والیانت به درخواست فرناندو آلونسو بر اساس مدل والور ساخته شده و تنها در ۳۸ دستگاه با قیمت حدود ۲.۵ میلیون دلار تولید خواهد شد.
آستونمارتین یک خودروی پیست محور جادهای جدید را معرفی کرده است. این خودرو که والیانت نام دارد، بر اساس کوپهٔ والور ساخته شده است. ازآنجاییکه آستونمارتین معتقد است مردم هنوز خواهان پیشرانههای بزرگ هستند، زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ V12 توئین توربو با بیش از ۷۳۰ اسب بخار قدرت قرار داده که به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل میشود.
والیانت را باید نسخهٔ آستونمارتین از پورشه ۹۱۱ GT3 RS دانست. این خودرو نسخهای داغ و اسپرتتر از والور است که برای ارائهٔ پرفورمنس بالاتر طراحی شده است. به گفتهٔ آستونمارتین، ایدهٔ ساخت والیانت از سوی رانندهٔ تیم فرمول یک شرکت یعنی فرناندو آلونسو مطرح شده که خواهان خودرویی مثل این برای کلکسیون شخصی خود بوده است. بدین ترتیب، والیانت با مجموعهای از قطعات آیرودینامیک شامل بازطراحی دماغه با اسپلیتر بزرگ، بال ثابت عقب و یک دیفیوزر بسیار بزرگ متولد شد.
بدنهٔ والیانت که برای بهبود جریان هوا تغییر شکل داده است، بهطور کامل از فیبر کربن ساخته شده و رینگهای ۲۱ اینچی منیزیومی با دیسکهای آیرودینامیکی پوشیده شدهاند تا جریان هوا در اطراف خودرو را بهبود ببخشند. این رینگها از خودروی مسابقهای لمان آستونمارتین RHAM/1 در اواخر دههٔ ۷۰ الهام گرفته و ترمزهای کربن سرامیکی با دیسکهای ۱۶.۱ اینچی در جلو و ۱۴.۱ اینچی در عقب را پنهان کردهاند.
زیر پوست خودرو هم تغییرات زیادی صورت گرفته است. در این خودرو از سابفریم عقب جدیدی با پرینت سهبعدی، تونل گاردان تیتانیومی و باطری سبک لیتیومی استفاده شده که مجموعاً ۲۳ کیلوگرم از وزن کم کرده است. همچنین در تعلیق خودرو هم از کمکفنرهای تطبیقی سوپاپدار مالتیمتیک استفاده شده است که هرکدام میتوانند در کمتر از شش میلیثانیه در حالت مناسب تنظیم شوند.
پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی آستونمارتین در والیانت ۷۳۵ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۳۰ اسب بخار بیشتر از والور است اما به دلیل محدودیت گیربکس دستی، گشتاور موتور بدون تغییر باقیمانده و همچنان ۷۵۳ نیوتن متر است. مثل والور، در اینجا هم گیربکس شش سرعتهٔ دستی برای توزیع وزن بهتر در عقب نصب شده و با دیفرانسیل لغزش محدود در یک واحد یکپارچه ادغام شده است.
کابین والیانت به تجهیزات مخصوص پیست و مسابقه شامل نیم رول کیج، صندلیهای اسپرت ریکارو و کمربندهای چهار نقطهای مجهز شده است. در اینجا همچنین تریم فیبر کربنی و آلکانترا به همراه دستهدندهای با اتصالات نمایان دیده میشود. به گفتهٔ آستون، این دستهدنده برای بهبود احساس بهطور خاص برای والیانت طراحی شده است. از این خودرو تنها ۳۸ دستگاه ساخته خواهد شد که همگی قبلاً فروخته شدهاند. قیمت والیانت بسته به آپشنها متفاوت خواهد بود اما بهطور میانگین هر دستگاه حدود ۲ میلیون پوند قیمت دارد. تحویل والیانت به خریداران از سهماههٔ پایانی امسال آغاز خواهد شد و اولین نمونه به دست آلونسو خواهد رسید.
Aranmilan
۷ تیر ۱۴۰۳چه رنگی!!!👌👌👌
پیام۲
۷ تیر ۱۴۰۳با اختلاف قشنگ ترین ماشین ۵ سال اخیر
و دومی تو ۲۵ سال اخیر
SMS
۷ تیر ۱۴۰۳بالاخره یه v۱۲ توربو پیدا کردم ولی قدرتش با حجم برابر کمتر از موستانگه هر چند که در دو کلاس مختلف هستند.
MehdiTurbo
۷ تیر ۱۴۰۳اول نسل جدید شیرون میپسندم بعدم این تو خودروهای معرفی شده ولی خب قیمت ام مهم 😁
تو اقتصادیا مزدا و کیا و نیسان طراحیاشون عالی بود
تو لوکسا ائودی و پورش و لینکلن و بعضی از محصولات لکسوس
Joker
۷ تیر ۱۴۰۳باید قبول کرد تنها خودروسازی که در حال حاضر تمامی محصولاتش جذاب هستن استون مارتینه،خیلی مشتاق دیدن نسل جدید DBS هستم با شاهکار ۱۲ سیلندر جدید،کسی از تاریخ رونماییش اطلاع داره؟
مازیار
۷ تیر ۱۴۰۳کیه که قدر بدونه؟😅
.
.
رینگش معرکست😍
Ahmad
۷ تیر ۱۴۰۳(باید قبول کرد تنها خودروسازی که در حال حاظر تمامی محصولاتش جذاب هست استون مارتینه)
ساقی ام این هم نمونه کارم
زیزیگولو
۷ تیر ۱۴۰۳ماشینایی با موتور V12 تجلی قدرتو سرعت تو صنعت خودروسازی هستن که با صدای غرش کرکننده موتورشان شناخته میشن و قدرتای باورنکردنی رو از طریق تنفس طبیعی ارائه میدن 👌
فرزاد
۷ تیر ۱۴۰۳طراحیش دقیقا مثل طرح اون هموطنیِ که پیکان رو شبیه دوج درست کرده
البت اگه دو میلیون دلار فقط بخاطر تعداد محدود بودنشِ که واویلا
Amirreza.M
۷ تیر ۱۴۰۳استون مارتینو عشقه
والیانت هم طراحی بیرونی خشن و وحشی داره که مثل بقیه استون مارتین ها روح داره هم داخلش حس خیلی قشنگی میده موتورش هم که V12…
R@min
۷ تیر ۱۴۰۳از لحاظ ساختاری شبیه به ماستنگ GTD هست و ظاهر چشم نوازی داره و از طرفی یادآورد آخرین V12 دنده دستی بازار یعنی فراری 599 GTO هست ولی 2.5 میلیون دلار !!
بنظرم سوپراسپرت های موتور جلو جذاب ترین تایپ خودرویی هستن.
BlackWing
۷ تیر ۱۴۰۳👏🏼👏🏼 منم یاد ماستنگ GTD افتادم
BlackWing
۷ تیر ۱۴۰۳استون مارتین تا ۲۰۱۶ ۲۰۱۷ خیلی داشت خسته کننده میشد اما با معرفی DBS و بعدش DBX سال به سال خط تولید جذاب تری رو تشکیل داد 👏🏼
این اتفاق نادره مخصوصاً وقتی میبینیم بعد از کرونا اکثر خودروسازها دچار افول طراحی و بحران هویتی شدن اما استون مارتین جزو معدود ماشین سازایی بود که برعکس عمل کرد
B
۷ تیر ۱۴۰۳قیمتش زیادی بالاست تولیدشم کلش بیشتر میشد ولی خب یه ماشین کلکسیونی تولید محدوده قیمت بالای ۱ م دلار طبیعیه
Amir Enzo
۷ تیر ۱۴۰۳برای رقابت با فراری چیلندری باید آماده بشه
مازیار
۷ تیر ۱۴۰۳شش هزارم ثانیه برای قرار گرفتن تعلیق در وضعیت مناسب!! باور نکردنیه
چرا وزنش اعلام نشده یا نمیشه؟؟
علی جردن
۷ تیر ۱۴۰۳ولکان ازین بهتر بود
گیربکس دستی تو پیست به درد نمیخوره
! i M α η δ υ α R
۷ تیر ۱۴۰۳زبان طراحی بیرونی اش آشکارا در برخی نماها از آشفتگی رنج می بره …
تا اونجا که میشه با جرات گفت ، سرگردان و بی هویت دیده میشه …
لوگوی استون نباشه ، بعید می دونم حتی بشه شناختش …
احساس میکنم نیم ساعته طراحی شده …
صندلی ها رو دوست داشتم ، اما ارگونومی کابین برای من ، چنگی به دل نمی زنه …
730 اسب با توربو هم که امروز آش دهن سوزی نیست …
نکته مثبتش قطعا فقط 12 تا سیلندر هست …
اما قیمت 2.5 میلیون دلاری اش باعث میشه که آدم ، فرار کنه …
در نهایت تاریخ هیچ وقت این ماشین ها رو به یاد نمیاره …
Cert
۷ تیر ۱۴۰۳قدرتش نسبت به قیمتش خیلی کم است یعنی شما به ازای هر ۳۲۰۰ دلار یک اسب بخار گیرتان می آید
سینا
۸ تیر ۱۴۰۳چه ربطی داره مگه فقط پول قدرت میدی پول طراحی ساخت زیبایی اپش عمر خدمات هم میدی
خو بگو دونبال موتور خالی هستی خودتو راحت کن
علی
۸ تیر ۱۴۰۳مخصوصا بال عقب که شبیه کارهای گاراژی هست انگار. آستون مارتین طراح نداره. آخه بال خیلی ابتدایی هست درضمن این بی اصالت ترین طراحی آستون هست که جنتلمنی استون مارتین رو نداره
طراحی های اصیل استون واقعا زیبا و پر ابهت بودن. این یکی رو من بنام استون مارتین نمی دونم
بنظر آلونسو اینو خودش طراحی کرده
Siyavash
۷ تیر ۱۴۰۳دلبر که میگن دقیقا همینه…❤️
car lover
۷ تیر ۱۴۰۳چقدر طراحیش مزخرفه
علی
۸ تیر ۱۴۰۳دقیقا درست فرمودید اصلا این استون مارتین نیست یه خودرو گاراژ محور واسه پیست
علی
۸ تیر ۱۴۰۳این زشت ترین استون تاریخ خواهد بود
برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)
۸ تیر ۱۴۰۳چرا هیچ روحی توی طراحی این ماشین نمیتونم پیدا بکنم؟!…
فرشید
۸ تیر ۱۴۰۳استون مارتین نیاز به تعربف نداره طوفانه