امسال تیم فرمول یک استون مارتین در پیست مسابقه با مشکلاتی روبرو است؛ اما احتمالاً والکری AMR Pro بهتر از AMR22 در فرمول یک عمل خواهد کرد. در واقع استون مارتین زمانی مدعی بود پرچمدار خانواده والکری میتواند در پیست مسابقه با یک خودروی فرمول یک برابری کند. تحویل این خودرو به مشتریان از چند ماه پیش شروع شد و بریتانیاییها نسخههای مختلف والکری AMR Pro را به پیستهای متنوع بردند تا تواناییهای آن را نشان دهند. اخیراً چندین نمونه این خودرو به لاگونا سکا رفتند و برخی افراد شانس دیدن آن را داشتند. این خودرو اثبات نکرده که به اندازه یک خودروی فرمول یک سریع است اما قطعاً پرفورمنس بسیار خوبی دارد.
از جمله افرادی که به مراسم ویژه استون مارتین دعوت شده بودند ایوان لوئیس بود که از طرف کانال یوتیوب آریال اتوموتیو در آنجا حضور داشت. کلیپهای منتشر شده توسط لوئیس شامل برخی ویدئوهای قابلتوجه از والکری AMR Pro و همچنین برخی تصاویر بدنه بود و ما فرصت شنیدن صدای فوقالعاده جذاب این خودرو را نیز پیدا کردیم.
استون مارتین هنوز رکورد والکری در لاگونا سکا را اعلام نکرده است اما در یکی از ویدئوها عملکرد کامل والکری AMR Pro در پیست را مشاهده میکنیم. این سوپرکار فوقالعاده بر اساس ویدئوی منتشر شده یک دور لاگونا سکا را در حدود ۱ دقیقه و ۱۹ یا ۲۰ ثانیه طی میکند که بسیار بهتر از رکورد ۱ دقیقه و ۲۵.۴۴ ثانیه زینگر 21C و ۱ دقیقه و ۲۷.۶۲ ثانیهای مک لارن سنا خواهد بود. البته والکری AMR Pro به اندازه خودروهای مسابقهای پروتوتایپ دیتونا Dpi با رکورد حدود ۱ دقیقه و ۱۵ ثانیه و همچنین خودروهای فرمول یک سریع نیست.
جدای از رکورد در پیست، واقعاً نمیتوان تحت تأثیر والکری AMR Pro قرار نگرفت مخصوصاً اینکه پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی استون مارتین قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری تولید میکند. این پیشرانه نه تنها قوی است بلکه صدای فوقالعادهای نیز تولید میکند و نکته مهم اینکه سیستم هیبریدی نسخه جادهای والکری در آن وجود ندارد.
Aboalfazl demon
۲۸ خرداد ۱۴۰۱رکورد عالی رو زد
اما مشخص شد هنوز نمیتونه رکورد ۹۱۹ رو تو نوربورگرینگ بزنه
امین
۲۸ خرداد ۱۴۰۱رقیبش نیست اصلا چرا اسم ۹۱۹ رو آوردی؟
Aboalfazl demon
۲۸ خرداد ۱۴۰۱میدونم رقیبش نیست
اما تو رسانه ها صحبت هایی بود که شاید ای ام جی وان یا والکری
رکورد ۹۱۹ رو بزنن
mos
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ماشینای جاده ای حالا حالا ها نمیتونن رکورد یه پروتوتایپ بدون محدودیت مثل ۹۱۹ رو بشکنن.
پورشه ۹۵۶ سال ۱۹۸۳ تایم ۶:۱۱ زد هنوز ماشینای جاده ای نزدیکش نشدن.
تنها راه اینه که یه شرکتی بیاد پروتوتایپ بدون محدودیت بسازه و رکورد پورشه رو بشکنه که خیلی بعیده و ارزش هزینه اش رو نداره.
2311
۲۹ خرداد ۱۴۰۱این که نمیتونه
ولی اون کانسپتی قبلا داده بودن میتونست
اون تماما دست آدرین نیووی بود و از نظر ایرو شاهکار بود
مهدی
۲۸ خرداد ۱۴۰۱بی استفاده
GMA
۲۸ خرداد ۱۴۰۱انتظار داری با یه هایپرکار چیکار بشه کرد؟! میخوای مسافر کشی کنی یا بار جابهجا کنی؟!
