آستونمارتین این روزها دوران بدی را در فرمول یک سپری میکند زیرا نهتنها خودروی مسابقهای این شرکت از سرعت بالایی برخوردار نیست بلکه خودروی ایمنی ونتیج هم به خاطر سرعت پایین موردانتقاد قرار گرفته است. رانندگان فرمول یک آنقدر به کندی این خودرو اعتراض کردهاند که فیا مجبور شده در دفاع از آن بیانیهای منتشر کند. فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در این بیانیه گفته است:
فیا تکرار میکند که وظیفهٔ اصلی سیفتی کار فرمول یک، سرعت بالا نیست بلکه ایمنی رانندگان، مارشالها و مسئولان است. سرعت سیفتی کار توسط ریس کنترل تعیین میشود و به تواناییهای خودروهای ایمنی ارتباطی ندارد.
فیا در ادامه گفته است دلایل مختلفی ممکن است سرعت سیفتی کار را کاهش دهند مثل خارج کردن خودروی آسیبدیده از مسیر، ترمیم کردن دیوارههای آسیبدیده پیست و یا تمیز کردن مسیر از قطعات خودروها.
این بیانیه به دنبال اظهارات مکس ورشتپن پس از گرند پری استرالیا که سفتی کار آستونمارتین را لاکپشت خطاب کرد منتشر شده است. البته رانندهٔ ردبول تنها کسی نبود که پس از مسابقهٔ استرالیا از ونتیج انتقاد کرد زیرا جورج راسل رانندهٔ تیم مرسدس هم اشاره کرد که این آستونمارتین در هر دور حدود پنج ثانیه از دیگر خودروی ایمنی مسابقات یعنی مرسدس AMG GT بلک سریز کندتر است. علاوه بر این، رانندهٔ صدرنشین جدول فصل ۲۰۲۲ مسابقات یعنی چارلز لکلرک نیز از سیفتی کار آستونمارتین انتقاداتی داشته و حتی رانندهٔ این خودروی ایمنی که خود یک رانندهٔ مسابقهای سابق DTM است هم اظهارات لکلرک را تأیید کرده است.
البته کندی ونتیج نسبت به AMG GT بلک سریز کاملاً طبیعی است زیرا هرچند هردوی این سوپراسپرتها از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت AMG استفاده میکنند اما این موتور در ونتیج ۵۳۵ اسب بخار قدرت تولید میکند که بسیار از قدرت ۷۳۰ اسب بخاری آن در بلک سریز کمتر است.
محمد امین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱پرفورمنس ونتج در مقابل رقباش و حتی توی سبد محصولات استون مارتین ، مزخ رفه ….حداقل dbs سوپرلجرا
Jdm باز
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظر منم خیلی پرفورمنس خوبی نداره این ونتیج
هیکاش یه مدل بهتر رو میزاشتن برای سیفتی کار
blackferrari
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱سیفتی کار استون نسبت به مرسدس خیلی خیلی ضعیف تره و واقعا بدرد سیفتی کار بودن نمیخوره
فرید
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اصلا سیفتی کار سرعت و چالاکی انقدر بالا نمیخواد.
چون راننده ها با ماشینهای قبلی بدعادت شدند الان به نظرشون کند میاد
ولی این یه تبلیغ منفی برای استون مارتین شد و نتیجه عکس داد
مجید گل زاده
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام دوستان
استون مارتین باید به موتورهای کازورس برگرده تا دوباره استون مارتین باشه
Carbonado Aventador
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱F12 tdf رو بزارن به عنوان سیفتی کار تا بفهمید سیفتی کار یعنی چی..
الف.ی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱وظیفه ماشین ایمنی برقراری ایمنی تو پیسته نه تند رفتن😂😂
حتی اگر به سرعت هم باشه فکر کنم توی پیست بلک سریز از اف 12 تو سریعتره
کیانوش
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱عزیزم باید سرعتش به اندازه ای باشه که خودرو های فرمول وان پشت سرش بتونن دمای لاستیک هارو بالا نگه دارن اگه کند باشه سیفتی کار و خودرو ها چسبندگیشون رو از دست میدن و همین که سیفتی کار بره بیرون نهایتا یک لپ بعدش احتمال زیاد بازم حادثه پیش میاد تو ریس به خاطر لاستیک های سرد
فیا این بیانیه رو صرفا واسه حمایت از استون مارتین داده بیرون وگرنه خودشونم میدونن که سیفتی کار ها باید جزو سریع ترین خودرو های توی بازار باشن که بتونن ریس رو مدیریت کنن و همینطور خودرو های پشت سریشم دمای لاستیک رو بالا نگه دارن تو اکثر گرند پری ها وقتی سیفتی کار میاد خودروی سیفتی کار مجبوره با نهایت تواناییش و نهایت سرعتش لپ بزنه که بازم تو هر دور نزدیک بیست تا سی ثانیه از یک لپ تایم ریس خودروی فرمول یک کند تر هستش
الف.ی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱سرعت مناسب داشتن هم قطعا یکی از شرایط برقراری ایمنیه چون به قول شما لاستیکای سرد بعدش تصادف میسازن
منظورم صرفا مقایسه سرعت مرسدس و فراری بود
البته لازم نیست سرعت مساوی فرمول یک داشته باشن
چون اونجوری که اصلا ماشین ایمنی معنی نداشت با اون سرعت
Hamed
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱سیفتی کار قرار نیست پا به پای ماشینای فرمول 1 بره ولی دیگه باید یه حداقل سرعت مشخصی هم تو پیست داشته باشه
تقریبا یه ماشین سوپر اسپورت شهری تو پیست باید نزدیک به لیمیت خودش برونه تا با سرعت ماشینای فرمول 1 پشت سرش که دارن تایراشون رو گرم میکنن توازن داشته باشه اگر بخواد رو لیمیت بیش از حد کند باشه مشکل ساز میشه برا بقیه
بهراد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱عجب ماشینی 730 اسب چسبونده کف زمین و بدون محدودیت میشه پدالو فشار داد و به قول خودمون آمپر چسبوند!
خوش به حال رانندش .
7 برابر ماشین من قدرت داره ، کنترل اون قدرت و گشتاور شگفت انگیزه