پیشرانه ۱۲ سیلندر V شکل و جعبهدنده دستی والور نشان میدهند که آستونمارتین هنوز هم خودروی خوب میسازد.
معرفی والور طرفداران این شرکت را به دو گروه تقسیم کرد؛ گروه اول از وجود والور ناراحت بودند و گروه دوم میگفتند: این یکی از بهترین خودروهای اخیر آستونمارتین است. این شرکت انگلیسی، والور را بهعنوان یکی از آخرین خودروهای دندهدستی خود رونمایی و تولید آن را به ۱۱۰ دستگاه محدود کرد.
آستون مارتین خاصتر از قبل
این روزها شرکتهای مختلفی مانند رولزرویس، بنتلی، فراری و مورگان روی تولید خودروهای تولیدمحدود متمرکز شدهاند. آستونمارتین هم قصد دارد به همین بازار روبهرشد بپیوندد تا درکنار سودآوری مناسب، نام خوبی برای خود فراهم کند. والور هم راهی برای رسیدن به همین هدف است. چهره این خودرو به الهام از نسخه تکتولیدی ویکتور اماده شد که خود برگرفته از V-8 ونتیج کلاسیک طراحی شده بود. بنابراین آستونمارتین تلاش کرده است که شمای گذشته خود را با نگاهی مدرن بازسازی کند.
طراحی با الهام از گذشته
جلوپنجره و قاب بزرگ آن نشان بهعنوان نشان همیشگی خودروهای این برند در والور هم دیده میشوند؛ طراحان آستونمارتین در برخی مدلهای والور، با رنگی متمایز روی آن تاکید کردهاند. استفاده از چراغهای گرد ساده، سپر و زیرسپر یکپارچه، دیفیوزر فیبرکربنی و کاپوت شیبدار و عضلانی باعث ایجاد چهرهای کاملا جدید شده است که خوشبختانه هنوز یادگاران خود را تداعی میکند. نمای جانبی خودرو کوپه ونتیج را یادآوری میکند؛ درحالیکه عبق خودرو کاملا تازه طراحی شده است. بهرهوری از خروجیهای هوا بهجایی شیشه عقب، برآمدگی اسپویلر بهشکل یکپارچه با بدنه، چراغها با گرافیک سرخرنگ متصل و دیفیوزر اسپرت و بزرگ باعث شده تا والور شخصیتی متمایز داشته باشد. میتوان طراحی این خودرو را در واژه «سرگرمکننده» خلاصه کرد.
کابین مدرن-کلاسیک
آستونمارتین برای ساخت این خودرو، از ونتیج قدیمی بهعنوان خودروی پایه استفاده کرده است؛ به همین دلیل کابین آن به نمونههای قدیمیتر این خودرو شباهت دارد که لزوما اتفاق بدی نیست. فرم ورودیهای هوا سیستم تهویهمطبوع و نمایشگر اطلاعات-سرگرمی کمی قدیمی به نظر میرسند اما وقتی به سردنده چوبی و مکانیزم باز دنده توجه کنید، دلیل آن را متوجه میشوید. آستونمارتین تصمیم گرفته است که دنده دستی را برای مشتریان خاص خود نگه دارد؛ درحالیکه سایر ثروتمندان خریدار این شرکت تنها امکان تهیه خودروهای دنده اتوماتیک را دارند.
پیشرانه قدرتمند
راننده والور با سردنده چوبی میتواند ۷۰۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۲ نیوتن متر گشتاور پیشرانه ۵.۲ لیتری V12 را به چرخهای عقب منتقل کند. والور با بهرهوری از بدنهای سبکوزن و قدرت زیاد پیشرانهاش میتواند در کمتر از ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شتابگیری را تا سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.
خریدار والور میتواند بدنه خودروی خود را با هر رنگی مزین کند. همین داستان برای کابین و مواد بهکاررفته در آن هم صدق میکند و خریداران خاص این خودرو مانند «گوردون رمزی»، آشپز مشهور، میتوانند مطابق سلیقه خود والور را شخصیسازی کنند.
سواری لذتبخش
راننده با فشردن دکمه بلورین، پیشرانه V12 را از خواب بیدار میکند. والور مانند یک شیر با غرشی بلند از خواب برمیخیزد و در ادامه خرخر میکند تا راننده از روشن ماندن موتور مطلع باشد. راننده والور انتظار بالایی از این خودرو دارد چون مانند کوپه ونتیج، پیشرانهای بزرگ درون خودرویی کوچک قرار گرفته است. کلاچ خودرو وزنی متعادل دارد و با دنده کوتاه آن بهخوبی میتوان شتابگیری کرد. ترکیب بدنه کوچک، موتور بزرگ و گشتاور زیاد باعث شده تا حرکت والور در هر دندهای با چابکی همراه باشد. شتاب این کوپه ناراحتکننده یا ناخوشایند نیست اما قطعا هشیارکننده است. با فشردن پا روی پدال گاز، والور با نرخی دلپذیر سرعت میگیرد.
راننده میتواند حالت پاسخدهی فنربندی، فرمان و پیشرانه را تعیین کند. بهترین حالت پیشرانه همان «Track» است که باعث میشود والور تمام توان خود را به نمایش بگذارد اما باقی تنظیمات باید مطابق مسیر انتخاب شوند. فرمان عملکردی سبکتر از انتظار دارد و بازخورد مناسبی را هم به راننده منتقل میکند؛ گویا از راننده میخواهد با سرعت بیشتری خودرو را براند. هر پیچ در نگاه اول مانند یک چالش تازه میماند اما والور از همه آنها سربلند بیرون میآید.
خودرویی برای لذت
آستونمارتین معتقد است که والور برای کسانی طراحی شده که بالاتر از هر چیز دیگری در خودرو، لذت و عمل را دوست دارند. هر چند استفاده از یک جعبهدنده خودکار دو کلاچه عملکرد آن را بهبود میبخشید اما لذت تعویض دنده را از راننده میگرفت و تمام منطق تولید والور را زیر سوال میبرد. والور ۲ میلیون دلاری با بهرهوری از قدرت زیاد، بدنهای جمعوجور، طراحی چشمنواز، عملکرد بینظیر و قیمتی به بلندای یک شماره تلفن، یکی از آخرین سنگرهای دندههای دستی و لذت بیقید و شرط رانندگی به شمار میرود. نظر شما درباره این خودرو چیست؟
علی جردن
۱۹ تیر ۱۴۰۳صندلی هاش مثل صفحه کاغذ یا تلوزیون LED باریکه لایک.
NAVID۰۰۹۸
۱۹ تیر ۱۴۰۳آدمها دیوونه شدن!
خودشون خودشون رو زجر میدن به سبب مُد روز و پِیروی از آن و تکنولوژی!!!
آخه چرا باید دنده دستی تمام شود که شرکتها از این مسئله سود ببرند تا ۲ میلیون بکنند تو پاچه ملت پولدار!!!
خب وقتی خواهان داره ( یکیش خودمم ، دنده دستی رو به اتومات ترجیح میدم )باید تولید بشه!!!
علی جردن
۲۰ تیر ۱۴۰۳بخاطر فروش کم گیربکس دستی بیامو و پورشه از انواع مدل هاش جمع شده قبلا همه ی مدل های Mpower نسخه دستی هم داشتند که بخاطر فروش کمشون بیامو تصمیم گرفت کنار بزاره
Cert
۲۰ تیر ۱۴۰۳دستی ها پر مصرف هستند و باید به دور انداخته شوند
هیچ شرکتی هم آن ها را در آینده عرضه
نخواهد کرد
Whiteshadow
۲۰ تیر ۱۴۰۳حقیقتا توی کشور خودمون اکثریت مقصر تمام رخدادهای اجتماعی و اقتصادی هستند که اگه بخواهیم وارد ریز جزییات بشویم خوشایند نیست از همین انتخاب اکثریت برای خودروهای چینی گرفته تا اشاره شما به دنده دستی و انتخاب اکثریت بیست و پنج سال پیش به فرد اشتباهی که در آن دوران تمام نخبگان کشوری داشتند فریاد میزدند چنانچه آن فرد انتخاب شود بیست سال آینده کشورمان دچار ابرتورم خواهد شد ولی وای به نگاه عامیانه اکثریت که هیچ پختگی و خردی پشتش نبوده و نیست جز افکاری تقلیدی و پوشالی
NAVID@@98
۲۰ تیر ۱۴۰۳الان دیگه اونقدر تکنولوژی پیشرفت کرده که حتی گیربکس های پیشرفته اتوماتیک عملکرد خیلی بهتر رو که قطعا، و حتی به طرز عجیبی لذت گیربکس های دستی رو هم پوشش میدن یعنی حتی لذت رانندگی اش رو هم بیشتر میکنن علاوه بر این تازه انواع عملکرد ها و کاربرد ها و کارایی ها و پرفورمنس اضافه و برتر هم دارن و از هر لحاظ هم بهتر هستند!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!🤩
پس اونایی که هنوز دنده دستی رو ترجیح میدن یا احمق اند
و یا چیزی نمیدونند و به اشتباه حرف از گرون بودن و کردن تو پاچه ملت میزنند و خودشونم نمیدونند چی میگن همش اشتباه میگن
حرف الکی همش شو آفِ این حرفا و تصورات اشتباهه؛
چون این ماشینا به سَبَبِ تک ساخت بودن و تکنولوژی های بالایی که دارن گردن هستن از هر لحاظ هم برتری دارن ولی بعضی ها به طرز احمقانه ای احمقند اند عجیبه خودشون نمیدونن چی میگن و این آذم ها احمق شدن و خودشون نمیدونن چی میگن ضرربیخودنزنن پس میشه گفت قدر این ماشین ها رو نمیدونند یعنی درک نکردند یا نمیتونند درکشان کنند و صرفا برچسب قیمتی را میبینند ولاغیررر!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
چون اگه کسی دنده دستی ساده سطح پایین ارزون بد خوراک چاله میدونی میخوان متناسب با خودشون میخوان باید برن دِ یه هاچبک اسیایی چینی ژاپنی کره ای درپیت احمقانه دیفرانسیل جله دنده دستی ساده پیدا کنن سوار شن و لذت کاذبشو ببرن البته فقط تو دنیای کاذب و احمقانه و بد کوچک خودشون و یه لگن بدرد نخور و ناکارا بکنند تو پاچه این ملت بدبخت نادان که آن هم از احمقی و درک نکردن خودشانه ولاغیررر !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
ولی درستش اینه که👑🥇 خداییش در واقعیت هوشمندانه باهوش بالا و برتر این نابغه ها این تکنولوژی بالا و مهندسی پیشرفته و هنر برتر به بالا که هر چیز بهترین و اول رو به منصه ظهور میرسونن هایپرکار های برتر مثل این هایپرکار اروپایی و یا آمریکایی 🇺🇸🇩🇪🇮🇹🇷🇺🇪🇺 که تکنولوژی بالا و مهندسی پیشرفته و هنر برتر و هرچیز بهترین و اول رو به منصه ظهور میرسونن اونم بسیار هوشمندانه و نابغه بار و برتر با هوش بالا و برتر خودشون 🥇👑
درستش اینه که این همون چیزایی هستن که خوراک دانشجویان و دانش دوستانِ چون بینهایت هست به سَبَبِ اینکه بینهایت هست الی ماشاء اللّه برو بینهایت ها😍
پس همونطور که عرض کردم انتخاب با خود اشخاصه البته هرکی هر انتخابی کنه نمیگیم چشه ولی خوب ۱ و ۱ تا ۱ و ۱ تا پس بنابراین هرکه طاووس خواهد طاووس هم اورا میخواهد ولاغیررر!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! 🤩
مهدی
۱۹ تیر ۱۴۰۳با این قیمت نمی ارزه خدایی
2 میلیون دلار برا این ماشین…چه خبره
amiralim
۱۹ تیر ۱۴۰۳یه میلیونر براش فرقی نمیکنه ۲ میلیون دلار یا کمتر.
باغ
۱۹ تیر ۱۴۰۳کی حوصله کلاج گرفتن داره تو این ترافیک
fcmz
۱۹ تیر ۱۴۰۳مشخصا تو باغ نیستی.
علیرضا
۱۹ تیر ۱۴۰۳خودرو های اینگیلیس واقعن عالین مخصوصا استون مارتین با تاریخچه پر افتخار در موتور اسپورت و تولید خودرو های هنری
محمد امین
۱۹ تیر ۱۴۰۳تنفس طبیعی نیست
توربوعه
علی Shelby
۱۹ تیر ۱۴۰۳واقعا زیباست و طراحی پر ابهتی داره
تازه گیا هم یه مدل جدید مثل این اومده با نام والیانت
پدال هم ازش مقاله زد
𝐀𝐥𝐢
۱۹ تیر ۱۴۰۳طراحی شیکی داره واقعا
BMW
۱۹ تیر ۱۴۰۳همینکه دستی هست به هزار تا ماشین داغون الان میرزه😂
johnmarston
۱۹ تیر ۱۴۰۳جنتلمن سنتی بریتانیایی
بی نظیر از اون ماشینهایی که سالهای آینده ارزشش فضایی میشه
اشكان
۲۰ تیر ۱۴۰۳خیلی قیافه خاص و ترکیب جالبی داره تمام نماهاش ، سر دنده و …. عالیه . عاشق آستون مارتینم .
امیر فرجی
۲۰ تیر ۱۴۰۳دنده دستی فدات دیگه جمع شده من الان کارخانه لودر سازی سپاهان هستم تمام گیربکسها برقی شدن و تمام اتوماتیک
90s culture
۲۴ تیر ۱۴۰۳من از طرفدارهای بالقوه ماشین ها هستم
ولی به نظر ام لذت گیربکس دستی بیشتر مناسب خودروی های دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بود و رانندگی با اون خودروهای حس و حال خاصی داشت…
از سالهای ۲۰۰۳ به اینطرف با اختراع گیربکس های دوال کلاچ و تولید نسل جدید گیربکس AT با تورک کانورتر بهتر، در کنار سیستم های ADAS بهتر بود که خودروها از گیربکس ها اتومات استفاده کنند….
و در ضمن این که بخش عظیمی از دارندگان خودروها فقط مصرف کننده هستند و نهایت استفاده آنان از خودرو فقط جا به جای از نقطه A به B هست و این حق آنها هست از خودروی ایمن در کنار راحتی سواری برخوردار باشند، و نکوهش کردن شرکت های خود سازی به خاطر عدم تولید گیربکس های دستی که امروز طیف محدودی جامعه امروزی تمایل به خرید آن دارند هم خیلی خودخواهانه است….
اگر کسی واقعا مشتاق رانندگی با خودروی دنده دستی هست، کم و بیش هنوز هم گزینه جذابی براش موجوده
A Sus man
۲۴ تیر ۱۴۰۳گیربکس نیمه اتوماتیکه یا دستی کامل؟
علی منصوری
۷ مهر ۱۴۰۳و ب نام آستون مارتین ،اعجوبه انگلیس و این انتخاب گیربکسم بحث مخاطبین میلیونر خاص، وگرنه بر کسی پوشیده نیست ک دوران تعویض دستی سراومده
Nismo
۱۲ مهر ۱۴۰۳طراحی فوق العاده زشت