آستون مارتین

معرفی آستون‌مارتین ونکوئیش جدید با پیشرانه V12 و 835 اسب بخار

آستون‌مارتین ونکوئیش جدید که جایگزین DBS خواهد شد، به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو مجهز است و تنها در هزار دستگاه ساخته خواهد شد.

پیشرانهٔ V12 در خطر انقراض قرار دارد و طی سال‌های گذشته سوپراسپرت‌ها سراغ پیشرانه‌های کوچک‌تر با نیروی کمکی هیبریدی رفته‌اند اما آستون‌مارتین ونکوئیش جدید خلاف جریان آب شنا کرده است زیرا در این خودرو هیچ خبری از موتورهای الکتریکی یا کاهش تعداد سیلندرها نیست. در نسل جدید ونکوئیش همچنان پیشرانهٔ باشکوه V12 حفظ شده است.

ونکوئیش جدید در طراحی بیرونی نیز پیوند با پیشینیان خود را حفظ کرده هرچند که حالا شیک‌تر و آیرودینامیک‌تر شده است. در طراحی این خودرو از خودروهای مسابقه‌ای قدیمی و مدرن آستون‌مارتین الهام گرفته شده است. در جلوی خودرو، جلوپنجرهٔ بزرگی خودنمایی می‌کند که به خنک شدن پیشرانهٔ V12 کمک خواهد کرد درحالی‌که سقف پانورامای کامل که برای اولین بار در این مدل معرفی شده است هم تجربهٔ رانندگی تازه‌ای را فراهم خواهد کرد.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های بیرونی قابل‌توجه ونکوئیش هم می‌توان به چراغ‌های جلوی ماتریکس، دستگیره‌های در جمع‌شونده و آینه‌های جانبی بدون قاب اشاره کرد که برای بهبود دید و آیرودینامیک طراحی شده‌اند. در قسمت عقب نیز دیفیوزری که کل عرض خودرو را پوشش داده و سیستم اگزوز جدیدی که صدای پیشرانه را تقویت می‌کند به چشم می‌خورد. علاوه بر این، یک سیستم اگزوز تیتانیومی هم قابل سفارش خواهد بود که وزن کمتری دارد.

ونکوئیش جدید خودرویی دونفره است و همان‌طور که از یک گرند تورر لوکس انتظار می‌رود، در داخل از متریالی با بالاترین استاندارد بهره می‌برد. صندلی‌های استاندارد در اینجا اسپرت پلاس نام دارند ولی نمونه‌های پرفورمنس فیبر کربنی هم قابل سفارش خواهد بود. قسمت عقب کابین برای قرار دادن چمدان‌های سفارشی Schedoni طراحی شده است درحالی‌که روی داشبورد یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی به همراه یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی روی کنسول مرکزی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. همچنین از طریق سرویس Q by Aston Martin، امکان سفارشی‌سازی کامل خودرو با آپشن‌های بی‌پایان برای تودوزی، رنگ، تریم و… هم وجود خواهد داشت.

زیر کاپوت ونکوئیش جدید، نیروگاه ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی آشنای آستون‌مارتین قرار گرفته است که در اینجا ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با ایجاد ارتقاءهایی در قسمت‌های این موتور، خروجی آن نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و حالا به ازای هر لیتر حجم، ۱۶۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌دهد. ازجمله نوآوری‌های مهم این پیشرانه می‌توان به تقویت بلوک و شاتون‌ها، بازطراحی سرسیلندرها و بهینه‌سازی منیفولدهای هوا و دود اشاره کرد. این موتور همچنین به توربوشارژرهایی با ۱۵ درصد حداکثر دور بیشتر و انژکتورهایی با ۱۰ درصد جریان سوخت بالاتر مجهز شده است.

این پیشرانه همچنین از قابلیتی بنام بوست رزرو هم برخوردار است که زمانی که راننده پدال گاز را به میزان اندکی فشار داده، بوست توربوها را بیشتر از حد نیاز افزایش می‌دهد تا وقتی راننده تقاضای قدرت بیشتری می‌کند، بوست آماده باشد. این کار با هماهنگی دقیق بین دریچه گاز و وست‌گیت که به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شود صورت می‌گیرد. مثل DBS، انتقال نیرو در ونکوئیش هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF صورت می‌گیرد که در عقب نصب شده اما حالا این گیربکس با دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی همراه است که به میزان قابل‌توجهی پویایی خودرو را بهبود خواهد بخشید و چابکی بیشتری را در پیچ‌های تند فراهم خواهد کرد.

به گفته آستون‌مارتین، ضریب درایو نهایی ونکوئیش برای ارائه حداکثر سرعت بالا تنظیم شده و به همین دلیل، خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند ولی درعین‌حال، شتاب سریعی هم خواهد داشت و ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مثل همه آستون‌های مدرن‌، ونکوئیش هم از شاسی مونوکوک آلومینیومی استفاده می‌کند اما بخش عمده‌ای از بدنه از فیبر کربن ساخته شده که وزن خشک را به ۱۷۷۴ کیلوگرم رسانده است. سیستم تعلیق دو جناقی در جلو و چند اتصالی در عقب هم از DB12 و ونتیج قرض گرفته شده است.

ونکوئیش که برای سواری راحت در پیمایش‌های طولانی و درعین‌حال عملکرد اسپرت در صورت لزوم طراحی شده است، امکان انتخاب از بین حالات رانندگی GT، اسپرت و اسپرت پلاس را برای راننده فراهم می‌کند. تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های فنی این سوپرکار جدید بریتانیایی هم ترمزهای کربن سرامیکی و لاستیک‌های جدید پیرلی P زیرو است که به‌طور خاص برای ونکوئیش طراحی شده‌اند و روی رینگ‌های ۲۱ اینچی قرار می‌گیرند. قیمت این محصول جدید آستون‌مارتین از رقم چشمگیر ۴۲۰ هزار دلار آغاز خواهد شد و تنها ۱۰۰۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود. انتظار می‌رود تحویل اولین نمونه‌های ونکوئیش جدید به خریداران از ماه آینده آغاز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. NGU

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    خوبه
    هم از جلو خوبه
    هم از عقب

    موافقم 56
    مخالفم 5
    1. amirkhanzadeh

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      کشیدگی خودرو فوق العاده زیباست و منو یاد فرای های دهه 60 می ندازه

      موافقم 41
      مخالفم 6
    2. MehdiTurbo

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2399 ديدگاه)

      از خوبم اونور تر محشره
      عجب چیزیه
      امسال خیلی تک توک خودرویی معرفی شد که بهتر نسل قبلش این بود
      این خودرو واقعا عالیه وقتی میگم خودرو سازا نباید برند سمت مانیتور بزرگ سینما خانگی از یه همچین کابینی حرف میزنم
      بنز بی ام و ام امیدوارم برگردند به مسیر قبلشان
      کابین با توجه به دوران الان فوق العاده بیرون عالی دیگه چی ادم از یه کوپه اسپورت میخواد هم اسپورت هم جذاب
      استون و پورش ثابت کردند تو هر وضعیتی برند استون و پورش حفظ میکنند و برای سود مثل بنز و بی ام و و لامبو رویه شان تغییر نمیدند دمشون گرم که به تاریخچه برندشان و مشتری احترام میزارند
      یه برند واقعی زمانی مشخص میشه که جذابیت خودش و ظاهر برندش فدای سود بیشتر نمیکنه

      موافقم 37
      مخالفم 6
    3. هراکلیوس

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (306 ديدگاه)

      مرسی به کابین مرسی به نمای پشت اورین

      موافقم 11
      مخالفم 2
    4. net

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3472 ديدگاه)

      ۱۲ سیلندر برای ماشین اسپرت کوپه زیاده. کاپوت جلو کمی بیش از اندازه کشیده هست.عقب ماشین متضاد مشکی هست جالب نیست

      موافقم 4
      مخالفم 31
  2. BlackWing

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1319 ديدگاه)

    استون مارتین بسیار درست داره مسیر تکامل خودشو میره. لذت بردم دیشب تیزرهاشو دیدم.

    رقیب مستقیم فراری ۱۲ سیلیندری با ظاهری جذاب تر!!

    موافقم 54
    مخالفم 2
    1. Ahmad

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (198 ديدگاه)

      این رقیب فراری سیلندری نیست چونکه موتورش توربوست و فراری تنفس طبیعی

      موافقم 4
      مخالفم 11
  3. Galant.VR4(JDM)

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1288 ديدگاه)

    پیشرانه V12در خطر انقراض؟ 10 سال پیش اینو بهم میگفتن خندم میگرفت!
    حالا جدا از اون زیبایی و حفظ خطوط طراحی آستون مارتین قابل توجه هست نمای عقبش پهن و قلدر نشون میده قوای خوبی هم داره ولی شتابش زیر 3 بود خیلی رقابتی میشد در صورتی که وزنش روی 1.5 بود.
    طراحی داخلیش میتونه الگوی خیلیا باشه حفظ اصالت در کنار بروز بودن
    دوستان اون آستون مارتینی که طی 2000 الی 2005 ساخته شد DB9 بود؟

    موافقم 27
    مخالفم 1
  4. مهدی دهقانی

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    با اینکه آلمانی فن هستم ولی سرعت پیشرفت خودرو سازی آلمان نسبت به ایتالیا انگلیس و آمریکا کم شده شما این ماشین عالی رو مقایسه کن با ام ۵جدید جیتی ۶۳ جدید خداییش واقعا عالیه

    موافقم 20
    مخالفم 4
  5. Sadra

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از ایراداش اینه که البته شایدم ایرادم نباشه ولی از نظر من طراحی جلوش خیلی شبیه ‌ونتیج جدیده ولی همه چیز دیگش عالیه به ویژه اون انجین و صداش آخ آخ خدا لعنت کنه اون کسی رو که ماشینا برقی و هیبریدی رو ساخت

    موافقم 15
    مخالفم 4
  6. hosen

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (928 ديدگاه)

    ماشین های استون مارتین همچنان زیبا و باابهت موندن و اینکه همچنان ۱۲ سیلندر بودن رو حفظ کرده جذابیتش رو دوچندان میکنه.

    موافقم 22
    مخالفم 2
  7. بهنام

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (908 ديدگاه)

    تناسبات طراحی بیشتر آمریکاییه تا انگلیسی ولی زیبا بنظر میرسه.
    پیشرانه ی دوازده سیلندر ، صدای بسیار زیبای آستون مارتین و کابین جذاب انگلیسی وسوسه دل انگیزی برای ثروتمندان میتونه باشه.

    موافقم 10
    مخالفم 4
  8. GMA

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (853 ديدگاه)

    فوق العاده‌س
    طراحی بدنه و کابین همونی هست که از استون انتظار می‌ره
    میشه گفت از فراری ۱۲ سیلندر جذاب تره

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. GMA

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (853 ديدگاه)

      دیشب که معرفی شد، و صبح که پدال مقاله رو منتشر کرد انقدر محو زیبایی بدنه‌ش شدم که از کابینش غافل شدم و کلا مشخصات رو هم نخوندم!😄
      الان که به اون ها هم توجه میکنم میبینم چقدر شاهکاره!
      دست مریزاد به استون مارتین که به دنیای بی روح خودروسازی امروز، رنگ و رو بخشیده

      موافقم 6
      مخالفم 1
  9. ALI.A.NLANSR

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (119 ديدگاه)

    امیدوارم استون مارتین بتونه موفق به حفظ موتور های ۱۲ سیلندرش باشه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. BMZ

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    طراحی جلو ، بغل و داخل ماشین خیلی شبیه بقیه آستون مارتین ها بخصوص DB12 هستش که خب خوبه ولی انتظار می‌رفت که برای این مدل که درحال حاضر پرچمدار آستون مارتین هستش ، حداقل یکم دیزانشو عوض کنه
    عقب ماشین متأسفانه طراحی عجیبی داره ، همه ما آستون مارتین رو به چراغ عقب های پیوسته و چشم نواز میشناختیم اما اینجا یکم طراحیش رادیکال شده
    از لحاظ فنی واقعا گل کاشته و جز معدود V12 های دف عقب و بدون هایبرید و پیچیدگی و اینجور مسخره بازیاست
    دمش گرم که واسه انجین روی پای خودش واستاده ، قبلش یه زمزمه هایی بود که شاید بخواد از مرسدس V12 شو بگیره ولی مثل اینکه به توافق نرسیدن و مرسدس هم اون انجین رو فقط برای میباخ و پاگانی گذاشته کنار
    نزدیک ترین رقیبش هم فراری 12 چیلندری (اگه درست تلفظ کرده باشم🤦🏻‍♂️) هستش که حداقل از نظر دیزاین و نام گذاری بهتر از فراری عمل کرده

    موافقم 16
    مخالفم 2
  11. کاوه

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    تو زمانه تسلاها و بنز ها و بی ام و های مسخره تو استون خفن ۱۲ سیلندر باش!!!!!
    کی فکرشو میکرد پرچم خودروهای ۱۲ سیلندر رو استون نگه داره؟؟؟؟چقدره تو خفنی استون.انصافا هر چی میسازه شاهکاره.از گرند تورها تا هایپرکارها و شاسی بلندش.حیف یه شرکت کوچیک و بی پول انگلیسه و سرمایه زیادی نداره اگه پول فولکس واگن رو داشت دنیا رو فتح میکرد.عملا هر چیزی که عشق ماشینهای قدیمی از یه ماشین میخوان رو به صورت کامل فقط توی استون پیدا میکنن.همه چیز ماشینهاش کاملا تاپه با قیمتهای واقعا مناسب.من اگه از این میلیاردرهای خارجی بودم کلکسیون استون جمع میکردم و از هر ماشینش دو تا میخریدم.یکی برای سوار شدن و استفاده یکی هم برای حفظ صفر کیلیومتر به عنوان اثر هنری برای اینده.هر ماشینی که تولید میکنه رو باهمه وجود میپسندم یه زمانی توی سیستم سرگرمی و متریال و دیزاین داخلی مشکل اساسی داشت ولی الان به بهترین شکل این مشکل رو حل کرده عملا داره بهترین دیزاین داخلی دنیای خودرو رو میزنه به همراه بنتلی.

    موافقم 15
    مخالفم 2
  12. Reza Rafee

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    چقدر کشیده و زیبا هست این ماشین از پشت از جلو وعقب هیچ ایرادی نمیشه گرفت
    فقط رینگ ماشینو ببین😀

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2476 ديدگاه)

      اصن انقد خفن طراحی شده آدم فکرمیکنه این تولید انبوه نمیشه و درحد یک اثبات فناوری و کانسپت میمونه😅💥
      ولی این خبرا نیست و این ماشین لاهمین نمای رویایی روی خط تولیده
      دمشگرم آستون مارتین،این سالها بشدت هیجان و تازگی رو مجدد به این برند بازگردودنده
      مرسی که هستی

  13. JDM سابق

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (786 ديدگاه)

    استون مارتین جز اون برند هایی هست که ماشین میسازه نه کامپیوتری که چهارتا چرخ داره

    موافقم 12
    مخالفم 1
  14. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1599 ديدگاه)

    خیلی زیبا شده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. Scuderia Ferrari

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    یه ترکیب لوکس و اسپرت با جذابیت بسیار بالا
    استون مارتین به همه نشون داد اگه دست به هر تغییری بزنه بازم زیبایی خودشو حفظ میکنه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  16. Siyavash

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (892 ديدگاه)

    بی نهایت زیباه،عجب شاهکاری شده هیچ کاری با قدرتش ندارم فقط عاشق استایلش شدم😍

    موافقم 6
    مخالفم 1
  17. Mr wrong

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (348 ديدگاه)

    اگه فراری برا انگلیس بود:

    موافقم 6
    مخالفم 1
  18. sinasvj

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    استون مارتین باعث میشه هنوزم به این صنعت امیدوار و مفتخر باشم

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2476 ديدگاه)

      همه با طراحی ش حال کردن!
      کمتر معمولا پیش میاد اکثر قریب به اتفاق اعضای پدال بر سر طراحی یک خودرو اینجوری اتفاق نظر داشته باشن
      ببین آستون چه کرده…

  19. misha

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    این حجم از زیبایی و اصالت چجوری تو یه خودرو جا میشه؟
    تو دنیایی که اخبار خودرویی مملو از نمایشگرهای ۳۰/۴۰ اینچی و نورپردازی های کابین رنگارنگِ،دیدن این خبر روحمو تازه کرد

    موافقم 7
    مخالفم 1
  20. Alimopar

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (202 ديدگاه)

    صداشو از عکسها هم میشه شنید

  21. حسن

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2133 ديدگاه)

    شاهکاری بی نظیر از استون مارتین
    کلا خوشگل میسازه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  22. رامتین

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    فنی عالی. ولی بنظرم میشد عقب خودرو و چراغهاشو بهتر طراحی کرد.

  23. Mr Tiger

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    طبق معمول الان چند نفر میان میگن طراحی های جدید چقد زشتن… قدیم چقد خوب بود… من افسرده شدم بخاطر این جدیدا… یاد اون دوران بخیر… 😂😂😂😂 یعنی خدا شاهده از ۱۵ سال پیش تا حالا همش این حرفو میزنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا