آستون مارتینتلویزیون پدال

نگاه نزدیک به استون مارتین والکری / دوبله فارسی

ابرخودرو استون مارتین، در سه نسخه تولید می‌شود. مدل اسپایدر دارای سقف شیشه‌ای با قابلیت جابه‌جایی است و حدود ۳/۸ میلیون دلار قیمت دارد.

مدل مفهومی از ابرخودروی استون مارتین، سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. باگذشت نزدیک به ۶ سال از شروع این پروژه، هنوز والکری به دست مصرف‌کننده نرسیده است و مراحل پیش‌تولید را می‌گذراند. البته این شرایط در دنیای ابرخودروها عجیب نیست و مشتریان مدل‌های کلکسیونی، معمولا سرمایه‌گذارانی صبور هستند. ابرخودروی مرسدس AMG نیز، سال ۲۰۱۷ پیش‌فروش شد و تاکنون، هنوز درحال گذراندن آزمایش‌های فنی است.

استون مارتین والکری نمای اصلی

طبق برنامه، ۲۷۵ والکری ساخته خواهد شد که ارزان‌ترین مدل با بدنه‌ی کوپه، ۳ تا ۳/۵ میلیون دلار برای خریدار، هزینه خواهد داشت. نسخه‌ی AMR PRO مخصوص رانندگی در پیست، ۳/۵ میلیون دلار  و مدل اسپایدر ۳/۸ میلیون دلار قیت دارند. البته رقم دقیق پرداختی برای این خودروها هنوز رسما تایید نشده است.

والکری از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶/۵ لیتری تنفس طبیعی همراه یک موتور برقی ۱۶۰ اسب بخار استفاده می‌کند. این خودرو مجهز به یکی از قوی‌ترین موتورهای هیبریدی دنیا است و ۱۱۳۹ اسب بخار قدرت دارد (البته در بعضی منابع، قدرت والکری ۱۱۶۰ اسب بخار پیش‌بینی شده است). زمان لازم برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت والکری، ۲/۶ ثانیه اعلام شده و در مدل‌های مختلف، نهایت سرعت ۳۳۰ تا ۳۵۰ کیلومتربرساعت دارد. براساس ادعای شرکت سازنده، والکری AMR PRO می‌تواند به نهایت سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت نیز برسد اما این شرایط، فعلا به‌دلایل فنی مثل فقدان تایرهای مناسب، فراتر از سطح ایمنی خودرو است.

هنری کچپول (Henry Catchpole) یکی از مشهورترین خبرنگاران در حوزه‌ی خودرو محسوب می‌شود. او با تست و بررسی ویدئویی از خودروهای اسپرت مشهور شده است و حالا چهره‌ای شناخته شده در سطح جهانی محسوب می‌شود. این کارشناس و محقق انگلیسی، به تازگی از طرف شرکت استون مارتین برای دیدار با والکری اسپایدر دعوت شده است. ویدئویی که در بالا ملاحظه می‌کنید، حاصل ملاقات هنری کچپول با گران‌ترین محصول تاریخ استون مارتین است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. 🤍Audi e_tron gt🤍

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    Porsche 911
    جوابتو برای مطلب درگ تسلا و ۹۱۸ ،لافراری دادم

    موافقم 2
    مخالفم 31
    1. HamiD

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      اسم آفتابه پلاستیکی سریع رو جلوی اون اسطوره ها نیار …
      مرسی …

      موافقم 31
      مخالفم 2
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    اوففففف این نوع از آستون مارتین ماشین مورد علاقه من بود منتظر بودم اینم بررسی دوبله فارسیش انجام بشه که شد!
    مرسی آقای اشتری👌🌹

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2909 ديدگاه)

      سلامت باشید
      دیگه قول داده بودم 🏁

      موافقم 23
      مخالفم 2
      1. Hosein

        ۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (109 ديدگاه)

        بسیار عالی بود ، لوگوی پدال روی استون مارتین خیلی باحال بود. یعنی هر قدر که استون مارتین عالیه پدال هم عالیه با تشکر.

        موافقم 16
        1. HamiD

          ۴ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          فک کنم وضع مالی پدال و استون مارتین هم در حال حاضر شبیه همه …

          موافقم 8
          مخالفم 2
  3. M.Kazem.K

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (861 ديدگاه)

    کاش یکی دیگه میومد برای بررسی طرف خیلی این کاره نبود 😕 چجوری طبق توصیف خیلی شناخته شده و مشهور شده ؟! 😕 کاش مت واتسونو میوردن 😂

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2909 ديدگاه)

      این دوستمون، هنری قد بلنده
      یک نکته جالب داره که در متن گفتم
      معمولا ماشین های خاص و اسپرت تست می کنه
      مثل استون مارتین و مک‌لارن
      مت واتسون، همه جور ماشین تست می کنه خصوصا مدل های خانوادگی

      موافقم 15
      مخالفم 1
  4. مازیار

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    نظرمون راجع به این اتومبیل؟
    چه نظری میشه داشت بجز تحسین و تمجید؟
    از موتور شاهکار و بی مانندش تا طراحی بدنه فوق مدرنش
    فقط امیدوارم برخلاف سنت هایپرکارهای دیگه تو نوربرگ رینگ هم اقدام به تایم زنی کنه که در اون صورت واقعا میشه یه تافته جدا بافته

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. GT

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      والکری یه سبک جدید در کلاس هایپرکار های جاده ای بوجود آورد، یه سبک خاص و انحصاری و این یه حرکت جسورانه و هوشمندانه از برندی هست که تا به تجربه ساخت هایپرکار موتور وسطی نداشته👌

      موافقم 11
      مخالفم 1
  5. GT

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    آقای اشتری واقعا ممنون که به خواسته های کاربران توجه میکند🌹 عالی بود
    سپاسگزارم

  6. محمد امین

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    از نظر پرفورمنس واقع ماشین بی رقیبی هست ، خیلی خوب ساخته شده و در دست افراد بزرگی بوده .. ماشینی که زیر نظر تیم فورمول یک استون مارتین و ردبول و بخش ریماک و همیچین پروردگار ایرودینامیک یعنی آدرین نیووی ساخته شد ….و قطعا صنعت خودرو سازی رو ارتقا بزرگی میبخشه
    فقط یه نکته ی کوچیک بگم ، درواقع وقتی داشتم در مورد این ماشین مطاله میکردم برای خودم جالب بود که تیم مهندسی که پشت این ماشین بوده برای انتخواب پیشرانه گزینه های متعددی رو برسی کردن و طبق محاسباتشون برای بهترین پرفورمنس احتیاج به یک موتور تنفس طبیعی داشتن و پروژه‌ ی ساخت موتور رو به شرکت کاثورث سپردن ، کاثورث با محسبات و آزمایشات زیاد بالانس ترین موتور تنفس طبیعی رو موتور v12 با این پلت‌فرم در نتیجه گرفت با حجم حدود ۶.۳۴ لیتر  هرچندمن دارم خیلی ساده و خلاصه صحبت میکنم اما ده ها هزار ساعت مهندسی و آزمایش پش هر یک از این تصمیمات هست ، بعدا برای رسوندن قدرت موتور به هزار اسب بخار حجم موتور را کمی افزایش دادن و به ۶.۵ رسوندن
    و برای انتخواب پیشرانه ی الکتریکی،  با در نظر گرفتن وزن خودرو و مچ شدن با اون موتور و رسیدن به پرفورمنس مد نظر و ..‌‌.. به این نتیجه رسیدن که موتور ۱۶۰ اسب بخاری که در خودرو های فرمول یک هم مورد استفاده‌ قرار میگیره ، بهترین گزینه هست ..‌‌
    نکته ی جالب برای خودم اینجا هست که چندین سال قبل از این ماجرا،  فراری در ساخت لافراری دقیقا از یه موتور با حجم حدودی ۶.۳ لیتر v12  تنفس طبیعی استفاده کرد به همراه یک موتور الکتریکی ۱۶۰ اسب بخار …. !!
    نمیخوام تعریف کنم از فراری ، اما واقعا گروه مهندسی شون حداقل ۵ سال جلو تر از زمانه هستن ..

    موافقم 12
  7. Silent

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    خیلی برام جالبه بدونم این موتور 3.8 میلیییون دلاری چه راندمانی داره روی یک فریم نرمال با وزن استاندارد!

    اینکه بدون کم کردن از قطعات داخل کابین و پشتی صندلی ها
    و حذف فیبرهای کربن ها
    و استفاده روزانه از موتور به مدت یکسال!!!
    چطور می شه راندمان موتور!؟ و چه بلایی سر اینجور انجین ها میاد؟ اوون روز می شه گفت اوج مهندسی بوده یا نه

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. مازیار

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      استفاده روزانه از موتور به مدت یکسال؟!!
      بکارگیری پیشرفته ترین موتور حال حاضر دنیای موتوراسپرت روی یک فریم نرمال با وزن استاندارد بدون قطعات کاهش دهنده وزن؟ مثلا یک سدان اقتصادی؟؟

      ظاهرا شما در دنیای اتومبیل باید کمی به عقب برگردید، به مباحث پایه ای مثل هدف از ساخت انواع اتومبیلها و نوع کاربرد و طیف خریدارانشون بخصوص درمورد تولیدات خاصی اینچنین

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. Silent

        ۳ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        اووج مهندسی روزی مفهوم داره که بشه ازش برای مصارف روزانه 99% افراد اجتماع توسعه یافته که برا زندگیشون تلاش می کنن هم سر خط گرفت!
        وگرنه که “پیشرفته ترین موتور حال حاضر دنیای موتوراسپرت” رو توو همون پیست های مسابقه با کیفیت 4k هم می شه دید که.

        موافقم 1
        مخالفم 11
        1. مازیار

          ۴ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          خیر، اوج مهندسی برای مصرف روزانه ۹۹% افراد جامعه در نظر گرفته نمیشه، لزومی نداره که برای فولکس واگن یا تویوتا اوج مهندسی خرج بشه بلکه برای تولیدات خاص اونم معدود کمپانی ها برای معدود متقاضیان چه اتومبیل و یا محصولات دیگه اوج مهندسی بکار میره، برای نشون دادن حداکثر ظرفیت و توانایی تکنولوژیکی و ارضا کردن حس جاه طلبی اقشار رده بالای جامعه و البته سودآوری بیشتر

          ضمن اینکه دیدگاه جالب شما هم بی تاثیر از نبودن برندهای مورد علاقتون در این وادی نیست

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. M.Kazem.K

          ۴ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (861 ديدگاه)

          خداروشکر که تونستی جلوی خودتو بگیری و باز اسم تسلا رو اینجا نیاری !! جای شکرش باقیه !!
          اینکه کسی بخواد تو مطلب آستون والکری هم *** کنه باز از یه طریق نا مربوط و بی ربط حتی بدون اشاره مستقیم ، اسباب بازی پلاستیکی تسلا رو با چنین هیولایی مقایسه کنه و به این نتیجه برسه که چون نمیشه چنین راندمان موتوری رو تو وزن و فریم استاندارد گرفت پس هیچی که هیچی واقعا آدمو حیرت زده میکنه !
          اصلا چه کاریه از فردا تمام مسابقات موتور اسپرت و فرمول وان و… تعطیل کنید ! والا 20 30 میلیون بدی برای ماشینی که تهویه مطبوع که پیشکش یه پشتی درست درمون صندلی هم نداره ….!!!!

        3. Silent

          ۴ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (631 ديدگاه)

          M KAZEM لجن سبک فکری ت هست

          بدو سر پراید بازیت

          موافقم 2
          مخالفم 5
  8. SF90 STRADALE

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    انجین این هایپرکار یکی از بهترین V12 های تاریخ هست
    امیدوارم جناب مایکل لیترز با دیدن مشخصات این انجین تحریک شده باشه و در آینده شاهد یک V12 قدرتمند دیگه باشیم ….

    1. جناب ایکس

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      فکر کنم قوی ترین تنفس طبیعی دنیا باشه، نه؟

  9. mahan

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    ولی من چشمم هنوز دنبال ویکتوره

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. GT

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      آقا ماهان سلام
      خیلی خوشحالم که برگشتید لطفا بیشتر کامنت بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا