آستون مارتینطراحی

زیباترین خودروهای استون مارتین؛ از وان 77 تا DB6 و والکری

اگر می‌خواهید با زیباترین خودروهای استون مارتین آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.


برندهای انگشت‌شماری می‌توانند از نظر میراث طراحی خودرو با استون مارتین رقابت کنند. محصولات این برند بریتانیایی ترکیبی دلپذیر از عناصر کلاسیک و مدرن را به همراه دارند. از زوایای جذاب DB5 گرفته تا گیرایی بالای ونتیج، هر خودروی استون مارتین داستان جذابی از صنعت‌کاری سطح بالا و توجه به جزئیات را بازگو می‌کند؛ اما از نظر طراحی همه محصولات استون مارتین در یک مرتبه قرار ندارند. برخی خودروها استانداردهای جدیدی از نظر طراحی خودرو ثبت کرده‌اند و نه تنها روی دیگر ساخته‌های استون مارتین بلکه روی رقبا نیز تأثیر گذاشته‌اند. این خودروها در خیابان‌ها کاملاً جلب‌توجه می‌کند و مردم رویای راندن آن‌ها را دارند. در این مقاله می‌خواهیم زیباترین خودروهای استون مارتین را خدمت شما معرفی کنیم، خودروهایی که از جزئیات منحصربه‌فردی سود می‌برند.

زیباترین خودروهای استون مارتین

استون مارتین DB5

DB5 اولین بار در سال ۱۹۶۳ معرفی و سریعاً به یک نماد فرهنگی تبدیل شد. این خودرو انتخاب اصلی جیمز باند بوده و اولین بار در فیلم گلد فینگر ظاهر شد. ویژگی‌هایی همچون سلاح‌های مخفی کاملاً علمی تخیلی به نظر می‌رسیدند اما همه آن‌ها باعث شدند DB5 یک اسطوره در دنیای خودرو باشد. یکی از شاخص‌ترین عناصر طراحی DB5 جلوپنجره است. در مجموع حدود ۱۰۰۰ دستگاه از محصول یاد شده تولید شد و بنابراین یافتن آن کار سختی است.

استون مارتین DB4 GT زاگاتو

این محصول ارتباطی خاص بین مهندسی بریتانیایی و طراحی ایتالیایی برقرار کرده است. DB4 GT زاگاتو جزو برجسته‌ترین خودروهای تاریخ استون مارتین بوده و اولین بار در سال ۱۹۶۰ معرفی شده است. در بدنه خودروی یاد شده انحناهای بیشتری بکار رفته و طراحی عضلانی‌تری را شاهد هستیم. در کل فقط ۱۹ دستگاه از DB4 GT زاگاتو تولید شد و همین امر بر جذابیتش افزود.

استون مارتین رپید

رپید ثابت می‌کند یک خودروی چهار در هم می‌تواند کاربردی و هم زیبا باشد. این محصول استون مارتین در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و در نگاه اول همانند محصولات عادی استون مارتین به نظر می‌رسد چراکه از طراحی آیرودینامیک، ارتفاع کم و کاراکتر اسپرت سود می‌برد؛ اما آنچه باعث تمایز رپید می‌شود فرم طویل بدنه است. کابین نیز به اندازه بدنه برجسته است و راحتی زیادی دارد. با فشار یک دکمه می‌تواند صندلی‌های عقب را خواباند و فضای بار ۳۱۷ لیتری را به ۸۸۶ لیتر افزایش داد.

استون مارتین V8 ونتیج

V8 ونتیج جزو خودروهایی است که نه تنها به خاطر پرفورمنس بلکه به خاطر ابهت خود در جاده جلب‌توجه می‌کند. این خودرو در سال ۱۹۷۷ معرفی شد و تحولی عمیق نسبت به مدل‌های DB قبلی به شمار می‌رفت. جلوپنجره گیره، ورودی بزرگ روی کاپوت و اسپویلر عضلانی باعث شده‌اند ونتیج ظاهری قدرتمند داشته باشد. همچنین همکاری با زاگاتو در اواسط دهه ۸۰ میلادی باعث شد V8 ونتیج از نظر طراحی وارد سطح جدیدی شود. مدل سفارشی و تولید محدود ونتیج زاگاتو از ظاهری گیراتر سود برده است. تنها ۵۰ دستگاه از مدل سدان و ۳۷ کانورتیبل تولید شده است.

استون مارتین وان ۷۷

وان ۷۷ معمولاً به عنوان یکی از برجسته‌ترین خودروهای تاریخ استون مارتین شناخته می‌شود و به راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید. با سقف تولید ۷۷ دستگاهی، کمیاب بودن وان ۷۷ تضمین شده و البته طراحی آن نیز فوق‌العاده چشم‌نواز است. خودروی موردبحث در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و استایل گیرا و ظریف خود را به نمایش گذاشت. جلوپنجره وان ۷۷ جزو ویژگی‌های خاص استون مارتین است و چراغ‌ها نیز مدرن به نظر می‌رسند. همه خطوط و زوایای بدنه با توجه به آیرودینامیک طراحی شده و البته ترکیبی فوق‌العاده با شاسی مونوکوک فیبر کربن دارند.

استون مارتین DB6

DB6 در سال ۱۹۶۵ معرفی شد تا یکی از جذاب‌ترین خودروهای تاریخ باشد. اگرچه طراحی این خودرو از مدل‌های پیشین استون مارتین الهام گرفته اما ویژگی‌های خاص خود را دارد. DB6 کاملاً جلب‌توجه می‌کند و افراد شاخصی مالک آن بوده‌اند. این محصول کلاسیک برای اولین بار با نسخه کانورتیبل ولانت تولید شده است. یکی از متمایزترین ویژگی‌های DB6 را می‌توان اسپویلر عقب دانست که در تونل باد توسعه یافته و لیفت چرخ‌های عقب را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد تا پایداری خودرو بهبود یابد.

استون مارتین DB10

استون مارتین DB10 هرگز قرار نبود به‌صورت عمومی تولید شود اما به یکی از زیباترین خودروهای استون مارتین تبدیل شد. این خودرو به‌طور ویژه برای فیلم جیمز باند اسپکتر طراحی شد و عناصر برند بریتانیایی یعنی طراحی زیبا، قدرت و ابهت زیاد را به نمایش گذاشت. در محصول یاد شده طراحی گیراتر و آینده‌نگرانه‌ای را شاهد هستیم و خطوط تیز و بدنه کم ارتفاع و پهن باعث شده‌اند ابهت زیادی داشته باشد. نمای جلوی DB10 کاملاً تحت تأثیر جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های نازک قرار دارد. خطوط نرم و جذابی بدنه نیز بر زیبایی آن افزوده‌اند.

استون مارتین DBR1

از DBR1 به عنوان یکی از زیباترین خودروهای تاریخ نام برده می‌شود. بدنه کم ارتفاع با انحناهای جذاب و چهره‌ای باابهت باعث شده‌اند این خودروی استون مارتین یک نماد همیشگی از طراحی باشد. کاپوت دراز خودرو باعث می‌شود DBR1 پروفایلی آیرودینامیک داشته باشد و همچنین استفاده از آلومینیوم در بدنه باعث کاهش وزن خودرو شده است. این محصول به خاطر پیروزی در لمان ۱۹۵۹ مشهور شد. همچنین باید دانست تنها ۵ دستگاه از DBR1 ساخته شده و در سال ۲۰۱۷ یکی از آن‌ها با قیمت ۲۲.۵ میلیون دلار فروخته شد.

استون مارتین والکری

والکری خودرویی است که مرزهای طراحی و مهندسی را جابجا می‌کند. این محصول حاصل همکاری استون مارتین و ردبول است و تنها یک هایپرکار عادی نیست چراکه نیم نگاهی به آینده طراحی در دنیای خودرو دارد. والکری با یک هدف توسعه یافته و آن هم نزدیک‌ترین چیز به یک خودروی فرمول یک جاده‌ای است. طراحی والکری برخلاف هر چیزی است که در خیابان‌ها دیده می‌شود. با بدنه‌ای کم ارتفاع، آیرودینامیک عالی و ظاهری گیرا، والکری کاملاً به پیست تعلق دارد. مهندسان روی کاهش وزن و حداکثر داون فورس تمرکز داشته‌اند و تقریباً کل خودرو از فیبر کربن ساخته شده است.

استون مارتین ولکان

ولکان از نظر طراحی ظاهری و قدرت خود جلب‌توجه می‌کند. این محصول در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و پاسخی به سوپرکارهای مخصوص پیست بود. با سقف تولید ۲۴ دستگاهی، ولکان یکی از کمیاب‌ترین و خاص‌ترین محصولات تاریخ استون مارتین به شمار می‌رود. طراحی گیرای خودرو با تمرکز روی پرفورمنس و آیرودینامیک شکل گرفته و بال عقب بزرگ آن کاملاً جلب‌توجه می‌کند. خطوط تیز و بدنه زاویه‌دار ولکان به همراه استفاده وسیع از فیبر کربن روی عملکرد بهینه تمرکز دارند. البته باید دانست ولکان اجازه تردد در معابر عمومی را ندارد و فقط برای پیست طراحی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. مهرداد ایرانی

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    Db10 رویایی که امیدوارم روزی به واقعیت به پیونده
    نشد یه گودزیلا نشد یه سوپرا…

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. NR

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (47 ديدگاه)

      پیوسته… در اصل یه ادیشن بود برای سری فیلم های جیمز باند… که بعد ها طرح نزدیک به همون رو با ونتیج تولید انبوه کردن

      1. SMS

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (441 ديدگاه)

        آدم یاد فیلمای جیمز باند و فیلم جانی اینگیلیش میفته
        در کل استون مارتین بیشترش زیبایی

    2. amirkhanzadeh

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      تو اینا db5 و v8 ونتیج افسانه ای بودند
      سال ها از تولید این شاهکار ها گذاشته
      ولی نه طراحیشون اون جذابیتش از بین رفته و نه مهندسی که در زیر کاپوت وجود داره

    3. جرمی کلارکسون

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (702 ديدگاه)

      DBS 770 کجاس پ؟

  2. علی Shelby

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    دی بی پنج جزو یکی از زیباترین های زمان خودش بوده الانم هست
    استون مارتین والکری و ولکان زیباترین ها تو پیست
    وان ۷۷ هم بعد یک دهه هنوزم جذاب و زیباست

    این ونکوئیش جدیده هم بنظرم زیباست

    ولی چرا دی بی پنج بالا تر از لیست ماشین هاتون بود آقا شاهین

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4656 ديدگاه)

      سلام لیست ترتیب خاصی نداره.

      موافقم 11
  3. علی جردن

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1901 ديدگاه)

    من عاشق ولکانم بری پیست یا باند فرودگاهو به آتیش بکشی

    موافقم 13
    مخالفم 2
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    DB6 یه زیبایی خاصی بین بقیه داره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. علی صفرپور

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (167 ديدگاه)

    V12 ونتیج 2013؟ DBS ولانته 2012؟ ونکوئیش S ولانته؟

    موافقم 17
    1. علی جردن

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1901 ديدگاه)

      ونکوئیش S ولانته تقریبا شبیه راپیده هست
      ونکوئیش زاگاتو بخاطر تیم طراحیش سروصدا کرده بود که اونم به انتخاب داورها جز زیباترین ها نشد منم قبول دارم ولانته از زاگاتو زیباتره مخصوصا رنگ سبزش

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. علی صفرپور

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (167 ديدگاه)

        اون میشه زبان طراحی شرکت و خط مشی تیم طراحی. به تقریبا باشه همه محصولات بنز عین همن. بی ام و هم همین طور. کیا هم همینطور و… .

        1. علی جردن

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1901 ديدگاه)

          نکته خوبیه

          درسته 👌🏻

  6. froG-driVer

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (955 ديدگاه)

    وان۷۷ یه شاهکار بود و هست و خواهد ماند…

    موافقم 15
  7. Scuderia Ferrari

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4016 ديدگاه)

    آستون مارتین زشت نمیتونه بسازه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  8. سبحان

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (312 ديدگاه)

    من هر جوری نگاه میکنم one 77 زیباترین خودروی تاریخ برای من

    موافقم 12
  9. سهیل گل آزاد

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    آستون مارتین مگه محصولی هم داره که زیبا نباشه وان ۷۷ طراحیش ماله ۲۰۰۹ هست ۱۵ سال از طراحیش میگذره هنوزم شگفت انگیز و خفنه از زیباییش هر چی بگیم کمه یا والکری که حکم یه خودروی فرمول وان جاده ای رو داره با اون همه طراحی های آیرودینامیکی که روش اعمال شده ولی به شدت طراحی خفنی رو به ارمغان آورده این یعنی هنر تو صنعت

  10. اشکان

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    استون مارتین یعنی ساخت خودروهای شاهکار ، رویایی و بسیار زیبا .
    البته برای من برای بقیه رو نمیدونم.

  11. ALI MOPAR

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    پس ویکتور کو؟ یکی از زیباترین استون مارتین های تاریخه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. اشكان

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    تقریبا انتخاب بین تولیدات این کمپانی غیر ممکن هستش ، جالبه که به طراحی یاکهای انچنانی هم روی آورده و ظاهرا در اون بخش هم بسیار سر و صدا کرده . در واقع میشه گفت فرمول ایجاد زیبایی رو بدست آوردن و به خوبی هم ازش استفاده می کنن .

  13. Yasincraft

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    چرا هیچکس درباره ی am Vulcan حرفی نمیزنه؟ ماشینی به این خفنی با موتور ۷لیتری v۱۲ و ۸۳۱ اسبی؟! 🤣😂😎😄

  14. قنداق

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (695 ديدگاه)

    طرح جلوپنجره آستون مارتین برای طراحی ورودی هوا کاپوت یا نمایشگر و حتی شیشه جلو

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. قنداق

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (695 ديدگاه)

      یعنی شیشه جلو مثل جلوپنجره طراحی بشه و شیشه عقب

      موافقم 1
      مخالفم 1
  15. JDM سابق

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (577 ديدگاه)

    هیچ کدومشون در حد V8 vantage 1977 زیبایی نداره
    یه موتور ۶.۳ لیتری ۴۵۰ اسبی و یه گیربکس ZF اوج لذت در اواخر دهه ۷۰

  16. رامتین

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3202 ديدگاه)

    بنظرم ONE-77 چیز دیگریه. فنیش هم زبانزده، خصوصا تاپ اسپیدش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست