والکری با ثبت تایم یک دقیقه و ۵۶.۴ ثانیه در پیست سیلورستون، رکورد قبلی متعلق به پورشه ۹۱۱ GT2 RS با کیت منسی را با اختلاف شکسته است.
آستونمارتین والکری بالاخره تواناییهای خود را در یک پیست مشهور نشان داده است. این خودرو رکورد سریعترین خودروی جادهای پیست سیلورستون بریتانیا را با اختلاف زیادی شکسته است. والکری یک دور این پیست مشهور را در یک دقیقه و ۵۶.۴۲ ثانیه طی کرده که ۱۰ ثانیه سریعتر از رکورددار قبلی است. این خودرو پورشه ۹۱۱ GT2 RS بود که البته استاندارد هم نبوده و از کیت پرفورمنس منسی استفاده میکرد. رکورد پورشه در این پیست ۲ دقیقه و ۶.۸۲ ثانیه بود.
با توجه به ویژگیهای والکری، چنین رکورد چشمگیری تعجبی ندارد. این هایپرکار بریتانیایی از یک مونوکوک فیبر کرینی استفاده میکند که وزن را به زیر ۱۳۶۰ کیلوگرم رسانده است. علاوه بر این، شاسی خودرو توسط اسطورهٔ فرمول یک، آدریان نیوی طراحی شده و در سینهٔ آن یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث میتپد که همراه با سیستم هیبریدی، مجموعاً ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. پشت فرمان والکری در این رکوردشکنی هم «دارن ترنر» رانندهٔ بریتانیایی و برندهٔ سه دورهٔ لمان نشسته است.
رکورد والکری در سیلورستون فراتر از قلمروی خودروهای جادهای بوده زیرا هایپرکار آستونمارتین حتی از برخی خودروهای مسابقهای GT3 هم سریعتر بوده است. بهعنوانمثال، والکری از لامبورگینی هوراکان اوو GT3 با لاستیکهای اسلیک و تایم ۱ دقیقه و ۵۸.۱۶ ثانیه، دو ثانیه سریعتر بوده و فقط یک ثانیه با فراری ۴۸۸ GTE Evo فاصله داشته است. برای مقایسه، سریعترین خودروی فرمول یک در این پیست تایم یک دقیقه و ۲۷ ثانیه دارد که در سال ۲۰۲۰ با خودروی ردبول توسط مکس ورشتپن ثبت شد. والکری برای این رکورد زنی از لاستیکهای میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ استفاده کرده است.
ویدئویی که آستونمارتین از این رکوردشکنی منتشر کرده، به شخصیت دوگانهٔ والکری اشاره دارد زیرا ویدئو با حرکت خودرو در جادههای اطراف سیلورستون در منطقهٔ نورث همپتونشایر شروع شده و سپس به پیست میرسد. البته این ویدئو بهطور کامل دور زدن خودرو را در پیست نشان نمیدهد ولی میتوانیم مهارت رانندگی ترنر را ببینیم. در مسیر مستقیم پیست هم سرعت خودرو به حدود ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. بااینحال، والکری میتواند در این پیست رکورد حتی سریعتری را ثبت کند زیرا در روز رکوردزنی، هوا کمی ابری و بارانی بوده و چند روز قبل هم مسابقهٔ موتورسواری در این پیست برگزار شده که مقداری خرده لاستیک روی سطح پیست بر جای گذاشته است.
۲ آذر ۱۴۰۳هی تو که میشینی تو ماشین چینی دو میلیاردی ذوق میکنی
توی این پست چیو داری نگا میکنی دقیقا؟
آره با خودتم
POUYAN
۲ آذر ۱۴۰۳کلا با مسئلهی اخلاق و عزت نفس آشنایی دارید؟
مازیار
۲ آذر ۱۴۰۳6:15 نوربرگرینگ دور از دسترسش نیست
🥇M🏆 Bavaria///👑
۲ آذر ۱۴۰۳مرحبا به آستون👏👏👏👑
روز به روز والکری داره رازهای مهندسی خودش و بیشتر به رخ میکشه!
شما حقیقتا هیچ کمپانی رو نمیتونین پیدا کنین که مثل آستون مارتین بتونه، اَبَر ماشین تولید محدود، رکورد شکنی های پی در پی، بهترین گرندتوررهای خیابونی،خودروهای موتور اسپرت، و محصولات تولید محدود مثل والور رو بسازه!
من به شخصه تو انگلیسی ها انتخاب اولم آستون مارتین هست و بعدش رولزرویس و مک لارن…
nikan
۲ آذر ۱۴۰۳این تازه اولشه
🏆Lamborghini🏆
۲ آذر ۱۴۰۳ببر خوفته بیدار شد 😡
امیررضا
۲ آذر ۱۴۰۳نه ماشاالله
بعدی نوربرگرینگ
R@min
۲ آذر ۱۴۰۳امسال با همین کانفیگ تو WEC مسابقه میدن، هر چند قبلا گفتیم سطح مسابقات بسیار پایین و بی ارزش شده ولی شنیدن صدای دوباره یه کاسورث تو پیست جذابه.
JDM سابق
۲ آذر ۱۴۰۳من به این جنبنده بیشتر از اون AMG One خیکی و سنگین وزن امید دارم
وزنش خوبه بالانسش بین تکنولوژی خیابونی و F1 خیلی خوبه
چندین شرکت مختلف روش کار کردن و وجود آدرین نیوی میتونه مهر تایید بر عملکرد این ماشین باشه
R@min
۲ آذر ۱۴۰۳قطعا که سر تا پاش از اون آشغال مرسدس بهتره.
حمیدرضا
۲ آذر ۱۴۰۳ی رکورد شکنی تمیز و درست و بدون حاشیه👌
JooJoo
۲ آذر ۱۴۰۳ای ام جی وان هم کاش اینجا رکورد زنی میکرد تا پادشاه واقعی این پیست مشخص بشه
مازیار
۲ آذر ۱۴۰۳اختلاف والکری با AMG ONE بیشتر از اونه که تردید بوجود بیاره
Siyavash
۲ آذر ۱۴۰۳بهترین هایپر کار هست برایه تایم زنی در پیست فکر نکنم حتی مرسدس on هم بتونه تویه پیست باهاش رقابت کنه چون وزن اون حدود ۳۰۰ کیلو بیشتر هست و تویه پیست وزن خیلی تأثیر گذار هست…
الکساندر
۲ آذر ۱۴۰۳این همون استون مارتینیه که ۵ سال پیش ورشکسته بود
مازیار
۲ آذر ۱۴۰۳مشکلات مالی انگلیسیها اگه برای خودشون آب نداشته باشه برای برندهای دیگه نون داره. چون اگه اینطور نبود خیلی چیزا تغییر میکرد. اساسی تغییر میکرد.
hosen
۲ آذر ۱۴۰۳از amg one بیشتر دوسش دارم
همایون
۲ آذر ۱۴۰۳عجب هیولایی شده
B
۲ آذر ۱۴۰۳از همون معلوم بود که چیز خوفی در میاد استون در مسیر درستیه فقط بنظرم مقداری تغییر باید در سبد محصولاتش ایجاد کنه و فروشش بالا بره اگه روند ۱عودش صعودی نیست تا از ضرر دهی دربیاد
مهدی
۲ آذر ۱۴۰۳چیز عجیبی نیست چون عملا یه خودروی مخصوص پیست هست نه جاده