خودروسازی بریتانیایی آستون مارتین برای آخرینبار تبلیغات رونمایی از ونتیج V12 جدید خود را منتشر کرده است و اعلام داشته که این خودرو، سرانجام در تاریخ ۲۵ اسنفد به جهان معرفی خواهد شد. تاکنون اطلاعات کمی درباره این مدل دردسترس بوده است اما به لطف تبلیغ جدید، چهره جدید این خودرو به همراه جلوپنجره بازطراحیشده آن مشخص شدند. جایگاه جلوپنجره ظاهرا کمی بالاتر از نسخههای V8 قرار گرفته است.
تاکنون بسیاری از تصاویر این خودرو درحال گذراندن تستهای مختلف منتشر شدهاند و برطبق شایعات، احتمالا قرار است شاهد معرفی جذابترین سوپرخودروی سال باشیم.
با وجود اینکه اطلاعات رسمی منتشر نشدهاند، میدانیم که آستون مارتین از موتوری ۵.۲ لیتری V12 توربوشارژ استفاده خواهد کرد که پیشتر هم از آن در مدلهای DB11 و DBS استفاده میکرده است. قدرت خروجی نامعلوم است؛ از آنجایی که DBS با ۷۰۰ اسب بخار پرچمدار شرکت محسوب میشود، احتمالا V12 ونیتج جایی بین این خودرو و DB11 AMR با ۶۳۰ اسب بخار قدرت قرار بگیرد.
همانند تمام آستون مارتینهای مدرن، قدرت ونتیج نیز از طریق یک جعبهدنده ۸ سرعتی ZF به چرخهای عقب منتقل میشود و خبری از جعبهدنده ۹ سرعتی مرسدس که در DBX استفاده میشود نیست. استفاده از این جعبهدنده بهخاطر موقعیت قرارگیری محور عقب انتخاب شده که به تقسیم وزن بهتر در خودرو نیز کمک کرده است.
این را هم میدانیم که همه مدلهای ونتیج و خودروهای سری DB، در آینده نزدیک در انتظار یک بهروزرسانی هستند. احتمالا برخی از المانهای این بهروزرسانی را در ونتیج جدید خواهیم دید. شاید هم برخی از آنها را هماکنون در V12 اسپیدستر دیده باشیم. برای نمونه میتوان به داشبورد اسپیدستر اشاره کرد که با داشبورد کنونی ونتیج و خودروهای DB کاملا متفاوت است. این داشبورد با بهرهگیری از نمایشگرهای بزرگتر و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید مرسدس، فضایی بهروزتر را به کابین V12 اسپیدستر بخشیده است.
بهروزرسانیها به نمای داخلی و جلوپنجره خود ختم نخواهند شد. استفاده از موتور V12 در ونتیج باعث تغییر سپرهای جلو و عقب جدید هم خواهد شد. آستون مارتین از گرافیک و اشکال متفاوتی هم رو کاپوت این خودرو استفاده خواهد کرد تا آن را بیشازپیش خاص کند.
در نهایت اما باید تا زمان معرفی رسمی منتظر ماند. خوشبختانه V12 ونتیج خودرویی با تولید محدود نیست اما متاسفانه آخرین ونتیج با موتور V12 خواهد بود. با سختتر شدن قوانین مربوط به آلایندههای گازی، موتورها درحال هیبریدیشدن هستند. هماکنون اثرات این رخداد بر سوپرخودروهایی چون والهالا نمایان شده است. ظاهرا زمان آن فرارسیده که تعداد بسیاری از خودروهای دوستداشتنی به تاریخ بپیوندند، شاید بهتر باشد از وجود چند نسل دیگر از آنها لذت ببریم، پیش از انکه کاملا ما را ترک کنند.
Joker
۲۳ اسفند ۱۴۰۰سیلندر و دیگر هیچ❤
The man in black
۲۳ اسفند ۱۴۰۰خدایا بزار هر چه زودتر این ماشین بیاد.
مازیار
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ونتیج های V12 جذابیت خاص خودشون رو دارن
بزرگترین موتور روی کوچکترین اتاق
در کنار تیپ ایده آل یه استون مارتین
hummer
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ایول استون
کلا اگه دو کارخانه با هم در میدان نبرد باشند
استون مارتین و فراری هستند
هردو لوکس و اسپرت را با هم ترکیب کرده اند
استون مارتین=لایک
فراری = دیس لایک
سعید(تهران)
۲۴ اسفند ۱۴۰۰آستون همیشه سعی میکنه تعادل بین لاکچری و پرفورمنس رو رعایت کنه بخاطر همین معمولا توی عملکرد حریف ایتالیایی ها نمیشه ولی توی نقشه راه فراری معمولا پرفورمنس به راحتی و لاکچری ارجحیت داره پس یه جورایی مقایسه اینا چندان درست نیست…
مهدی موتور
۲۳ اسفند ۱۴۰۰یه نسخه خفن تر از dbs بزنین
King Godzilla
۲۳ اسفند ۱۴۰۰باید ببنیم چایی خورای استعمار گر چیکار میکنن
مهدی موتور
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ایموشنال دمیج