آستون مارتین

آستون‌مارتین والهالا در سال 2024 و ونکوئیش یک سال بعد به بازار می‌آیند

هرچند کراس‌اوور DBX به عامل اصلی رونق فروش آستون‌مارتین تبدیل شده است اما سوپراسپرت‌ها همچنان اصلی‌ترین محصولات این شرکت بریتانیایی خواهند بود. این شرکت به مناسبت معرفی نسخهٔ قوی‌تر DBX707 نشستی با خبرنگاران داشته که در آن علاوه بر شاسی‌بلند مذکور در مورد محصولات آیندهٔ خود هم صحبت‌هایی کرده است. به گفتهٔ مدیرعامل آستون‌مارتین «توبیاس موئرس»، سوپرکار والهالا همچنان در دست توسعه است. نسخهٔ کانسپت این خودرو برای اولین بار با کد AM-RB 003 در مارس ۲۰۱۹ رونمایی شد و سپس در جولای سال گذشته آستون‌مارتین از نسخهٔ نهایی آن پرده‌برداری کرد.

بااین‌حال، به گفتهٔ موئرس، نسخهٔ تولیدی والهالا در سال ۲۰۲۴ به بازار خواهد آمد و پیشرانهٔ آن با سوپرکار پایهٔ آستون‌مارتین یعنی ونکوئیش جدید مشترک خواهد بود. برای یادآوری، نسخهٔ کانسپت این خودرو هم هم‌زمان با AM-RB 003 در مارس ۲۰۱۹ رونمایی شد. ونکوئیش جدید تفاوت بزرگی با سوپرکارهای تولید سری قبلی آستون‌مارتین دارد که آن حرکت از طرح موتور جلو به موتور وسط است. این خودرو هم قرار بود مثل والهالا در ابتدا به قوای محرکهٔ هیبریدی V6 مجهز شود اما بعداً برنامه‌های آستون‌مارتین تغییر کرد. به گفتهٔ موئرس، نسخهٔ تولیدی ونکوئیش در سال ۲۰۲۵ یا حدود یک سال پس از والهالا راهی بازار خواهد شد و هردوی این سوپرکارها به یک پیشرانهٔ میل‌لنگ تخت مجهز می‌شوند که توسط خود آستون‌مارتین ساخته می‌شود.

این در حالی است که در سینهٔ نسخهٔ نهایی والهالا بجای پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی کانسپت AB-RB 003 یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی میل‌لنگ تخت قرار گرفته که از مرسدس-آام‌گ گرفته شده است. بااین‌حال، زمانی که آستون‌مارتین تصاویر و مشخصات نسخهٔ تولیدی والهالا را منتشر کرد، هرگز نگفت که این موتور همان نمونهٔ مورداستفاده در مرسدس AMG GT سری سیاه است؛ بنابراین و با توجه به اینکه موئرس هم‌اکنون گفته است موتور والهالا در کارخانهٔ آستون‌مارتین ساخته می‌شود، به نظر می‌رسد برند بریتانیایی بخش عمده‌ای از فرایند توسعه، تقویت و تنظیم پیشرانهٔ AMG را خودش به‌تنهایی انجام خواهد داد تا با چیزی که در محصولات مرسدس ارائه می‌شود متفاوت باشد.

درهرحال، این پیشرانهٔ V8 در والهالا به‌تنهایی ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۲۰ اسب بخار از AMG GT سری سیاه بیشتر است. علاوه بر این، در سوپرکار آستون‌مارتین یک موتور الکتریکی هم این پیشرانه را همراهی می‌کند و مجموع خروجی را به ۹۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. به لطف این نیروی عظیم، والهالا ظرف تنها ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. از ونکوئیش اما نمی‌توان انتظار چنین اعدادی را داشت زیرا این سوپرکاری ارزان‌تر و سطح پایین‌تر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    استون مارتین واقعا در حال تغییر هست و دوباره داره به بالاترین سطح ممکن برمیگرده با خودروهای جدیدش

    موافقم 24
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      کاربر GMA
      به نظر شما چرا استون اینقدر عوض شده و از حاشیه دارد به دوران اوج و شکوه بر میگردد ؟!!!

      همین چندین ماه پیش بود که پدال خبر خرید این برند را توسط فردی ثروتمند و ( عاشق خودرو ) به عنوان یک ترجمه کار کرده بود و من در آن مقاله در کامنت‌ها اِبراز امیدواری و خوشحالی کردم که آینده‌ی این رهبری و مدریت درخشان هست و چنین هم شد و داریم ثمره‌ی ( پول+عشق ) را میبینیم با محصولاتی که آمده حقیقتاً با تمام شرکت‌های گردن کُلُفت رقابت جانانه کنه و خبرهایش روز به روز دارد بیشتر میشود و مطمئناً ثروت کلانی را نصیب سرمایه‌گذار این شرکت خواهد کرد .

      دنیا خودرو فقط پول نیست که بخواهد تزریق شود تا به زندگی ادامه دهد !!!
      پول به همراه عشق و علاقه مکمل یکدیگرند و دیدیم که در صنعت خودرو با بیش از صد سال قدمت ، چه برندهای ناز و دلربایی به یکباره شکست و به بن‌بست رسیدند چون به کسانی و شرکت‌هایی فروخته شدند که فقط از جنبه‌ی بیزینسی به موضوع نگاه کردند ! در حالی که در این جهان اگر عشقی در کار وجود نداشته ، مطمئناً اون کار از بین خواهد رفت یا اگر هم پاینده باشد به رنگ خاکستری روزگار سپری میکند مثل اوضاع صنعت خودروسازی ما که روحی ندارد و فقط مثل روانی‌ها روزگار میگذراند با انبوهی از بِدِهی و فهاشی‌هایی که از تمام مردم به جان میخرد !

      مدریت در تمام امورات زندگی باید حساب شده باشد و از یک خانواده‌ی کوچک بگیرید به عنوان پدر و مادر تا ….. یک مغازه ، کارگاه ، کارخانه ، شرکت و….. یک شهر و کشور و قاره !!!
      مدریت اگر با عشق و با دانش پاک نباشد ، اون سیستم دیر یا زود از بین میرود و اگر هم ازربین نرود همیشه خاکستری و بدون هیچ دستاوردی روزگار میگذراند !

      به شخصه ، مدیریت مردمان اروپایی و آسیای شرقی را بسیار قوی و دانا میبینم و اگر در کشور بخواهند روزی فکری به حال این همه صنعت مشکل‌دار بکنند ، باید از یک مدیر کاردُرُست استفاده بکنند و از اروپا و بخصوص آلمان و همینطور از ژاپن کره سنگاپور مالزی وارد کشور بکنند و دست او را باز بگذارند برای تصمیم‌گیری‌ها و آن وقت‌ِ که به شما قول میدهم کشور ما به سبب ثروت و منابع سرشار ، گلستان میشود ( البته اگر نیروهای نامرئی اجازه بدهند و مافیا بازی در نیاورند که بعید میدانم چنین اجازه‌ای دهند ) !

      موافقم 25
      مخالفم 6
    2. جناب ایکس

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      بنظرم استارت تحول استون از ولکان به بعد بود درسته؟

      موافقم 10
      1. GMA

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        ولکان بر اساس همون مدل های قدیمی ساخته شده بود، شروع تحول استون مارتین از شروع همکاری با AMG و ساخت DB11 بود و بازگشت به اوج با والکری شروع شد
        نوید یه جز اون نکته ای هم که گفتی همکاری بد مرسدس هم بسیار مهم بود

        موافقم 12
  2. مردیم از خوشی

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    از طراحی های مثل لامبورگینی ، کورت و… که سطح بدنه یکدست هست و روی چرخ ها برآمده نیست به نظرم زیبا ترند البته اینم خیلی زیباست

    موافقم 5
    مخالفم 14
  3. Ferrari

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    این برنامه های استون مارتین هم هرسال داره ارائه میشه ولی از خروجی خبری نیست.
    از صحبت ها درمورد والکری شش سال گذشته و هنوز این ماشین وارد خط تولید نشده.

    موافقم 3
    مخالفم 25
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      کاربر فراری

      فقط صبر کنید و آینده‌ی نزدیک را ببینید !

      استون مارتین تازه جان گرفته با مدریت جدید خودش و تا به ثمر بنشیند کمی زمان میبرد !

      یاد مکلارن افتادم که وقتی p1 را تازه معرفی کرده بود و به یکباره محصول پشت محصول معرفی کرد و به یکباره مشتری‌ها به سمتش هجوم آوردند و امروز مکلارن با انبوهی از خودروها دارد با بزرگان این صنعت رقابت میکند !

      البته هیچ شرکت نمیتواند با فراری رقابت کند و این نظر شخصی من هست که پرچمدار خودروهای سریع و اسپرت فراری هست که بقیه برای دوم شدن باید تلاش کنند در لحاظ نام و آوازه در این کلاس خودروها .

      اما استون همیشه یه پرستیژ جنتلمنی داشته که حتی اگر خریدارش هم نباشند و رقیب‌ها را انتخاب کنند اما ، اما این برند و خودروهایش را دوست دارند و از وجودشان لذت میبرند !

      باور کنید اگر محصولات استون مارتین را از نزدیک و در یک شوروم در کنار فراری لامبورگینی مکلارن بنتلی و …. ببینید ، متوجه منظورم میشوید که چقدر خودروهایش بینظیر و دلربا هستند که با دیدنشان به ناخداگاه لبخند شوق میزنید و احساسی جالب از شَعَف در خون خود حس میکنید که دورَش بچرخید و ستایشش کُنید .

      موافقم 14
      مخالفم 2
    2. GMA

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      فراری
      احتمالا خبر نداری ولی تولید والکری از آبان شروع شده

      https://www.pedal.ir/aston-martin/valkyrie-built/

      موافقم 12
      1. Ferrari

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        بله درسته. من قبلا این خبر رو ندیده بودم. ممنون

  4. مازیار

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    والهالا (عکس اول) بسیار زیبا خاص و منحصر بفرده

    نسخهٔ تولیدی ونکوئیش در سال ۲۰۲۵ یا حدود یک سال پس از والهالا راهی بازار خواهد شد و هردوی این سوپرکارها به یک پیشرانهٔ میل‌لنگ تخت مجهز می‌شوند که توسط خود آستون‌مارتین ساخته می‌شود.

    امیدوارم نگرانی برخی دوستان بخاطر اینکه استون مارتین بلد نیست موتور بسازه هم رفع شده باشه

    1. مازیار

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      پیشتر از پنجاه سال قبل زمانی که نسل اول رنجروور در حال توسعه بود، تمام چرخ دنده های گیربکس دیفرانسیل وسط (یا به اصطلاح کمک) و عقب و جلو به سوئد سفارش داده شد بخاطر فولاد سوئد که در تمام دنیا زبانزد بود و هست – یکی از تبلیغات مشهور ولوو “ایمنی با فولاد سوئد” بود – و بعدش اون چرخ دنده های خام به آلمان برده شد تا با تکنولوژی آلمان روش دنده زده بشه
      یا نمونه دیگه بوگاتی ویرون و شیرون ببینید چند تا کشور در تولیدش نقش دارن و آیا اگه توسط یه کشور ساخته میشد تا این حد رویایی و بدون نقص بود؟
      این یه مشت کوچیک نمونه خروار بود و سابقه همکاری کشورها و کمپانی ها با هم برای ارائه محصولی با کیفیت بالاتر شاید قدمتی به اندازه صنعت خودرو داشته باشه که نهایتا منفعتش به اون مصرف کننده میرسه حالا یه لحظه تصور کنین به اونی که سوارشه و داره حالشو میبره بگن یه جای دیگه دنیا اونایی که هرگز ندیدنش و نخواهند دید با هم کل کل میکنن که موتورشو این ساخته و گیربکسشو اون

      موافقم 6
      مخالفم 1
  5. کافر مقدس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    استون مارتین از اون قدیمی هاست که دیگه خودش انجین گیربکس و… درست نمیکنه منم دیگه حال نمیکنم با این داستان

    اینطوری حال میکنن کمپانی های تامین کننده . یه انجین رو چند ماشین مختلف نصب میکنن

    ولی چیزایی مثل فراری هنوز خودشون برای خودشون صفر تا صد ماشین رو جمع میکنن

    دهه 90 ما اصلا استون مارتین رو به خاطر انجین 12 سیلندر کازوورت ش میشناختیم

    اون موقع کازوورت برای بنز هم انجین میساخت اللخصوص انجین مخصوص 2نیم لیتری مرسدس M102 که از 40 تا 48 درجه زاویه داشت و تمامی بنزهای حاضر در DTM انجین کازوورت داشتن

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. Philipp

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      استون به طرز عجیبی جایی که همه پیشرفت کردن پسرفت کرد
      حالا هم من استفاده از موتورهای بنز رو به نابود شدن استون ترجیح میدم
      بعدشم این مدیر جدیده همونیه که AMG رو به رقیب فراری و پورشه تبدیل کرد قطعا میتونه دوباره استون رو به انجین های کازوورت یا حتی انجین های ساخت خود استون مارتین برسونه

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        داشتن قوای محرکه‌ی بنز در قلب استون و پاگانی به نظر من نقطه‌ی قُوَت این دو برند به حساب میاد که با یک تیر دو نشان زده‌اند !

        ۱-خاطر جمع بودن مشتریان این دو شرکت از یک خودروساز مطمئن و سطح اول .
        ۲-قدرت مانورپذیری موتورهای AMG در تقویت و بهینه‌سازی .

        موافقم 12
        1. Philipp

          ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1110 ديدگاه)

          کلا یه موتوری که خیلی دست کم گرفته میشه همین موتور پاگانی هوایراست
          این موتور ده سال پیش ۷۵۰ اسب قدرت داشته اگه الان یکم روش مانور بدن و قطعات جدید روش نصب کنن به راحتی تا ۱۰۰۰ اسب هم میرسه شاید بیشترم بشه
          صداشم میشه گفت خوش صدا ترین موتور توربوشارژه

  6. Hamid

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    آدم عاشق منحنی ها و طراحی بدنه میشه
    میدونید حیف هست تو کشور ما این آثار هنری تو خیابون نیست

    موافقم 15
  7. M.Kkarimi

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    یکی از معدود مدل هایی که نسخه تولیدی بسیاااااررر پخته تر و زیبا تر از نسخه کانسپت شده ! یکی از مواردی که همون موقع هم نظرم رو جلب کرد این بود که بر خلاف کانسپتش ، تقریبا به همه اصول طراحی آستون مارتین پایبند موند ؛ اگر دقت کنید طراح ها به شدت سعی کردن خیلی از امضاء ها و عناصر اصلی طراحی مدلای موتور جلوی کمپانی رو روی والهالا هم پیاده کنن ! چراغ های جلو ، چراغ های عقب ، خطوط خاص مدلای آستون مارتین ، جلو پنجره خاص محصولاتش و….

    تنها موردی که خیلی تو ذوق آدم میزنه انجین مرسدسه ! نه اینکه بد باشه ؛ قطعا تا حالا امتحانشو پس داده اما انتظار آدم وقتی چنین سوپر کاری رو از چنین کمپانی میبینه اینه که یه مدل خاص با شاسی و انجین و گیربکس و… خود کمپانی باشه … ( البته جای شکرش باقیه که دقیقا همون انجین رو دُرسته نذاشتن و زحمت توسعه و ارتقائشو به خودشون دادن! )

  8. Philipp

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    مطمئنا تبدیل شدن ونکویش از موتورجلو به موتور وسط اذیتم خواهد کرد…
    به نظرم با وجود والهالا که یک سوپرکار موتور وسطه وجود یک سوپرکار موتورجلو توی لیست محصولات استون جالب تر میشد تا اینکه دوتا موتور وسط داشته باشن

    موافقم 2
    مخالفم 4
  9. sir.human

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با مدیریت جدید منتظر پروزه های خفن تر از اینم هستیم

  10. حمید

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (371 ديدگاه)

    استون ، سریع ، قوی , انقلابی
    مردم احساس ارامش کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا