آستون مارتین

بازگشت منصوری به ریشه‌های خود با استون مارتین DBX تیون شده!

منصوری به خاطر پروژه‌های تیونینگ ملایم و کم حاشیه شناخته نشده اما خب در ماه‌های اخیر محصولاتی را دیده‌ایم که با تیون های قبلی این شرکت فرق داشته‌اند. البته منصوری با این استون مارتین DBX دوباره به ریشه‌های اصلی خود بازگشته است! در واقع این خودرو در جهتی کاملاً مخالف پروژه‌های اخیر حرکت کرده و دارای گلگیرهای پهن و ارتفاع کم از سطح زمین است. علاوه بر دو اسپویلر نصب شده باید به تغییرات وسیع دیگری هم در این شاسی‌بلند بریتانیایی اشاره کنیم.

قدبلند استون مارتین در حالت استاندارد هم از طراحی اسپورت و کم ارتفاعی سود می‌برد اما منصوری آن را به خودرویی کم ارتفاع‌تر و طویل‌تر بدل نموده است. این خودرو دارای رینگ‌های ۲۴ اینچی بزرگ است که به خنک شدن سیستم ترمز کمک می‌کند. منصوری دستی به سر و روی DBX کشیده و برخی قطعات فیبر کربنی را در آن نصب نموده است.

کیت پهن بدنه کاملاً نظرها را به خود جلب می‌کند اما این دو اسپویلر در عقب هستند که قطعاً باعث جلب‌توجه خواهند شد. هر دو اسپویلر از فیبر کربن ساخته شده‌اند و یکی روی سقف و دیگری روی درب پشتی جاگذاری شده است. این قطعات عملکردی هم بوده و به همراه دیفیوزر عقب جدید باعث بهبود عملکرد خودرو می‌شوند.

منصوری همچنین پیشرانه DBX را ارتقا داده و نیروگاه ۸ سیلندر توئین توربوی این خودرو بجای قدرت ۵۵۰ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری نسخه استاندارد خروجی ۸۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری دارد. این قدرت زیاد به لطف استفاده از توربوهای بزرگ‌تر و برنامه‌ریزی دوباره سیستم مدیریت پیشرانه، استفاده از اگزوز جدید و… به دست آمده است.

منصوری می‌گوید DBX تیون شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعتی دارد.

این تیونر از رنگ بدنه مشکی و عناصر سبز لیمویی در کابین استفاده کرده است. تریم فیبر کربن نیز به‌صورت گسترده در بخش داخلی بکار رفته و تکمیل کننده کار هم چرم اعلا بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. M@M@DRZ

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (366 ديدگاه)

    کابین رو عالی کار کرده ولی ظاهر بیرونی خیلی شلوغ و سنگینه

    موافقم 5
    مخالفم 13
    1. تعادل

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (31 ديدگاه)

      شکایت فراری ورشکسته اش کرده

    2. Reza Waffen SS

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      عالی شده

  2. Clean Energy

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    یا خود خداااا🤤
    عالیه تیون های منصوری اصلا حس سنگین بودن و خفنی به آدم دست میده
    مثل همیشه اینم عالیه…

    موافقم 20
    مخالفم 4
    1. مسعود

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (512 ديدگاه)

      این دیگه سم نیست…
      عفونت هست….
      این ماشین فقط و فقط یک دُم کم داره 😂😂
      پرستیژ استون مارتین به همون ساده بودنش هست

      موافقم 7
      مخالفم 26
      1. Clean Energy

        ۱۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        از نظر من دیگه سادگی داره نابود میشه و دقیقا آینده یعنی طرح فضایی و شلوغ

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          👌👌

      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        عفونت یعنی پراید، این ماشین با تیون منصوری معرکه شده…

        1. Clean Energy

          ۱۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          حق به توان گوگل😅
          به اضافه کابین مسخره و اشعار مانند تارا😐😐
          خدایی قیافه داخل تارا رو دیدید؟ خیلی سمیه اصلا اون قسمت دور صفحه نمایش به صفحه نمایش نمیاد😐

        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          بله اتفاقا سوارش شدم بی دقتی توی مونتاژش موج میزنه، واقعاً که شرم آوره برای شرکتایی که بیشتر از ۶۰ساله سابقه دارن😒

  3. امیرحسین

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    کلا با این شاسی استون حال نمیکنم
    اما ظاهرش رو زیاد شلوغ نکرده به من چسبید مخصوصا رینگ های ۲۴
    ولی یه چیز عجیب اینه که منصوری قبلاً به پیشرانه دست نمی‌زد به خاطر قرار داد هایی که با کمپانی ها داشت
    اونم به خاطر گارانتی خودرو ها
    حالا چطور شد پیشرانه رو تقویت می‌کنه
    خدایی خوب غولی درآورد از کار
    خیلی قوی شد

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. Mad.z.Max

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      اتفاقا برعکس، منصوری از ابتدا دست توی موتور میبرد، خیلیم شدید!

  4. M.K karimi

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    با اون دو تا اسپویلر ها واقعا گند زده تو طراحیش 🤦‍♂️🤦‍♂️
    در کل جذاب و دوست داشتنی بود اگر مثل همیشه طراحی کابین رو با تودوزی ها رنگ های رادیکالی و غیر گیرا تغییر نمیداد و البته بجای دو تا اسپویلر بی خاصیت یک اسپویلر تر تمیز میذاشت.

    موافقم 3
    مخالفم 7
  5. Aboaldazl demon

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    اندازی هوندا سیویک تایپ r اسپویلر گذاشته
    مشتی یدونه هم میذاشتی کافی بود

  6. محمد ب

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    این ماشین کلا داشبورد جذابی نداره

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. MC20

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    یه جوری دیفیوزر و فلاپ و اسپویلر می گذاره . . . که اصالت برند رو با خاک یکسان میکنه و فلسفه طراحی برند رو هم از ریشه می زنه . . . خواهشا شما دیگه تیون نکن داداش . . . صد نفر باید بیان اول خود تو رو تیون کنن تا میزون شی . . .

    موافقم 1
    مخالفم 5
  8. محمد مختاری آذر

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    فکر کنم یکی از زیباترین تیونینگ های منصوری شده دیگه از این جذاب شاسی بلند داریم؟ جوری رنگ مشکی اثر کرده آدم لذت میبره حالا ببین تو کابین از رز گلد استفاده میکردند چی میشد

  9. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    به نظرم بجز اسپویلر اول که روی چراغاش بقیش خیلی قشنگ شده

  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خیلی خوشگله عجب چیزی ساخته! این شد یه منصوری!! به شخصه خیلی با این تیونش حال کردم رنگ مشکیش خیلی خفنش کرده من از dbx اصلا خوشم نمیومد اما با این تیون خیلی تو دل برو شده…

  11. M.K karimi

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    شده اسپویلر با مقداری آستون مارتین :))

  12. Saeed

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    همون استاندارد کارخانه بهتره زیادی شلوغه

  13. امید

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    عقبش کلا خیلی زشت شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا