جیلی با خرید بخش جدیدی از سهام استون مارتین به سومین سهامدار بزرگ این شرکت بریتانیایی تبدیل شده است. چینیها هماکنون حدود ۱۷ درصد سهام استون مارتین را در اختیار دارند و چنین خبری باعث رشد ارزش سهام برند موردبحث نیز شده است.
ولوو، پولستار، لوتوس، لینک اند کو، زیکر، ژئومتری، کمپانی خودروی برقی لندن، پروتون، رادار اتو، فاریزون اتو، اولینگ اتو و… تنها بخشی از برندهایی هستند که جیلی در اختیار دارد. این غول خودروسازی چینی همچنین نیمی از مالکیت اسمارت را از طریق جوینت ونچر با مرسدس بنز به دست آورده و البته یکی از بزرگترین سهامداران ستاره سه پر دنیای خودرو نیز محسوب می شود. چینیها سپتامبر سال پیش ۷.۶ درصد سهام استون مارتین را خریداری کردند و حالا نیز با دو برابر کردن آن میزان سهم خود در استون مارتین لاگوندا را با حدود ۱۷ درصد رساندهاند.
جیلی برای افزایش سهامداری خود در این شرکت حدود ۲۹۲ میلیون دلار خرج کرده و حالا پس از لارنس استرول و صندوق سرمایهگذاری عمومی عربستان سعودی سومین سهامدار بزرگ استون مارتین است. جیلی در حال حاضر بالاتر از مرسدس بنز قرار دارد اما ژرمنها قبلاً گفتهاند تا پایان سال ۲۰۲۳ میزان سهام خود در استون مارتین لاگوندا را حدود ۲۰ درصد افزایش خواهند داد. البته با توجه به توافق جدیدی که انجام شده جیلی مجوز افزایش میزان سهام خود در این برند را تا آگوست ۲۰۲۴ نخواهد داشت. با سرمایهگذاری جدید جیلی در استون مارتین شاهد حضور نماینده این شرکت در هیئتمدیره خواهیم بود. همچنین فرد دومی هم به عنوان ناظر به این جمع اضافه خواهد شد. دنیل لی مدیر اجرایی جیلی هفته پیش گفته بود استون مارتین را دوست دارد و به دنبال همکاریهای مشترک با آنهاست. لارنس استرول نیز با انتشار بیانیهای گفته است:
جیلی میتواند دانش عمیقی درباره استراتژی رشد کلیدی بازار چین را به ما ارائه کرده و فرصتی برای دسترسی به تکنولوژیهای خود باشد.
جیلی در سالهای قبل تلاشهایی برای تصاحب استون مارتین لاگوندا داشته و سال ۲۰۲۰ نیز چنین کاری را انجام داد اما استرول توانست پیروز میدان باشد. استون مارتین در حال نوسازی سبد محصولات خود بوده و هفته بعد جانشین DB11 را معرفی خواهد کرد. قرار است تا سال ۲۰۲۶ در کل ۸ محصول جدید عرضه شوند که یکی از آنها خودرویی مرموز است که در جایگاهی بالاتر از گرندتوررهای سنتی این برند قرار خواهد گرفت.
به عنوان سخن پایانی باید گفت همزمان با انتشار خبر سرمایهگذاری جدید جیلی در استون مارتین ارزش سهام این شرکت حدود ۲۵ درصد افزایش یافت. ارزش سهام این خودروساز بریتانیایی که روز چهارشنبه با قیمت ۲۸۶.۶ دلار بسته شده بود به ۳۳۲ دلار رسید. چنین سرمایهگذاریای باعث تضمین آینده درازمدت این خودروساز و کاهش بدهیهای خالص آن می شود، رقمی که در پایان ماه مارس به حدود ۸۵۰ میلیون دلار رسیده است. رئیس جیلی نیز میگوید:
تصمیم ما برای افزایش سهم خود در استون مارتین نشاندهنده اطمینان به رشد این برند، تکنولوژیها و تیم مدیریتی آن است.
MAJking2
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲خب خب تویوتا تاکوما جدید معرفی شد مدل 2024
(Ali(chevynova
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲بعد بنز، جیلی شد صاحب استون مارتین
جیلی خیلی داره هدفمند جلو میره
(Ali(chevynova
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲کلا جیلی با خرید سهام بنز و استون مارتین و ولوو خوب داره سهام شرکتهای متضرری رو که سالها به زور دولتهاشون سرپا بودن رو بدست میاره
ali
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲بنز متضرر بود ؟
Alan.r
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲میزان سود مرسدس از مجموع سود جنرال موتورز و فورد بیشتر بوده
آمریکن کارز از نظر ضرر و ورشکسته شدن تو دنیا همتا ندارن
مثل نش ، لاسال ، دسوتو ، ساترن ، پیرسارو
پونتیاک ، اولدزموبیل ، AMC و ……
مازیار
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲علی جان در توهمات مار هم گیتار میزنه متضرر بودن بنز که چیزی نیست
R/T
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ولوو متضرر بود
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲این دفعه رو درست گفتی واقعا مرسدس بعد از اینکه با جیلی همکاری کرد اصلا نتونست خوب پیش بره مخصوصا تو طراحی خودرو هاش اصلا با طراحی ماشینای جدید مخصوصا Eqsو Eqe نتونستم ارتباط برقرار کنم
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲جنرال موتورز که رسما ۲۰۰۸ ورشکست شد و اگه وام بلاعوض دولت آمریکا نبود الان اسمی هم ازشون نبود رو نظری نداری ؟ فقط مونده بود توهم یاد بگیری نفر اول رو ریپلای کنی و شعر تفت بدی
مازیار
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲هموار تر شدن راه برندهای خاص که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنن خبر خوبی هست
Python
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲جیلی دیگه رسما داره تمام خودروساز هارو میخره
قبلا لوتوس وپروتون رو هم خریده بود
..Hossein
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲آخ از اون جانشین DB11 که هفته بعد پنجشنبه رونمایی میشه
Hamid
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام. بهترین استراتژی. مدیران جیلی با خرید بخشی از سهام شرکت های بزرگ، ضمن برخورداری از سود، از تجربیات و ظرفیت های آن برند در توسعه برند خودشان استفاده می نمایند. جیلی عملا با خرید بخشی از سهام ولوو، دایملر، پروتون،اسمارت،لوتوس،ترافوگیا نه تنها خودش را بالا کشید، بلکه برندهای موازی خود که نوعی برگرفته از اعتبار مشارکت هاست، همچون لینک اند کو و یوآن چنگ را با استفاده از نقشه های این خودرو سازهای قدیمی توسعه داد.
کاری که خودروساز های ما می بایست دهه ۷۰ شمسی، زمانی که تحریم نبودیم، با خرید بخشی از سهام خودرو سازهای بزرگ انجام می دادند. حیف و صد حیف که اینجا دلالی در یک بازار داخلی محدود نزد مدیران خودرو سازی، بیشتر از تفکر تولید و توسعه سودآور هست. متشکرم.
Tesla
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲جیلی داره استراتژی ۳۰ سال پیش فولکس واگن رو در پیش میگیره ، یه نگاهی به تاریخچه گروه فولکس واگن بندازید : اول آئودی و پورشه رو خرید و بعد رفت سراغ برند های غیر آلمانی مثل : بنتلی ، بوگاتی ، لامبورگینی ، سئات ، دوکاتی و … ( البته فولکس کل سهامشون رو خرید نه مثل جیلی یه قسمتی ) ، و الان میبینیم که این ولخرجی آلمانی ها جواب هم داده و در حال حاضر گروه فولکس بزرگ ترین خودروساز جهان هست
حسن
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲از نظر من باید از خودرو سازان بزرگی که چنین کارهایی انجام میدن تقدیر بشه تزریق پول جرات و شهامت نیاز داره و همچنین عشق دنیا با استون مارتین زیباتره ایا میشد دنیا را بدون مینی یا جگوار یا لامبورگینی تصور کرد
Tesla
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲البته این موضوع فقط در مورد خودروسازان آلمانی از جمله فولکس صدق میکنه ، از وقتی که کمپانی هایی مثل : لامبورگینی ، بنتلی ، رولزرویس ، مینی و …. توسط آلمانی ها خریداری شدن و زیر نظر ژرمن ها اداره میشن ، نسبت به گذشته که متعلق به کشور های خودشون بودن ، خیلی پیشرفت کردن ( یه لطف مدیریت آلمانی ها در همه زمینه از تکنولوژی و کیفیت گرفته تا سوددهی پیشرفت قابل توجهی توی این دو یا سه دهه اخیر داشتن ) ، به احتمال زیاد در آینده : بیمر کل سهام مکلارن یا حتی لندرور رو بخره و این احتمال هم وجود داره که فراری هم مثل لامبورگینی تبدیل به یه کمپانی آلمانی بشه ( رسانه ها میگن : فولکس از سودآوری فراری شگفت زده شده و هیچ بعید نیست در آینده اقدام به خرید اسب مارانلو کنه )
Genius
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲دنیا این روزا فقط شده پول؛اصالت و هویت و قدمت و ریشه داشتن مفتش هم گرون شده و این چقدر بده!