آستون مارتین

آستون‌مارتین ونکوئیش با پیشرانه AMG به رقیبی برای فراری 296 تبدیل می‌شود

در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹، آستون‌مارتین سه سوپرکار والکری، والهالا و ونکوئیش را در کنار هم به نمایش درآورد اما از آن زمان تاکنون، این شرکت بریتانیایی تغییرات زیادی را تجربه کرده و مالک و مدیر جدیدی پیدا کرده است. بااین‌حال، اوایل امسال مدیرعامل آستون‌مارتین «توبیاس موئرس» اعلام کرد که ونکوئیش به‌عنوان یک سوپرکار پایه همچنان در برنامه‌های شرکت قرار دارد اما تا سال ۲۰۲۵ به خیابان‌ها نخواهد آمد. حال نیز اتوکار اطلاعات بیشتری در مورد این سوپرکار جدید بریتانیایی منتشر کرده است که نشان می‌دهد ونکوئیش تا رسیدن به خط تولید تغییرات بزرگی را تجربه خواهد کرد.

اصلی‌ترین تغییر این خودرو در قوای محرکه رخ خواهد داد زیرا مثل والهالا، در اینجا هم پیشرانهٔ V6 داخلی آستون‌مارتین که در ابتدا در نظر گرفته شده بود جای خود را به موتور ۴ لیتری V8 ساخت AMG خواهد داد. همچنین یک سیستم پلاگین‌هیبریدی هم این پیشرانهٔ آلمانی را همراهی خواهند کرد. ازآنجایی‌که والهالا در مرز بین سوپراسپرت و هایپراسپرت قرار می‌گیرد و قیمتی در حدود ۶۵۰ هزار پوند دارد، از قوی‌ترین نسخهٔ موتور M178 مرسدس استفاده می‌کند یعنی همان نسخهٔ میل‌لنگ تخت و ردلاین ۷,۲۰۰ rpm که زیر کاپوت AMG GT سری سیاه قرار دارد؛ اما ونکوئیش سوپرکاری پایه با قیمتی نزدیک به ۲۵۰ هزار پوند خواهد بود و به همین دلیل از قوای محرکهٔ ضعیف‌تر مرسدس AMG GT63 S E Performance استفاده خواهد کرد.

در این قوای محرکه، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 به‌تنهایی ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سیستم هیبریدی مجموع قدرت را به ۸۴۳ اسب بخار می‌رساند. ونکوئیش با این نیرو بین DBS و والهالا قرار خواهد گرفت و به رقیب مستقیمی برای فراری ۲۹۶ GTB تبدیل خواهد شد. سال گذشته آستون‌مارتین به توسعهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی خود که قرار بود در سینهٔ والهالا و ونکوئیش قرار گیرد پایان داد زیرا مدیرعامل جدید یعنی توبیاس موئرس تصمیم گرفت از پیشرانهٔ V8 مرسدس در محصولات آستون استفاده کند؛ بنابراین، ونکوئیش هم مثل والهالا برای سازگاری با پیشرانهٔ بزرگ‌تر AMG باید بازطراحی شود اما همچنان به فلسفهٔ پویا و سبک‌وزن خود وفادار خواهد ماند.

به لطف استفاده از شاسی فیبر کربنی، وزن این سوپراسپرت جدید به زیر ۱۵۰۰ کیلوگرم خواهد رسید و پکیج آئرودینامیکی که از والکری الهام می‌گیرد نیز موجب افزایش داون‌فورس و افزایش چابکی خودرو در پیچ‌های سرعت بالا می‌شود. بااین‌حال، انتظار می‌رود پکیج کلی ونکوئیش با تمرکز روی راحتی در مسافت‌های طولانی، بیشتر روی استفاده‌های جاده‌ای تمرکز داشته باشد تا پیست. این ماشین همچنین به نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آستون‌مارتین هم مجهز می‌شود که در ابتدا در اواخر امسال برای نسخهٔ فیس‌لیفت مدل‌های موتور جلوی ونتیج، DBS و DB11 ارائه خواهد شد.

در همین حال، به گفتهٔ سهام‌دار عمدهٔ آستون‌مارتین «لارنس استرول»، احتمالاً در نسخهٔ تولیدی این سوپراسپرت جدید نام ونکوئیش کنار رفته و از نام جدیدی استفاده خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود این مدل جدید نسبت به کانسپت ونکوئیش ویژن که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ رونمایی شد کاملاً متفاوت باشد. نسخهٔ تولیدی ونکوئیش در تسریع حرکت آستون‌مارتین به سمت الکتریکی شدن نقش اصلی را ایفا خواهد کرد و انتظار می‌رود پیش از تبدیل شدن این شرکت به برندی تمام الکتریکی، آخرین محصول آن با پیشرانهٔ بنزینی باشد. رونمایی رسمی از نسخهٔ تولیدی این خودرو در نیمهٔ دوم سال آینده صورت خواهد گرفت و در سال ۲۰۲۵ به خریداران تحویل داده خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    خوشحالم که استون مارتین داره جون میگیره و صد البته از سیستم اطلاعات و سرگرمى فسیل ۲ نسل قبل بنز دست برمیداره!

    موافقم 35
    مخالفم 5
    1. new reventon

      ۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (453 ديدگاه)

      واقعا دوست داشتنی برند از نظر منه
      یه حسیه مثه حسی که سال 2011 به نیسان جی تی آر داشتم
      مخصوصا والاها

      موافقم 18
      مخالفم 2
  2. محمد امین

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    هروقت به دست مشتری هاش رسید، بعد برسیش میکنیم
    الان مشخص نیست که آیا v8 هست یا v6 و هر روز داره یه چیز جدید در میاره …قیمتش هم مشخص نیست

    موافقم 12
    مخالفم 10
  3. مهردادکمال

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1989 ديدگاه)

    استون مارتین رو بیشتر یک جی تی تصور میکنم و برای من یه محصول موتور عقب از این کمپانی یخورده هضمش سخته زمان میخواد که عادی شه واسم احتمالا خیلی های دیگه با من هم عقیده ان

    موافقم 18
    مخالفم 2
  4. GMA

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    من هنوز تو کف والکری موندم، تو عکس آخر نگاهش کنید… خیلی خاصه 💎

    موافقم 21
    مخالفم 1
  5. BMW/M-POWER

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    اینارو ولش کن حاجی
    اون روزی که بی ام و سوپر اسپرت بسازه امثال فراری و و لامبورگینی و مکلارن و اینا باید کلا از دنیای خودرو خداحافظی کنن
    سلطان BMW

    موافقم 11
    مخالفم 31
    1. Alireza

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (67 ديدگاه)

      اگر میتونست،میساخت!
      مک لارن توی دهه اخیر پیشرفت زیادی داشته ولی تا 100 سال دیگه هم فراری یه سروگردن بالاتره از بقیه توی سوپراسپرت سازی
      حالا برو رویاپردازی کن با سوپرکار بی ام و که وجود خارجی نداره

      موافقم 23
      مخالفم 7
      1. adel

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        و هیچوقت هم نمیتونه پای مرسدس بنز برسه ..پروجکت وان جنگ بین قوانین جاده و نیرو محرکه فرمول یک داشت که بلاخره موفق شد با نیرو محرکه فرمول یک یک خودرو خیابانی بسازه که کار هیچ کمپانی نیست ولی بنز انقدر پیشرفته هست که اینکارو انجام داد تا باز هم مثل همیشه ثابت کنه حرف اول تو دنیا میزنه

        موافقم 10
        مخالفم 13
        1. 2311

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          کمی خندیدیم

          موافقم 6
          مخالفم 4
      2. 8797

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (185 ديدگاه)

        باشد حرف های شما صحیح

    2. rezarsnewphone

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (297 ديدگاه)

      گاز ورمه گاز ورمه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  6. زیزیگولو

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    ربطی به این خبر نداره ولی آستون مارتین ونکوئیش زاگاتو که تو کلاس بدنه استیشن دو درب هستش و خود کمپانی بهش پسوند شوتینگ بریک رو داده و این ماشین اولین استیشنی هستش که من ازش خوشم اومده چون من بطور کُلی از ماشین استیشن خوشم نمیاد ولی استثنائاً از این یکی خوشم میاد ……. شاید دلیل اصلی تولید زاگاتو وجود یه ماشین متمایزو مشتری پسند باشه که خیلیم به مدل ونکوئیش S نزدیک هستش

  7. Jdm باز

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    استون مارتین با دست پر اومده
    هنوزم که هنوزه نمیتونم چشم از والکری بردارم
    لامصب خیلی خفنه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  8. aminbikar

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    من همیشه به این ماشین میگم افتضاح طراحی بخاطر چراغ هاش

    موافقم 4
    مخالفم 19
    1. محمدهادی

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      تو تمام فرمیشن و استایل اجزای ماشین فقط فرم چراغ ها اونم فقط چراغ جلو توجهتو جلب کرد؟
      خیلی منفی بافی پس
      چون اینهمه زیبایی رو اصلن چشمات ندید

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. aminbikar

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (301 ديدگاه)

        خب نصف قیافه ماشین رو چراغ ها تشکیل می ده جلوش رو نگاه

        موافقم 1
        مخالفم 10
  9. رامتین

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    مشخص هست از هر نظر قابل مقایسه با gtb296 نیست. ولی بهرحال علاقه داره شرکت که بفروشه و البته موفق هم میشه.

    موافقم 6
    مخالفم 9
  10. Scuderia Ferrari

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    با احترام زیادی که برای “آستون مارتین” قائلم باید گفت که “فراری” تا سال ۲۰۲۵ قطعاً یک نسخه قوی تر و سریع از 296GTB روی خط تولید خواهد برد و آستون مارتین باید برای رقابت با اون مدل فراری برنامه ریزی کنه
    “والهالا” هم که “SF90 استراداله” رو هدف قرار داده و اگه به زودی معرفی نشه باید در سال های آینده با نسخه ویژه هیولای فراری رقابت کنه که کارش بسیار سخته (در بحث پرفورمنس)
    یکه تاز این جمع “والکری” هست که رقیب مستقیمی از طرف فراری نداره

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. GMA

      ۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      در حال حاضر والکری بی رقیبه، هیچ برندی براش رقیبی نداره، تا وقتی که AMG ONE معرفی بشه یکه تازه

      موافقم 12
      1. 2311

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        آ ام گ 1 بهیچ وجه حتی نمیتونه نزدیک ولکری بشه فقط ایرو ولکری سه هیچ مرسدسو با پاوریونیت مثلا فرمول یکش میزنه

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. GMA

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          منم احتمال چنین چیزی رو میدم ولی باید صبر کرد تا در دنیای حقیقی مقایسه بشن، یا حداقل AMG ONE رونمایی رسمی بشه، اینطوری نمیشه نظر داد

  11. محمدهادی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2410 ديدگاه)

    من واقعا دارم نهایت لذت رو میبرم ازین زبان جدید طراحی های آستون
    خیلی جذاب و آئرودینامیک طراحی میشن
    همین ونکوییش جدید دقت کنید به طراحی سیال ستون سی و گلگیرهای خوش فرم عقب و جلو
    حرف نداره طراحی این نسل از تاریخ آستون مارتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا