استون مارتین بی سر و صدا تحویل اولین نمونههای والکری به مشتریان را شروع کرده است. این هایپرکار جادهای از طراحی وحشیانه و قدرتی خارقالعاده سود میبرد اما والکری استاندارد حد نهایی تواناییهای استون مارتین نبوده است. خودرویی که جاهطلبیهای این برند را به نمایش میگذارد والکری AMR Pro است که جولای سال قبل معرفی شد و اخیراً روانه پیست مسابقه در بحرین شده است. استون مارتین تحویل این خودرو را نیز به مشتریان آغاز کرده است.
این خودروساز بریتانیایی قبل از برگزاری اولین گرندپری فرمول ۱ در فصل جدید، والکری AMR Pro را به پیست برده است و این خودرو دو دور را کامل طی نموده است که یکی قبل از کوالیفایینگ فرمول ۱ و دیگری هم قبل از برگزاری مسابقه اصلی بوده است. درک مولر راننده این خودرو در بحرین گفته است:
والکری AMR Pro از نظر پرفورمنس، نزدیکترین چیز به یک خودروی فرمول ۱ بوده است. قدرت، هندلینگ، چسبندگی و همهچیز عالی بود
استون مارتین اولین بار در سال ۲۰۱۸ از این هیولا رونمایی کرد اما برخی جنبههای آن در ادامه بهبود یافت و نسخه تولیدی از مدل پیست محور AMR Pro در جولای پدیدار شد. این خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی ساخت کاسورث سود میبرد و اگرچه همان قدرت فراتر از ۱۱۰۰ اسب مدل هیبریدی قول داده شده را ندارد اما هنوز هم خروجی ۱۰۰۰ اسبی را تحویل میدهد.
استون مارتین برای این هیولا بدنهای کاملاً فیبر کربنی، سیستم تعلیق دوبل جناغی کربنی و شیشههای جانبی از جنس پرسپکس را تدارک دیده است تا وزن خودرو کاهش یابد. بریتانیاییها همچنین بر طول و پهنای خودرو افزودهاند هرچند بیشترین بهبودها در زمینه آئرودینامیک بوده است که بنا به گفته استون مارتین باعث دو برابر شدن داون فورس شده است.
استون مارتین تنها ۴۰ دستگاه از والکری AMR Pro را تولید خواهد کرد. زمانی که تحویل این خودرو به مشتریان تکمیل شد تمامی مالکان فرصت حضور در پیست برای کسب تجربهای منحصربهفرد را خواهند داشت. این برنامه از پاییز سال جاری میلادی شروع میشود و مالکان در پیستهای مشهوری همچون یاس مارینا، سیلورستون، نوربرگ رینگ و… حضور خواهند یافت. این برند میگوید رانندگان مشهور فرمول ۱ مسابقات استقامت جهانی هم همراه مالکان خواهند بود تا با دانش خود آنها را پشتیبانی کنند.
کافر مقدس
۳ فروردین ۱۴۰۱فکر کن این بحرین و امارات و قطر و باکو با کلی پیست اللخصوص پیست فرمول 1 . در چند کیلومتری ما هستن . جایی که 5میلیون نفر صف میکشن برای 11هزار تا پراید. با دبه خیارشور میرفتن پمپ بنزین به خاطر شایعه گرانی بنزین . جایی که درش پژو پارس سلطان است و نیسان ابی کالچر ! 1نیم میلیارد هم دادی ماشین چینی عب نداره به جاش سایتا داخل برات اونو لوکس عنوان میکنن که عذاب وجدان نگیری
پولدار ایرانی = دیگینیتی سوار شو.
پولدار کشور های عربی= مکلارن و فراری سوار شو
قاصله این دو شکاف فقط 120 کیلومتر ـه
امیرحسین
۳ فروردین ۱۴۰۱برگام
FTB
۳ فروردین ۱۴۰۱خریدارم
new reventon
۳ فروردین ۱۴۰۱بنظرم استون یکی از بهترین خودروسازان جهانه
تو سبد محصولاتش از شاسی بلند گرفته تا گرندتور و سوپر اسپرتو، هایپرکارو و ماشین سوپرلوکس داره
واقعا برند با ابهتیه
AMANTE
۳ فروردین ۱۴۰۱یکی از بهترین هایپرماشین هایی که میشه خرید.
ولی من کلا از ماشین هایی که آیرودینامیکی طراحی میشن خوشم نمیاد انگار فقط وسیله ای برای سرعت رفتن توی پیست ان و نمیشه ازشون انتظار داشت سر پیچ دریفت بزنن، شاید هم اشتباه میکنم.
کیانوش
۴ فروردین ۱۴۰۱راننده اگه راننده باشه با خودروی فرمول یک هم دریفت میزنه
GMA
۳ فروردین ۱۴۰۱شباهتی به بقیه خودروها نداره و ظاهرا توسط موجودات ناشناخته فرازمینی طراحی شده🙂 حقیقتا یک سفینه فضاییه، همه چیزش عجیبه! هیچ جور نمیشه توصیفش کرد
FTB
۳ فروردین ۱۴۰۱این نوع طراحی یه اسم خفن داره که حقیقتا یادم نیست
ولی این طراحی به شدت زیبا و همنطور که گفتی فضاییه
موقع طراحی اینا طراحا بلند پروازانه و بی مهابا خط هارو میکشن ولی یه الگوی خاص توی ذهنشونه
آخرش هم یه چیزی خلق میکنن که فرا تر از قدرت شرکته و آخر دو درجه خفنیت کمتر تحویل داده میشه
من رندر های اصلی رو دیدم یه ذره فرق داره با این و به خاطر همین خیلی جذاب تره و در ضمن آیرودینامیک تره و شکل باله اش شبیه فرمول وان های دهه 80 و 80 هست
GMA
۳ فروردین ۱۴۰۱استون مارتین در پیج اینستاگرامش مراحل طراحی والکری رو در پست های متعدد گذاشته که خیلی جالبه پیشنهاد میکنم تماشا کنید و لذت ببرید
FTB
۴ فروردین ۱۴۰۱GMA جان
ما امتحان پس دادیم توی این حوزه.😅😅
TOM KRISTENSEN
۳ فروردین ۱۴۰۱چی ساختن*****
akrh78
۳ فروردین ۱۴۰۱چند روز پیش دیدم مرسدس هم اولین نمونه وان رو تحویل یه مشتری اماراتی داده
خدا کنه زودتر یه حرکت جدی بزنن این دو غول. یه لپ تایمی بررسی ای چیزی
محمد امین
۳ فروردین ۱۴۰۱چرا این رو میچسبونن به ماشین فرمول یک… این ماشین شبیه هست به ماشین های لمانس پروتوتایپ نه فرمول یک … حدود lmp2
FTB
۳ فروردین ۱۴۰۱عزیزم این چی بود گفتی
من شک دارم این موتورش بیشتر از 8 ساعت توی مسابقه لمانز دووم بیاره
اینو برای این چیزا نساختن
پیشنهاد میکنم بری یکی از ماشین های لمانز رو ببینی و موتورش رو نگاه بندازی تا متوجه شی دوام یعنی چی
ترجیحا پورشه 919 یا قدیمی که میشه 917
من رفتم یه جا موزه دیدمشون خیلی گنگ ان
محمد امین
۳ فروردین ۱۴۰۱من گفتم بر اساس اون ماشین ها طراحی شده ، نگفتم که دوام اون ماشین هارو داره … ماشین های جاده ای معمولا حد اکثر یک ساعت میتونن با حداکثر پرفورمنس حرکت کنن، ۸ ساعت هم به نظرم عدد بزرگی هست
البته این ماشین تشابهاتی با خودرو های فرمول یک هم داره، به طور کل تیم طراحی ردبول ریسینگ طراحی اش کرده که یک تیم فرمول یکه
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۱خخخخخخخ😂😂😂👏👏
FTB
۴ فروردین ۱۴۰۱اگه از نظر طراحی میگی ند درصد شباهت داره
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۱آففرین
احسنت
بخدا میخواستم به همین قضیه اشاره کنم که گفتم اول بذار کامنتارو بخونم ببینم کسی بهش اشاره کرده
آقا اصلن اساس ساخت نسل جدید هایپر کارها از چندسال پیش هم شرکت دادنشون تو رده ی کاملا جدیدی در مسابقات استقامت جهانی بود
همین پسوند AMR نشاندهنده ی چیه؟!
چرا راننده ی تست کنندش سواریشو با شباهت به خودروهای فرمول وان مقایسه کرده؟
خب ملومه وقتی پروپاگاندای فرمولا وان با قدرت فعاله و معرفی این ساخته ی نازنین استقامت محور رو توی یک مسابقه فرمولا وان انجام میده ملومه که همه سواریشو با ماشینای فرمول یک میسنجن!!
چققد لابی استقامت از فرمول وان ظعیف تره
این ماشین باید تو مسابقات جهانی لمانز فرانسه یا تو ۱۲ساعته نوربورگرینگ یا اسپا و سبرینگ معرفی میشد
نه فرمولا وااااااان!!
Jdm باز
۳ فروردین ۱۴۰۱واقعا برازنده نام استون مارتینه
زیزیگولو
۳ فروردین ۱۴۰۱استون مارتین والکری ماشینی فوق مدرن👌👌👌با بدنه ای کاملاً آیرودینامیک و از جنس فیبر کربن که به سیستم پیشرانه ی هیبرید هم مجهز هستش
احمدرضا
۴ فروردین ۱۴۰۱خدااااا
عجب صدایی
نفس آدم بند میاد
مهردادکمال
۴ فروردین ۱۴۰۱بر خلاف کشورمون که نرخ فلاکت ثانیه ای بالا میره و جمعیت زیر خط فقر بیشتر و بیشتر میشن تمام دنیا داره به سمت رفاه نسبی میره نشونش اینه شرکتهایی که هایپرکار نمیساختن یا خیلی کم میساختن الان با فراغ بال دارن هایپرکارهایی بسیار گران رو به مشتری تحویل میدن