ساهارا فورس ایندیا به قراردادی نزدیک شده که باعث خواهد شد تا این تیم با نام جدید «آستونمارتین ریسینگ» در فصل فرمول یک ۲۰۱۶ شرکت کند. این تغییر مهم، سرانجام بازگشت آستونمارتین را پس از بیش از نیمقرن به فرمول یک تأیید میکند و فرصتی برای این خودروساز اسپورت بریتانیایی برای رویارویی مستقیم با رقیبانی چون «مکلارن» و «فراری» فراهم میکند. در کنار این تغییر نام، پوشش این تیم نیز به آبی و طلایی درمیآید که منعکسکننده تصویر اسپانسر احتمالی جدید، «جانی واکر» است؛ شرکتی که در حال حاضر، از تیم مکلارن حمایت میکند.
البته در این قرارداد، نظر موافق مرسدس نیز اهمیت داشته است؛ کسی که مالک ۵ درصد از آستونمارتین است و موتورهای «فورس ایندیا» را نیز تأمین میکند. برای اهالی مرسدس، شرایط این شراکت به مراتب تهدید کمتری از همکاری با «ردبول» و تشکیل یک تیم رقیب برای قهرمانی مسابقات است. ویجی مالیا (Vijay Mallya)، مدیر تیم فورس ایندیا در این رابطه میگوید:در حال حاضر، فورس ایندیا یکی از جذابترین تیمها را در فرمول یک دارد و فراتر از حدّ انتظار، کار میکند. این تیم با سطح بالایی از عملکرد و ثبات عمل میکند و اکنون در رده پنجم سازندگان و درست پشتسر ردبول در فصل ۲۰۱۵ قرار گرفته است. ضمن اینکه از نظر رانندگان در این تیم، «هاکنبرگ» و «پرز»، هر دو عملکرد بسیار خوبی دارند و احتمالاً در آینده نیز همچنان با این تیم همکاری خواهند داشت. طبیعتاً اگر این تیم به «آستونمارتین» تغییرنام دهد، تحت مراقبت مرسدس خواهد بود؛ کمپانیای که هنوز هم توسعه پیشرانهها را برعهده دارد. ولی در هر صورت، فورس ایندیا با عنوان «آستونمارتین»، به صف دیگر سازندگان موتور فرمول یک، از جمله مرسدس، فراری و رنو (کسی که سال آینده به جای لوتوس باز خواهد گشت) میپیوندد.اگر فردا کسی بیاید و پیشنهاد مالی خوبی برای اسپانسرینگ با درج در عنوان تیم بدهد، من نام تیم را بررسی خواهم کرد. اگر این برند بخواهد نام تیم را تغییر دهد، باید ببینم که در مقابل این کمپانی چه چیزی به پروفایل تیم من اضافه میکند. البته هنوز صحبت در مورد این موضوع، بسیار زود است، ولی ما گفتگوها را ادامه میدهیم.
ali ayat
۱۲ آبان ۱۳۹۴طبیعتا اگر این تیم به آستون مارتین تغییر نام دهد تحت مراقبت مرسدس خواهد بود کمپانی که هنوز هم توسعه پیشرانه هارو بر عهده دارد
هه همه چیز به آلمانو مرسدس بنز خورد آخرش که انگار اونا شاگرد های بنزن حالا اومدن تو کار
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ آبان ۱۳۹۴ما ارادت خاصی به جانی واکر داریم.
میدونید که چی میگم:-)
ali ayat
۱۳ آبان ۱۳۹۴آره منم به شدت بهش اراده دارم
great britain
۱۲ آبان ۱۳۹۴فرمول یک هرچی داره از بریتانیا داره اینو تاریخ فرمول یک نشون داده. تازه تکنولوژی های فرمول یک اکثرا تو بریتانیا توسعه داده میشه.از شرکت های مهم هم میشه به ویلیامز اشاره کرد. همچنین مهندسین بخش فرمول یکه مرسدس همشون بریتانیایی هستن.
ali ayat
۱۲ آبان ۱۳۹۴آره بابای منم اصلیت بریتانیایی هست فقط تو ایران دنیا اومده
great britain
۱۲ آبان ۱۳۹۴https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_AMG_High_Performance_Powertrains https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_in_Formula_One http://www.theengineer.co.uk/news/mercedes-f1-power-unit-honoured-as-outstanding-example-of-british-engineering/1019429.article
پارسی
۱۲ آبان ۱۳۹۴بازم که شما نظر غیر واقعی و تشویش وار دادی استاد اعظم انگلیس دوست این لینک هارو بنده خودم بهتون دادم در پست قهرمانی همیلتون یکی دوهفته قبل تقلیدکار درستی نیست من اگه جای شما بودتم با این همهدریافت جواب روم نمیشد بیام اینجا مرسدس تموم مهندسیشون ماله ای ام جی هست و المانی مهندسیشم ماله المانه این شهری که در لینک اومده شهری بوده که تیمی درش حضور داشته که مرسدس در دهه هشتاد اونو خریده و بعد از چند سال جدا شده و اون شرکت در رده های پایین مشغوله فعالیته و فقط پایه و بیسش در این شهره مهندسینش و سرپرستاش جز دو نفر که یکی اتریشیه و دیگری انگلیسی که اونام ربطی ندارن با اصل کار فقط المانی نیستن در مورد اینکه تاریخ فرمول مدیون کیه حرفات جز خنده چیزی برای کسی باقی نمیذاره در اوایل این رقابت ها زیاد این مسابقات جدی گرفته نمیشد و انگلیسی ها تقریبا تموم جوایزو ماله خودشون میکردن بعد از اومدن شرکتهای دیگه تمومشون فروخته شدن به کمپانی های دیگه و مستقل نبودن در مهندسی به طوری که دهه هاست هیچ شرکت انگلیسی در مهندسی فرمول برنده نشده در حال حاضر هم تموم برندهاشون در فرمول یک یه پسوندی پشتشونه که اونم نام مالک و انجین یا مهندسیشونه حتی یه شرکت مستقل در مهندسی ندارن تنها تیمهای مستقل چه در مورد مهندسی ملیت و خود برند مرسدس و فراری هستن که بقیه و هم ساپورت میکنن شما اگر اطلاعاتت ناقصه یا کامل در جریان نیستی لازم نیست وارد بحث بشی ضرورتیم نداره جز خودنمایی پدال فکر کنم قبلی نرسید بنده با موبایل دارم مینویسم یکم سخته شاید اشتباه شده باشه با تشکر بابت زحماتتون
great britain
۱۳ آبان ۱۳۹۴جناب پارسی همه میدونن شرکت ویلیامز یکی از شرکت های پیشرو در ضمینه تکنولوژی های چه مرتبط با فرمول یک چه مرتبط با ساخت دیگر قطعاته مثل هواپیما و… من منظورتو نمیفهمم مثلا میخوای بگی بریتانیا تو ضمینه فرمول یک هیچ قدرتی نداره و فقط فراری و مرسدس هستن!!!!!!!!!! اگرم آلمان قدرت داشت چرا اون شرکت ها رو توی بریتانیا تاسیس کرد با اینکه میدونه هزینه بره میتونست اون شرکت ها رو تعطیل کنه وتوی آلمان اون شرکت هاشو تاسیس کنه.
پارسی
۱۳ آبان ۱۳۹۴نخواستم جوابتو بدم واقعا کلاسه سایت و اوردین پایین فقط برای یه سری از کاربرهای محترم توضیح میدم ویلیامز در بین سالهای 87 تا 92 میشه گفت تقریبا مدعی بود که چند قهرمانی اورد فقط اون تیم هم انجینش با شرکت رنو بود و تحت مالکیت فرانسوی هها چرا میخوای مغلطه و سفسطه کنی در مورد مرسدس و المان هم بگم که فقط مرسدس این حالتو داره نه سایر المانی ها که تاچند سال پیش حضور داشتن ولی الان فقط مرسدس حضور پر رنگ داره علت اینکه تویه اون شهر به خاطر قوانین فرموله که تیمی که از اول معرفی شده و خریداری باید بیسش همون منطقه باشه اگه به دیوار میگفتم الان میفهمید شما بگو به چه زبونی حرف بزنم واقعا اطلاعاتتون تقریبا در خیلی از زمینه ها به اندازه یه تازه کار در امر اتومبیل هم نیست متاسفم برات مطمنا دیگه جوابتونو نمیدم بالاخره شخصیت هرکس دسته خودشه
ali ayat
۱۴ آبان ۱۳۹۴من که هیچی از حرف و بحث های شما دوتا سر در نمیارم ولی از لحن صحبت کردن و حتی اسم پروفایل میشه فهمید که کی حرفش این وسط منطقیه
hamed
۱۲ آبان ۱۳۹۴کاش این روند ادامه پیدا میکرد
وشرکت های صاحب نامی مثل بی ام و و تویوتا و ایودی و… هم وارد این مسابقات میشدند
great britain
۱۶ آبان ۱۳۹۴پارسی جون میدونم از صحبت با من لذت نمیبری. ولی کاترهام، رادیکال، اریئل و…در هیچ کشور دیگری با این تعداد کارخانه کوچک اتومبیلسازی روبرو نمیشی. حال آن که اتومبیل های تولیدی هر کدام در نوع خود بینظیر است. اتومبیلهای کوچکی که در دعوای همیشگی بر سر سبک وزنی حرف های بیشماری برای گفتن دارند. این خودرو سازان بریتانیایی در بازی سرعت نیز بسیار افتخارآفرین بوده اند. اریئل اتم(Ariel Atom) مدل نام آشنای اریئل است که رکورد سرعت در فضای بسته را شکست، بی ای سی مونو(BAC Mono) مدل استثنایی دیگری است که در همین کشور متولد شد و سه چرخه یا تری ویلر(3Wheeler) مورگان اعجوبه ای است که همه را غافلگیر کرد.حال اینارو گفتم برای چی؟طبیعی هست که کسانی که این خودرو ها رو میسازن توی مهندسی فرمول یک هم پیشتاز هستن.نمیدونم چه اصراری داری که بگی مهندسین بخش فرمول یک مرسدس بریتانیایی نیستن.http://forum.iranvij.ir/forum132/thread186275.html این مطلب هم بخونی بد نیست.
arman
۱۴ آبان ۱۳۹۴آقا این great britain داره درست میگه دیگه، همین الانم گیربکس خیلی از ماشینای ف 1 و حتی ماشینایی مثل پاگانی هوایرا رو “انگلستان” میزنه، دستش هم درد نکنه، ولی کلا دعوا سر لاحاف ملا نکنین، شرکت خوب خوبه چه آلمانی باشه چه انگلیسی، مثلا amg gt از اونور و مک لارن 675lt از اینور….