سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو، ۳/۵ ثانیه است و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعت دارد
شاید از تفاوتهای فنی میان نمونه کوپه و رودستر V12 ونتیج بپرسید اما متاسفانه، آستونمارتین اطلاعات زیادی را در اینبار منتشر نکرده و تنها به بیان بهرهوری V12 رودستر از میراگرهای تطبیقی بسنده کرده است. همانگونه که در تصاویر مشاهده میکنید، V12 رودستر به بال آیرودینامیک موجود در نسخه کوپه مجهز نشده است اما براساس اعلام سازنده، خریداران درصورت تمایل میتوانند آن را بهعنوان یک آپشن جداگانه خریداری کنند.
باقی اجزای این خودرو کاملا با ۱۲ ونتیج عادی یکسان بوده؛ هرچند که واقعا نمیتوان به چنین خودرویی صفت عادی را داد! صفحات بدنه در بخش جلو همگی از جنس فیبرکربن ساخته شدهاند. آستونمارتین برای ساخت اجزای بخش پشتی مانند در صندوق و سایر بخشهای آن، به سراغ مواد کامپوزیتی سبکوزن رفته است.
بدنه V12 ونتیج رودستر نیز مانند نمونه کوپه، ۱.۸ اینچ پهنتر از ونتیج V8 بوده و برای تحمل عملکرد بالاتر موتور، به ترمزهای کربنسرامیکی با کالیپرهای ۶ پیستونی در جلو و ۴ پیستونی در عقب مجهز شده است. انگلیسیها برای هر چه زیباتر کردن این مدل از رینگهای ۲۱ اینچی استفاده کردهاند که درون تایرهای میشلین پایلوت اسپرت 4S جا خوش کرده است.
«اوربرتو فدلی»، مدیر اجرایی بخش فنی آستونمارتین، میگوید:
ما تلاش بسیاری کردهایم تا مطمئن شویم که V12 رودستر هم از همان پویایی و ظرفیت بالای رانندگی مدل کوپه سود خواهد برد؛ درحالیکه با استفاده از ایجاد تجربه رانندگی با سقف باز باعث ایجاد یک حس خالص از هیجان میشود.
ونتیج رودستر به لطف بهرهوری از فدرت و گشتاوری بیشتر از تمام مدلهای پیشین خود، شاسی پهن، پیستون کالیپرهای فنربندی که با دقت بالا تنظیم شدهاند و ۱۰ برابر نیروی عمودی بیشتر، تبدیل به دستگاهی فوقالعاده برای مشتریان خوشذوق ما شده است.
نظر شما درباره V12 ونتیج رودستر ۲۰۲۳ چیست؟ آیا این خودرو جایگزینی مناسب برای V12 ونتیج رودستر S خواهد بود؟!
محمدرضا
۲۹ مرداد ۱۴۰۱خدا حافضیه درد ناک با v12 های عزیز
Reza Waffen SS
۲۹ مرداد ۱۴۰۱رنگ سیلور چقدر بهش میاد
phonix
۲۹ مرداد ۱۴۰۱یه حدیث هست که میگه
استون مارتین اگه بریتیش ریسینگ نباشه مینی کوپره
JDM lover
۲۹ مرداد ۱۴۰۱خیلی خوبه
مخصوصا با این رنگ 😍
aMiRsHaYaN
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ونتیج وینتج
Si
۲۹ مرداد ۱۴۰۱یک شاهکار
Hadi
۲۹ مرداد ۱۴۰۱به به عجب چیزی شده👌🏼
عجب روز پر باریه امروز سلاطین خودرو سازی یکی پس از دیگری…
Mohammad.2005
۲۹ مرداد ۱۴۰۱آستون مارتین واقعا یه نمونه و سنگ محک هست در حفظ اصالت ، عناصر لذت بخش برای ماشین بازها و دادن احساسی که آدم هیچ وقت ازش سیر یا دلزده نمیشه .
DBS سوپرلگرا منو مجنون ، والکری منو متحیر ، DBX منو امیدوار و ونتیج منو سرشار از رضایت کردن . کامنتم شاید دیوانه وار باشه اما وقتی پای آستون مارتین وسط باشه عقل اختیارشو میده دست دل …..
Payfast
۲۹ مرداد ۱۴۰۱آخرین v12 تاریخ؟
akrh78
۲۹ مرداد ۱۴۰۱قبلا نمونه های کوپه بدون بال رو دیده بودم. خیلی قشنگ تر هست بدون بال
همچنین رینگ های مدل کوپه هم هیچوقت باهاش کنار نیومدم. به نظر خیلی بزرگ میاد. نمیدونم سایزش با رینگای مدل رودستر یکیه یا نه ولی تناسب رینگای مدل رودستر بسیار بیشتره
مجید
۳۰ مرداد ۱۴۰۱خیلی رنگش خیرهکننده و زیباست
حسین دهمرد
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ٖآدم تصور میکنه ترکیب موتور بزرگ و بدنه ی کوچک سواری درجه یکی داشته باشه. ولی تو بنز که اینجوری نیست. نمیدونم نسخه ی ۸ سیلندر داره یا نه ولی اگه داره خوشحال میشم یه مقایسه ای بکنید.
Mr Naftalin az roghan abad
۴ شهریور ۱۴۰۱ماشین جیمز باند. عاشق ونتیجم
ارشک
۲ مهر ۱۴۰۱طراحی عقب محصولات آستون مارتین خیلی جذابه
ارشک
۲ مهر ۱۴۰۱طراحی عقب محصولات آستون مارتین خیلی جذابه و جالبه