آستون مارتینجیلی

جیلی با خرید سهام استون مارتین به سومین سهامدار بزرگ آن تبدیل شد

جیلی با خرید بخش جدیدی از سهام استون مارتین به سومین سهامدار بزرگ این شرکت بریتانیایی تبدیل شده است. چینی‌ها هم‌اکنون حدود ۱۷ درصد سهام استون مارتین را در اختیار دارند و چنین خبری باعث رشد ارزش سهام برند موردبحث نیز شده است.

ولوو، پولستار، لوتوس، لینک اند کو، زیکر، ژئومتری، کمپانی خودروی برقی لندن، پروتون، رادار اتو، فاریزون اتو، اولینگ اتو و… تنها بخشی از برندهایی هستند که جیلی در اختیار دارد. این غول خودروسازی چینی همچنین نیمی از مالکیت اسمارت را از طریق جوینت ونچر با مرسدس بنز به دست آورده و البته یکی از بزرگ‌ترین سهامداران ستاره سه پر دنیای خودرو نیز محسوب می شود. چینی‌ها سپتامبر سال پیش ۷.۶ درصد سهام استون مارتین را خریداری کردند و حالا نیز با دو برابر کردن آن میزان سهم خود در استون مارتین لاگوندا را با حدود ۱۷ درصد رسانده‌اند.

جیلی برای افزایش سهامداری خود در این شرکت حدود ۲۹۲ میلیون دلار خرج کرده و حالا پس از لارنس استرول و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی سومین سهامدار بزرگ استون مارتین است. جیلی در حال حاضر بالاتر از مرسدس بنز قرار دارد اما ژرمن‌ها قبلاً گفته‌اند تا پایان سال ۲۰۲۳ میزان سهام خود در استون مارتین لاگوندا را حدود ۲۰ درصد افزایش خواهند داد. البته با توجه به توافق جدیدی که انجام شده جیلی مجوز افزایش میزان سهام خود در این برند را تا آگوست ۲۰۲۴ نخواهد داشت. با سرمایه‌گذاری جدید جیلی در استون مارتین شاهد حضور نماینده این شرکت در هیئت‌مدیره خواهیم بود. همچنین فرد دومی هم به عنوان ناظر به این جمع اضافه خواهد شد. دنیل لی مدیر اجرایی جیلی هفته پیش گفته بود استون مارتین را دوست دارد و به دنبال همکاری‌های مشترک با آن‌هاست. لارنس استرول نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

جیلی می‌تواند دانش عمیقی درباره استراتژی رشد کلیدی بازار چین را به ما ارائه کرده و فرصتی برای دسترسی به تکنولوژی‌های خود باشد.

جیلی در سال‌های قبل تلاش‌هایی برای تصاحب استون مارتین لاگوندا داشته و سال ۲۰۲۰ نیز چنین کاری را انجام داد اما استرول توانست پیروز میدان باشد. استون مارتین در حال نوسازی سبد محصولات خود بوده و هفته بعد جانشین DB11 را معرفی خواهد کرد. قرار است تا سال ۲۰۲۶ در کل ۸ محصول جدید عرضه شوند که یکی از آن‌ها خودرویی مرموز است که در جایگاهی بالاتر از گرندتوررهای سنتی این برند قرار خواهد گرفت.

به عنوان سخن پایانی باید گفت هم‌زمان با انتشار خبر سرمایه‌گذاری جدید جیلی در استون مارتین ارزش سهام این شرکت حدود ۲۵ درصد افزایش یافت. ارزش سهام این خودروساز بریتانیایی که روز چهارشنبه با قیمت ۲۸۶.۶ دلار بسته شده بود به ۳۳۲ دلار رسید. چنین سرمایه‌گذاری‌ای باعث تضمین آینده درازمدت این خودروساز و کاهش بدهی‌های خالص آن می شود، رقمی که در پایان ماه مارس به حدود ۸۵۰ میلیون دلار رسیده است. رئیس جیلی نیز می‌گوید:

تصمیم ما برای افزایش سهم خود در استون مارتین نشان‌دهنده اطمینان به رشد این برند، تکنولوژی‌ها و تیم مدیریتی آن است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. MAJking2

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    خب خب تویوتا تاکوما جدید معرفی شد مدل 2024

    موافقم 29
    مخالفم 10
    1. (Ali(chevynova

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (7368 ديدگاه)

      بعد بنز، جیلی شد صاحب استون مارتین
      جیلی خیلی داره هدفمند جلو میره

      موافقم 12
      مخالفم 45
      1. (Ali(chevynova

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (7368 ديدگاه)

        کلا جیلی با خرید سهام بنز و استون مارتین و ولوو خوب داره سهام شرکتهای متضرری رو که سالها به زور دولتهاشون سرپا بودن رو بدست میاره

        موافقم 10
        مخالفم 62
        1. ali

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (271 ديدگاه)

          بنز متضرر بود ؟

          موافقم 38
          مخالفم 6
        2. Alan.r

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1133 ديدگاه)

          میزان سود مرسدس از مجموع سود جنرال موتورز و فورد بیشتر بوده
          آمریکن کارز از نظر ضرر و ورشکسته شدن تو دنیا همتا ندارن
          مثل نش‌ ، لاسال ، دسوتو ، ساترن ، پیرس‌ارو
          پونتیاک ، اولدزموبیل ، AMC و ……

          موافقم 45
          مخالفم 7
        3. مازیار

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3298 ديدگاه)

          علی جان در توهمات مار هم گیتار میزنه متضرر بودن بنز که چیزی نیست

          موافقم 43
          مخالفم 5
        4. R/T

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (962 ديدگاه)

          ولوو متضرر بود

          موافقم 9
          مخالفم 10
        5. محمد

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (353 ديدگاه)

          این دفعه رو درست گفتی واقعا مرسدس بعد از اینکه با جیلی همکاری کرد اصلا نتونست خوب پیش بره مخصوصا تو طراحی خودرو هاش اصلا با طراحی ماشینای جدید مخصوصا Eqsو Eqe نتونستم ارتباط برقرار کنم

          موافقم 7
          مخالفم 23
      2. محمد

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        جنرال موتورز که رسما ۲۰۰۸ ورشکست شد و اگه وام بلاعوض دولت آمریکا نبود الان اسمی هم ازشون نبود رو نظری نداری ؟ فقط مونده بود توهم یاد بگیری نفر اول رو ریپلای کنی و شعر تفت بدی

        موافقم 17
        مخالفم 2
  2. مازیار

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3298 ديدگاه)

    هموار تر شدن راه برندهای خاص که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنن خبر خوبی هست

    موافقم 32
    مخالفم 4
    1. Python

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      جیلی دیگه رسما داره تمام خودروساز هارو میخره
      قبلا لوتوس وپروتون رو هم خریده بود

      موافقم 31
      مخالفم 3
  3. ..Hossein

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (156 ديدگاه)

    آخ از اون جانشین DB11 که هفته بعد پنجشنبه رونمایی میشه

    موافقم 17
    مخالفم 5
  4. Hamid

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    سلام. بهترین استراتژی. مدیران جیلی با خرید بخشی از سهام شرکت های بزرگ، ضمن برخورداری از سود، از تجربیات و ظرفیت های آن برند در توسعه برند خودشان استفاده می نمایند. جیلی عملا با خرید بخشی از سهام ولوو، دایملر، پروتون،اسمارت،لوتوس،ترافوگیا نه تنها خودش را بالا کشید، بلکه برندهای موازی خود که نوعی برگرفته از اعتبار مشارکت هاست، همچون لینک اند کو و یوآن چنگ را با استفاده از نقشه های این خودرو سازهای قدیمی توسعه داد.
    کاری که خودروساز های ما می بایست دهه ۷۰ شمسی، زمانی که تحریم نبودیم، با خرید بخشی از سهام خودرو سازهای بزرگ انجام می دادند. حیف و صد حیف که اینجا دلالی در یک بازار داخلی محدود نزد مدیران خودرو سازی، بیشتر از تفکر تولید و توسعه سودآور هست. متشکرم.

    موافقم 18
    مخالفم 3
  5. Tesla

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    جیلی داره استراتژی ۳۰ سال پیش فولکس واگن رو در پیش میگیره ، یه نگاهی به تاریخچه گروه فولکس واگن بندازید : اول آئودی و پورشه رو خرید و بعد رفت سراغ برند های غیر آلمانی مثل : بنتلی ، بوگاتی ، لامبورگینی ، سئات ، دوکاتی و … ( البته فولکس کل سهامشون رو خرید نه مثل جیلی یه قسمتی ) ، و الان می‌بینیم که این ولخرجی آلمانی ها جواب هم داده و در حال حاضر گروه فولکس بزرگ ترین خودروساز جهان هست

    موافقم 9
    مخالفم 18
  6. حسن

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2066 ديدگاه)

    از نظر من باید از خودرو سازان بزرگی که چنین کارهایی انجام میدن تقدیر بشه تزریق پول جرات و شهامت نیاز داره و همچنین عشق دنیا با استون مارتین زیباتره ایا میشد دنیا را بدون مینی یا جگوار یا لامبورگینی تصور کرد

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. Tesla

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      البته این موضوع فقط در مورد خودروسازان آلمانی از جمله فولکس صدق میکنه ، از وقتی که کمپانی هایی مثل : لامبورگینی ، بنتلی ، رولزرویس ، مینی و …. توسط آلمانی ها خریداری شدن و زیر نظر ژرمن ها اداره میشن ، نسبت به گذشته که متعلق به کشور های خودشون بودن ، خیلی پیشرفت کردن ( یه لطف مدیریت آلمانی ها در همه زمینه از تکنولوژی و کیفیت گرفته تا سوددهی پیشرفت قابل توجهی توی این دو یا سه دهه اخیر داشتن ) ، به احتمال زیاد در آینده : بیمر کل سهام مکلارن یا حتی لندرور رو بخره و این احتمال هم وجود داره که فراری هم مثل لامبورگینی تبدیل به یه کمپانی آلمانی بشه ( رسانه ها میگن : فولکس از سودآوری فراری شگفت زده شده و هیچ بعید نیست در آینده اقدام به خرید اسب مارانلو کنه )

      موافقم 4
      مخالفم 15
  7. Genius

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    دنیا این روزا فقط شده پول؛اصالت و هویت و قدمت و ریشه داشتن مفتش هم گرون شده و این چقدر بده!

    موافقم 6
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا