آستون مارتین

ثبت سرعت 340 کیلومتر برساعت استون مارتین ونکوئیش در نوربرگ رینگ!

استون مارتین ونکوئیش توانسته در تست‌های خود در پیست نوربرگ رینگ به سرعت قابل‌توجه ۳۴۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.


سازندگان خودروهای پرفورمنس بنا به دلایلی مشخص پیست نوربرگ رینگ را برای اثبات توانایی‌های خود انتخاب می‌کنند. عملکرد سیستم تعلیق، دوام سیستم ترمز و استحکام کلی خودرو در این پیست حدود ۲۰ کیلومتری به خوبی محک می‌خورد اما استون مارتین کاربرد دیگری برای این پیست مشهور پیدا کرده است.

بریتانیایی‌ها به تولید ونکوئیش جدید و حداکثر سرعت ۳۴۴ کیلومتر در ساعت آن افتخار می‌کنند. استون مارتین می‌گوید در فاصله‌ای کمتر از آنچه انتظارش را دارید می‌توان به این سرعت دست یافت. به‌طور خاص، گرند تورر تازه‌نفس استون مارتین در حین تست‌های خود در نوربرگ رینگ توانسته چنین سرعتی را بر جای بگذارد. جیمز اوون مدیر ارشد مهندسی خودروی استون مارتین این خبر را به رسانه‌ها داده است. او می‌گوید:

در زمان توسعه این خودرو ما مشغول تست‌ها در نوربرگ رینگ بودیم و معمولاً در این پیست شما دستگاه‌های اندازه‌گیری سرعت را نمی‌بینید بلکه خودروها از نظر توانایی‌های عبور از پیچ و نیروهای جانبی تست می‌شوند اما ما توانستیم با ونکوئیش جدید تقریباً به حداکثر سرعت آن دست یابیم.

اوون می‌گوید راننده تست استون مارتین توانسته در جهنم سبز سرعت حدود ۳۴۰ کیلومتر در ساعت رسیده هرچند راننده ادعا می‌کند امکان ثبت حداکثر سرعت اعلام شده ونکوئیش در یک دور دیگر وجود داشته است. البته همین رکورد ۳۴۰ کیلومتر در ساعت در مسیر مستقیم ۲.۷ کیلومتری نیز دستاورد مهمی خواهد بود. استون مارتین ونکوئیش با قدرت ۸۲۳ اسب بخاری خود باید هم چنین عملکردی داشته باشد. اوون می‌گوید این خودرو به حدی سریع است که امکان تست آن در تأسیسات نزدیک شرکت وجود ندارد. او ادامه می‌دهد:

سیلورستون برای ثبت چنین عملکردی کمی کوچک است.

این مهندس ارشد همچنین می‌افزاید تیم استون مارتین از تنظیمات متفاوتی در سیلورستون برای بررسی عملکرد هندلینگ ونکوئیش جدید استفاده کرده‌اند. البته این تست ۵.۹ کیلومتری اساساً برای بررسی سایر رفتارهای خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسیر کوتاه‌تر این پیست به استون مارتین اجازه داده تا به خوبی تنظیمات مربوط به مصرف سوخت را تست نمایند. همچنین باید گفت تست‌های سرعت بالای دیگری نیز در پیست ناردو ایتالیا انجام شده‌اند ولی رسیدن به سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت عملکردی برجسته است و ونکوئیش را به رقیبی ترسناک برای خودروهایی همچون کوروت ZR1 و لافراری تبدیل می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Bentley

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (554 ديدگاه)

    این یکی استون مارتین شوخی بردار نیست به احتمال زیاد شتاب ثانویه وحشتناکی داره با اون گشتاور منطقیه این شتاب.

    موافقم 40
    مخالفم 1
    1. amirkhanzadeh

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      فوق العاده است یکی بهترین ساخته های استون مارتین
      ای کاش گرند تور همچنان پخش می شد بدست جرمی است می شد

      موافقم 34
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2709 ديدگاه)

      رسیدن به این سرعت در نوربرگ رینگ، با یک خودروی لوکس موتور جلو
      که گرندتورر حساب می شه و در کلاس سوپراسپرت و هایپرکار نیست
      استون مارتین با ونکوئیش جدید یک شاهکار مهندسی ساخته تا شاید سودآوری شرکت بالا ببره
      البته 430 هزار دلار پول کمی نیست اما فکر می کنم این ماشین خوب بفروشه

      موافقم 56
      1. amir

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3443 ديدگاه)

        هرچقدر از زیبایی و خفنی استون های جدید بگم کم گفتم
        خیلی خوبه درحالی که بقیه برند ها با قدرت هرچه تمام تر مشغول گند زدن تو طراحی هستن برند هایی مثل استون مارتین مک لارن آئودی فراری و لامبورگینی پرچم طراحی رو بالا نگه داشتن

        موافقم 28
        مخالفم 1
        1. net

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3294 ديدگاه)

          چرا استون علاقه به ۱۲ سیلندر داره؟ ۱۲ سیلندر برای ماشین اسپرت کوپه زیاده .این ماشین کاپوت جلوش بیش از اندازه کشیده هست. عقبش متضاد مشکی هست جالب نیست

          موافقم 1
          مخالفم 39
      2. mr-gtc

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (422 ديدگاه)

        آقای اشتری مگ این ونکوئیش جدید محدودیت تولید ۱۰۰۰ عددی نداره؟

      3. amir

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3443 ديدگاه)

        آقای اشتری اینم اضافه کنم من به جز سوپراسپرت ها عاشق همین گرن تورر هام ماشین های دو در کشیده با بدنه قلدر و پهن و شیک…. اینایی که میگم همشون گرن تورر نیستن ولی تکرار نشدنی هستن
        همین ونکوئیش
        بی ام و ام ۸ لکسوس ال سی ۵۰۰ فورد موستانگ ۲۰۱۲ ان اف اس ادیشن فراری ۸۱۲….

        1. MehdiTurbo

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2270 ديدگاه)

          البته تو لیستت همشون درستند جز لامبو
          لامبو با معرفی نسل های جدید امسال واقعا تر زد هم از لحاظ بیرون هم کابین

    3. Ahmad

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      بنز دمش گرم چه انجین خوبی برا استون درست کرده و همین طور شرکت زد اف المان به خاطر گیربکسش میشه گفت تقریبا تمام این ماشین المانی هست من نمیدونم اگه انگلیس این المان رو نداشت میخاست چکار کنه

      موافقم 2
      مخالفم 20
      1. محمد امین

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (62 ديدگاه)

        انجینش ماله خوده آستون مارتینه که ریشه ش برمیگرده به همکاری جگوار و فورد و استون مارتین توی دهه 90 میلادی

        موافقم 13
        مخالفم 2
      2. mr-gtc

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (422 ديدگاه)

        بیس این انجین رو کاثورث برای استون مارتین طراحی کرده و همونو تا به اینجا آپگرید های مختلفی روش انجام دادن تا به اینجا رسوندن

        موافقم 2
        مخالفم 5
  2. Ferrari

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    همه صنعت خودرو داره پیشرفت میکنه بجز
    لامبورگینی ۱۰ هیچ از رقبا عقب تره
    اون از روئلتو که از فراری 286 باخت
    واقعا براش متاسفم نتونست پرچم ایتالیا رو بلند کنه

    موافقم 9
    مخالفم 12
    1. hosen

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (286 ديدگاه)

      در عوض فراری پرچم ایتالیا رو همیشه بالا نگه داشته
      البته لامبورگینی همیشه به انجین سنتی v12 با غرش جذابش پایبند بوده چیزی که دیگه تو کمتر ماشینی میبینیم و این باعث خاصتر بودنش میشه.

      موافقم 9
      مخالفم 1
    2. الکساندر

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1217 ديدگاه)

      من فن دو آتیشه استون ام خیلی خوشحالم رشد کرده
      ولی بچه بودم فن فراری بودم اون موقع فراری جذاب بود حتی تا چند سال پیش
      ولی الان قشنگ تو طراحی هاش می بینیم خط ها محدود شدن که همه طراحا هم نهی میکنن این کارو میتونین تو این فراری جدیده مخصوصا چراغاش ببینید اسمشم حتی یادم نمیاد gtb
      توربو شدن و مشکلات کیفیتی که بماند
      امید و ارم قوانین واسه ساخت سوپر اسپرت اینقدر سخت گیرانه نباشه

    3. سوشیانت

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3259 ديدگاه)

      روئلتو از ۲۹۶ باخت؟! اگر میگفتی sf90 باز یه چیزی روز به روز کامنت ها سمی تر میشه

      موافقم 2
      مخالفم 3
  3. حسین دهمرد

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2559 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی قیمت رولز رویس رو گذاشتن دیگه
    حتی بعید میدونم بتونه با بنتلی رقابت کنه.
    اونم تو دورانی که کراس اور های پرفورمنس جای خیلی از کلاس های خودرویی رو گرفتن و دیگه از نظر سرعت کمبودی ندارن
    ولی امیدوارم خوب بفروشه آستون حیفه

    مخالفم 13
    1. فقط انگلستان

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1091 ديدگاه)

      شاسی بلند که آستون مارتین هم داره
      کلاس گرن توریسمو جذابیت خیلی بالایی داره و همیشه خواهان خودشو داره.

  4. datsun

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3849 ديدگاه)

    کابین لوکس رو فقط باید بدی آستون بسازه لوکس واقعی تو هیچ مدلی تو چرم کاری کم نمیزاره

    موافقم 9
    مخالفم 1
  5. فقط انگلستان

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1091 ديدگاه)

    آستون مارتین قبلا دو تا ایراد داشت که به خوبی حلش کرده
    یکی کابینش بود که درسته خیلی لوکس بود ولی خیلی ساده بود
    یکی هم پرفورمنسش که مقداری ضعیف بود که اون رو هم درست کرده
    دیگه ایراد بزرگی فکر نکنم داشته باشه.

    موافقم 10
  6. R@min

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1985 ديدگاه)

    بنظرم یه بلوف تبلیغاتی و دروغه !! به رکورد دارهای پیست و محصولات هاردکور نگاه بندازیم در بهترین حالت به ۳۲۰ کیلومتر نزدیک شدن اونم با تعلیق سفت و گیربکس دو کلاچ، حالا هر چقدرم ضرایب گیربکس فاصله بندازی باز هم گیربکس اتومات خیلی کند تر از دو کلاچه و هر چقدرم موتور پاسخگویی انفجاری داشته باشه که نداره با یه تعلیق نرم و بدنه غیر آیرودینامیک هم نمیشه.

    خیلی با واقعیت تناقض داره اونم نوربرگرینگ که حتی آسفالتشم درست حسابی نیست.

    موافقم 3
    مخالفم 10
    1. car lover

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      آقا رامین، چطور میگید امکان نداره؟ خیلی از ماشین ها با همین گیربکس اتوماتیک به این سرعت حتی بیشتر رسیدن
      نمونش دوج چلنجر هلکت رد آی با تاپ اسپید 203 مایل/326 کیلومتر
      یا شورلت کوروت c7 zr1 با تاپ اسپید 350 کیلومتر با گیربکس اتوماتیک
      و بسیاری از ماشین های دیگه که با موتورهای پوشراد با ساختار ساده و گیربکس اتوماتیک ساده که به این تاپ اسپید ها رسیدن

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. amir

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3443 ديدگاه)

        منظورش توی نوربرگرینگه

      2. R@min

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1985 ديدگاه)

        حالت خوبه عزیزم ؟؟ راجب ثبت سرعت تو پیست نوربرگرینگه !! پیست نوربرگرینگ !! کدوم چلنجر و کوروتی تو نوربرگرینگ به این سرعت رسیدن ؟؟! پورشه و مرسدس که چادر زدن نتونستن. ۹۱۹ evo ب اون عظمت ۳۶۹ کیلومتر زد. اون کفی نوربرگرینگ خودش جزو خطرناک ترین قسمت های پیسته

        اول درست یه موضوع و بدیهیاتشو بفهمین جای دوری نمیره. چلنجر آخه !!!

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. car lover

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1039 ديدگاه)

          رامین جان منظور شما رو من اینطوری برداشت کردم که شما توانایی این موتور توی رسیدن به این سرعت رو میگید نه تواناییش توی نوربرگ رینگ رو . ولی بله منظور شما رو اشتباه متوجه شدم

    2. amir

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3443 ديدگاه)

      کلا برندا بعضی وقتا یه چیزایی میگن با واقعیت نمیخونه نمونش همین استون میتونه باشه یا مثلا تسلا که اون ویدیو رو داد آخرش واقعیش دراومد که مسیرو نصف کرده یا شتاب دیمن وقتی برقی ها هم با گشتاور آنی شتابشون کمتره….بعضی اعداد کوئنیگزک هم میتونه باشه مثلا یکم جمیرا اعدادش تخیلی میزنه

    3. محمدهادی

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2323 ديدگاه)

      داداش وقتی خبرشو رسمی میکنه ینی مستنداتشم داره دیگه،بنظرم پیست معروف سارس فرانسه هم جای خوبی بود برای این کار،همون زمین معروف مسابقات لمانز،توی اون مسیر مستقیم طولانیش

  7. مهدی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1703 ديدگاه)

    توی نوربرگرینگ gt2rs به سرعت 310 رسیده. amg one سرعت 337 . amg black سرعت 311 . ریماک نورا 355 کیلومتر . خب میشه فهمید عزیز دلمون مهندس استون مارتین بلوف که نه بلکه زر مفت زده . این ماشین نهایتا چیزی بین 300 تا 310 بتونه بره تو اون پیست و چه بسا کمتر. به نظرم هر چیزی رو نشر ندین

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا