استون مارتین ونتیج زاگاتو V8 جزو شاخصترین خودروهای این شرکت است که در حراجی شرکت خواهد کرد و طبق پیشبینیها با قیمت حدود ۲۵۰ هزار دلار فروخته خواهد شد.
نام استون مارتین با فرهنگ خاص کشور انگلستان و البته فیلمهای جیمز باند گره خورده و افزودن یک نام دیگر به آن باعث خاصتر شدن محصولاتش خواهد شد: زاگاتو! خودرویی که مشاهده میکنید دقیقاً همین مشخصات را دارد و قرار است در حراجی به فروش برسد. یکی از ارزشمندترین محصولات تاریخ استون مارتین خودروی DB5 GT زاگاتو است که بین سالهای ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۳ تولید شد. این دو خودروساز یکبار دیگر در سال ۱۹۸۴ همکاری کردند که حاصل آن ونتیج زاگاتو V8 بود.
در نمایشگاه ژنو سال ۱۹۸۴ الیو و جیانی زاگاتو با ویکتور گانتلت رئیس استون مارتین جهت تولید این خودرو به توافق رسیدند و نهایتاً قرار شد ۵۰ دستگاه از استون مارتین ونتیج تولید شود. برادران زاگاتو برنامههای بزرگی برای تولید ونتیج چهار نفره با پیشرانه ۸ سیلندر داشتند. البته آنها دو صندلی را حذف و فاصله بین محوری را نیز کوتاه کردند. همین کار باعث شد وزن ونتیج زاگاتو نسبت به نمونه استاندارد ۱۶۸ کیلوگرم کاهش یابد.
همین تغییرات به معنی تولید اولین استون مارتین دو نفره تاریخ پس از مدل DB4 GT بود. به لطف استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری با ۴۳۲ اسب بخار قدرت، این خودرو میتوانست در عرض کمتر از ۵ ثانیه سرعت خود را به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند و حداکثر سرعت قابلتوجه ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. در کل ۵۰ خودرو برای مشتریان، ۱ پروتوتایپ و یک نسخه پیشتولیدی دیگر ساخته شدند و خودرویی که مشاهده میکنید یکی از سه نمونه در اختیار شوگو واتانابه کلکسیون مشهور اهل ژاپن است. البته ونتیج زاگاتو یاد شده کاملاً اورجینال نیست و تغییراتی در آن رخ داده است.
در حقیقت خودرو اولین بار با مشخصات بازار فرانسه تولید شد اما در ادامه به مشخصات کشور سوئیس تغییر یافت تا امکان اضافه شدن سیستم خنککننده بهتر، رینگهای متفاوت و سیستم اگزوز جدید وجود داشته باشد. خودروی موردبحث همچنین از سیستم ناوبری دیویدی سود میبرد. نکته مهم دیگر اینکه ونتیج زاگاتو یاد شده فقط حدود ۱۰۰۰ کیلومتر کار کرده است. البته به خاطر خواب خودرو به مدت طولانی میبایست برخی کارهای ضروری روی آن انجام شود اما با این وجود تخمین زده میشود این استون مارتین ونتیج زاگاتو در حراجی با قیمت حدود ۲۵۰ هزار دلار به فروش رسد.
new reventon
۱۳ مهر ۱۴۰۲جنسیس اسکی از استون :)
datsun
۱۳ مهر ۱۴۰۲طبق افسانه های چوسان قدیم و پیروان آن ها در سایت پدال خودروسازها به آینده سفر میکردن و از جنسیس کپی و الهام میگرفتن و دوباره به گذشته بر میگشتند 👇👇
https://i.ebayimg.com/images/g/k4wAAOSwtpRkSjJ5/s-l1200.webp
https://www.careka.lk/storage/app/uploads/public/648/c3c/823/648c3c82312e3294758035.jpg
NAVID۰۰۹۸
۱۳ مهر ۱۴۰۲اصلاً به این قیمت نمیچربه !!!
به دسته درش تو اون عکسهای آخر توجه کنید که هم خط خش داره هم نامیزونه و تعجب میکنم از اینکه چطوری تو ۱۰۰۰ کیلومتر چنین شده !
Bayerische Motoren Werke
۱۳ مهر ۱۴۰۲یاد فیس لیفت زانتیا افتادم توسط طراحان نخبه و انقلابی سایپا
Ahmad
۱۳ مهر ۱۴۰۲250 هزار دلارو بکن ۱۷۰ هزار دلار یه gls 600 وردار بقیشم یه امارتمان تقلی بخر تو اروما سرمایه گذاری کن بدش اجاره تمام شدو رفت
مرسدس
۱۳ مهر ۱۴۰۲کسی که همچین پولی داره ده تا بنزو ده تا اپارتمان داره
ram1500trx
۱۳ مهر ۱۴۰۲تو ب این حرف نگایا
خا پسرجان
اولا اونی این ماشین میخره ک چشم و گوش سیر باشه سرمایه دار باشه و ۱۰ تا ماشین داره اینم بزنه تنگش برا کلکسیونش
دوما. چون ۴۰ سال از عمرش میگذره فک کردی پیکان جوانانه بخری قلیونتم برداری با دوستات بری چق چق
سوما.اومدیمو همون حرف تو
تو ک میخوای اپارتمان نقلی بخری gls600 170 هزار دلاریتو کجات میخوای جا کنی
Enzo Ferrari 2008
۱۳ مهر ۱۴۰۲ای بابا ولی عجب چیزی بود زاگاتو
RAM1500TRX
۱۳ مهر ۱۴۰۲برای ۴۰ سال پیش عجب کند شتابی داشته
دمش گرم
علی یوسفی
۱۳ مهر ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت درست مثل یک نجیب زاده اصیل آستون مارتین شکوه و عظمت داره و طراحی و عملکردش دلبری میکنه زمانی نویسنده ای در مقایسه آستون مارتین با دیگر برندها نوشته بود آستون مارتین نمیخواد سریعترین یا قویترین باشه بلکه میخواد آستون مارتین باشه و این کاریه که هیچ شرکت دیگه ای قادر به انجامش نیست.