آستونمارتین والکری فرایند تعمیر و نگهداری دقیق و سختی دارد که یکی از موارد آن بازسازی کامل گیربکس پس از ۵۰ هزار کیلومتر پیمایش است.
همهٔ ما میدانیم که هایپرکارها با خودروهای معمولی کاملاً متفاوت هستند اما بااینحال وقتی دستورالعملهای تعمیر و نگهداری خودرویی مثل آستونمارتین والکری را میبینیم هنوز هم تکاندهنده خواهد بود. این ماشین تعمیر و نگهداری دقیقی دارد که یکی از مهمترین آنها نیاز به بازسازی کامل گیربکس پس از هر ۵۰ هزار کیلومتر پیمایش خواهد بود. البته برای کسی که توان خرید یک هایپرکار ۳.۲ میلیون دلاری را دارد بهاحتمالزیاد هزینهٔ بالای تعمیر و نگهداری اهمیتی نخواهد داشت اما این نشان میدهد هایپرکارهای امروزی بیشتر شبیه خودروهای مسابقهای لمانز به شکل جادهای هستند.
ازجملهٔ دیگر سرویسهای والکری میتوان به تعویض روغن و فیلتر روغن در هر ۵ هزار کیلومتر، تعویض روغن ترمز هرسال یکبار و تعویض نیم شافتهای عقب هر ۱۰۰ هزار کیلومتر اشاره کرد. علاوه بر این، همهٔ چرخها و تک پیچ مرکزی آنها نیز باید هر ۱۰ هزار کیلومتر تعویض شود. اینها حتی نصف لیست سرویسهای والکری هم نیستند اما جالب اینکه در این لیست توصیه شده برخی سرویسها هر ۵ هزار کیلومتر یا ۱۲ ماه یکبار انجام شود. این یعنی خود آستونمارتین هم میداند که بسیاری از خریداران والکری بهندرت با آن رانندگی میکنند و خیلیها چنین خودرویی را با هدف نگهداری و فروش با قیمت بالاتر در سالهای بعد میخرند.
بااینحال، مالکی که بخواهد از خودروی خود استفاده کند و در رویدادهای پیست مختلف شرکت داشته باشد، باید بهطور مکرر اقدام به تعویض قطعات آن کند زیرا این یک هایپرکار ۱۱۴۰ اسب بخاری با ردلاین ۱۰,۵۰۰ rpm است. به توصیهٔ دفترچهٔ راهنمای والکری، برای انجام این سرویسها فقط باید به نمایندگیهای آستونمارتین مراجعه کرد. با وجود همهٔ اینها، کسی که لذت رانندگی با هایپرکارهایی مثل والکری را تجربه میکند بهاحتمالزیاد مشکلی با انجام این سرویسها نخواهد داشت.
ممد ژانگولر
۹ بهمن ۱۴۰۱اینجاست که سوپر کارهای ایتالیایی با آلمانی و آمریکایی با گیربکس لایف تایم وارد گود میشن و قابل تحسینن
فقط انگلستان
۹ بهمن ۱۴۰۱مگه ایتالیا و آمریکا هم خودرویی مثل این دارن؟
آلمان هم فقط بنز پروجکت وان رو داره.
ممد ژانگولر
۹ بهمن ۱۴۰۱داداش انگلستان وقتی خود لوئیس همیلتون در یک کنفرانس خبری گفته از اینکه کمپانی مرسدس اجازه میده به من که افتخار نشستن پشت هایپر کار پروجکت وان بشینم و من ( لوییس همیلتون) مطمینم حالا حالا ها رودست این ماشین ماشین دیگری نخواهد امد به نظرت ما نباید از خود انگلیسیها یاد بگیریم که نباید تعصب الکی رو محصولاتمون نداشته باشیم و به واقعیتها بپردازیم ؟!
یعنی شما از مردم انگلیس انگلیسی تر هستی؟!
شما یک نگاه بکن والکری ببین برای اینکه به شتاب کم دست پیدا کنه مجبور شده به سبک سازی رو بیاره طوری که از کیفیت ساخت خودرو زده بشه و این مشکلات پیش بیاد ولی مرسدس پروجکت با وزن بیشتر داره تمام رکوردهارو جابجا میکنه
یعنی منظور من اینه نباید بخاطر زدن یک رکورد شتاب بقیه فاکتورها فدا بشه و این تجربه در خودروهای ایتالیایی و فرانسوی و آمریکایی و آلمانی به وفور یافت میشود نقطه.
مازیار
۹ بهمن ۱۴۰۱مجبور شده به سبک سازی رو بیاره؟!!
سبک سازی یه انتخاب نیست که هر کسی اگه خواست بهش رو بیاره
سبک سازی یه هنره که هر کسی قادر نیست بهش رو بیاره
و امیدوارم هر چه زودتر با والکری اقدام به تایم زنی کنن تا تفاوت مشخص بشه
فقط انگلستان
۹ بهمن ۱۴۰۱داش ممد ژانگولر کلا والکری فرق میکنه با بقیه خودروها
والکری میتونه با اختلاف رکوردهای پروجکت وان رو هم جابه جا بکنه.
TESLA
۹ بهمن ۱۴۰۱آمریکا خودرویی مثل این نداره 😐😐🤣🤣🤣 ، آمریکا خیلی بهترش رو داره : هنسی ونوم f5 , اس اس سی تواتارو و زینکر هایپر gt چه تو درگ و چه توی پیست والری رو قورت میدن 🤣🤣
مازیار
۹ بهمن ۱۴۰۱تسلا
پیشنهاد میکنم اینقدر راحت قورت نده
تا مرد سخن نگفته باشد
عیب و هنرش نهفته باشد
هر بیشه گمان مبر که خالی است
باشد که پلنگ خفته باشد
باشد که تایم گیری بشه😆
دانیال_Surrey،England
۹ بهمن ۱۴۰۱مازیار جان خودتو خسته نکن.
دوستان نمیخوان بفهمن،زورکی که نیست.
وقتی کسی که میگه لوییس همیلتون گفته بنز به من اجازه داده و وان فلانه و…..
ارزش جواب دادن داره؟
یعنی طرف داره گل به خودی میزنه.
انتظار داری لوییس که سفیر بنزه بیاد از خودروی مشترک ردبول رقیب تعریف کنه؟؟!!
همین تعریف رو خیلی هم بیشتر توبیاس موئرز که خودش به amg one نظارت داشته از والک ی ری کرده.
..
..
یا اونی که میاد ونوم اف5 و با این مقایسه میکنه حرف از تایم پیست میزنه و…
کلا رد دادن اینا.
کامنتا رو میبینم واقعا افسردگی میگیرم.
ربط وزن به کیفیت و اوورهال گیربکس!!!
فقط انگلستان
۹ بهمن ۱۴۰۱تسلا جان این خودروهایی که اسم بردی بیشتر شبیه یه شوخی هستن برای والکری.
فقط انگلستان
۹ بهمن ۱۴۰۱دانیال عزیز
جالبه چند تا خودرو تیون شده رو اسم برده و خنده دارتر اینکه میگه والکری رو که شاهکار مهندسیه رو قورت میدن
غافل از اینکه خودروهای شاهکاری مثل فراریsf90 هم قابل رقابت با امثال والکری و پروجکت وان نیستن.
مازیار
۱۰ بهمن ۱۴۰۱دانیال عزیز
درسته و من دیگه وارد جزئیات نشدم
زینکر و والکری تو پیست کوتاه لاگوناسکا اختلاف شش ثانیه ای دارن و در مورد هنسی و تواتارا هم چیزی نگیم بهتره چون اینکاره نیستن
فرشاد
۶ اسفند ۱۴۰۱اونا مسیر مستقیم میرن تا تاپ اسپیدشون مشخص بشه وگرنه ویرون و شیرون قبل تر از هنسی اینا بودن که هیچ رکوردارم میزدن😂
ولی اینایی که تو میگی مال پیست نیس
فقط انگلستان
۹ بهمن ۱۴۰۱طوری گفتی سوپر اسپورت های آمریکایی و آلمانی و ایتالیایی یه لحظه فکر کردم صد تا خودرو در این حد کنار هم ردیف کردن.
homayoun
۹ بهمن ۱۴۰۱کلا اوایل ایتالیایی ها هم اوضاع خوبی تو کیفیت نداشتن ولی تو دو دهه اخیر با کمک کمپانیهای دیگه کیفیت ساختشون بالا رفت.حالا درسته که مالکان خیلی کم ازین خودروها کار میکشن ولی یعنی چی هر ده هزار کیلومتر باید همه چرخ ها تعویض شه؟اصلا منظور از چرخ، رینگه یا لاستیک یا همون تک پیچ وسط رو میگه؟
NAVID۰۰۹۸
۹ بهمن ۱۴۰۱این یه هایپرکارِ با مشخصات فنی نزدیک و فرمولا وان !
پس تعجبی نداره که خدماتش گران و یکبارمصرف باشد !
منظور از ۵۰ هزار کیلومتر ، کاراییای هست که خودرو میتونه در اختیار راننده بگذارد و نه اینکه حتماً در ۵۰ هزارتا بازسازی یا تعویض شود !
مثل مصرف شمع در خودروها که میگویند اُرف هر ۲۰ هزارتا تعویض هست اما من با هر شمع تا بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر رانندگی میکنم بدونِ هیچ مشکلی !
یا روغن گیربکس که میگویند حتماً بین ۴۰ تا ۶۰ هزارتا باید تعویض شود اما اکثریت به این موضوع اهمیت نمیدهند و تا ۱۰۰ هزارتا رانندگی میکنند که البته این کار اشتباه هست ولی خیلیها اهمیت نمیدهند و در تعویض روغنیها عوض میکنند که روغن اول کامل تخلیه بشه و سپس پُر میکنند که این کار اشتباه هست و باید روغن سالم تزریق و از طرفی باعث خارج شدن روغن قبلی بشه که ۹۹٪ تعویض روغنیها این کار را نمیکنند و همین باعث میشه گیربکس با اولین یا دومین تعویض روغن به مشکل و تقه بخوره و ساعت گیربکس خراب میشه و تعمیرات و هزینههایش سرسامآور هست !
بخصوص خودروهای فرانسوی که با اینکه باکیفیت هستند ولی به تعویض درست روغن حساس هستند تا خراب نشوند !
کسی که والکری میخره ، یعنی هدف اولش نگهدادی و کلکسیونی بودنش هست و فکر نکنم قرار باشه حتی به فاصلهی ۲۰ سال با اون ۵۰ هزارتا رانندگی کنه چون مطمئناً کمرش خورد میشه در شهر و در پیست هم مصافت زیادی قرار نیست طی بشه یا مثلاً مسابقات ۴۸ ساعته شرکت کنه !!!!!
Amiro
۹ بهمن ۱۴۰۱یه نکته جالب این جاست که این ماشین های هایپر کار تا قرن ها به 50هزار کیلومتر نمیرسن پس اینقدر آلمانی ایتالیایی و انگلیسی نکنید جنس فرانسوی کهنش هم به 50 هزار تا حالا نرسیده 😂😂😂
امین
۹ بهمن ۱۴۰۱مرسدس AMG وان هم هر پنجاه هزار کیلومتر نیاز به بازسازی اساسی موتور داره
TESLA
۹ بهمن ۱۴۰۱amg one از این خیلی سر تره
امین
۹ بهمن ۱۴۰۱اصلا هم سر تر نیست
GMA
۹ بهمن ۱۴۰۱TESLA
میشه توضیح بدی از چه نظر سرتره؟! روی کاغذ که برتری مطلقا با والکری هست.. هنوزم هر دو خودرو کاملا بررسی نشدند و در هیچ پیستی تایم مشترک ندارند که بخوای مقایسه کنی
فقط میمونه طراحی که امری کاملا سلیقه ای هست
TESLA
۹ بهمن ۱۴۰۱ژرمن ها همیشه توی اعلام مشخصات محصولاتشون محتاطانه عمل میکنند و وقتی گفتن که : one میتونه ۱۰۵۰ اسب قدرت تولید کنه مطمئن باش در واقعیت خیلی بیشتر از این حرفاست ، والکری چه توی پیست و چه خط مستقیم به گرد پا one هم نمیرسه و بعدش خداییش طراحی amg one کجا و طراحی عجیب غریب این کجا
زیزیگولو
۹ بهمن ۱۴۰۱از قدیم گفتن کسی که خربزه میخوره پای لرزشم میشینه
GMA
۹ بهمن ۱۴۰۱قطعا چنین هایپرکار هایی که به این کارکرد ها نخواهند رسید دقیقا مثل AMG ONE …والکری بیشتر شبیه خودرو لمانزی هست که از آینده اومده تا یه خودرو جاده ای…
ولی بنظرم این سرویس ها و تعمیرات را باید کمپانی به صورت رایگان انجام بده.بدون دریافت هزینه
akrh78
۱۰ بهمن ۱۴۰۱سود اصلی توی هر صنعتی از خدمات پس از فروشه
از وسایل الکترونیکی بگیر تا لوازم خانگی و خودرو
Ehsan
۹ بهمن ۱۴۰۱طراحیش با ویرون هم نمیتونه رقابت کنه چه برسه به شیرون
و احتمالش هم خیلی کمه که صاحب ماشین اصلا ۵۰ هزار کیلومتر رو ببینه حداقل تو ۱۰ سال اول مالکیت خودرو
R@min
۹ بهمن ۱۴۰۱کاملا طبیعی هست وقتی از کازورث بخوای 1000 اسب تنفس طبیعی با تکنولوژی فرمول 1 بده بایدم زود ب زود بازسازی کنی.
بی خیال اسم 2
۹ بهمن ۱۴۰۱از کایوت حداکثر قدرت بیشتری می شه گرفت تا Ls?
و اینکه تو ال اس ها ال اس ایکس از همه تیون پذیر تر هست درسته؟
و تو کایوت ها کدوم؟
R@min
۹ بهمن ۱۴۰۱این بحثا در کامنت جا نمیشه
فقط انگلستان
۹ بهمن ۱۴۰۱بر خلاف تصور خیلی ها که بنتلی رو بهترین خودرو جی تی میدونن شرکت های آستون مارتین و فراری بهترین جی تی سازهای جهان هستن
خودروهایی که راحت بودن بر سریع بودن اولویت داره
یه کاپوت کشیده که وقتی پشت فرمون هستی به خوبی کشیدگی کاپوت رو حس میکنی و یه حس راحتی و سنگینی و تفریح بهت دست میده و هر وقت هم بخوای تند بری ماشینت خیلی سریع هم هست.
GMA
۹ بهمن ۱۴۰۱بنتلی کانتیننتال GT معیار این کلاس هست، استون مارتین با اینکه در این زمینه شهره هست اما نقص هایی داره که باعث میشه از بنتلی عقب بمونه،فراری روما هم بیشتر روی حال و هوای اسپرت تمرکز داره و در کابین هم از بنتلی عقب تره.
بنتلی پکیج کاملی از اشرافیت و پرفورمنس هست. و هیچ رقیبی نمیتونه در همه زمینه ها تا این حد کامل عمل کنه..
NAVID۰۰۹۸
۹ بهمن ۱۴۰۱فکر نکنم خودرویی به مانند دوج وایپر و بنز SLR داشته باشیم که فاصلهی سرنشین با کاپوت طولانی و کشیده باشه و به صندوق عقب نزدیک باشه !
یکبار از کنار به طراحی نشیمنگاه راننده در این دو خودرو توجه کنید ، جیگرتون حال میاد از طراحی دلانگیزشون !
اما اگر بخوام بگم سلطان GT کی باشه ؟! مطمئناً بنتلی اشرف GTسازیست !
TESLA
۹ بهمن ۱۴۰۱خیر بنتلی بهترین gt دنیا رو میسازه ( که البته به لطف استفاده از تکنولوژی ژرمن ها هست به هر حال بنتلی زیر مجموعه لوکس فولکس واگن کبیر محسوب میشه )
❤BMW❤
۹ بهمن ۱۴۰۱خیلی خوبه
هرچقدر هم استهلاک داشته باشه ، هیچی که والکری نمیشه
Royal Driver
۹ بهمن ۱۴۰۱یکی از تمام عیار ترین هایپرکار هایه که تو این یکی دو سال توسعه پیدا کرده، همیشه به والکری امید داشتم. آستون دست بجنبون!
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۹ بهمن ۱۴۰۱چرا اقدام به تایم زنی نمی کنن
akrh78
۱۰ بهمن ۱۴۰۱احتمالا تا بهار یا تابستون صبر کنن
الان هوا سرده، دما و گریپ پیست ها پایین هست لپ تایم ها نزدیک به واقعیت نیستن
کوروش
۱۸ مرداد ۱۴۰۲وقتی گیربکست از جنس شکلات باشه همینه دیگه