Payfast
۲۹ مرداد ۱۴۰۱میخواد ۲ تا چرخ بزاره بشتش بکنتش والکری پیکاپ
GMA
۲۸ خرداد ۱۴۰۱سفینه فضایی
Mf1
۲۸ خرداد ۱۴۰۱کسی تایم بقیه خودروها داره داخل همین پیست
Reza Waffen SS
۲۸ خرداد ۱۴۰۱گنگش بالاس
R@m!n
۲۸ خرداد ۱۴۰۱باید قدرتشو تو پیستای تاکتیکی نشون بده. لاگوناسکا برای این ماشینا جای خوبی برای قدرت نمایی نیست.
akrh78
۲۸ خرداد ۱۴۰۱*تکنیکی
R@m!n
۲۸ خرداد ۱۴۰۱تکنیک یه چیزه فردیه به شی نسبت نمیدن. تاکتیک چیزیه که یه اتاق فکر مهندسی تو یه پیست برای ماشین می چینن.
akrh78
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ما که هرچی از خدا عمر گرفتیم ندیدیم جایی بگن یا بنویسن tactical track
میگن technical track
محمد امین
۲۸ خرداد ۱۴۰۱دقیقا اقا رامین
این ماشین از شروع معرفی خودش رو با خودرو های فرمول یک مقایسه میکرد و وعده ی پرفورمنس خودرو فرمول یک رو داد ، و بنابر این باید در پیست هایی تست بشه که خودرو های فرمول یک در اونحا تایم زدن و تکنیکی باشه ، مثل سیلورستون و ایمولا و شاید هم بحرین و….. البته همونطور که مشخصه اصلا پرفورمنس خودرو فرمول یک رو نداره ، تایم ماشین های dpi در تیم پیست لاگونا تقریبا همین مقداره، حالا حساب کنید ماشین فرمول یو بین ۱۵ تا ۲۰ ثانیه از کلاس dpiسریع تره ….البته که این تایم هنوز رسیمی نیست ، ولی فکر میکنم با اون صحبتی که در موردش شده بود فاصله داره دقیقا مثل amg one
باید این رو هم حساب کنیم که c21 و سنا خیابانی هستن ، اما والکری amr pro جاده ای نیست و ولکری معمولی کند تر است از این ، چونکه والکری به وضوح در ابعاد و زمینه های مختلف ساده تره
به شدت منتطر هستم تا تایم رسمی اش رو در یه پیست معروف مخصوصا با رانندگی سباستین فتل یا مکس ورشتپن ببینم ، تا متوجه بشم ردبول چی ساخته
R@m!n
۲۸ خرداد ۱۴۰۱همیشه این هایپ های الکی و تبلیغات رسانه ای بوده. ماشین مسابقه ای، پرفورمنس فرمول 1 تو کف خیابون و از این حرفا.
واقعیت اینه که هیچ وقت یه ماشین که برای جاده و فروش ساخته شده رکوردشکن نمیشه و صرفا سایه ای از یه ماشین مسابقه ای هست که میخواد فراری FXXk باشه یا amg one و والکری با همه اصلاحات و اشتراکات با محصولات مسابقه ای. برای ما مردم عادی نشستن تو یه ماشین مسابقه ای حتی برای 5 دقیقه هم غیر قابل تحمله و این موضوع ماشین جاده ای و مسابقه ای تا آخر عمر بشر مثله دو خط موازی ادامه پیدا می کنه.
Alan.r
۲۸ خرداد ۱۴۰۱باید تو نوربرگرینگ آزمایش بشه تا بتونیم با بقیه ماشینا مقایسهاش کنیم
HAMID
۲۸ خرداد ۱۴۰۱عملکردش عالیه ولی ظاهرش واقعا زشته
Scuderia Ferrari
۲۸ خرداد ۱۴۰۱شاهکار مهندسی و از سلاطین پیست
آدم دوتا مطلب درباره ماشین های پیست محور بخونه بهتر از اینکه ده تا مطلب درباره الکتریکی ها بخونه
به شخصه از خواندن مطالبی درباره ماشین هایی مثل (AMR Pro ، FXX-K EVO و ….) لذت میبرم و هیچ موقع برام تکراری و خسته کننده نمیشن
امیرشایان فرازی
۲۸ خرداد ۱۴۰۱صداش فقط 🤤
JDM lover
۲۸ خرداد ۱۴۰۱خیلی مهندسی عالی داره
واقعا خفنه ، مطمئنم تو پیست های دیگه هم رکورد خوبی خواهد زد
مقالاتی که درباره هایپرکار ها و خودروهای پیست محور هست خیلی برام جذابن
خیلی خوب میشه اگه پدال اینجور مطالب رو بیشتر کار کنه
akrh78
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ظاهرش دلنواز نیست چون طراحیش تحت تاثیر آیرودینامیکش هست نه اصول زیبایی شناختی. مثل سنا gtr
اگه پشت دریچه چشم ادریان نیوی بشینی زیباییش جلوه میکنه
به نظرم تو پیستای سرعت متوسط و بالا عملکرد بهتری داره
امیدوارم دو هفته دیگه تو پیست خونگی استون (سیلوراستون) و همزمان با مسابقه فرمول یک یه اتش بازی راه بندازن
امین
۲۸ خرداد ۱۴۰۱اتفافا بسیار خوش فرمه زیادی
akrh78
۲۸ خرداد ۱۴۰۱من خودم از دید کاربردی و ایرو بهش نگا میکنم و میدونم این خط ها و این فرم ها چرا ایجاد شدن و چه وظیفه ای دارن، و از نظر خودمم زیباست
زیبایی در کل سلیقه ای هست ولی یک سری تناسبات و قواعد هست (مثل نسبت طلایی و…) که طراحا ازش استفاده میکنن چون مغز انسان اون رو زیبا میدونه
محمد هادی
۲۹ خرداد ۱۴۰۱میدونی!
بنظر من زیبای محض هر چیزیه که برای یک دلیلی وجود داره!
داشتن دلیل،دلیل بر انتقال مفهوم زیبایی است
در اینجا هم وقتی والکری رو با این خط و خطوط میبینی
پی به این میبری که این خطوط رو برای رسیدن به یک قابلیت هایی بطور ویژه براش طراحی کردن
و این پی بردن نهایت خوشحالی و زیباییه
من زیبایی رو در این میبینم
دلیل داشتن برای هر کاری
javadhy
۲۸ خرداد ۱۴۰۱امیدوارم هر چه زودتر در نوربرگ رینگ رکورد بزنه
پیست کوتاهی مثل این نمیتونه پرفورمنس واقعی این خودرو رو به چالش بکشه
اگر زیر ۶ دقیقه در نوربرگ رینگ بزنه واقعا خیلی خداست
در مورد این ماشین من زیاد از ظاهرش خوشم نیومده با اینکه میدونم هایپرکاره ولی گفته شده مجوز روندن در جاده هم داره ولی زیاد برای شبیه خودروی جاده ای نیست هر چند فکر نکنم کسی قراره اینو توی خیابون برونه
محمد امین
۲۸ خرداد ۱۴۰۱اتفاقا نوربرگ مکان خوبی برای تست سرعت خودرو نیست ، این کاملا موضوع کارشناسانه ای هست ، در نوربرگ عملکرد خودرو در سرعت های بالا و دوامش تست میشه ، و آنچنان پیچ های تکنیکی نداره ، نوربرگ بیشتر این اینکه تکنیکی باشه ، هایپ شده بین سازنده های آلمانی…
javadhy
۲۸ خرداد ۱۴۰۱تفاوتی ایجاد نمیکنه
چون بازم مقایسه دو ماشین و ارزیابیش نسبت به دیگر خودروها در نوربرگرینگ انجام میشه اونم بخاطر اینکه بیشتر خودروسازا اونجا تایم زدن
اینکه بگیم هایپ شده یکم کلمه بزرگیه به نظرم هنوزم پیچیده ترین پیست دنیاست
در مورد تست دوام خودروهم بخاطر شیب پیست و پیچ های خطرناکش تا یه جایی حق با شماست ولی اینکه پیچ های تکنیکی نداره زیاد موافق نیستم چون اصلا توصیف درستی نیست به هیچ وجه
seyedjavad.mercedesbenz
۲۸ خرداد ۱۴۰۱چند ساله هر شرکتی که ادعای پرفورمنس داره یه خودروی پیست محور خارقالعاده میسازه اول فراری بعد پاگانی بعد لامبو بعد مکلارن حتی بوگاتی و الانم آستون مارتین و مرسدس ، صرنظر از اینکه هیچکدوم قابل مقایسه نیستن همشون بینهایت تکنولوژیک و مهندسی شدن و حد نهایی تکنولوژی رو اجرا کردن ، هر کدومشون یک غرش بلند از یک شیر پیر برای اثبات خودشون هستن ، طبیعتا مالکان اینارو کلکسیونی میکنن و در آینده با قیمت چند ده میلیون دلاری میفروشن ، من امیدوارم هر کدوم از این شرکت ها با معرفی اینها به اون چیزی که قرار بود برسن
2311
۲۹ خرداد ۱۴۰۱پاگانی؟ بی نهایت تکنولوژی و مهندسی؟
اینارو راجع به کمپانی بگو که حداقل موتورش از عهد عتیق نباشه
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۸ خرداد ۱۴۰۱عجب چیزیه
بر عکس همه من از طراحیش خوشم اومده
ببینیم چه می کنه جون دل
مازیار
۲۸ خرداد ۱۴۰۱با اینکه دوستدار استون مارتین هستم و این مدل هم جای هیچ حرفی باقی نگذاشته و به احتمال زیاد در نوربرگ رینگ هم غوغا خواهد کرد باید بگم نمیشه اینو وارد کل کل برندها کرد
چون این یه استثناء و شاید بشه گفت استثنایی ترین اتفاق دنیای موتوراسپرت هست وقتی کاث ورس بهترین پیشرانه خودش رو تحویل شخصی مثل آدرین نیوی بده تا بهمراه تیم فرمول یک ردبول یه ماشین توسعه بدن دیگه خودتون بخونین باقی رو
میخوام بگم این توافق و همکاری بیشتر یه تصادف خوش یمن هست تا یه محصول منفرد
مخلص کلام اینکه کار یه کمپانی به تنهایی نبود همچین اعجوبه ای
و موردی مشابه😍
همکاری اسکورسیسی دنیرو دی کاپریو در “قاتلین گل ماه”
مازیار
۲۸ خرداد ۱۴۰۱اما از اونجایی که کلیه عواملش از داخل جزیره هستن برای دوستانی که گاهی از شدت عصبانیت املاء کلمه انگلیسی رو از یاد میبرن آرامش بخش خوبیه😃