آستون مارتین

هایپرکار مسابقه‌ای استون مارتین والکری برای حضور در لمان آماده می‌شود

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام هایپرکار مسابقه‌ای استون مارتین والکری که آماده حضور در ایمسا و رقابت‌های استقامت جهانی می‌شود رؤیت شد.


هایپرکار لمان استون مارتین والکری در آستانه حضور در رقابت‌های سال ۲۰۲۵ تست‌های نهایی خود را پشت سر می‌گذارد. این خودرو برای اولین بار در قاب تصویر عکاسان جا خوش کرده است. بریتانیایی‌ها آخرین بار در سال ۲۰۱۱ تجربه حضور در رقابت‌های موتور اسپرت را داشته‌اند اما چند روز قبل در پیست سیلورستون اقدام به تست محصول جذاب خود کرده‌اند.

در تست و بررسی هایپرکار مسابقه‌ای استون مارتین والکری علاوه بر خود شرکت تیم Heart of Racing نیز حضور دارد. این تست‌ها توسط راننده با سابقه استون مارتین یعنی دارن ترنر و همچنین رانندگان از تیم یاد شده و البته هری تیکنل انجام می‌شود. تیکنل با مولتی ماتیک موتور اسپرت که همکاری کلیدی استون در توسعه پروژه والکری بوده قرار دارد. تصاویر رسمی این خودروی مسابقه‌ای تنفس طبیعی که از نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری ساخت کازورث سود می‌برد توسط خود استون مارتین منتشر شده و البته بدنه آن با پوشش‌های استتاری از نظرها پنهان شده است.

اولین تست‌های کامل خودرو پس از بررسی سیستم‌های مختلف والکری لمان صورت گرفته است. خودروی حاضر در این تست‌ها فاقد بدنه کامل بوده و پشت فرمان والکری هم استفان ماک راننده اسبق استون مارتین حضور داشته است. فرایند تست این خودروی مسابقه‌ای در تابستان سال جاری و در اروپا انجام خواهد شد و سپس با خودروی دوم در آمریکای شمالی ادامه خواهد یافت. قرار است این خودرو در تست‌های اروپایی خود بیش از ۴۸۰ کیلومتر را طی کند. آدام کارتر مدیر موتور اسپرت استون مارتین رضایت خود از تست‌های سیلورستون و دانینگتون را ابراز کرده و می‌گوید:

با اینکه ما در مراحل اولیه تست‌ها هستیم اما با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان از دستاوردهای خودروی مسابقه‌ای AMR-LMH ابراز رضایت کرد.

مدیر تیم Heart of Racing نیز از این تست‌ها به عنوان لحظه‌ای بسیار افتخارآمیز برای برنامه توسعه خودرو نام می‌برد:

تولد این پروژه چندین سال طول کشیده و بنابراین حضور آن در پیست و تماشای عملکرد آن لحظه‌ای غرورآمیز برای ماست. ما می‌دانیم که باید در برابر بهترین‌ها قرار گیریم بنابراین می‌خواهیم استون مارتین نیز در همان سطح باشد. من معتقدم بر اساس آنچه مشاهده کرده‌ایم، تیم دارای ابزار لازم برای موفقیت در مسابقات است.

روابط عمومی استون مارتین پس از تست‌های چند روز قبل اظهار داشته هایپرکار مسابقه‌ای والکری در سال ۲۰۲۵ راهی مسابقات خواهد شد هرچند اشاره‌ای به حضور در مسابقه ۲۴ ساعته ایمسا دیتونا نداشته است. شاید استون مارتین بجای حضور در این رقابت به فکر استارت کار خود با مسابقات استقامت جهانی در قطر باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. HELLO.BROTHERS

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    وقتی نام کازورث میاد یعنی با شاهکار هنری دست ساز بشریت طرف هستیم،خداوند به مهندسان کازورث عمر طولانی بده دنیارو برای ما دیوانه های ماشین پرست زیبا کردن.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    از وقتی کمپانی استون‌ مارتین از نسخه مخصوص پیست هایپرکار والکری خودش رونمایی کرد مشخص بود که این مدل (AMR Pro) حتی از نسخهٔ استانداردم وحشی‌ تر شده و جواب کوبنده ای به فراری FXX K و مک‌لارن P1 GTR بحساب میاد 👍

  3. GMA

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    جذاب ترین هایپرکار wec
    بدنه فوق العاده خاص با پیشرانه شاهکار!
    صداش که اصلاً در یه سطح دیگست
    امیدوارم در مسابقات نتایج خوبی بگیره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. R@min

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1968 ديدگاه)

    موتور برای قوانین دانگرید میشه و با این اندازه و وزن در برابر موتورهای شش و هشت سیلندر رقبا حرفی نداره، تقریبا پنجاه کیلو سنگین تره و هیچ کاری هم نمیشه کرد. شاسی هم قطعا عوض نمی کنن و با محدودیت قوانین بدنه هم شانس موفقیت تقریبا صفره. همین که ۲۴ ساعت دوام بیاره خودش یه دستاورده.

    بیشتر یه حضور تبلیغاتی هست تا رقابتی.

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. corvette

      ۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (362 ديدگاه)

      دقیقا آقا رامین . همون اول که اومد . گفتم این انجین ۱۲ سیلندر جایی تو wec یا imsa نداره
      اگر میشد یه انجین v6 جاش باشه
      به نظرم خیلی بهتر میشد

      در کل آقا رامین . همیشه از آسمون به زمین باریده . نه از زمین به آسمون
      همیشه شرکتا ماشین های استقامتی میساختن . بعدا بر طبق اون ماشین شهری. یعنی مسیر از مسابقات به شهر بود

      والکری اول یه چیز بر طبق قوانین شهری ساخته . بعد رفته مسابقات
      یکم ناجوره وضعیت

      1. مازیار

        ۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3157 ديدگاه)

        مک لارن F1 هم اول شهری بود بعدش رفت لمان و اول شد

        موافقم 10
        مخالفم 2
      2. R@min

        ۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1968 ديدگاه)

        سطوح پایین تر از فرمول ۱ خیلی بد افت کرده و شده صرفا محلی برای تبلیغات.

        کلاس GT1 هم اواخر دهه ۹۰ یه شوآف بود برای جذب هوادار و امثال F1 و مرسدس GTR محصولات کندی بودن نسبت به نمونه های کاملا مسابقه‌ای قبل و بعدشون و خیلی زودم جمع شد.

        موافقم 3
        مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا