والور که به مناسبت جشن ۱۱۰ سالگی آستونمارتین معرفی شده، به پیشرانهٔ V12 توئین توربو با ۷۱۵ اسب بخار قدرت و گیربکس دستی مجهز است.
آستونمارتین ۱۱۰ سالگی خود را با معرفی یک مدل تولید محدود بنام والور جشن گرفته است. این خودرو طراحی رترو دارد که از نسل اول ونتیج و همینطور خودروی مسابقهای لمانز دههٔ ۸۰ آستون الهام گرفته است. هرچند متأسفانه تصاویری که از این خودرو منتشر شده واضح نیستند ولی بدنهٔ فیبر کربنی، کاپوت صدفی مانند با دریچهٔ نعل اسبی روی آن، چراغهای جلوی دایرهای، جلوپنجرهٔ عریض و اسپلیتر برجسته را میتوان تشخیص داد.
در قسمت جانبی خودرو گلگیرهای جلوی برجسته با دریچههای هوای کاربردی به همراه بدنهٔ ساده، گلگیرهای عقب برجسته و سقف دو حبابی جلبتوجه میکند. یکی از جذابترین ویژگیهای این قسمت اما رینگهای فورجکاری شدهٔ ۲۱ اینچی با طراحی لانهزنبوری است که با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت S 5 پوشیده شدهاند. پشت این رینگها هم ترمزهای کربن سرامیکی با دیسکهای ۱۶.۱ اینچی در جلو و ۱۴.۲ اینچی در عقب پنهان شدهاند. دیفیوزر برجسته، سه سر اگزوز در وسط و چراغهای تیغهای LED هم از ویژگیهای بخش عقبی والور هستند.
کابین این مدل تولید محدود شبیه ونتیج است اما پانل میانی داشبورد آن با دریچههای تهویهٔ جدید و دکمههای متفاوت بروز شده است. علاوه بر این، کنسول مرکزی هم کاملاً جدید است زیرا باید دستهدندهٔ گیربکس دستی روی آن قرار میگرفت. رو دریهای فیبر کربنی با تسمه بجای دستگیره و صندلیهای اسپرت با پوستهٔ فیبر کربنی و روکش پشمی با الهام از مدل DBR1 برندهٔ لمانز سال ۱۹۵۹ هم از دیگر ویژگیهای داخلی این آستونمارتین تولید محدود هستند.
زیر کاپوت والور یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو قرار گرفته که ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه به گیربکس شش سرعتهٔ دستی مذکور متصل میشود که نیرو را از طریق دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب تحویل میدهد. این خودرو به حالتهای رانندگی اسپرت، اسپرت پلاس و پیست مجهز است که پاسخ پدال گاز، گشتاور و صدای پیشرانه را تنظیم میکند. علاوه بر این، آستونمارتین برای والور سیستم فرمان جدید و سیستم تعلیق اختصاصی با کمکفنرهای تطبیقی، فنرها و آنتیرول بارهایی است که همگی بهطور خاص برای این مدل طراحی شدهاند.
آستونمارتین این خودرو را در درجهٔ اول یک ماشین جاده توصیف کرده و وعدهٔ ارائهٔ دینامیک رانندگی عالی را داده است. والور قرار است به یکی از کلکسیونیترین آستونمارتینها تبدیل شود زیرا تنها ۱۱۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. سازندهٔ بریتانیایی هنوز قیمت این محصول تولید محدود را اعلام نکرده ولی قرار است تحویل اولین نمونههای آن به خریداران را در سهماههٔ پایانی سال جاری آغاز کند.
خلیل
۲۱ تیر ۱۴۰۲یا حضرت عباس😲
R
۲۲ تیر ۱۴۰۲چرا استون همش از حرف وی استفاده میکنه
Cyber truck punk
۳۱ تیر ۱۴۰۲این اسم هم فکر کنم به اساطیر یونان یا کتاب سیلماریلیون اثر تالکین مربوط میشه .
جدایی از این ها از الگو و آرت استایلی که تو بدنه والکری استفاده کردن بهره میبره.
یعنی دیزاین نمای ماشین رو ترکیبی بین مدرن و کلاسیک زدن.
نمای عقب ماشین مخصوصا چراغ ها شبیه به جگوار xj220 هستش
محمد
۲۱ تیر ۱۴۰۲V12 دوستداشتنی و نفسهای آخر!!!
خاص
۲۱ تیر ۱۴۰۲توسعه یافتهی مدلِ تکساختِ AstonMartin Victor 2020 هست.
اون هم تنفسطبیعی بود.
V12
7.3 لیتری
848 اسببخار
822 نیوتونمتر
پیشرانه جلو
دیفرانسیل عقب
دنده دستی
ماسلکارِ 1497 کیلویی
رضا
۲۱ تیر ۱۴۰۲دنده دستی رو هستم. واقعا لذت بخشه رانندگی و دنده کشی!
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۲اینکه کپی ویکتور هستش
مازیار
۲۱ تیر ۱۴۰۲فعلا که تصاویر کاملا واضح نیست اما اونقدر این برند محبوب هست که اگه کپی یه مدل قبلی با چند تغییر جزئی هم باشه به اصطلاح رو هوا میزنن
پیام رحمانی
۲۱ تیر ۱۴۰۲این مگه همون مدل تک ساخت ویکتور نیستش خیلی شبیه اونه
GMA
۲۱ تیر ۱۴۰۲https://www.google.com/url?q=https://www.pedal.ir/aston-martin/%25D8%25A2%25D8%25B3%25D8%25AA%25D9%2588%25D9%2586%25E2%2580%258C%25D9%2585%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25AA%25DB%258C%25D9%2586-%25D9%2588%25DB%258C%25DA%25A9%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1/&sa=U&ved=2ahUKEwjq9fT6iYmAAxW57rsIHYbqC8gQFnoECAcQAg&usg=AOvVaw11rGnGqTmkca5HvPG08wKc
اینا یکی نیستن؟
Amiro
۲۱ تیر ۱۴۰۲V12 دنده دستی 😋
آخ آخ فقط لحظه تعویض دنده صدای توربو ها گوش رو جلا میده 😋
🤌🙂🧡
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۲دقت کردین اکثر نسخه های آستون مارتین اولشون با حرف ( و ) شروع میشن.
والور – ویکتور – ونکوئیش – والاها – ونتیج – ولکان – ولکری . . . . . .
R@min
۲۱ تیر ۱۴۰۲این ب معنی اوج کلاس خودش هست. یه سنت تقریبا ۸۰ ساله هست.
روزبه
۲۱ تیر ۱۴۰۲همونطور که نام تمامی مدلهای لوتوس با حرف E شروع میشن
Hamilton1970
۲۱ تیر ۱۴۰۲V12 تویین توربو با گیربکس دستی خداوندگاره…
وای…
BMW
۲۱ تیر ۱۴۰۲هیچیش مهم نیست فقط مهم اینه که دستی هست و تمام
فريد
۲۱ تیر ۱۴۰۲دنده دستی؟!!!
علی جردن
۲۱ تیر ۱۴۰۲توی کشورهای خارج دنده دستی آپشنه پولیه توی تولیدات ایرانی دنده دستی آپشن رایگان و تحمیلی عه!
مکانیک
۲۱ تیر ۱۴۰۲این که چیزی نیست … بیخودی جوگیر نشید لطفاً…
ان شاءالله تا ۶۰۰ یا ۷۰۰ سال آینده، شاهد تولید کپی های ناقص و به دردنخور و درب و داغون و کاملاً غیر استاندارد مشابه این محصول البته با قیمت چند برابر..!!! در سایپا و ایران خودرو و دیگر نخاله سازان داخلی خواهیم بود…
OldBoy
۲۱ تیر ۱۴۰۲یادآور مدل وی۸ ونتیج دهه هفتاد
امیر
۲۱ تیر ۱۴۰۲صد افسوس که پیشرانه های v12 و v8 دارن روز های آخر زندگیشون رو میگذرونن 😔 ، واقعا تا ۱۰ سال دیگه معیار جذابیت خودرو ها چه خواهد بود !؟ 😔😔
علی جردن
۲۱ تیر ۱۴۰۲اونقدر خودروهای بکر آمریکایی و ایتالیایی ژاپنی و آلمانی با انجین و مهندسی های بکر وجود داره که یک کلکسیونر بخواد ۱۰ نمونه از بهترین های دنیا رو جمع آوری کنه جایی واسه انگلیسی های بدرد نخور بَزَک شده وجود نداره
دانیال_Surrey،England
۲۱ تیر ۱۴۰۲آهان.
خوب دوست من چندتا از این نمونه ها رو میتونی به جز فراری و پورشه نام ببری؟؟
لابد میخوای نسل جدید سوپرا یا z رو با مهندسی بکرشون کلکسیونی کنی
یا چارجر الکتریکی یا هامر
یا سوپرکارهای ناب ب ام و آئودی
..
..
در حال حاضر فقط انگلیسیا برای عاشقان خودرو ماشین میسازن بقیه برای سودآوری.
هر چند متاستفانه الکتریکی سازی اونا رو هم با خودشون به گور میبره.
علی جردن
۲۱ تیر ۱۴۰۲طراحی موتور عقب ۱۲ سیلندر یا ۱۰ سیلندر هوراکان نمونه بارز است که برخلاف همه بنتلی ها و رولزرویس ها و آستون مارتین ها موتورش توی صندوق عقبه گفتم انگلیسی ها فقط تکنولوژی قدیمی رو با تزئینات لوکس سرپوش گذاشتن دریغ از یک ذره نو آوری
از GT-R بگیر تا فورد GT یا کروت نسل C8 همشون بجای چرم و چوب افراطی مهندسی های دقیقی دارن
R@min
۲۱ تیر ۱۴۰۲واقعا درسته کدوم انگلیسی موتورش تو صندوق عقبه !!! این کاربر دانیال هیچی نمی دونه شما درست میگی.
مازیار
۲۱ تیر ۱۴۰۲لامبورگینی موتور عقبه رولزرویس و بنتلی موتور جلو؟!!
فقط انگلستان
۲۱ تیر ۱۴۰۲میشه یه رولزرویس یا بنتلی یا آستون مارتین اسم ببری که تکنولوژی روز رو نداشته باشه.
GMA
۲۱ تیر ۱۴۰۲علی جردن
والکری به تنهایی کافیه واسه بی اعتبار کردن اکاذیبت
علی جردن
۲۱ تیر ۱۴۰۲هرکسی ادعای ماشین بازی و خبرنگار خودرویی داره بیاد به من بگه چرا تاحالا بین همه مدل های خاص و تولید محدود لافراری یا آوانتادور یا حتی انواع مدل از لامبورگینی هوراکان از مدل آفرودی بگیر تا نسخه های تولید محدود پیست محور های دیگر ساخته شده حتی لامبورگینی کانتاش نیو هم یا رونتدار و بین انواع اقسام لامبورگینی های جدید تولید خاص یا عادی چرا هیچ کدوم حتی ۱ نمونه مدل دنده دستی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جوابش یک کلامه چون فقط از معکوس پشت فرمون لامبورگینی غرش موتور ۱۲ سیلندر آوانتادور تو عقب سر راننده هیجان انگیز تر و سریع تر نیست اگر هست با رسم شکل ۱ نمونه مثال بزنید برام
مازیار
۲۲ تیر ۱۴۰۲شما خودت یک دلیل آوردی برای همه دنیا کافیه:
((طراحی موتور عقب ۱۲ سیلندر یا ۱۰ سیلندر هوراکان نمونه بارز است که برخلاف همه بنتلی ها و رولزرویس ها و آستون مارتین ها موتورش توی صندوق عقبه))
علی جردن
۲۱ تیر ۱۴۰۲آقای فقط انگلستان می شه اسم ببری کدوم خودروساز انگلیسی تا حالا پیشتاز تکنولوژی صنعت خودرو بوده؟
همیشه یا آیمانی ها پرچمدار تنکولوژی آخرین سیستم رو اختراع کردن یا آمریکایی ها مثل تسلا توی برقی و خودران تکنولوژی اول اختراع کردن یا ژاپنی ها و ایتالیایی ها واقعا قدم بزرگ برداشتن. بوگاتی هم مال فولکس واگن آلمانه و تنها موتور ۱۶ سیلندر تاریخ رو می سازه که باز اونم انگلیسی نیست حتی فورد مدل T هم افتخاراتی برای خودش داره صنعت خودروی انگلستان نداره ماشین انگلیسی یعنی یه خودروی آخرین سیستم ۱۵ سال پیش با مقدار قابل توجه چرم کروم چوب های درجه ۱
فقط انگلستان
۲۱ تیر ۱۴۰۲خب منظورت از تکنولوژی چیه که میگی خودرو انگلیسی تکنولوژیش قدیمیه
مثلا یعنی ترمزهای بنتلی فلایینگ اسپور یا رولزرویس کولینان رو ۱۵ سال پیش بنز یا شورلت یا تویوتا استفاده میکردن و الان بنتلی و رولزرویس تازه داره از اون ترمز قدیمی استفاده میکنه
یا مثلا سیستم تعلیق یا فرمان یا گیربکس یا …
اگه همچین منظوری داری شاید اطلاعاتت از خودرو انگلیسی تا ۱۵ سال قبل باشه.
مجتبی .
۲۲ تیر ۱۴۰۲آقای جردن فقط کافیه تکنولوژی صندلیهای بنتلی رو بخونی تابفهمی نظرت درست نیست.
R/T
۲۱ تیر ۱۴۰۲آخ قلبم فقط موتورش با گیربکس دستی چه لذتی داری مخصوصا با ظاهر
مازیار
۲۱ تیر ۱۴۰۲آستون مارتین : مایه لذت صنعت خودرو
مهرداد
۲۲ تیر ۱۴۰۲فکر کنم قیمتشو اعلام کردن، دو میلیون دلار . حالا شایدم اشتباه کرده باشم ،گیریم درست گفته باشم به نظرتون میرزه؟؟؟
امیرمسعود
۲۲ تیر ۱۴۰۲باتشکراز امیرخان طبق معمول همیشه مطالب خوب وارزنده
محمد
۲۳ تیر ۱۴۰۲برای کسی که زیاد از استون خوشش نمیاد(عاشق ماسل کار) زیادی جذابه فست بک عقبش منو یاد gt500 انداخت. v12 تنفس طبیعی فک کن اگه تووین توربوش کنی !!!!
مهدی
۱ مرداد ۱۴۰۲جزو اخرین هاست هییییییی…..
علی
۲۲ مرداد ۱۴۰۲خوراک فیلم های گانگستری هست