آستون مارتین

معرفی کامل آستون‌مارتین والهالا همراه با نمایش فضای داخلی

آستون‌مارتین حدود یک سال پیش نسخهٔ تولیدی سوپرکار والهالا را رونمایی کرد اما حالا این خودرو به‌طور کامل معرفی شده و فضای داخلی آن‌هم به نمایش درآمده است. والهالا یک سوپرکار موتور وسط هیبریدی است که رقیبی برای فراری SF90 استراداله خواهد بود. به گفتهٔ آستون، والهالا به‌عنوان اولین محصول پلاگین‌هیبریدی این شرکت، تعریف جدیدی از آستون‌مارتین خواهد بود. این خودرو همچنین از طراحی جسورانه‌ای هم بهره می‌برد که تا سال ۲۰۲۴ در بیش از ۱۰ محصول آستون‌مارتین مثل ونکوئیش جدید هم بکار خواهد رفت.

والهالا برخلاف کانسپت سال ۲۰۱۹ که قرار بود از یک پیشرانهٔ V6 اختصاصی ساخت خود آستون‌مارتین استفاده کند، به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG مجهز شده که ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و این نیرو را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ اختصاصی کاملاً جدید به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. این گیربکس هم در محصولات آیندهٔ آستون استفاده خواهد شد. مثل AMG GT بلک سریز، این موتور V8 در اینجا هم به میل‌لنگ تخت مجهز است و گفته شده بالاترین پرفورمنس و پاسخگویی یک موتور هشت سیلندر که تاکنون روی آستون‌مارتین نصب شده است را ارائه می‌کند. این پیشرانه به سیستم اگزوز سبک‌وزنی مجهز شده که خروجی‌های آن از روی بخش عقبی خودرو بیرون آمده و به فلپ‌های قابل تنظیمی مجهز است که شخصیت صدای اصیل آستون‌مارتین را فراهم می‌کند.

در همین حال، دو موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کنند که یکی درست پشت موتور V8 روی محور عقب نصب شده و دیگری در جلو قرار گرفته است. این موتورها مجموعاً ۲۰۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و مجموع خروجی سیستم را به ۹۵۰ اسب بخار می‌رسانند که فقط ۵۰ اسب بخار از فراری SF90 کمتر است. به گفتهٔ آستون، به لطف این نیرو، والهالا ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و از همه مهم‌تر، رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را با زمان ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه خواهد شکست.

والهالا برای حالت تمام الکتریکی خود فقط از موتور برقی جلو استفاده می‌کند که می‌تواند خودرو را تا ۱۳ کیلومتر با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت به پیش ببرد. قوای محرکهٔ این خودرو در محفظه‌ای فیبر کربنی قرار گرفته که کمک می‌کند وزن خشک والهالا به ۱۵۵۰ کیلوگرم برسد. به گفتهٔ آستون‌مارتین، این سوپرکار در کلاس خود نسبت قدرت به وزن بی‌رقیبی خواهد داشت. در همین حال، عناصر آئرودینامیکی خودرو مثل کانال‌های ونتوری در کف و اسپلیتر و اسپویلر فعال جلو و عقب که به سبک والکری طراحی شده‌اند، در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۶۰۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کنند. والهالا در جلو از تعلیق پوشراد و در عقب چند اتصالی استفاده می‌کند که برای کاهش وزن غیر فنر سوار، کمک‌فنرهای آن در داخل نصب شده‌اند. این تعلیق برای عبور از روی دست‌اندازها قابلیت افزایش ارتفاع خواهد داشت.

با استفاده از عناصر ظریف‌تری برای تولید داون‌فورس، طراحان آستون‌مارتین آزادی بیشتری برای شکل دادن به نمای کلی والهالا داشته‌اند زیرا دیگر برخلاف والکری نیازی به ورودی‌های هوا و بال‌های عظیم نبوده است. در جلوی خودرو بیش از همه جلوپنجرهٔ نمادین آستون‌مارتین جلب‌توجه می‌کند که در کل دماغه کشیده شده و زیر چراغ‌های LED ماتریکسی بزرگ‌تر از والکری قرار گرفته است. رینگ‌های این ماشین در جلو ۲۰ و در عقب ۲۱ اینچی هستند که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ پوشیده شده‌اند. به‌طورکلی، هرچند میراث والکری به‌وضوح در والهالا قابل‌مشاهده است اما این سوپرکار جدید طراحی بالغ‌تری دارد.

والهالا در داخل فضای بسیار ساده‌ای دارد که متمرکز بر راننده است. در اینجا هم مثل والکری شاهد غربیلک فرمان مربعی اما بدون نمایشگر مرکزی هستیم. سوپرکار جدید آستون همچنین با برخورداری از نمایشگر لمسی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای، دوربین دید عقب و مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی کمک‌راننده، جادارتر و شهری‌تر از والکری است.

قرار است والهالا در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود و از رانندگان تیم فرمول یک آستون‌مارتین یعنی لنس استرول و سباستین فتل خواسته شده بازخوردهای خود در مورد پرفورمنس و پویایی آن را ارائه کنند. فعلاً قیمت این سوپرکار جدید بریتانیایی مشخص نیست اما به گفتهٔ اتوکار، قیمت یک میلیون پوندی که قبلاً در نظر گرفته شده بود حالا به حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار پوند کاهش یافته است. هرچند آستون‌مارتین این خودرو را مدلی تولید محدود نمی‌داند اما انتظار نمی‌رود بیشتر از هزار دستگاه از آن ساخته شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    شاهکار دیگری از استون مارتین،طراحیش حرف نداره

    موافقم 86
    مخالفم 6
    1. محمد هادی

      ۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      عججججب چیزی شد
      آستون این سالها داره زیباترین و پرفورمنس ترین کارهای خودشو میسازه
      دسست خوووش
      مارو برد به دوران خودروهای قبل از DB های رام و اهلی شده ش
      ینی زمانی که XJ220 و XJ15 معرفی کننده برند آستون مارتین بودن
      ایکس جی ۲۲۰ ی که دارای بالاترین سرعت های ماشین عا در اون زمان بود
      با چهره یی به همین مخوفی که الات داریم تو والهالا میبینیم
      و همچنین والکری

      موافقم 26
      مخالفم 16
      1. Amin

        ۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        Xj220 استون مارتین نبودا!

        موافقم 34
        1. محمد هادی

          ۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2406 ديدگاه)

          بله درست فرمودید
          اشتباه از من بود
          درسته که این دوکمپانی عملکردی مشابه به هم داشتن
          اما من اشتباه کردم
          ممنون
          میگ میگ…..
          😄😄🤘🤘

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. محمد هادی

          ۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2406 ديدگاه)

          بله درست فرمودید
          اشتباه از من بود
          درسته که این دوکمپانی عملکردی مشابه به هم داشتن
          اما من اشتباه کردم
          ممنون
          میگ میگ…..
          😄😄🤘🤘

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. Reza Waffen SS

        ۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        Xj220 و XJ15 هردو مال جگوار بودن مهندس

        موافقم 28
        1. Payfast

          ۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (808 ديدگاه)

          پشتش کپی ۲۰۰٪ از amg one

          موافقم 12
          مخالفم 33
    2. REBORN OF KAMRAN

      ۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (38 ديدگاه)

      نماد وابستگی استون مارتین و عینگلیس
      خواستن موتور شیش سیلندر بسازن نتونستن
      باز رفتن از بنز موتور گرفتن

      موافقم 7
      مخالفم 41
      1. Mohamad

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (36 ديدگاه)

        منطق اونایی که دیس لایک میکنن

      2. Bmw

        ۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (722 ديدگاه)

        خب حاجی پول ندارم چه ربطی داره به وابستگی
        تو پول بده ۵۰۰ میلیون ببین چی می‌سازم واست
        کمپانی های آلمانی اکثرا تولید انبوه ساز تر و معروف تر از برند های انگلیسی هستن و قدرت مانور بیشتری دارن
        بعدشم خوب بود می‌رفت نصف سهامشو میداد به چین اونوقت میومد خودش موتور می‌ساخت (از چین پول می‌گرفت)

  2. محمد

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (226 ديدگاه)

    ماشین بسیار فوق العاده فقط انتقادی که بهش وارده اینه که برندی که کارش لوکس سازیه کابین رو لوکس تر میساخت بهتر بود، مثل بوگاتی شیرون، این سبک طراحی داخلی پیست محور شاید مورد پسند خیلیا نباشه. البته این صرفا نظر شخصی بنده بود.

    موافقم 40
    مخالفم 2
    1. Taha Malek

      ۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (916 ديدگاه)

      اتفاقا بنظر من بهتره اینطوری قبلا همه محصولات دور ماهیت گرند تور بودن این برند میچرخید که باعث میشد محصولاتی که میخواستن یکم اسپرتی تر باشن شخصیت گنگی داشته باشن. ولی الان ی سری محصولات کاملا اسپرتی ان یسری هم گرند تورن اینطوری هم شخصیت ماشین مشخصه ، هم استون مارتین پرفورمنس اش رو به خوبی میتونه ارائه بده

      موافقم 21
    2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      بوگاتی شیرون در این سگمنت قرار نمی گیره اون سوپر اسپرت لوکس اینا کاملا اسپرت هستن

      موافقم 21
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (226 ديدگاه)

        دوست عزیز منم اینو میدونم. آستون مارتین کلا سازنده ماشینای لوکس بوده تا به امروز. منظور من اینه که این ماشین، کاملا از اون فلسفه پیروی نکرده. بحث مقایسه بود.

        موافقم 6
        مخالفم 3
    3. محمد هادی

      ۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      خب این تنها به این دلیله که این ماشینا توسعه یافته از دستان بخش پرفورمنس کمپانی ن
      نه بخش لوکس و تجملاتی آستون

  3. مازیار

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    اگه طبق ادعای خودشون رکورد نوربرگ رینگ رو بزنه
    اونوقت از جمله استثناء هایی هست که عملکرد رو با جذابیت فوق العاده ظاهری خواهد داشت چون واقعا زیباست

    موافقم 32
  4. مهدی

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    واسه استون مارتین خیلی خوبه اما خب قائدتا وقتی شما بعد از ۴-۵ سال حضور رقیب میخوای محصولی برای رقابت بدی بیرون باید چیزی بیشتر تو چنته داشته باشی اما این خودرو هیچ برتری نسبت به رقیب هدفش که sf90 باشه نداره. نه زیباتره نه پرفورمنس بهتری داره نه ارزونتره

    موافقم 14
    مخالفم 40
    1. arshia

      ۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      پرفورمنس که فعلا باید وایسی
      ولی اون بخش زیباتر نیستو دیگه سلیقه ایه و باید بگم این به سلیقه خیلیا نزدیک تر

      موافقم 34
      مخالفم 4
      1. Amin

        ۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        مقایسه ی این با sf90 کمی سخته ، ولی من فکر میکنم در مجموع sf90 خودروی کامل تر و بهتری هست ، با اینکه حدود ۴ سال قبل از این ماشین ساخته شده ! و قیمتش حدود ۲۰۰ هزار دلار کمتره ….یعنی ۳۰ درصد گرون تر از اس اف نود هست حداقل‌ که اختلاف بزرگیه

        باید بگم که پرفورمنس اس اف نود توی خط مستقیم بهتره ، چونکه وزنش دقیقا همین ۱۵۵۰ هست ،و ۵۰ اسب بخار قدرت بیشتری داره و با توجه به ایرودینامیک اش ، میشه حدس زد احتمالا درگ کمتری هم داره ، و به طور کلی straight line performance بهتری داره ، همین‌طور توی لانچ کردن هم اس اف نود حتی ریماک نورا و اس پلد رو هم بیت میکنه …
        برای رانندگی روزمره sf90 یکی از بهترین فراری های تاریخه ، سیستم تعلیق نرم تر در کنار پیمایش الکتریکی ۲۵ کیلومتری اون رو به خودروی بهتری برای رانندگی روزمره‌ تبدیل میکنه
        و پرفورمنس توی پیست رو هم باید منتظر اعداد باشیم ، ولی اس اف نود توی پیست هایی که اقدام کرده ، رکورد های زیادی رو زده و حتی مکلارن سنا رو هم بیت کرده….پس خودروی دست پا بسته ای هم نیست توی پیست ، با اینکه هدف اصلی از ساختش اصلا پیست نبوده
        درمجموع ، اس اف نود در تمام زمینه ها حرف برای گفتن داره و نوآوری و تکنولوژی زیادی رو با خودش حمل میکنه و شکستش به این راحتی ها نیست

        موافقم 17
        مخالفم 16
    2. Mf1

      ۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (243 ديدگاه)

      از لحاظ ظاهری یه سرگردن بالاتر از فراری حالا منظورت از چیز چیه
      اگه منظورت قدرت موتور که خوبه اگه بیشتر از این بود مثل بوگاتی تپل میشد و بدرد خط مستقیم میخورد

      موافقم 24
      مخالفم 4
      1. دانیال_Surrey،England

        ۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        کلا منظور ایشون اینه که هرچی ماشینی انگلیسیه آشغاله.
        زیاد جدی نگیر.
        اگه واقعا طرفداره فراری باشه میدونه که sf90 یه عقب گرده برای طراحی فراری و اصلا زیبا نیست.
        حالا میگه زیبا تر از اینه که جای خود داره.
        پرفورمنس هم اصلا نمیشه نظر دقیقی داد.
        ..
        این نکته هم لازمه که بگم مک لارن سولوس ماشینی که هنوز کامل نیست و تازه برده اولین تست پیستش رو انجام بده،تونسته 10ثانیه از bac mono r تو پیست anglesey سریع تر باشه.
        دقت کنید که این تست مال چند سال پیشه و کلیپشو تازه تاپ گیر داده بیرون!!
        به نظرم برخی دوستان کمتر فشار بخورن بهتره چون از این دست اخبار قرار بیشتر بیاد بیرون.

        موافقم 25
        مخالفم 10
        1. SRT

          ۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (623 ديدگاه)

          عالی اقا دانیال.

          موافقم 15
          مخالفم 3
  5. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    و باز هم موتور های قدرتمند amg

    موافقم 21
    مخالفم 3
  6. Si

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    واقعا طراحی های جدید استون شاهکارن

    کاش جگوار افسانه ای هم یه چنتا مدیر اینجوری پیدا میکرد

    موافقم 19
  7. JDM lover

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    به به
    یه شاهکار دیگه از استون مارتین
    هم طراحیش فوق العاده است و هم پرفورمنسش عالیه
    واقعا دم استون گرم

    موافقم 16
  8. R@min

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2048 ديدگاه)

    موتور M178 مرسدس جزو تیون پذیرترین موتورهای دنیاست و بنظرم بهترین V8 اروپا.

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. Amin

      ۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      موتور m840t و m838t هم خیلی توان بالای دارن و تیون پیزیری اشون زیاده ، مکلارن الوا ۸۱۵ اسب قدرت داره که میگن در عمل کمی بیشتر از ۸۱۵ اسب بخار هم هست که قوی ترین v8 در حجم موتور ۴ لیتره
      ولی نمیدونم حد بالایی توان این موتور ها چه قدر باشه ، بلوک مرسدس محکم تره و به همین خاطر مناسب تر هم برای قدرت های بالاتر
      البته موتور m840t نسبت به m178 و رقیبش f154 یه مقدار خشک تره ، و من گاها شنیدم که واکنش کند تری نسبت به پدال گاز داره ، در مقایسه ی ۷۲۰ و ۴۸۸ پیستا به این موضوع اشاره شد

      1. R@min

        ۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2048 ديدگاه)

        عملکردشو تو چند کلاس مختلف دیدیم و در همه بی نظیر بود این موتور و در کل سری M مرسدس.

        البته پایین تر گفتم نمیشه با قطعیت گفت کدوم بهترینه و بیشتر شخصی و سلیقه ای هست.

      2. seyedjavad.mercedesbenz

        ۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        موضوع اینه که سری m178 بنز خیلی انعطاف پذیره ، موتور m838t برای یه سدان خانوادگی بیش از اندازه خشنه ولی میتونیم موتور ۴ لیتری رو حتی روی جی واگن هم ببینیم که در نهایت نشون از عملکرد انعطاف پذیری داره که میتونه روی هر کلاسی هماهنگی بسیار خوبی با بدنه و کلا تیپ کاری خودرو داشته باشه ، البته شاید بشه m838t رو هم به خوبی روی یه خودروی لوکس اسمبل کرد ولی خب چیزی که فعلا دارم ازش میبینم اینه که ، ذاتا وحشی و خشنه و برای وزنای زیاد و خودروهای آرامتر ساخته نشده

    2. seyedjavad.mercedesbenz

      ۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      میشه سر بهترین جهان بودنشم بحث کرد اگه یکم کوتاه بیای 😉

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2048 ديدگاه)

        هیچ وقت نمیشه بهترین رو تو این صنعت مشخص کرد. برای من :

        سری کایوت فورد
        سری M مرسدس
        سری تیپو فراری بهترین ها هستن.

        موافقم 11
        مخالفم 5
  9. احمدرضا

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    خیلی خوشگله
    ولی اگه داخلش عادی تر بود بیشتر میپسندیدم

  10. بهنام

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    سلیقه ی من فراری اس اف نود . اصلاً خطوط جادویی فراری و استایل خاص و لوگوی فراری و تاریخ گهربارش اجازه ی نگاه کردن به هیچ رقیبی رو به من نمیده .آستون محصول خوبی ساخته و امیدوارم موفق باشه .

    موافقم 9
    مخالفم 15
  11. mahdi

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (140 ديدگاه)

    شگفت انگیزه
    بین دوراهی فراری SF90 و والهالا خیلی راحت میشه والهالا رو انتخاب کرد
    محشر شده

    موافقم 15
    مخالفم 3
  12. Reza Waffen SS

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    همه چیش خوبه بجز اسمش

    موافقم 1
    مخالفم 11
    1. Mr Naftalin az roghan abad

      ۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      خیلیم بهش میاد

    2. GMA

      ۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (849 ديدگاه)

      والهالا در فرهنگ اسکاندیناوی یعنی بهشت،تالار مردگان

  13. Payfast

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (808 ديدگاه)

    عه ماشین موردعلاقم تو اساسینز کرید
    پ.ن:(نمیدونم چی بگم،زیباست)

    موافقم 5
    مخالفم 3
  14. Mr Naftalin az roghan abad

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    یکی والهالا یکی والکری اینارو عشق است.

    موافقم 11
  15. امین

    ۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (464 ديدگاه)

    واقعا بینظیره.استون مارتین دوباره به گذشته شکوهمندش برمیگرده

  16. مهدی

    ۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    کابینش انگار صفینه فضاییه
    اون نور سبزه دور دکمه اصلا یه چیز توصیف نشدنیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا