در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹، آستونمارتین سه سوپرکار والکری، والهالا و ونکوئیش را در کنار هم به نمایش درآورد اما از آن زمان تاکنون، این شرکت بریتانیایی تغییرات زیادی را تجربه کرده و مالک و مدیر جدیدی پیدا کرده است. بااینحال، اوایل امسال مدیرعامل آستونمارتین «توبیاس موئرس» اعلام کرد که ونکوئیش بهعنوان یک سوپرکار پایه همچنان در برنامههای شرکت قرار دارد اما تا سال ۲۰۲۵ به خیابانها نخواهد آمد. حال نیز اتوکار اطلاعات بیشتری در مورد این سوپرکار جدید بریتانیایی منتشر کرده است که نشان میدهد ونکوئیش تا رسیدن به خط تولید تغییرات بزرگی را تجربه خواهد کرد.
اصلیترین تغییر این خودرو در قوای محرکه رخ خواهد داد زیرا مثل والهالا، در اینجا هم پیشرانهٔ V6 داخلی آستونمارتین که در ابتدا در نظر گرفته شده بود جای خود را به موتور ۴ لیتری V8 ساخت AMG خواهد داد. همچنین یک سیستم پلاگینهیبریدی هم این پیشرانهٔ آلمانی را همراهی خواهند کرد. ازآنجاییکه والهالا در مرز بین سوپراسپرت و هایپراسپرت قرار میگیرد و قیمتی در حدود ۶۵۰ هزار پوند دارد، از قویترین نسخهٔ موتور M178 مرسدس استفاده میکند یعنی همان نسخهٔ میللنگ تخت و ردلاین ۷,۲۰۰ rpm که زیر کاپوت AMG GT سری سیاه قرار دارد؛ اما ونکوئیش سوپرکاری پایه با قیمتی نزدیک به ۲۵۰ هزار پوند خواهد بود و به همین دلیل از قوای محرکهٔ ضعیفتر مرسدس AMG GT63 S E Performance استفاده خواهد کرد.
در این قوای محرکه، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بهتنهایی ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و سیستم هیبریدی مجموع قدرت را به ۸۴۳ اسب بخار میرساند. ونکوئیش با این نیرو بین DBS و والهالا قرار خواهد گرفت و به رقیب مستقیمی برای فراری ۲۹۶ GTB تبدیل خواهد شد. سال گذشته آستونمارتین به توسعهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی خود که قرار بود در سینهٔ والهالا و ونکوئیش قرار گیرد پایان داد زیرا مدیرعامل جدید یعنی توبیاس موئرس تصمیم گرفت از پیشرانهٔ V8 مرسدس در محصولات آستون استفاده کند؛ بنابراین، ونکوئیش هم مثل والهالا برای سازگاری با پیشرانهٔ بزرگتر AMG باید بازطراحی شود اما همچنان به فلسفهٔ پویا و سبکوزن خود وفادار خواهد ماند.
به لطف استفاده از شاسی فیبر کربنی، وزن این سوپراسپرت جدید به زیر ۱۵۰۰ کیلوگرم خواهد رسید و پکیج آئرودینامیکی که از والکری الهام میگیرد نیز موجب افزایش داونفورس و افزایش چابکی خودرو در پیچهای سرعت بالا میشود. بااینحال، انتظار میرود پکیج کلی ونکوئیش با تمرکز روی راحتی در مسافتهای طولانی، بیشتر روی استفادههای جادهای تمرکز داشته باشد تا پیست. این ماشین همچنین به نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آستونمارتین هم مجهز میشود که در ابتدا در اواخر امسال برای نسخهٔ فیسلیفت مدلهای موتور جلوی ونتیج، DBS و DB11 ارائه خواهد شد.
در همین حال، به گفتهٔ سهامدار عمدهٔ آستونمارتین «لارنس استرول»، احتمالاً در نسخهٔ تولیدی این سوپراسپرت جدید نام ونکوئیش کنار رفته و از نام جدیدی استفاده خواهد شد. همچنین انتظار میرود این مدل جدید نسبت به کانسپت ونکوئیش ویژن که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ رونمایی شد کاملاً متفاوت باشد. نسخهٔ تولیدی ونکوئیش در تسریع حرکت آستونمارتین به سمت الکتریکی شدن نقش اصلی را ایفا خواهد کرد و انتظار میرود پیش از تبدیل شدن این شرکت به برندی تمام الکتریکی، آخرین محصول آن با پیشرانهٔ بنزینی باشد. رونمایی رسمی از نسخهٔ تولیدی این خودرو در نیمهٔ دوم سال آینده صورت خواهد گرفت و در سال ۲۰۲۵ به خریداران تحویل داده خواهد شد.
Nima
۹ فروردین ۱۴۰۱خوشحالم که استون مارتین داره جون میگیره و صد البته از سیستم اطلاعات و سرگرمى فسیل ۲ نسل قبل بنز دست برمیداره!
new reventon
۹ فروردین ۱۴۰۱واقعا دوست داشتنی برند از نظر منه
یه حسیه مثه حسی که سال 2011 به نیسان جی تی آر داشتم
مخصوصا والاها
محمد امین
۹ فروردین ۱۴۰۱هروقت به دست مشتری هاش رسید، بعد برسیش میکنیم
الان مشخص نیست که آیا v8 هست یا v6 و هر روز داره یه چیز جدید در میاره …قیمتش هم مشخص نیست
مهردادکمال
۹ فروردین ۱۴۰۱استون مارتین رو بیشتر یک جی تی تصور میکنم و برای من یه محصول موتور عقب از این کمپانی یخورده هضمش سخته زمان میخواد که عادی شه واسم احتمالا خیلی های دیگه با من هم عقیده ان
GMA
۹ فروردین ۱۴۰۱من هنوز تو کف والکری موندم، تو عکس آخر نگاهش کنید… خیلی خاصه 💎
BMW/M-POWER
۹ فروردین ۱۴۰۱اینارو ولش کن حاجی
اون روزی که بی ام و سوپر اسپرت بسازه امثال فراری و و لامبورگینی و مکلارن و اینا باید کلا از دنیای خودرو خداحافظی کنن
سلطان BMW
Alireza
۱۰ فروردین ۱۴۰۱اگر میتونست،میساخت!
مک لارن توی دهه اخیر پیشرفت زیادی داشته ولی تا 100 سال دیگه هم فراری یه سروگردن بالاتره از بقیه توی سوپراسپرت سازی
حالا برو رویاپردازی کن با سوپرکار بی ام و که وجود خارجی نداره
adel
۱۰ فروردین ۱۴۰۱و هیچوقت هم نمیتونه پای مرسدس بنز برسه ..پروجکت وان جنگ بین قوانین جاده و نیرو محرکه فرمول یک داشت که بلاخره موفق شد با نیرو محرکه فرمول یک یک خودرو خیابانی بسازه که کار هیچ کمپانی نیست ولی بنز انقدر پیشرفته هست که اینکارو انجام داد تا باز هم مثل همیشه ثابت کنه حرف اول تو دنیا میزنه
2311
۱۰ فروردین ۱۴۰۱کمی خندیدیم
8797
۱۰ فروردین ۱۴۰۱باشد حرف های شما صحیح
rezarsnewphone
۱۰ فروردین ۱۴۰۱گاز ورمه گاز ورمه
زیزیگولو
۹ فروردین ۱۴۰۱ربطی به این خبر نداره ولی آستون مارتین ونکوئیش زاگاتو که تو کلاس بدنه استیشن دو درب هستش و خود کمپانی بهش پسوند شوتینگ بریک رو داده و این ماشین اولین استیشنی هستش که من ازش خوشم اومده چون من بطور کُلی از ماشین استیشن خوشم نمیاد ولی استثنائاً از این یکی خوشم میاد ……. شاید دلیل اصلی تولید زاگاتو وجود یه ماشین متمایزو مشتری پسند باشه که خیلیم به مدل ونکوئیش S نزدیک هستش
Jdm باز
۹ فروردین ۱۴۰۱استون مارتین با دست پر اومده
هنوزم که هنوزه نمیتونم چشم از والکری بردارم
لامصب خیلی خفنه
aminbikar
۹ فروردین ۱۴۰۱من همیشه به این ماشین میگم افتضاح طراحی بخاطر چراغ هاش
محمدهادی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱تو تمام فرمیشن و استایل اجزای ماشین فقط فرم چراغ ها اونم فقط چراغ جلو توجهتو جلب کرد؟
خیلی منفی بافی پس
چون اینهمه زیبایی رو اصلن چشمات ندید
aminbikar
۱۰ فروردین ۱۴۰۱خب نصف قیافه ماشین رو چراغ ها تشکیل می ده جلوش رو نگاه
رامتین
۹ فروردین ۱۴۰۱مشخص هست از هر نظر قابل مقایسه با gtb296 نیست. ولی بهرحال علاقه داره شرکت که بفروشه و البته موفق هم میشه.
Scuderia Ferrari
۹ فروردین ۱۴۰۱با احترام زیادی که برای “آستون مارتین” قائلم باید گفت که “فراری” تا سال ۲۰۲۵ قطعاً یک نسخه قوی تر و سریع از 296GTB روی خط تولید خواهد برد و آستون مارتین باید برای رقابت با اون مدل فراری برنامه ریزی کنه
“والهالا” هم که “SF90 استراداله” رو هدف قرار داده و اگه به زودی معرفی نشه باید در سال های آینده با نسخه ویژه هیولای فراری رقابت کنه که کارش بسیار سخته (در بحث پرفورمنس)
یکه تاز این جمع “والکری” هست که رقیب مستقیمی از طرف فراری نداره
GMA
۹ فروردین ۱۴۰۱در حال حاضر والکری بی رقیبه، هیچ برندی براش رقیبی نداره، تا وقتی که AMG ONE معرفی بشه یکه تازه
2311
۱۰ فروردین ۱۴۰۱آ ام گ 1 بهیچ وجه حتی نمیتونه نزدیک ولکری بشه فقط ایرو ولکری سه هیچ مرسدسو با پاوریونیت مثلا فرمول یکش میزنه
GMA
۱۰ فروردین ۱۴۰۱منم احتمال چنین چیزی رو میدم ولی باید صبر کرد تا در دنیای حقیقی مقایسه بشن، یا حداقل AMG ONE رونمایی رسمی بشه، اینطوری نمیشه نظر داد
محمدهادی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱من واقعا دارم نهایت لذت رو میبرم ازین زبان جدید طراحی های آستون
خیلی جذاب و آئرودینامیک طراحی میشن
همین ونکوییش جدید دقت کنید به طراحی سیال ستون سی و گلگیرهای خوش فرم عقب و جلو
حرف نداره طراحی این نسل از تاریخ آستون مارتین