آستون مارتین

معرفی آستون مارتین والکری LMH؛ ورود قدرتمند به مسابقات لمانز ۲۰۲۵

پس از یک مسیر طولانی، آستون مارتین والکری LMH آماده ورود به رقابت‌های ۲۴ ساعته لمانز است. این خودروساز بریتانیایی به‌تازگی نسخه مسابقه‌ای هایپرکار والکری را معرفی کرد که قرار است در رقابت‌های قهرمانی جهان استقامت (WEC) و قهرمانی اسپرت‌کار IMSA در سال ۲۰۲۵ شرکت کند.

شراکت با تیم The Heart of Racing

آستون مارتین برای ورود به این رقابت‌ها با تیم The Heart of Racing (THOR) همکاری کرده است. این تیم آمریکایی که با هدف حمایت از تحقیقات قلب و عروق کودکان در بیمارستان سیاتل فعالیت می‌کند، پیش‌تر با مدل Aston Martin Vantage GT3 در مسابقات کلاس GT موفقیت‌های متعددی کسب کرده بود.

والکری LMH اولین خودروی LMH است که هم در مسابقات WEC و هم در IMSA شرکت خواهد کرد و همچنین نخستین خودروی مسابقه‌ای کلاس LMH است که مستقیماً از یک خودروی جاده‌ای مشتق شده است.

بازگشت آستون مارتین به لمانز پس از دهه‌ها

آستون مارتین تنها یک‌بار موفق به کسب قهرمانی کلی در لمانز شده که به سال ۱۹۵۹ و مدل DBR1 با رانندگی روی سالوادوری و کارول شلبی بازمی‌گردد. حالا، این برند بریتانیایی دوباره برای کسب پیروزی تلاش می‌کند، اما رقابت سختی در پیش دارد؛ چراکه بی‌ام‌و، کادیلاک، فراری، پورشه و تویوتا همگی در این رقابت حضور دارند. علاوه بر این، جنسیس در ۲۰۲۶ و فورد در ۲۰۲۷ به این رقابت‌ها خواهند پیوست.

مشخصات فنی والکری LMH

آستون مارتین والکری LMH از یک شاسی فیبر کربنی مخصوص مسابقات بهره می‌برد اما پیشرانه آن، نسخه ارتقایافته‌ی V12 تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری ساخت کاسورث (Cosworth) است که از مدل جاده‌ای والکری گرفته شده است. البته برای رعایت قوانین مسابقه:

  • سیستم هیبریدی مدل جاده‌ای حذف شده
  • دور موتور کاهش یافته و مصرف سوخت بهینه شده
  • قدرت به سقف مجاز ۶۷۰ اسب بخار محدود شده است

این پیشرانه تنها چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد و با یک گیربکس ۷ سرعته سکوئنشال Xtrac همراه است. همچنین، برای مسابقات IMSA احتمالاً اگزوز مستقیم بدون صداخفه‌کن جایگزین خواهد شد تا صدای هیجان‌انگیزتری تولید کند.

سیستم تعلیق والکری LMH شامل دوجناغی در جلو و عقب همراه با فنرهای میله‌ای و دمپرهای قابل تنظیم است. همچنین، خودرو از چرخ‌های ۱۸ اینچی مخصوص مسابقات بهره می‌برد و وزن آن بدون راننده و سوخت، دقیقاً ۱,۰۳۰ کیلوگرم خواهد بود تا با قوانین همخوانی داشته باشد.

رانندگان و برنامه مسابقات

آستون مارتین دو دستگاه والکری LMH را در WEC و یک دستگاه را در IMSA به میدان می‌فرستد. این خودروها توسط تیم Aston Martin THOR مدیریت خواهند شد.

  • خودروی شماره ۰۰۷ در WEC: هری تینکنل و تام گمبل (با الهام از جیمز باند!)
  • خودروی شماره ۰۰۹ در WEC: مارکو سورنسن و الکس ریبراس
  • خودروی شماره ۲۳ در IMSA: راس گان و رومن دی آنجلیس

گفتنی است که راس گان و رومن دی آنجلیس در مسابقه لمانز، به ترتیب در خودروهای ۰۰۷ و ۰۰۹ به هم‌تیمی‌های WEC خود ملحق خواهند شد.

اولین مسابقه والکری LMH کی خواهد بود؟

نخستین حضور رسمی آستون مارتین والکری LMH در رقابت افتتاحیه WEC در قطر در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ خواهد بود. اما مهم‌ترین رقابت، ۲۴ ساعته لمانز در ژوئن ۲۰۲۵ است که آستون مارتین چشم به کسب افتخار در آن دوخته است.

آیا والکری LMH می‌تواند غول‌های دنیای استقامت را شکست دهد و نام آستون مارتین را بار دیگر در تاریخ مسابقات لمانز جاودانه کند؟ باید منتظر ماند و دید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. عبدالله بردستانی

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امیدوارم که بتونه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. امیرعلی

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    خیییلی خوشحال شدم.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. 🏆Lamborghini🏆

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    با V12 داره میاد به این میگن خودرو ساز

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. Ali

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    چقد جلوش شبیه مگسه😂 ولی واقعا عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا